Ervaringen met Metformine

metformine

Diabetes type 2 (353 meningen)
Diabetes type 1 (158 meningen)
Prediabetes (5 meningen)

Gliclazide (74 meningen)

Bojan Nikolik (15-08-2015)

22-09-2017 | Vrouw | 47
Diabetes type 2
Er is helaas geen alternatief voor diabetes type 2. Ik ben vooral insuline resistent. Dus naast leefstijl verandering (gezond eten, bewegen, niet roken en drinken) is er geen ander medicijn

05-07-2017 | Man | 75
Diabetes type 2
Na de diagnose "Diabetes Melitis Type 2" (2011) begonnen met de inname van Metformin. Aanvankelijk dagelijks 2x 250mg, al snel overgegaan naar dagelijks 3x 850mg. Met deze dosering is mijn suikerziekte prima onder controle. Vanaf dag 1 heb ik darmklachten gehad. Deze namen in hevigheid toe en werd in 2015 tijdens mijn vakantie in Engeland zo ernstig dat acuut medisch ingr[lees meer...]ijpen noodzakelijk werd. Mijn dikke darm bleek verstopt door een gezwel. Na verwijdering ervan ben ik doorgegaan met de inname van Metformine 850mg 3dd. De pijnklachten als eerder genoemd zijn verdwenen. Dit medicijn veroorzaakt bij mij geen bijwerkingen.

20-01-2017 | Man | 49
Diabetes type 2
Inmiddels 2 jaar aan het aanmodderen, maar heb eindelijk dat gevonden wat het allemaal zeer dragelijk maakt. Waarden fors omlaag, bloeddruk super in balans en cholesterol ook in waarde gedaald. Zelden nog maar diarree. 4x maal daags verdeeld over de dag. Groene gember thee met citroen, aangevuld met een halve theelepel kaneel. Kaneel is een krachtige natuurlijke zoetstof d[lees meer...]ie je cholesterolratio in balans kan krijgen en houden. Kaneel heeft een regulerend effect op de bloedsuikerspiegel. Gember verbetert voornamelijk de afgifte en werking van insuline en de insulinegevoeligheid. Zorgt tevens voor een betere spijsvertering. Wel consequent blijven gebruiken ongeveer een litertje thee met ingrediënten per dag.

06-02-2024 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
In de eerste maanden had ik er diarree van maar na enige tijd is dat voorbij gegaan en heb ergeen last meer van

22-01-2022 | Man | 65
Diabetes type 2
Hallo ik heb suikerziekte diabetes type 2 ik gebruik 2 x 2 tabletten van 500 mg met daarbij 2 x per dag insuline spuiten 2 x 60 ml eenheden per dag en nu is mijn suiker mooi regelbaar en blijft onder de 5 zonder de metformine krijg ik mijn suiker niet mooi geregeld.

14-05-2021 | Man | 77
metformine (20mg)
Werk goed

28-02-2021 | Man | 70
Diabetes type 2
Ik maak me zorgen dat ik zo vermager. Al 9kg.

19-04-2020 | Vrouw | 25
Afslanken - overgewicht
Vanaf de diagnose gebruikt. Ineens kreeg ik elke dag last van diarree, hevige buikpijn en misselijk. Metformine afgebouwd en al deze problemen waren weg!

17-02-2020 | Man | 68

20-08-2019 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
Ik neem sinds 3 weken metformine 850 . Heb eigenlijk geen bijwerkingen en ben op die 3 weken met dieet natuurlijk 2,4 kg afgevallen.

21-06-2019 | Man | 73
nvt

09-11-2018 | Man | 59
Suikerziekte (type 2)

30-10-2018 | Man | 55

15-10-2018 | Man | 41
Diabetes type 2
Per toeval een keer mijn glucose gemeten en deze was véél te hoog. Na een nuchtere bloedtest metformine voorgeschreven gekregen. Waardes zijn nu een stuk lager, echter komt dit natuurlijk ook door een aangepast voedingsschema. In het begin 2 dagen wat last van mijn darmen, maar daarna niet meer. Wel een stuk meer vermoeid dan voor de start met deze medicatie.

08-05-2018 | Man | 58
Diabetes type 2
Met Metformine heb ik een stuk minder last van dorst en wazig zien en voel me lichamelijk een stuk beter, al heb ik 's avonds na het innemen wel last van meer vermoeidheid en slaap, maar of dit door de Metformine komt? Ik weet weet het niet... , ik ben sinds een half jaar Diabeet en kreeg toen deze Metformine, 1 x daags 1 tablet voorgeschreven .

10-03-2018 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Ik slikte eerst glicolazide, maar dat werkte niet en had veel naardere bijwerkingen als metformine. Ik heb de internist zelf voorgesteld om metformine te gaan gebruiken. Mijn glucosewaarden zijn omlaag gegaan en ik ben behoorlijk tevreden. Sommige bijwerkingen zoals moeilijke stoelgang zijn lastig. Met de andere bijwerkingen kan ik leven, maar het is wel vervelend. Iemand [lees meer...]schreef hier vermoeidheid na het eten, dat heb ik de laatste tijd ook. Ik moet me erop instellen en dan valt er mee te leven. Ik weet niet wat de effecten, dwz qua bijwerkingen op de lange termijn zijn, dwz als je het middel lang gebruikt.