Metformine

metformine

Diabetes type 2 (313 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Metformine

Bojan Nikolik (15-08-2015)

05-07-2017

Diabetes type 2

Na de diagnose "Diabetes Melitis Type 2" (2011) begonnen met de inname van Metformin. Aanvankelijk dagelijks 2x 250mg, al snel overgegaan naar dagelijks 3x 850mg. Met deze dosering is mijn suikerziekte prima onder controle. Vanaf dag 1 heb ik darmklachten gehad. Deze namen in hevigheid toe en werd in 2015 tijdens mijn vakantie in Engeland zo ernstig dat acuut medisch ingr[lees meer...]ijpen noodzakelijk werd. Mijn dikke darm bleek verstopt door een gezwel. Na verwijdering ervan ben ik doorgegaan met de inname van Metformine 850mg 3dd. De pijnklachten als eerder genoemd zijn verdwenen. Dit medicijn veroorzaakt bij mij geen bijwerkingen.
20-01-2017

Diabetes type 2

Inmiddels 2 jaar aan het aanmodderen, maar heb eindelijk dat gevonden wat het allemaal zeer dragelijk maakt. Waarden fors omlaag, bloeddruk super in balans en cholesterol ook in waarde gedaald. Zelden nog maar diarree. 4x maal daags verdeeld over de dag. Groene gember thee met citroen, aangevuld met een halve theelepel kaneel. Kaneel is een krachtige natuurlijke zoetstof d[lees meer...]ie je cholesterolratio in balans kan krijgen en houden. Kaneel heeft een regulerend effect op de bloedsuikerspiegel. Gember verbetert voornamelijk de afgifte en werking van insuline en de insulinegevoeligheid. Zorgt tevens voor een betere spijsvertering. Wel consequent blijven gebruiken ongeveer een litertje thee met ingrediënten per dag.
01-08-2016

Diabetes type 2

Ik heb niet veel last van bijwerkingen zoals misselijkheid of diaree. Wat ik wel heb is wazig zien en dit komt schijnbaar zelden voor. In hoe ver het medicijn werkt weet ik nog niet omdat ik het pas 2 weken gebruik. Maar ik zal de uitslag uiteraard ook nog melden.
28-07-2016

Diabetes type 2

voor mijn beginnende diabetes type 2 werd Metformax (metformine) 850 voorgeschreven, volgens een voorgeschreven routine tot 3x 1per dag. moeilijk wegens draaierigheid, misselijkheid en na het eten diarree... volhouden is de boodschap, nu al een maand ... we zien wel of de pancreas zich laat leiden door dit medicament en weer 'normaal' actief wordt.
04-04-2016

Diabetes type 2

Mijn idee over metformine na begin, is dat het een prima middel is, maar dat om de progressie van diabetes te vertragen (tijdelijke) veranderingen van medicijn het resultaat wel zou helpen verbeteren van mijn fysieke mogelijkheden, waarbij bij terugval op metformine de kans op een beter resultaat wordt behaald dan wanneer men jarenlang permanent blijft door gebruiken en st[lees meer...]eeds hogere doses. Maar het blijft een zeer moeilijk verhaal, zowel de juiste dokter te vinden, zowel niet je eigen dokter te willen zijn. Mijn stelling dat doctoren ook gewone mensen zijn, maakt het niet makkelijker. Tot heden na 1/2 jaar experimenteren, meen ik enige positieve verbetering te bespeuren na 1 1/2 jaar 1 X dd forxiga 10 Mg met 3 X dd Metformina 500 Mg. Thans op advies van internist (6 x daags eten, weinig brood en aardappelen, 2 X 1 st. fruit p.w, 1000- mg Metf. 1 x Forx.) maak ik sterke terugval t.a.v. vingerprik waarden, ofwel mijn gewicht, t.o.v. mijn recent opgebouwde eigen ervaring: Die ik niet vertrouwde en dus een internist heb geraadpleegd.
28-03-2016

Diabetes type 2

Makkelijk in te nemen, verder geen bijwerkingen tot nu toe.
12-03-2016

Diabetes type 2

Zie aan mijn glucose waardes dat ik het nodig heb, maar weet wel dat ik me stukken beter voel als ik het niet inneem...
17-01-2016

Diabetes type 2

Geen klachten behalve evenwichtverlies.
05-11-2015

Diabetes type 2

Zeer veel last van darmen en ernstige diarree, loopt zelfs weg zonder het te merken, kom in isolement.
10-09-2015

Diabetes type 2

Sinds ik op 25 juni j.l. ben begonnen, veel last van bijwerkingen gehad. darmklachten, zoals hevige krampen, diarree, opgeblazen buik, winderigheid. daarnaast slechtziend, las dat dat na een paar weken over zou gaan, maar dat duurt bij mij veel langer. sinds 7-9 nemen de klachten af en wordt het zicht beter! na 1 maand weinig effect, Gliclazide pilletje erbij van 30 mg [lees meer...]1x p dag en de bloedsuiker daalde toen met een snelheid naar het juiste niveau. Wel verergering van de bijwerkingen. Ik heb gemerkt dat als ik brood met zuurdesem eet, ik geen klachten over winderigheid meer heb. cakejes, koekjes, peperkoek, en beschuit eet ik niet meer, die geven de zelfde klachten. zelf eet ik nu het speltbrood van AH en die hebben sinds kort ook beschuit. wel een kostbare aangelegenheid. In Frankrijk gewoon brood gegeten en daar had ik nergens last van. dus vraag ik me af wat stoppen de Nederlandse bakkers in hun normale brood?
18-06-2015

Diabetes type 2

Ik heb veel klachten met darmen, nu stopverfkleur... en vrij hard ondanks gebruik van 4 magnesium per dag
17-02-2020

20-08-2019

Diabetes type 2

Ik neem sinds 3 weken metformine 850 . Heb eigenlijk geen bijwerkingen en ben op die 3 weken met dieet natuurlijk 2,4 kg afgevallen.
21-06-2019

nvt
09-11-2018

Suikerziekte (type 2)

30-10-2018

Diabetes type 2

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum