Ervaringen met Metformine

metformine

Diabetes type 2 (353 meningen)
Diabetes type 1 (158 meningen)
Prediabetes (5 meningen)

Gliclazide (74 meningen)

Bojan Nikolik (15-08-2015)

03-10-2020 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
Na de pil ingenomen te hebben krijg ik na vijf minuten al hoofdpijn. Daar heb dan de hele dag last van ook mijn zicht is wazig. Dacht dat het aan mijn bril lag. Ook heb ik een opgezwollen buik. Ik heb een onprettig gevoel bij dit medicijn. Volgens internet zou er kankerverwekkende stof in zitten. Ga met de arts overleggen. Ik wil dit niet meer.

11-08-2020 | Vrouw | 66
Prediabetes
Door andere medicatie voor vaatproblemen diabetes 2 gekregen volgens arts, bloedsuiker rond de 7.0 Twee jaar doodziek geweest van de metformine, volgens arts onzin door lage dosering, maar werd steeds zieker. Hele dikke buik, kortademig, vocht vast, zeer veel gasvorming en winden laten daardoor incontinent vvan ontlasting. Ik ben gestopt en voel mij nu 2 weken later veel [lees meer...]beter. Niet benauwd meer, met hulp van probiotica geen darmproblemen meer en 2 kilo vocht kwijt. Bloedsuiker blijft gewoon tussen 6-en 7, voor mij die troep niet meer.

10-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
af en toe diarree, vochtvacthouden, benauwdheid

07-05-2020 | Man | 58
Diabetes type 2
Dit middel heeft geen enkele invloed op glucose waarde.ik heb voor zekerheid andere leverancier gehad van zelfde metformine en wat bleek was dat 500mg van sandos beter werkt dan 850 mg van aurobindo.dit is dus erg vreemd.

19-04-2020 | Man | 57
Diabetes type 2
Wat kan ik doen door de hele ergen hoofdpijn heb 's, avonds naar het eten.

16-04-2020 | Man | 60
Prediabetes
vanaf begin ongemakkelijk gevoel,diarree en opgeblazen gevoel naderhand bulten en rode plekken met jeuk

01-04-2020 | Man | 60
Diabetes type 2
weinig verandering met deze medicijnen,alleen ernstige darmklachten

27-02-2020 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
ik kreeg te horen dat ik diabetes 2 had,waardes tussen 7 en 12. ik moest 1 metformine per dag bij het avondeten innemen.Na een paar dagen diarree als water,ik voel het niet aankomen met als gevolg dat ik soms de wc niet haal.De maagpijn na een week is niet te harden ,ik slaap niet meer van die pijn,ik kan geen houding in bed vinden om de pijn te minderen.na 2 weken gestopt[lees meer...] met metformine,sorry die maagpijn is ondragelijk geworden.ik hoef geen medicijnen meer,ik ben er nu veel te bang voor geworden.ik doe nu een dieet.

12-01-2020 | Vrouw | 49
metformine (1000mg)
Diabetes type 2
Ik slik 2x 1000 mg Metformine per dag sinds 10 jaar. Eerst veel last van darmen en opgezette maag etc. nu daar minder last van. Wel een ernstig B12 tekort opgelopen met als gevolg veel zenuwpijn in handen en voeten, lichtflitsen (aura's) in de ogen, en een hele lange waslijst aan andere klachten. Kreeg na lang zelf puzzelen en aandringen bij de huisarts b12 test. Bleek in[lees meer...] hoog tempo te dalen en al veel te laag. Duurde 2 jaar voor de zenuwpijnen redelijk weg waren. Krijg nu nog maandelijks B12 injecties. Kijk eens op internet bij B12 tekort en klachten of u uw klachten hierin herkent. Ga dan eerst naar de huisarts om een B12 test te laten doen voordat u zelf begint met B12 tabletten te slikken. Uw waardes zullen dan niet meer goed te meten zijn. En laat u niet afschepen met: zenuwpijn hoort nu eenmaal bij diabetes!

27-05-2019 | Vrouw | 79
Diabetes type 2
vier dagen metformine geslikt...hoorde toen van keer Diabetes 2 om! Leefstijl en voeding totaal verandert, veel beweging en sport (CURVES 4 keer in de week) binnen 6 weken was waarde 11.4 gezakt naar 7.7.... en nu volhouden om de suikerwaarde nog verder naar beneden te krijgen...vooral GEEN PILLEN SLIKKEN want van het een komt het ander

25-05-2019 | Vrouw | 56

18-03-2019 | Man | 53
Diabetes type 2
Sinds het gebruik van de metformine heb ik een oplopende spier en gewrichtspijnen in armen en schouders. Zo erg dat het lijkt alsof er messen in mijn spiern worden gestoken. Na zelfstandig 1 tablet te minderen per dag trekt deze pijn zachtjes weg. Nu proberen door andere leefstijl en kruiden van de metformine af te komen.

11-01-2019 | Vrouw | 49
Insulineresistentie
Na een week alle dagen te nemen voel ik geen verschil, het is de bedoeling dat het mijn bloedsuikerspiegel meer stabiel houd maar ik neem het 's avonds na het eten en na een uur ben ik heel misselijk,dorstig en vermoeid tot ik 's morgens terug opsta.

16-12-2018 | Man | 41
werkte nigatief

08-11-2018 | Vrouw | 79
Diabetes type 2
mijn leven betekent nog maar weinig

12-03-2018 | Vrouw | 43
metformine (275)
Diabetes type 2
Ineens kreeg ik Diabetes type 2 vanwege een cocktail van andere middelen, dat is de oorzaak. Op dat moment woog ik door die medicatie 135 kilo. Ik kreeg te horen dat ik nu ook nog diabetes had, ben gaan afvallen en actievere levensslijn op na gaan houden en zo in aantal jaren 71 kilo afgevallen en van metformine, de andere medicamenten en diabetes af gekomen