Metformine

metformine

Diabetes type 2 (315 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Metformine

Bojan Nikolik (15-08-2015)

08-11-2015

Diabetes type 2

ik kreeg het medicijn 13-3-2015, meteen de eerste dag zware hoofdpijn ach het medicijn moet even wennen. nu 4-11-2015 heb ik zitten janken van de pijn in mijn benen, kon mijn werk niet uitvoeren. Ik werk in de catering. 's Nachts niet kunnen slapen van de pijn in mijn benen. Nu 8-11-2015 zelf gestopt met de medicijnen, ga morgen bellen met de huisarts. kon er niet meer te[lees meer...]gen.
19-10-2015

Diabetes type 2

ik gebruik dit medicijn al heel lang voor suikerziekte, ik ben er tevreden over, ik had als bijwerking in het begin diarree.
17-10-2015

26-08-2017

Diabetes type 2

Veel mensen krijgen last van diarree, maar bij mij was het obstipatie en dat is volledig uit de hand gelopen! Na 10 dagen geen ontlasting heb ik allerlei poedertjes, pilletjes en zelfs 3 x een klysma gedaan... nog steeds lijken mijn darmen volledig stil te staan. Ik doe nu drie dagen achtereen 8 zakjes macrogol in 6 uur tijd... en hoop er het beste van. Ook had ik zware b[lees meer...]enen (lopen kostte me ineens veel moeite - erg eng om mee te maken). Ik moest met de metformine stoppen en nu dus op zoek naar een alternatief, maar eerst snak ik ernaar de ontlasting weer op gang te krijgen! Huisarts en diabverpleegkundige hadden beiden nog nooit gehoord dat metformine ook tot obstipatie kan leiden!
01-08-2016

Diabetes type 2

Ik heb niet veel last van bijwerkingen zoals misselijkheid of diaree. Wat ik wel heb is wazig zien en dit komt schijnbaar zelden voor. In hoe ver het medicijn werkt weet ik nog niet omdat ik het pas 2 weken gebruik. Maar ik zal de uitslag uiteraard ook nog melden.
18-03-2019

Diabetes type 2

Sinds het gebruik van de metformine heb ik een oplopende spier en gewrichtspijnen in armen en schouders. Zo erg dat het lijkt alsof er messen in mijn spiern worden gestoken. Na zelfstandig 1 tablet te minderen per dag trekt deze pijn zachtjes weg. Nu proberen door andere leefstijl en kruiden van de metformine af te komen.
25-08-2016

Diabetes type 2

Ik ben half juni 2016 begonnen met 1x daags 1 tablet Metformine 500mg omdat mijn bloedsuikerspiegel 7.2 was. Na 1 maand bloedprikken voor suikerspiegel, deze was gezakt naar 6.6. Huisarts schreef in het vervolg 2x daags 500mg Metformine voor. Toen kreeg ik buikpijn in het begin mild maar na een week heftig. Weer naar de huisarts geweest vanwege de bijwerking. Zijn antwoord[lees meer...] was daar moet u maar aan wennen!. Na aandringen van mijn kant, had mij inmiddels ziek op mijn werk gemeld, 5 dagen compleet stoppen en daarna weer 1 tablet van 500mg per dag. Na 2 dagen kwam de buikpijn weer in hevige mate terug. Ga een andere huisarts nemen ik vertrouw hem niet.
01-06-2015

Diabetes type 2

Dit medicijn tegen diabetes-2 werkte blijkbaar slecht op mijn nieren, waardoor ik vaker aanvallen van jicht kreeg (dat komt oa door verminderde nierfunctie). Ik mag bv ook geen NSAIDs ontstekingsremmers zoals Ibuprofen gebruiken. Overgestapt op Gliclazide (retard), werkt prima zonder de bijwerkingen.
18-01-2017

Diabetes type 2

Geen last van bijwerkingen.
07-11-2015

Diabetes type 2

Mijn ervaring met metformine valt op dit moment mee, in het begin dat ik het medicijn moest slikken, kon ik er niet tegen. Nu neem ik 's morgens een halve en 's avonds een halve en dat gaat goed (wel op advies van de diabetesverpleegkundige), ben niet altijd even fit sinds ik diabetes heb, maar dat zal er wel bij horen...
27-07-2015

Diabetes type 2

Ik ben pas met metformine begonnen. maar ik voel nu de bijwerkingen al, erg vermoeid, duizelig, wazig zien, misselijkheid en rommelen of borrelen van de maag en verminderde eetlust door de misselijkheid. gelukkig nog geen diarree. ik gebruik ook nog andere medicijnen voor een evenwichtsaandoening en medicijnen voor een allergie, dus vandaar die duizeligheid.
28-11-2018

Diabetes type 2

Ik heb nog een ervaring met Effectiviteit, Hoeveelheid bijwerkingen, Ernst bijwerkingen Inname- / gebruiksgemak Algehele tevredenheid. Sinds kort gebruik ik Metformine. Las zo beetje de berichten over bijwerkingen sommige zelfs erg. Zelf heb geen ervaring tot nu toe geen ernstige bijwerkingen. Ik neem elke avond na het eten een tablet. Ik maak me [lees meer...]toch wel een beetje zorgen als ik hier zo de berichten lees. Ik las ook iets over Glifor 850mg dat dit medicijn veel beter zou bevallen? Mijn story Door dat ik op mijn leesbril ben gaan staan en mijn bril kapot was gegaan kwam ik er achter dat ik dieabetis 2 had. Ik had een nieuwe leesbril besteld, toen ik deze ging ophalen was het zicht verre van scherp. 3 maal daarna ben ik bij de opticiens geweest voor een oogmeting en telkens andere meetwaarde. Het kwartje was nog niet gevallen. Ik ging naar de oogheelkunde voor een onderzoek die kwamen tot de conclusie dat ik mogelijk diabetes zou hebben. Naar de dokter die bloed liet onderzoeken. En inderdaad ik heb een verhoogde bloedspiegel ze had het over dubbele waarden dan normaal. Ben sinds kort begonnen en laat het rustig op me af komen. Ik ga een heel traject in en ben bang dat ik hier niet meer vanaf kom.
30-10-2018

07-06-2018

Diabetes type 2

heel veel buikpijn, regelmatig enorme buikloop, behoorlijk sterke vermoeidheid, misselijkheid
05-12-2017

Diabetes type 2

Bijna meteen bijwerkingen, misselijk en hoofdpijn. Zéér nare bijwerkingen
09-09-2017

Diabetes type 2

Metformine bleek voor mij niet of amper effectief, maar erger: ik kreeg volcontinu maagpijn door het gebruik en dus ben ik gestopt. De maagklachten verdwenen meteen.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum