Metformine

metformine

Diabetes type 2 (315 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Metformine

Bojan Nikolik (15-08-2015)

07-08-2017

Diabetes type 2

Bloedsuikerspiegel met 1 x daarna 2 x en nu 3 x per dag blijft schommelen tussen 9 en 7 gemiddeld ca. 8.4. Eigenlijk net zo slecht resultaat als zonder pillen. Onregelmatige stoelgang met krampen. Gelezen over hartklachten op langere termijn, om deze reden wil ik ermee stoppen.
05-09-2016

Diabetes type 2

Ik werd in 2011 verteld dat ik diabetes 2 heb en ik kreeg Metformine 500mg x 4 per dag. Ik had daarnaast ook nog tabletten voor hoge bloeddruk en hartritmestoornis. Dus ik had genoeg om te slikken. Een paar weken na het slikken van de Metformine kreeg ik problemen met een dood gevoel in mijn voeten en ook op mijn rug. Ik werd verteld door mijn huisarts dat ik doorgezakte [lees meer...]voeten heb. Dus ik kreeg steunzolen. In 2015 heb ik ze weg gedaan, want dat hielp niet. Ik was bij een Neuroloog geweest en volgens hem heb ik de verkeerde schoenen. Wat een onzin. Heb ik ook schoenen op mijn rug? Dan komt het door suiker zei de Neuroloog en nu ook de huisarts. Ik ben een paar weken geleden op vakantie geweest in een hete klimaat en ineens was mijn bloeddruk te laag. Dus geen bloeddruktabletten meer genomen en bloeddruk was perfect. Ik ben met Metformine gestopt en ook perfect. Ik heb al mijn tabletten gestopt tijdens mijn vakantie en dat in nu al bijna 3 maanden en geen bloeddruk probleem meer en geen suiker probleem meer en geen ritmestoornis meer. Ik heb veel gelezen over al die tabletten en ben er achter gekomen dat de bloeddruk tabletten veroorzaakten ritmestoornis (ik had bijna een ablatie gehad). De tabletten voor de ritmestoornis verhoogde mijn suiker. Dus allemaal bijwerkingen waar geen arts naar luisterd. Al jaren verkeerde pillen geslikt. Ik zit nog wel met de probleem met mijn gevoel in mijn voeten. Na veel zoeken ben ik er achter gekomen dat Metformine en Pantoprazol de B12 vitamine opname in je lichaam blokeerd. Te lage B12 beschadigd de neurosysteem en nog veel meer. Morgen naar de arts voor de B12 test. Gaat veel Googlen als een tablet van een arts krijgt want het is troep.
08-07-2016

Diabetes type 2

kon mijn diabetes niet onder controle krijgen maar met 3 tabletten per dag is het nu mooi op niveau
04-09-2017

Diabetes type 2

Heel veel last van winderigheid wat ik niet kan inhouden en er zo hard uitfloepen of ik nou op visite ben of in een winkel. Mijn sociale contacten en boodschappen doen staan op een zeer laag pitje. Heb ze eerst 3x daags geslikt. Slik het nu 1 x daags 's avonds voor het slapen gaan. Gaat nu iets beter. Veel verschil in leveranciers, iedere 3 maanden een andere leverancier.
28-01-2020

09-01-2019

Diabetes type 2

heb me er van begin niet prettig bij gevoeld , duurde lang voor suiker onder controle was
30-08-2017

Diabetes type 2

Metformine geeft diarree bij gebruik koffie ervoor of erna. Fabrikant waarschuwt daar niet voor. Ook de meldingspagina voor bijwerkingen ontkent voornoemd probleem. Mijn moeder met 1000 Mg tabletten heeft hetzelfde. Huisarts kent het probleem.
28-07-2016

Diabetes type 2

voor mijn beginnende diabetes type 2 werd Metformax (metformine) 850 voorgeschreven, volgens een voorgeschreven routine tot 3x 1per dag. moeilijk wegens draaierigheid, misselijkheid en na het eten diarree... volhouden is de boodschap, nu al een maand ... we zien wel of de pancreas zich laat leiden door dit medicament en weer 'normaal' actief wordt.
26-09-2015

Diabetes type 2

Heb sinds het gebruik van Metformine heel veel last van diaree en onverwachts ontlasting verlies
29-07-2015

Diabetes type 2

Vanaf begin geen problemen gehad. Ben 7 kilo kwijt.
20-08-2019

Diabetes type 2

Ik neem sinds 3 weken metformine 850 . Heb eigenlijk geen bijwerkingen en ben op die 3 weken met dieet natuurlijk 2,4 kg afgevallen.
22-04-2018

03-02-2018

Diabetes type 1

Ik had een verhoogde bloedsuikerspiegel maar nog geen diabetispatient.Kreeg Metformine voorgeschreven om de pancreas te pushen om meer insuline af te geven.Ik neem dit 1 maal per dag (meestal s'morgens bij het ontbijt).Nu valt mij wel op dat ik in de loop van de dag plotse moeheid overvalt,maar echt zo moe dat ik nog met moeite kan rechtstaan,laat staan een activiteit ontw[lees meer...]ikkelen.En het rare is dat dit steeds na een maaltijd is.Ik neem ook 1 maal per dag L-Thyroxine 25mcg (van Christiaens) s'morgens nuchter,ook voorgeschreven door de arts nav een vertraagde schildklier.Deze 2 zijn de enige medicatie die ik neem,daarom mijn bezorgdheid over de vermoeidheid.Mijn laatste bloedonderzoek gaf geen negatief resultaat betreffende lever en nieren.
19-03-2017

30-01-2017

Diabetes type 2

Wordt er ziek van. Veel diaree, maagproblemen, misselijkheid en vermoeidheid. Metformine sinds 2 september 2016 nu een week moeten stoppen vanwege zware diarree, maagproblemen, misselijkheid en vermoeidheid.
07-10-2016

Diabetes type 2

Na innemen medicijnen merkte ik dat ik een soort spierverlies er van over hield. Sneller vermoeid, maar ik dacht dat zal wel overgaan. Dus niet tot op heden. Daarnaast slik ik nog Hydrochloorthiazide tegen hoge bloeddruk, dus zeker 4x per nacht plassen. Ik denk dat ik met alles stop voor een aantal maanden en het zelf controleer met behulp van de benodigde apparatuur. We[lees meer...]l voldoende blijven bewegen natuurlijk!

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum