Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

verwardheid versuft spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

30-05-2022 | Vrouw | 52
gabapentine (800mg)

25-04-2022 | Man | 67
gabapentine (300mg)
man, 67 jaar sinds ruim 2,5 jaar last van zenuwpijn na een gordelroos infectie; allerlei zalfjes en pijnstillers via pijnpoli uitgeprobeerd; nu sinds 4 maanden aan de gabapentine; begonnen met 2 x daags 75 mg; kreeg als eerste ervaring een euforisch gevoel, wat twee dagen aanhield; daarna kwam dat gevoel helaas niet meer terug; nu drie keer daags 2+1+2 á 300 mg, he[lees meer...]b het gevoel dat de pijn minder vaak voelbaar is.

22-04-2022 | Vrouw | 54
gabapentine (50ml)
Polyneuropathie
Heel langzaam opgebouwd tot drie maal daags 6 ml drank gelijk aan 3x per dag 300 mg. Na 10 dagen gebruik erge hoofdpijn onrustig gevoel depressief en wat heel vervelend was ik begon agressief gedrag te vertonen totaal niet mijn aard. Ik merkte wel lichte verbetering wat betreft de neurophatie klachten. Ik sliep er heerlijk op maar ontwaakte s'ochtens in paniek.

27-02-2022 | Vrouw | 57
gabapentine (300mg)
Erge bijwerkingen in de vorm van duizeligheid en t gevoel van onstabiel. Ook n naar gevoel in mijn hoofd. 2 weken geslikt daardoor gestopt. Maar nu na 2,5 weken nog steeds die bijwerkingen. Kan ook niet goed werken omdat ik n staand beroep heb. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?

12-02-2022 | Vrouw | 53
gabapentine (300mg)
Net begonnen met dit middel na jaren van twijfel. Zeer fijn gevoel om geen zenuwpijn te ervaren. Heerlijk. Ben geheel ontspannen , geen nachtopvliegers meer, geen pijn bij temperatuurverschil.

06-12-2021 | Man | 45
gabapentine (600mg)
Polyneuropathie
Ik ben 45 en heb sinds vele jaren een chronische sensorische axonale polyneuropathie, en daarbij nog een stenose in de nek op meerdere niveau's . Sinds ik gabapentine neem (enkele jaren nu), heb ik totaal geen last meer met tintelingen en pijnscheuten, dof gevoel, en andere vervelende gewaarwordingen in armen, handen en benen. Wonderlijk medicijn vind ik. Ben er zeer tevr[lees meer...]eden over. Wel een beetje moe ervan, maar kan mijn dagtaken en werk gewoon verder zetten.

12-08-2021 | Vrouw | 25
gabapentine (300mg)
Ik heb ernstige hypermobiliteit waardoor pins and needles en snachts veel pijn in mn voeten en onderbenen en de mediane zenuw in mijn hand doet veel pijn ook vooral snachts. Was totaal mezelf niet meer, het hielp wel wat tegen de pijn maar ik voelde me een zombie, qua bewustzijn leek ik wel weggezakt, wazig, sloom, moe, trage reactie, heel onverschillig en best depressief[lees meer...] ook. Mocht in een keer stoppen maar kreeg toen een kleine epileptische aanval.. had als kind wel koortsstuipen en een paar jaar geleden 1 aanval maar ze zeiden dat het niet door t afbouwen kwam (wat dan wel) Ben nu op amitriptilyne 50mg voor t slapen gaan en dat gaat top, vrijwel geen pijn meer en slaap zo veel beter

22-05-2021 | Vrouw | 64
gabapentine (600mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ook jaren pramipexol geslikt. Had hier steeds meer van nodig waardoor het gebied waar de RLS zich manifesteerde steeds groter werd. Situatie werd onhoudbaar. Door mijn copd raakte ik uitgeput door niet kunnen slapen van de RLS. Neuroloog schreef gabapentin voor en moest het gebruik van de pramipexol afbouwen. Dat was verschrikkelijk maar de gabapentin deed wel zijn werk. [lees meer...]Ik gebruik nu 2 pramipexol en 1200 mg gabapentin en ik heb geen last meer van RLS. Nadeel is dat ik er slaperig van wordt en vraag me af of dit nog over gaat omdat ik in het begin vsn de pramipexol echt omviel en later wel 8 op een dag kon slikken zonder daar verder bijwerkingen bij te hebben.

08-04-2021 | Man | 60
gabapentine (100mg)
Pudendus neuralgie. in 2019 geopereerd met TURP, prostaat leeg geschraapt. Hierbij is blijkbaar de hoofdzenuw in de schaamstreek geraakt en beschadigd of verwondt. Ondragelijke pijn, geen fiets geen motor, geen sex en niet meer kunnen zitten. sinds vorig jaar 7/2020 neem ik 3 x Gabapentine per dag en om de 4 maanden een infiltratie in het pijn centrum. heeft verbetering[lees meer...] gebracht. Neem nu bij het slapengaan 1 capsule 300 mg Gabapentine. Ik geraak niet wakker, en ben duizelig, zware benen, en slechte concentratie, misselijk overdag. Bloedonderzoek laat zien dat mijn nierfunctie sterk is achteruitgegaan op 1 jaar tijd. Weet niet wat te doen verder.

06-04-2021 | Man | 54

27-03-2021 | Vrouw | 42
gabapentine (400mg)
Ik heb al 25 jaar pijn, ik wert niet beter en het heeft me STERKER dan ooit gemaakt, zeker NU....ik heb een was lijst An medicijnen en ben alles nu voorzichtig aan het afbouwen, ik zat met de gabapentine op 3600mg per dag echt niet normaal, nu op 800!!!! Ik heb in mind gehele nek en ruggengraad zenuwpijn (...) .....ik had zelfs met 3600mg nog zoveel zenuwpijn....dus weer[lees meer...] wat anders, neeee niks niet wat anders, eerst eens afbouwen en kijken hoe het dan met me gaat. Ondanks de pijn last ik me niet uit het very slaan, al heb je well een verdomd lange adem voor nodig, en acceptatie, maar zover ben ik nog niet helemaal ,ik ga door tot het gaatje, niets meer en niets minder

07-03-2021 | Man | 68
gabapentine (300mg)
na bestraling longkanker veel last van zenuwpijn aan de rechterkant onder de ribben, eerst paracetemol geslikt hielp niet toen tramadol geprobeerd hielp ook niet ,daarna overgestapt op gabpentine eerst 3 x daags 300 pch , nog te veel pijn dus nu 3 x daags 2 capsules van 300 pch ,daarmee is om te gaan voor mij.

17-01-2021 | Vrouw | 52
gabapentine (300mg)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Voor de pijn helpt het goed, alleen ben ik nog wat suf. Is begin stadium. Maar ik slik 3 per dag. Heb het nu 5 dagen. Super medicatie alleen duizelig en lichte hoofdpijn en veel moe na medicatie na 3 uurtjes ben ik suf

08-09-2020 | Man | 37
MS (multiple sclerose)
Vandaag via de oogarts voorgeschreven dat het eventueel kan helpen tegen nystagmus. Ik ben namelijk in het jaar 2008 gediagnoseerd met Multiple Sclerose. Ik kan nog niet voorspellen of het wel of niet zal helpen tegen de nystagmus.

01-09-2020 | Man | 44
gabapentine (300mg)
Dit medicijn gebruik ik nu ongeveer 5 jaar tegen zenuwpijn in mijn linker voet, beiden bovenbenen en mijn zitvlak. In het begin had ik wel vervelende bijwerkingen die na een tijdje weg gingen. Zoals ernstige duizeligheid, (vooral na inspanning) en wazig zien. Al met al werk dit medicijn (op medicinale wiet na), het beste tegen de zenuwpijn. Maar toch is de zenuwpijn he[lees meer...]el vaak ondraaglijk, (dus in het verleden wel eens een dosis overgeslagen: dan merk je toch dat het midicijn echt wel wat doet). Zoals ik eerder al aangaf, het enige wat mij bijna volledig pijn vrij krijgt is (medicinale) wiet, al geeft dat bij langdurig gebruik juist vervelende bijwerkingen.

11-06-2020 | Man | 76
gabapentine (100mg)
heb longfibrose pijn over het hele lichaam pijnbestrijding ziekenhuis heeft het medicijn gabapentine 100mg helpt helemaal niet vandaag kreeg ik teveel emoties ,onbegrijpelijk dat ze dit voorschreven ,moet terug naar het zieken naar de longarts ,zal contact met deze kluns opnemen hij moet toch ervaring hebben!