Epilepsie (68 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

09-02-2015 | Vrouw | 48
Aangezichtspijn
Al jaren last van aangezichtspijn, een aantal kiezen getrokken en meerdere apex behandelingen gehad. Met Carbamazepine de pijn redelijk onder controle. Slik nu 1 pil (200 mg) per dag en probeer dit af en toe af te bouwen, dit is eenmaal 4 maanden gelukt maar verder schommel ik tussen de halve en hele pil per dag. Ik ben heel tevreden over dit middel. Bijwerkingen in het be[lees meer...]gin; veel dorst, licht dronken, moe en licht gewichtstoename.

08-02-2015 | Vrouw | 38
carbamazepine (200mg)
Aangezichtspijn
Sinds Juli 2014 gebruik ik tergretol 200mg. Ik ben gestart met 2x per dag 200 mg. Toen dit niet voldoende was ben ik overgestapt op 300 mg 2x per dag. De pijn verdween dan ook volledig. Tijdens het opbouwen van de medicatie veel bijwerkingen gehad waardoor ik toch enkele dagen in de zetel ben blijven liggen. Vooral duizeligheid en dubbel zien waren de voornaamste bijwerkin[lees meer...]gen. Na ongeveer een week verdwenen deze bijwerkingen. Nu ben ik aan het afbouwen, en vanaf ik met 100mg verminderde kwam er al een licht gevoel van pijn terug. Nu zit ik aan 100-100 en heb ik terug dagelijks pijn waarvoor ik pijnstilling in neem.

04-12-2014 | Vrouw | 45
Aangezichtspijn
Voor aangezichtspijn dit middel voorgeschreven gekregen. Extreem misselijk, vreselijk moeten overgeven. Meerdere malen per dag overgegeven. Stuurloosheid. Spastisch gevoel in benen en armen, pijn in armen/nek. Het middel gaf vreselijke bijwerkingen, maar werkte wel heel goed tegen de aangezichtspijn. Overgestapt op Notrilen omdat ik zo misselijk werd van de Carbamazepine.

07-09-2014 | Man | 81
Aangezichtspijn
Sinds 3 jaar gebruik ik dit mijn medicijn, de eerste 2 jaar zonder problemen, veel pijn dan de dosering omhoog bij verdwijnen pijn langzaam afbouwen tot 2 x innamen per dag. De laatste helfjaar problemen met lopen (dronkenmansgang ) en vermoeidheid klachten ging wel 2 x daags na bede. na bloedcontrole bleek het medicijn van invloed op de toestand lever (te hoge waarde en[lees meer...] te weinig zout) na overleg met dokter middel gaan afbouwen en overgaan op een alternatief.

25-08-2014 | Vrouw | 21
Aangezichtspijn
Word er zenuwachtig van, moe, waterige ogen, zie wazig. Ook ben ik vergeetachtig en heel erg emotioneel. Mijn eetlust is weg, ik voel niet wanneer ik honger heb, dus moet de tijden goed in de gaten houden. Mijn pijn is wel minder

04-08-2014 | Vrouw | 27
Aangezichtspijn
Bijwerkingen zijn voornamelijk vermoeidheid te moe om te praten, duizelig bij snel opstaan, moeilijk wakker kunnen worden. Nog nooit verslapen en sinds deze medicijnen al 3 keer. Verder werking perfect na 2e tablet pijn verdwenen na 10 uur begint het weer licht te zeuren.

06-07-2014 | Man | 69
Aangezichtspijn
Achteraf blijk ik al enkele jaren sluimerende trigeminusneuralgie (aangezichtspijn) te hebben, die sind december 2013 vrij snel steeds heftiger werd tot bijna ondraaglijk toe. De huisarts schreef Lyrica 75 mg voor, maar dat hielp nauwelijks. Na doorverwijzing kreeg ik van de neuroloog Carbamazepine RET T 200. Het eerste tablet nam ik 's avonds in. De volgende morgen h[lees meer...]ad ik nog nauwelijks pijn. In de loop van die dag verdween de pijn volledig en dat is nog steeds zo. Bijwerkingen: trillende handen, af en toe zoeken naar woorden, lichte evenwichts problemen en onregelmatige stoelgang. Deze probleempjes neem ik graag op de koop toe. Ik kan nu tenminste weer zonder pijn eten, praten, mijn gezicht afdrogen, me scheren en met de ex-pijnlijke kant op mijn kussen liggen.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum