metformine

Diabetes type 2 (320 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (2 meningen)

Bojan Nikolik (15-08-2015)

12-03-2016 | Man | 46
metformine (850mg)
Diabetes type 2
Zie aan mijn glucose waardes dat ik het nodig heb, maar weet wel dat ik me stukken beter voel als ik het niet inneem...

28-01-2019 | Vrouw | 47
metformine (1000mg)
ik vind de medicatie heel goed hoor

28-01-2019 | Vrouw | 47
metformine (1000mg)
omdat ik diabetes en ik ben blij dat zei er achter zijn gekomen ik moet nu ook insuline spuiten er bij

22-09-2017 | Vrouw | 47
Diabetes type 2
Er is helaas geen alternatief voor diabetes type 2. Ik ben vooral insuline resistent. Dus naast leefstijl verandering (gezond eten, bewegen, niet roken en drinken) is er geen ander medicijn

10-03-2018 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Ik slikte eerst glicolazide, maar dat werkte niet en had veel naardere bijwerkingen als metformine. Ik heb de internist zelf voorgesteld om metformine te gaan gebruiken. Mijn glucosewaarden zijn omlaag gegaan en ik ben behoorlijk tevreden. Sommige bijwerkingen zoals moeilijke stoelgang zijn lastig. Met de andere bijwerkingen kan ik leven, maar het is wel vervelend. Iemand [lees meer...]schreef hier vermoeidheid na het eten, dat heb ik de laatste tijd ook. Ik moet me erop instellen en dan valt er mee te leven. Ik weet niet wat de effecten, dwz qua bijwerkingen op de lange termijn zijn, dwz als je het middel lang gebruikt.

25-02-2017 | Man | 48
metformine (500mg)
Toen ik dit allemaal las ben ik niet eens begonnen!!! Ik kreeg dit medicijn van mij internist omdat ik last schijn te hebben van Metaboolsyndroom. Dit zijn te hoge (10 x ) leverwaarden (eiwitten) in het bloed in combinatie met hoog cholesterol. Voor dat ik ze innam ben ik eerst maar eens even wezen googelen wat ik zojuist bij de apotheker had opgehaald en kwam op oa de[lees meer...]ze site. Na al die reacties over buikkrampen, diarree en slap voelen dacht ik dit dus mooi niet. Maar wat dan wel? hier een link voor mensen die dit medicijn moeten gebruiken ivm diabetes / hoog cholesterol. Een andere reactie van een man schreef ook al over Kaneel, minstens zo effectief, veel goedkoper maar bovendien veilig en zonder bijwerkingen. Mijn internist weet van niets dus ik ga kijken of ik over 6 weken met mijn (o.a.) Kaneel suppletie verbeterde bloedwaardes heb. Ik houd jullie op de hoogte. http://www.orthokennis.nl/artikelen/metabool-syndroom Op deze site staan nog veel meer zeer interessante, wetenschappelijk onderzochte en bewezen items over allerlei aandoeningen en hoe deze op een meer natuurlijke manier onder controle te krijgen in plaats van al dat dure vergif van die farmaceuten!!!

03-07-2016 | Man | 48
Diabetes type 2
Ik kan absoluut niet tegen Metformine alhoewel het de waarde wel deed verlagen waren de bijwerkingen TE extreem!

12-11-2015 | Man | 48
Diabetes type 2
Ik gebruik het nu ongeveer 6 jaar. Ik gebruik 2x daags 1000 mg. In begin wat last van diarree, de eerste 2 weken maar nu nergens last meer van. De waarde is nu bijna altijd goed. Ben tevreden met Metformine.

12-01-2020 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Ik slik 2x 1000 mg Metformine per dag sinds 10 jaar. Eerst veel last van darmen en opgezette maag etc. nu daar minder last van. Wel een ernstig B12 tekort opgelopen met als gevolg veel zenuwpijn in handen en voeten, lichtflitsen (aura's) in de ogen, en een hele lange waslijst aan andere klachten. Kreeg na lang zelf puzzelen en aandringen bij de huisarts b12 test. Bleek in[lees meer...] hoog tempo te dalen en al veel te laag. Duurde 2 jaar voor de zenuwpijnen redelijk weg waren. Krijg nu nog maandelijks B12 injecties. Kijk eens op internet bij B12 tekort en klachten of u uw klachten hierin herkent. Ga dan eerst naar de huisarts om een B12 test te laten doen voordat u zelf begint met B12 tabletten te slikken. Uw waardes zullen dan niet meer goed te meten zijn. En laat u niet afschepen met: zenuwpijn hoort nu eenmaal bij diabetes!

11-01-2019 | Vrouw | 49
Insulineresistentie
Na een week alle dagen te nemen voel ik geen verschil, het is de bedoeling dat het mijn bloedsuikerspiegel meer stabiel houd maar ik neem het 's avonds na het eten en na een uur ben ik heel misselijk,dorstig en vermoeid tot ik 's morgens terug opsta.

20-01-2017 | Man | 49
Diabetes type 2
Inmiddels 2 jaar aan het aanmodderen, maar heb eindelijk dat gevonden wat het allemaal zeer dragelijk maakt. Waarden fors omlaag, bloeddruk super in balans en cholesterol ook in waarde gedaald. Zelden nog maar diarree. 4x maal daags verdeeld over de dag. Groene gember thee met citroen, aangevuld met een halve theelepel kaneel. Kaneel is een krachtige natuurlijke zoetstof d[lees meer...]ie je cholesterolratio in balans kan krijgen en houden. Kaneel heeft een regulerend effect op de bloedsuikerspiegel. Gember verbetert voornamelijk de afgifte en werking van insuline en de insulinegevoeligheid. Zorgt tevens voor een betere spijsvertering. Wel consequent blijven gebruiken ongeveer een litertje thee met ingrediënten per dag.

11-08-2016 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Rare donkere ontlasting, geen diarree wel veel winderigheid, borrelen in de buik, en veel buikpijn.

04-12-2017 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
In stappen opgehoogd naar de huidige dosering. Bloedsuiker is gedaald maar nog niet optimaal. De enige bijwerking (zachtere ontlasting) is voor mij te verwaarlozen.

18-09-2017 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Sinds 2 weken gebruik van metformine. Nu nog in de fase van instellen. De suikerspiegel daalt. Weinig klachten van bijwerkingen. Tot op heden tevreden met gebruik.

13-01-2017 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Opgeblazen gevoel , borrelende darmen de gehele dag, misselijk, vaak diarree na 5 jaar even gestopt. De klachten waren op dag 3 allemaal weg.

11-08-2016 | Man | 50
metformine (850mg)
Diabetes type 2
Altijd al slaapproblemen gehad, echter deze waren nog hanteerbaar. Na de start met metformine werd mijn algehele vermoeidheid langzaam maar zeker steeds erger. Dusdanig zelfs dat ik op een ochtend gewoon twee dagen vrij heb moeten nemen, omdat ik niet meer kon functioneren. Na onderzoek op Internet erachter gekomen dat metformine wel vaker (steeds vaker) gelieerd wordt aan[lees meer...] insomnia. (zie bijv http:// www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/ articles/ PMC3354927/). Toen besloten met metformine te stoppen. Na drie dagen werd ik al veel energieker en minder vermoeid. Gevoel alsof ik hyperactief was. Rusthartslag van 80 terug naar 69. Loopsnelheid (veel wandelen tussen trein, werk en woning, 8-9 km/dag) van 4.2 km/uur naar 5.5 km/uur dus ook fysiek aantoonbaar energieker.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum