Ervaringen met Metformine

metformine

Diabetes type 2 (353 meningen)
Diabetes type 1 (158 meningen)
Prediabetes (5 meningen)

Gliclazide (74 meningen)

Bojan Nikolik (15-08-2015)

26-08-2017 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Veel mensen krijgen last van diarree, maar bij mij was het obstipatie en dat is volledig uit de hand gelopen! Na 10 dagen geen ontlasting heb ik allerlei poedertjes, pilletjes en zelfs 3 x een klysma gedaan... nog steeds lijken mijn darmen volledig stil te staan. Ik doe nu drie dagen achtereen 8 zakjes macrogol in 6 uur tijd... en hoop er het beste van. Ook had ik zware b[lees meer...]enen (lopen kostte me ineens veel moeite - erg eng om mee te maken). Ik moest met de metformine stoppen en nu dus op zoek naar een alternatief, maar eerst snak ik ernaar de ontlasting weer op gang te krijgen! Huisarts en diabverpleegkundige hadden beiden nog nooit gehoord dat metformine ook tot obstipatie kan leiden!

06-02-2024 | Vrouw | 52
metformine (850mg)
Diabetes type 2
In de eerste maanden had ik er diarree van maar na enige tijd is dat voorbij gegaan en heb ergeen last meer van

08-08-2022 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Het beperkt me echt in mijn dagelijks leven zoveel buikpijn en diaree en misselijkheid. Helpt ook niet als ik het na het eten in neem.

11-09-2023 | Man | 53
Diabetes type 2
Eerst jarenlang gebruikt wegens 'lichte' diabetes II. Voor mijn gevoel heeft het nooit gewerkt. Nu ik 10 jaar later, al twee jaar insuline gebruik, moet ik toch die rommel nog nemen, maar ben er sinds kort mee gestopt. Toen ik net insuline spoot, dacht ik dat ik metformine en gliclazide mocht weglaten. Is veel werk, want heb nog meer medicijnen en gebruik ook veel suppleme[lees meer...]nten. Als ik voor twee weken medicijnen klaarmaak, ben ik twee uur intensief bezig. Nu sinds kort dus nog eentje per dag. Nog niet lang genoeg om er iets over te kunnen zeggen, hoewel mijn buik wel wat minder rommelt. / Als het ruim 10 jaar terug al niet hielp, waarom zou het dan nu wel helpen? Ik zie hier berichten over afvallen, maar ik kom alleen maar aan van middelen die helpen tegen DM II. Nu even afwachten en kijken of mijn bloedsuikerspiegel niet teveel stijgt. (die is na 2 jaar insulinegebruik nog niet laag genoeg, nog net binnen de 'diabetesgrenzen' (iets hoger dan bij mensen die geen diabetes hebben. Nuchter kom ik nog weg met 5,5-9 en overdag 11-17, ondanks 5 metformine, 4 gliclazide en 40 eh insuline (langwerkend). Ik had liever die afvalpil gehad (ben de naam even kwijt), maar mijn BMI was slechts 1 punt 'te laag'. 29 i.p.v. 30, pff.

11-11-2019 | Man | 53
metformine (500mg)
Zelf arts, middel is bewezen effectief als preventie voor kanker, naast koolhydraten beperkt dieet

18-03-2019 | Man | 53
Diabetes type 2
Sinds het gebruik van de metformine heb ik een oplopende spier en gewrichtspijnen in armen en schouders. Zo erg dat het lijkt alsof er messen in mijn spiern worden gestoken. Na zelfstandig 1 tablet te minderen per dag trekt deze pijn zachtjes weg. Nu proberen door andere leefstijl en kruiden van de metformine af te komen.

18-01-2017 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Geen last van bijwerkingen.

28-11-2018 | Man | 55
Diabetes type 2
Ik heb nog een ervaring met Effectiviteit, Hoeveelheid bijwerkingen, Ernst bijwerkingen Inname- / gebruiksgemak Algehele tevredenheid. Sinds kort gebruik ik Metformine. Las zo beetje de berichten over bijwerkingen sommige zelfs erg. Zelf heb geen ervaring tot nu toe geen ernstige bijwerkingen. Ik neem elke avond na het eten een tablet. Ik maak me [lees meer...]toch wel een beetje zorgen als ik hier zo de berichten lees. Ik las ook iets over Glifor 850mg dat dit medicijn veel beter zou bevallen? Mijn story Door dat ik op mijn leesbril ben gaan staan en mijn bril kapot was gegaan kwam ik er achter dat ik dieabetis 2 had. Ik had een nieuwe leesbril besteld, toen ik deze ging ophalen was het zicht verre van scherp. 3 maal daarna ben ik bij de opticiens geweest voor een oogmeting en telkens andere meetwaarde. Het kwartje was nog niet gevallen. Ik ging naar de oogheelkunde voor een onderzoek die kwamen tot de conclusie dat ik mogelijk diabetes zou hebben. Naar de dokter die bloed liet onderzoeken. En inderdaad ik heb een verhoogde bloedspiegel ze had het over dubbele waarden dan normaal. Ben sinds kort begonnen en laat het rustig op me af komen. Ik ga een heel traject in en ben bang dat ik hier niet meer vanaf kom.

30-10-2018 | Man | 55

07-06-2018 | Man | 55
Diabetes type 2
heel veel buikpijn, regelmatig enorme buikloop, behoorlijk sterke vermoeidheid, misselijkheid

05-12-2017 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Bijna meteen bijwerkingen, misselijk en hoofdpijn. Zéér nare bijwerkingen

09-09-2017 | Man | 55
Diabetes type 2
Metformine bleek voor mij niet of amper effectief, maar erger: ik kreeg volcontinu maagpijn door het gebruik en dus ben ik gestopt. De maagklachten verdwenen meteen.

18-08-2023 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
Een jaar of 12 diabeet type 2, metformine voorgeschreven hoe meer de tijd verstreek werd ook de sterkte steeds aangepast. Altijd darmproblemen buikpijn en diarree en de laatste periode ook duizelingen. Gevraagd aan Diabeetvpk om Ozempic dat zou voor mij 2 vliegen in 1 klap zijn (waardes op orde en enkele kilo's kwijt raken) Die kon ze mij niet geven omdat mijn BMI te l[lees meer...]aag was voor het geëiste van het ziekenfonds (nou ja zeg) dus stelde ze voor om 10 mg Forxiga te gaan slikken, we gaan het erbij proberen en als het zou werken dan kan de sterkte van de Metf naar beneden...maar als ik daar de bijwerkingen (schimmel) van lees wordt ik al niet vrolijk

25-05-2019 | Vrouw | 56

27-09-2022 | Man | 57
Diabetes type 2
Al zeker 1 jaar lang. Heel veel bijwerkingen.

19-04-2020 | Man | 57
metformine (850mg)
Diabetes type 2
Wat kan ik doen door de hele ergen hoofdpijn heb 's, avonds naar het eten.