Metformine

metformine

Diabetes type 2 (313 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Metformine

Bojan Nikolik (15-08-2015)

28-01-2019

Metformine (metformine)

ik vind de medicatie heel goed hoor
28-01-2019

Metformine (metformine)

omdat ik diabetes en ik ben blij dat zei er achter zijn gekomen ik moet nu ook insuline spuiten er bij
22-09-2017

Diabetes type 2

Er is helaas geen alternatief voor diabetes type 2. Ik ben vooral insuline resistent. Dus naast leefstijl verandering (gezond eten, bewegen, niet roken en drinken) is er geen ander medicijn
01-06-2015

Diabetes type 2

omdat ik suikerziekte heb en mijn glucosewaardes slecht bleven, ontkwam ik er niet aan om pillen te gaan slikken. Sinds ik dit middel slik, voel ik mij zeker niet beter, maar blijkt het zelfs een bestanddeel te hebben waarvoor ik overgevoelig ben. Dit heb ik doorgegeven aan mijn huisarts en die zegt dat ik maar een pil in moet nemen als ik een allergische reactie krijg op [lees meer...]dit middel. Is dit weer zo'n middel dat de apotheken en huisartsen moeten voorschrijven van de verzekeringen? Ook al slik ik dit middel als ik tussentijds mijn bloedsuiker controleer, gebeurd het vaak genoeg dat de waarde torenhoog is, dus lijkt mij niet echt goed te werken. ik heb morgen weer een gesprek over dit middel en hoop toch echt iets anders te krijgen.
10-03-2018

Diabetes type 2

Ik slikte eerst glicolazide, maar dat werkte niet en had veel naardere bijwerkingen als metformine. Ik heb de internist zelf voorgesteld om metformine te gaan gebruiken. Mijn glucosewaarden zijn omlaag gegaan en ik ben behoorlijk tevreden. Sommige bijwerkingen zoals moeilijke stoelgang zijn lastig. Met de andere bijwerkingen kan ik leven, maar het is wel vervelend. Iemand [lees meer...]schreef hier vermoeidheid na het eten, dat heb ik de laatste tijd ook. Ik moet me erop instellen en dan valt er mee te leven. Ik weet niet wat de effecten, dwz qua bijwerkingen op de lange termijn zijn, dwz als je het middel lang gebruikt.
25-02-2017

Metformine (metformine)

Toen ik dit allemaal las ben ik niet eens begonnen!!! Ik kreeg dit medicijn van mij internist omdat ik last schijn te hebben van Metaboolsyndroom. Dit zijn te hoge (10 x ) leverwaarden (eiwitten) in het bloed in combinatie met hoog cholesterol. Voor dat ik ze innam ben ik eerst maar eens even wezen googelen wat ik zojuist bij de apotheker had opgehaald en kwam op oa de[lees meer...]ze site. Na al die reacties over buikkrampen, diarree en slap voelen dacht ik dit dus mooi niet. Maar wat dan wel? hier een link voor mensen die dit medicijn moeten gebruiken ivm diabetes / hoog cholesterol. Een andere reactie van een man schreef ook al over Kaneel, minstens zo effectief, veel goedkoper maar bovendien veilig en zonder bijwerkingen. Mijn internist weet van niets dus ik ga kijken of ik over 6 weken met mijn (o.a.) Kaneel suppletie verbeterde bloedwaardes heb. Ik houd jullie op de hoogte. http://www.orthokennis.nl/artikelen/metabool-syndroom Op deze site staan nog veel meer zeer interessante, wetenschappelijk onderzochte en bewezen items over allerlei aandoeningen en hoe deze op een meer natuurlijke manier onder controle te krijgen in plaats van al dat dure vergif van die farmaceuten!!!
03-07-2016

Diabetes type 2

Ik kan absoluut niet tegen Metformine alhoewel het de waarde wel deed verlagen waren de bijwerkingen TE extreem!
12-11-2015

Diabetes type 2

Ik gebruik het nu ongeveer 6 jaar. Ik gebruik 2x daags 1000 mg. In begin wat last van diarree, de eerste 2 weken maar nu nergens last meer van. De waarde is nu bijna altijd goed. Ben tevreden met Metformine.
30-05-2015

Diabetes type 2

Ik ben begin april 2015 gediagnosticeerd met diabetes type 2. Direct gestart met metformine 500 mg a dd 1. Een week later is dit verhoogd naar 2 dd 1. Bij controle bij de diabetesverpleegkundige wilde ze me aan de Gliclazide hebben. Dit heb ik afgeslagen gezien de kans op hypo's en gewichtstoename. Op eigen verzoek is de metformine verhoogd naar 3 dd 500 mg. Bijwerkingen [lees meer...]heb ik beperkt. Af en toe ineens aan de diarree. Maar ik voel het aankomen en kan tijdig het toilet bereiken. Verder een fijne bijkomstigheid dat ik van de Metformine afval en minder trek in eten heb. Nu maar verder afwachten of deze verhoging helpt om de glucosewaardes verder te doen zakken. Zit tot nu toe in de ochtend gemiddeld tussen de 8.0 -9.5mmol/l. Maar dit moet uiteraard verder omlaag. Naast de Metformine ook nog hulp van een dietiste en ik beweeg meer.
12-01-2020

Diabetes type 2

Ik slik 2x 1000 mg Metformine per dag sinds 10 jaar. Eerst veel last van darmen en opgezette maag etc. nu daar minder last van. Wel een ernstig B12 tekort opgelopen met als gevolg veel zenuwpijn in handen en voeten, lichtflitsen (aura's) in de ogen, en een hele lange waslijst aan andere klachten. Kreeg na lang zelf puzzelen en aandringen bij de huisarts b12 test. Bleek in[lees meer...] hoog tempo te dalen en al veel te laag. Duurde 2 jaar voor de zenuwpijnen redelijk weg waren. Krijg nu nog maandelijks B12 injecties. Kijk eens op internet bij B12 tekort en klachten of u uw klachten hierin herkent. Ga dan eerst naar de huisarts om een B12 test te laten doen voordat u zelf begint met B12 tabletten te slikken. Uw waardes zullen dan niet meer goed te meten zijn. En laat u niet afschepen met: zenuwpijn hoort nu eenmaal bij diabetes!
11-01-2019

Insulineresistentie

Na een week alle dagen te nemen voel ik geen verschil, het is de bedoeling dat het mijn bloedsuikerspiegel meer stabiel houd maar ik neem het 's avonds na het eten en na een uur ben ik heel misselijk,dorstig en vermoeid tot ik 's morgens terug opsta.
20-01-2017

Diabetes type 2

Inmiddels 2 jaar aan het aanmodderen, maar heb eindelijk dat gevonden wat het allemaal zeer dragelijk maakt. Waarden fors omlaag, bloeddruk super in balans en cholesterol ook in waarde gedaald. Zelden nog maar diarree. 4x maal daags verdeeld over de dag. Groene gember thee met citroen, aangevuld met een halve theelepel kaneel. Kaneel is een krachtige natuurlijke zoetstof d[lees meer...]ie je cholesterolratio in balans kan krijgen en houden. Kaneel heeft een regulerend effect op de bloedsuikerspiegel. Gember verbetert voornamelijk de afgifte en werking van insuline en de insulinegevoeligheid. Zorgt tevens voor een betere spijsvertering. Wel consequent blijven gebruiken ongeveer een litertje thee met ingrediënten per dag.
11-08-2016

Diabetes type 2

Rare donkere ontlasting, geen diarree wel veel winderigheid, borrelen in de buik, en veel buikpijn.
04-12-2017

Diabetes type 2

In stappen opgehoogd naar de huidige dosering. Bloedsuiker is gedaald maar nog niet optimaal. De enige bijwerking (zachtere ontlasting) is voor mij te verwaarlozen.
18-09-2017

Diabetes type 2

Sinds 2 weken gebruik van metformine. Nu nog in de fase van instellen. De suikerspiegel daalt. Weinig klachten van bijwerkingen. Tot op heden tevreden met gebruik.
13-01-2017

Diabetes type 2

Opgeblazen gevoel , borrelende darmen de gehele dag, misselijk, vaak diarree na 5 jaar even gestopt. De klachten waren op dag 3 allemaal weg.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum