Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

verwardheid versuft spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

15-05-2017 | Vrouw | 21
gabapentine (100mg)
Ik slik gabapentine om te kunnen achterhalen of ik daadwerkelijk zenuwpijn heb. Na ontzettend veel bijwerkingen in de opbouwfase te hebben gehad (vooral hoofdpijn en ontzettende vermoeidheid) heb ik nu, na twee maanden, vooral nog veel last van haaruitval en spierpijn. Daarnaast ben ik erg veel afgevallen, maar dit kan ook komen doordat de medicijnen niet met alcohol mogen[lees meer...] en ik student ben. Wat voor mij in de opbouwfase heel erg hielp om de bijwerkingen onder controle te krijgen was om de medicijnen in te nemen en vervolgens nog even te slapen, hierdoor ondervond ik veel minder hoofdpijn. Los van de bijwerkingen ervaar ik wel veel minder pijn, wat dat betreft ben ik dus tevreden over gabapentine.

28-02-2017 | Vrouw | 51
Hernia
moest overstappen van de oxicodon naar gabapentine omdat de pijn na maanden nog steeds niet te harden was. Zou willen dat ik dit nooit had gedaan! Ik ben nog nooit zo ziek geweest van een medicatie. zeer afwezig, zeer beroerd voelen, koorts, misselijk, algehele malaise, trillen, duizelig, krachtverlies. Zelfs mijn gezicht uitdrukking werd heel gek. De derde dag terug naar [lees meer...]de oxicodon gegaan. Als 't een ander kan helpen zou ik het niet na laten, maar denk dat een ieder dit zelf moet ervaren.

01-02-2017 | Vrouw | 41
gabapentine (300mg)
In oktober eindelijk geopereerd aan een Hernia (L5-S1) de pijn is echter voor een groot deel gebleven. Een epiduraal injectie in mijn rug gehad in combinatie met 3 maal daags gabapentine. De pijn is wat minder maar de bijwerkingen zijn nog vrij heftig. Bijwerkingen: droge mond, ontzettend warm en een rood hoofd alsof je koorts hebt. Brandend maagzuur, duizeligheid en dub[lees meer...]bel zien. Zou op termijn minder moeten worden.

31-01-2017 | Man | 51
gabapentine (600mg)
Polyneuropathie
de pijn vermindert tot een gespannen gevoel, bijwerkingen zijn te overzien mits goed bespreekbaar binnen je relatie

27-01-2017 | Vrouw | 20
Autisme
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer een maand en ik ben er erg tevreden over. Ik heb het gekregen omdat ik door mijn autisme en ADHD snel overprikkeld raak. Dankzij dit medicijn ben ik minder snel overprikkeld en kan ik prikkels beter verdragen. Ook heb ik de neiging psychotisch te worden als ik overprikkeld raak en dat is nu ook een stuk minder. Het werkt dus heel goed [lees meer...]bij mij. Het pakt de oorzaak aan in plaats van de symptomen. Ik weet niet hoe het voor andere aandoeningen werkt, maar ik kan het zeker aanraden bij autisme en ADHD.

01-01-2017 | Vrouw | 67
gabapentine (800mg)
Polyneuropathie
Ik kreeg neuropathie door chemo's en moest de dosis verlagen van taxol (chemo ). En is niet meer overgegaan, naar neuroloog, en kreeg steeds ander medicijn om te proberen, maar zij kan mij niet meer verder helpen, dus moet ik doorgaan met gabapentine. Mijn vraag is, is er geen betere middel voor neuropathie? Ik had ook amitriptyline crème geprobeerd maar hielp totaal niet[lees meer...]. Ik ben bang als ik met gabapentine stopt dat het dan nog erger word! Moeilijk...hopelijk weet iemand het?

17-11-2016 | Man | 53
gabapentine (900mg)
Polyneuropathie
Heb dit medicijn tegen zenuwpijn (DVN) gebruik 3x per dag 900mg maar met matig resultaat, geen bijwerkingen. Hiervoor Lyrica en amitriptyline gebruikt zonder resultaat, maar wel met bijwerkingen suf, droge mond

03-11-2016 | Man | 70
gabapentine (800mg)
Aangezichtspijn
Bij dit medicijn moest ik de dosering ophogen tot 2400mg per dag om grotendeels mijn neuropatische aangezichtspijn te stillen. Ik bleef wel altijd wat last houden. Door de hoge dosering waren de bijwerkingen heftig. Impotentie, droge mond, duizeligheid en stemmingswisselingen. Gestopt en overgestapt op Duloxetine op advies huisarts.

19-08-2016 | Vrouw | 55
gabapentine (400mg)
Artrose van de wervelkolom
Dit is echt onvoorstelbaar. Na 40 jaar insomnia, slapeloosheid, nu gabapentine gekregen en ik slaap. En de pijn is een flink stuk minder. Ik kreeg deze capsules van de arts pijnbestrijding, maar ik slaap daarnaast als 'n roos, net zoals 40 jaar geleden. De malende gedachtes zijn weg, er is rust in mn kop. Gabapentine werkt 100x beter dan al die kilo's slaapmedicatie die ik[lees meer...] weggestouwd heb. Bijwerking is dat overdag de stroom gedachtes ook weg is, wat suffig en relaxt, maar dat vind ik alleen maar zalig. Ik kan dus alleen maar zeggen, pijn weg en rust in mn kop en ik slaap als een roos. Gabapentine de nieuwe slaappil.

31-07-2016 | Vrouw | 55
Polyneuropathie
Na herseninfarct cva op linkerhelft lichaam sterkeneuropatische pijnen: branderig gevoel en steken. Slik amitriptilyne voor nachttrust, dat werkt redelijk. Eerst lyrica geslikt maar kreeg bijwerkingen:extreem moe en suf, trage reactie etc. Nu poging met gabapentine 3xdgs 300 mg. Reguliere inname tramadol 2x daags.

14-07-2016 | Man | 59
Brachioradiale jeuk
Sinds enkele jaren erge last van Brachioradiale jeuk na lichttherapie voor Vitiligo (beschadigde zenuwuiteinden). Na vele smeersels uiteindelijk dit gevonden op internet en gevraagd en gekregen van de huisarts. Medicijn werkte direct, voor mij geen gekmakende slapeloze nachten en opengekrabde huid meer!

10-04-2016 | Vrouw | 34
Polyneuropathie
Eerder Lyrica gebruikt voor neuropathische pijn (zenuwpijnen been) icm amitriptylline en oxycodon. Nu gabapentine icm methadon (en alsnog oxycodon en amitriptylline, laatste in lagere dosis) ipv de lyrica en hoewel het zoeken is naar de juiste spiegel (lyrica onderdrukte iets eerder en beter) aanzienlijk minder en minder hevige bijwerkingen (waaronder gewichtstoename en be[lees meer...]perkende sufheid, droge mond en hartkloppingen). De switch waard dus.

18-03-2016 | Man | 40
gabapentine (100mg)
Sinds november 2015 ben ik dit medicijn gaan gebruiken tegen de zenuwpijn in mijn zitvlak (heiligbeen gebroken na een motorongeluk). In het begin haalde het medicijn de scherpe kantjes van de pijn af, maar nu krijg ik de indruk dat het medicijn niet of nauwelijks nog werkt. De bijwerkingen met 600 mg per dag krijg ik alleen met inspanning. Mijn specialist zegt dat hij nog[lees meer...] wil verhogen, maar dat wil ik niet, omdat ik dan ook bovenstaande bijwerkingen krijg zonder inspanning. Naar mijn idee zijn al deze medicijnen tegen de zenuwpijn in het begin effectief en later heb je er steeds meer van nodig.

26-01-2016 | Vrouw | 50
gabapentine (300mg)
Dit is een vervuild medicijn, d.w.z. dat het vaak wordt voorgeschreven voor de bijwerkingen. Oorspronkelijk is het een anti-epileptisch middel met als bijwerking o.a. pijnstillend bij zenuwen. Dat was in mijn geval zo. Werkt goed als pijnstiller, maar ik heb daar 7-9 klachten voor teruggekregen. Dat was niet de bedoeling. Ik vind het troep, en vind nu mijn heil in gewone p[lees meer...]ijnstillers. Kortom, grote troep dit middel.

04-01-2016 | Vrouw | 47
Artrose
Na 2 hernia operaties en daarna nog een spondylodese is er blijvende zenuwpijn in linkerbeen, waardoor lopen moeilijk is. Hierdoor gebruik ik nu transtec pleisters van 35 Mg die ik halveer en om de drie dagen verwissel. Daarbij slik ik gabapentine tabl van 300 en 100 Mg naar gelang de pijn in mijn been. Door deze combinatie kan ik goed functioneren vind ikzelf. Ik kan dan [lees meer...]redelijk lopen. Wel merk ik als ik de tabletten vergeet dat pijn ernstiger wordt. Gabapentine heeft wel even de tijd nodig om in te werken. In het begin heb ik zeker twee maanden geen autogereden vanwege onzekerheid , suf, slap. Nu gaat dit beter. Ik gebruik t middel ongeveer nu vijf jaar.

04-01-2016 | Vrouw | 57
Tremor
tremor benen zijn trillingen in de benen zodat je niet stil kunt blijven staan. lopen gaat wel maar het kost veel energie om op de been te blijven ik moet regelmatig gaan zitten om de trillingen tegen te gaan de medicijnen helpen niet goed genoeg om gewoon mijn leven te lijden.