Metformine

metformine

Diabetes type 2 (310 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Metformine

Bojan Nikolik (15-08-2015)

17-01-2016

Diabetes type 2

Geen klachten behalve evenwichtverlies.
10-01-2016

Diabetes type 2

Ik gebruik al sinds 1998 metformine in combinatie met antroposofische ondersteuning. Aanvankelijk ging mijn suiker goed en door advies diëtiste ging ook mijn gewicht flink naar beneden. Van bijna 100 kg naar 83 kg. Van bijwerkingen heb ik nauwelijks last, de oogarts kan niet zien dat ik diabetes heb. Ook functioneren nieren goed. Bloeddruk met pilletje enalapril is goed e[lees meer...]n Cholesterol is met roderijst gist tablet ook goed. Toch liep de suiker langzaam op, zodat ik nu Gliclazide 30 mg 3 tabl per dag inneem met 1500mg metformine. Mijn gewicht was wat toegenomen, maar gaat nu weer omlaag. Gebruik weinig koolhydraten en veel groenten, geen vlees of vis. Voel me goed en ben tot veel in staat. Oa zoon helpen met verbouwing en regelmatig Fietsen we.
30-12-2015

Diabetes type 2

Slecht medicijn ook in combinatie met o.a. glicazyde. Jarenlang gebruikt om de suiker waardes naar beneden te krijgen. Zelf 3000 mg deed niets. Bijwerkingen die na een week of 2 zouden gaan verdwijnen, heb ik een jaar of 8 gehad. Kortom voor mij een hel.
12-11-2015

Diabetes type 2

Ik gebruik het nu ongeveer 6 jaar. Ik gebruik 2x daags 1000 mg. In begin wat last van diarree, de eerste 2 weken maar nu nergens last meer van. De waarde is nu bijna altijd goed. Ben tevreden met Metformine.
10-11-2015

Diabetes type 2

Heel erg buikklachten, niet te doen vaak naar toilet en winderigheid was niet leuk meer. Nu geen Metformine meer.

Diabetes type 2

Gedwongen overgegaan op een andere producent van het geneesmiddel, omdat de apotheek een ander contract met de leverancier cq onder druk van de zorgverzekeraars de goedkoopste medicijnen moet verstrekken. Het gebruik van Metformine Hci Sandoz 500 mg geeft bij mij een opgeblazen gevoel en regelmatig last van diarree. De Metformine tabletten Hci 500 mg van de firma Apotheco[lees meer...]n geven deze bijverschijnselen niet, maar deze medicijnen zijn niet via mijn apotheek te verkrijgen.

Diabetes type 2

ik kreeg het medicijn 13-3-2015, meteen de eerste dag zware hoofdpijn ach het medicijn moet even wennen. nu 4-11-2015 heb ik zitten janken van de pijn in mijn benen, kon mijn werk niet uitvoeren. Ik werk in de catering. 's Nachts niet kunnen slapen van de pijn in mijn benen. Nu 8-11-2015 zelf gestopt met de medicijnen, ga morgen bellen met de huisarts. kon er niet meer te[lees meer...]gen.

Diabetes type 2

2007 begonnen met 3 x 850, na 3 jaar kreeg ik ernstige diarree, huisarts halveerde de doses en gaf Gliclazide erbij, toen ging het weer goed. Tot ik dit dit jaar in oktober opnieuw en nog veel ernstiger diarree kreeg. Huisarts schreef voor 3 maanden Psyllium vezels van Sandoz voor, dat hielp direct, maar de situatie is nu dat als ik 1 dag zo'n zakje vezels niet inneem de[lees meer...] diarree direct in dezelfde ernstige vorm terug is. Eind dit jaar na stoppen met vezels zien wat er dan gebeurd en of andere behandeling noodzakelijk is. Mijn glucosegehalte is altijd goed bij de 3 maandelijkse controle.
07-11-2015

Diabetes type 2

Mijn ervaring met metformine valt op dit moment mee, in het begin dat ik het medicijn moest slikken, kon ik er niet tegen. Nu neem ik 's morgens een halve en 's avonds een halve en dat gaat goed (wel op advies van de diabetesverpleegkundige), ben niet altijd even fit sinds ik diabetes heb, maar dat zal er wel bij horen...
05-11-2015

Diabetes type 2

Zeer veel last van darmen en ernstige diarree, loopt zelfs weg zonder het te merken, kom in isolement.
19-10-2015

Diabetes type 2

ik gebruik dit medicijn al heel lang voor suikerziekte, ik ben er tevreden over, ik had als bijwerking in het begin diarree.
17-10-2015

13-10-2015

Diabetes type 2

Mijn suiker laten controleren. Ik had griep en voelde me niet lekker. Ik heb 2 zwangerschappen gehad met zwangerschapsdiabetes vandaar dat meteen mijn nuchtere suikerwaarde gecheckt werd. De uitslag was te hoog namelijk 9,9 nuchter. Omdat ik vrijwel geen overgewicht heb alleen buikvet moest ik meteen aan de medicatie. Op begin weinig van gemerkt alleen af en toe diarree of[lees meer...] wat misselijkheid. Daarna veel krampen en tintelingen in benen en voeten af en toe ook handen. Heb nog steeds last van zware benen! Ik heb een glucosemeter aangeschaft en ik ging meten 4 a 5x per dag. Mijn waardes zijn tot nu toe helemaal goed. Alleen 's ochtends een beetje aan de hoge kant. Ongeveer 7 a 8. Na een week werd ik heel erg duizelig van de medicatie een uur na inname voelde ik het al en bleef de hele dag aanhouden. Ik voelde me zo flauw en van de wereld. Ik checkte dan ook mn suiker en die stond dan vaak op 4 of 3. Het leek alsof de medicatie mijn suikergehalte teveel liet zakken. Ik ga bespreken met mijn diabetes verpleegkundige wat we kunnen doen om dit te verhelpen. Want het is geen fijn gevoel. En ga hier zo absoluut niet mee door. In ieder geval ik vind het geen fijn medicijn! Teveel bijwerkingen die niet vermeld staan in de bijsluiter.
10-10-2015

Suikerziekte (type 2)

26-09-2015

Diabetes type 2

Heb sinds het gebruik van Metformine heel veel last van diaree en onverwachts ontlasting verlies
15-09-2015

Diabetes type 2

Gebruik 2 x per dag 500 mg sinds half jaar, naast een koolhydraatarm dieet, is nu mijn suikergehalte naar normale waarden teruggebracht en ik ben ruim 10kg afgevallen. Heb van bijwerkingen niets gemerkt .

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum