metformine

Diabetes type 2 (319 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (2 meningen)

Bojan Nikolik (15-08-2015)

07-10-2016 | Man | 66
metformine (500)
Diabetes type 2
Na innemen medicijnen merkte ik dat ik een soort spierverlies er van over hield. Sneller vermoeid, maar ik dacht dat zal wel overgaan. Dus niet tot op heden. Daarnaast slik ik nog Hydrochloorthiazide tegen hoge bloeddruk, dus zeker 4x per nacht plassen. Ik denk dat ik met alles stop voor een aantal maanden en het zelf controleer met behulp van de benodigde apparatuur. We[lees meer...]l voldoende blijven bewegen natuurlijk!

08-11-2015 | Man | 66
Diabetes type 2
Gedwongen overgegaan op een andere producent van het geneesmiddel, omdat de apotheek een ander contract met de leverancier cq onder druk van de zorgverzekeraars de goedkoopste medicijnen moet verstrekken. Het gebruik van Metformine Hci Sandoz 500 mg geeft bij mij een opgeblazen gevoel en regelmatig last van diarree. De Metformine tabletten Hci 500 mg van de firma Apotheco[lees meer...]n geven deze bijverschijnselen niet, maar deze medicijnen zijn niet via mijn apotheek te verkrijgen.

10-09-2015 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Sinds ik op 25 juni j.l. ben begonnen, veel last van bijwerkingen gehad. darmklachten, zoals hevige krampen, diarree, opgeblazen buik, winderigheid. daarnaast slechtziend, las dat dat na een paar weken over zou gaan, maar dat duurt bij mij veel langer. sinds 7-9 nemen de klachten af en wordt het zicht beter! na 1 maand weinig effect, Gliclazide pilletje erbij van 30 mg [lees meer...]1x p dag en de bloedsuiker daalde toen met een snelheid naar het juiste niveau. Wel verergering van de bijwerkingen. Ik heb gemerkt dat als ik brood met zuurdesem eet, ik geen klachten over winderigheid meer heb. cakejes, koekjes, peperkoek, en beschuit eet ik niet meer, die geven de zelfde klachten. zelf eet ik nu het speltbrood van AH en die hebben sinds kort ook beschuit. wel een kostbare aangelegenheid. In Frankrijk gewoon brood gegeten en daar had ik nergens last van. dus vraag ik me af wat stoppen de Nederlandse bakkers in hun normale brood?

10-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
af en toe diarree, vochtvacthouden, benauwdheid

13-10-2017 | Man | 67
Diabetes type 2
Slik al vele jaren metformine in het begin was de dosering weinig, maar nu zit ik op 2000 mg per dag. Ik heb al een half jaar veel klachten, diarree, misselijkheid en buikpijn. Mijn dokter zegt daar moet je maar mee leren leven, ja hij heeft makkelijk praten. ik had op dit forum eerder gelezen voor gebruik gember, kaneel en honing. Dit is wonderfood de waarden zijn nu prim[lees meer...]a 3x daags een beker beetje water gemberwater puur 2 lepels kaneel en een schepje honing dat helpt goed.

10-11-2015 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
Heel erg buikklachten, niet te doen vaak naar toilet en winderigheid was niet leuk meer. Nu geen Metformine meer.

17-06-2020 | Man | 68
FORXIGA IS BETER.

17-02-2020 | Man | 68
metformine (1000mg)

08-05-2018 | Man | 68
Diabetes type 2
heel veel buikpijn, regelmatig enorme buikloop, behoorlijk sterke vermoeidheid

26-07-2016 | Man | 68
Diabetes type 2
van de verhoogde suiker eigenlijk geen last, dan droge mond gedurende slapen, weet niet hoelang de bijwerkingen blijven, veel last met lopen, linkerbeen doet zeer bij de kuit na paar honderd meter lopen, wordt ook gedeeltelijk minder gevoelig, na half uur lopen en even zitten is het minder en kan dan doorlopen.

05-05-2017 | Man | 70
Diabetes type 2
Heb sinds enkele jaren Diabetes type 2. Kreeg 2 Metformine tabletten per dag. Weinig effect. Geen gewichtsverlies, de bloedsuikerwaarde daalde niet. Kreeg wel flinke last van oncontroleerbare diarree, veel lucht in de darmen. Het middel was veel erger dan de kwaal. Ben er subiet mee gestopt. Zit nu met of zonder Metformine op een bloedsuikerwaarde van 7 +.

13-10-2016 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
Ik neem de metformine nu ruim 2 jaar in met veel bijwerkingen. Vermoeid en slaperig met tussenpozen, maar vooral maag en darmklachten. Ook heel veel last van een droge mond 's nachts met een zeurdige keelpijn. Heb nu weer bloed laten prikken om te kijken of er wat anders uit komt. Uitslag volgende week. Dus even afwachten en hopelijk kom ik daar nog ooit van af.

29-02-2016 | Man | 70
Diabetes type 2
De maag- en darmklachten zijn vervelend. De onregelmatige stoelgang belemmerd vaak je sociale leven.

17-01-2016 | Man | 70
Diabetes type 2
Geen klachten behalve evenwichtverlies.

22-06-2019 | Man | 71
metformine (500mg)
Veel extra huidproblemen de verergering psoriasis. Ga begin juli maar weer eens naar de specialist. Heel veel extra huidproblemen rode plekken..gezwollen plekken hoofdzakelijk op beide armen.en benen en rug. naast mijn psoriasis heb ik dus een aardig probleem. Hoe los je dat op? Niet innemen van Metformine is geen opie

14-02-2018 | Man | 71
Laatste 5 jaar samen met insuline spuiten is dit redelijk onder controle

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum