Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

verwardheid versuft spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

24-02-2015 | Vrouw | 47
gabapentine (100mg)
Ik heb gabapentine voorgeschreven gekregen tegen zenuwpijn, nadat ik te veel bijwerkingen had van redomex. Ik was 10 kilo bijgekomen en voelde me heel raar in mijn hoofd. Nadat ik redomex afgebouwd had, ben ik dan begonnen met gabapentine, nu een maand aan 500 mg/dag. Helaas verlies ik niets van de bijgekomen kilotjes, heb ik barstende hoofdpijn en heb ik ook niets van ver[lees meer...]mindering van de zenuwpijnen. Normaal zou ik mijn dosis nog moeten verdubbelen maar ik durf niet en zou zelfs willen afbouwen en stoppen. Het enige positieve is dat ik heel goed slaap.

11-02-2015 | Vrouw | 43

08-02-2015 | Vrouw | 14
gabapentine
Ik gebruik Gabapentine nu 1 keer per dag maar moet het langzaam opbouwen naar 3 keer per dag. Ik heb erg veel last van de bijwerkingen, ik ben vooral suf en heel erg moe. ook word ik erg duizelig van het medicijn en koortsig.

06-02-2015 | Vrouw | 31
gabapentine
Ik heb een beschadigde zenuw en ik kreeg gabapentine tegen de pijn zodat ik met tramadol kon stoppen. Was blij met mn keuze haalt de pijn niet helemaal weg maar wel de ergste steken. En ik heb geen bijwerkingen gemerkt.

05-02-2015 | Vrouw | 59
gabapentine (600mg)
Neem 6 dd deze 600 mg abletten, de pijn gaat niet helemaal weg, maar in c.m tramadol en paracetamol z.n is het te doen, al met al redelijk tevreden, bijwerkingen nog niet gemerkt, ik slik meer , dus weet niet zeker of jeuk door mijn ziekte komt '(kan heel goed n.l) of de tramadol of dit, maar denk de ziekte, maar het is nu te doen.

31-01-2015 | Man | 69
gabapentine (400mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb eerst een capsule van 100mg 's middags en 2 in de avond, zit nu op 4 capsules van 400 Mg waarvan 4 om 12 uur en om 20 uur nog eens 8 dus 4800mg per dag. Dit medicijn helpt dus absoluut niet. Bijwerkingen in slaap vallen, duf, slechter zien, neem extra in pramipexol minimaal 3 tabletten, nadeel je licht bijna bewusteloos in bed. Dus de conclusie: het helpt niet.

06-11-2014 | Vrouw | 53
gabapentine
Net als nu bij de tramadol had ik last van ontwenningsverschijnselen als ik niet op tijd innam, vervolgens krijg ik weer zoiets verslavends zonder mij te waarschuwen.

21-08-2014 | Vrouw | 50
Acute inflammatoire polyneuropathie
ach nu na 6 maanden werkt het soms wel en dan weer eens niet ,, nu 2x perdaags 600mg van de 4x 300mg ,, soms erg duf en slik er ook nog oxicodon er bij .. 3x mm heerlijk pijn vrij wordt ik nooit meer ,, na me werk nu thuis afgekeurd en mega verslete rug en artrose in alles van me benen en rug .. jl met pijn poli die ook niet kun[lees meer...]nen doen meer dus nu aan de pillen .. het is net een maaltijd nu aan het worden .. maar je wordt er oud mee zeggen ze

17-06-2014 | Vrouw | 75
gabapentine (600mg)
Ik heb een rugoperatie ondergaan na een agressieve tumor in de wervelkolom. De tumor heeft 2 elementen in mijn rug "opgevreten" aangetast, daardoor zijn er 2 wervels vervangen. Met de nodige ondersteuning van implantaten kan ik mij weer aardig redden. (Ik was ten dode opgeschreven). Door de hevige en langdurige operatie, bijna enig in zijn soort, zijn er helaas ook besch[lees meer...]adigingen aan mijn zenuwen ontstaan. Daardoor ongelooflijk heftige pijnen in beide benen, heel dof gevoelloos gedeelte beide benen, ijskoud, en grote "mierenhoop" gevoel erbij. Na overleg met de pijnkliniek van het L.U.M.C. heb ik de grootste dosis Gabapentine per dag. 3 x 1200 per dag. De pijn is aanvaardbaar level 3-4, maar ik "zwalk" wel op mijn benen, en dat is niet de bedoeling, ik zou zo graag weer normaal kunnen lopen. Ik heb ook onvoorstelbaar veel slaap daardoor. Ik slaap van 's avonds 9 uur tot ochtend 8 uur. Heb de hele dag slaap. En ik haat slapen. Maar ja, wat te doen?

15-06-2014 | Vrouw | 56
Aangezichtspijn
Ik heb fibromyalgie (overal) en neuropathie (aangezicht) . Voor de aangezichtspijn die ik nu zo'n jaar heb, kreeg ik eerst Amytryptiline en daarna Lyrica 75 2 keer per dag van de neuroloog voorgeschreven maar hielp niet . De apothekersassistente heeft in overleg met de huisarts me nu Gabapentine voorgeschreven en ik heb vanochtend geen aangezichtspijn meer. Ik gebruik he[lees meer...]t nog maar kort, de bijwerkingen zijn sufheid en vannacht hartkloppingen, heel zwaar gevoel en bij het wakker worden leek het wel of ik uit een narcose kwam. Niet zeker of ik dit volhoud vanwege die bijwerkingen. Maar nu geen aangezichtspijn. Voor de fibro, waar het ook voor gegeven wordt, doet het nog niets.

02-06-2014 | Man | 64
Artrose van de wervelkolom
na operatie bij de 7e halswervel 1 jaar geleden(cervicale stenose) pijn bij de triceps(brandend gevoel in beide armen).TENS behandeling leverde niks op,net als Lyrica(snel gestopt geen effect).Met Gabapentine opgebouwd (100mg 3x daags naar 300mg 3x daags) Voel mij bij deze dosis helemaal niet lekker, merk net als andere middeltjes geen verbetering . Overweeg ermee te stop[lees meer...]pen omdat het niks doet (pijn blijft ). Dan maar met de pijn leven en hopen op langzame verbetering. Indien niet, dan is dat dan jammer maar die pillen hebben geen verbetering gebracht.

10-05-2014 | Man | 51
gabapentine (800mg)
Veel last van zere voeten, helpt te kort tegen pijn te onder drukken jammer, maar beter dan niets. Gebruik nu 5 maanden 3 x 900 per dag. Bijwerkingen vallen volgens mij erg mee, iets meer vermoeid . Zou wel wat anders willen proberen ...maar wat.

21-04-2014 | Man | 54
Diabetes type 2
Vanwege de pijnlijke polyneuropathie in beide voeten heeft het endocrinologisch/diabetologisch team van artsen mij Gabapentine voorgeschreven. De dosis is van 3x100mg opgedreven naar 3x400mg. Nog steeds heb ik pijnlijke voeten en bovendien stekende hoofdpijn. De neuropathische pijnen doorsta ik al bijna 15 jaar en dat is 24u op 24u. Dit product helpt maar weinig en geeft[lees meer...] me een ziek gevoel. Snel over naar iets anders... lyrica misschien ?

31-01-2014 | Vrouw | 56
gabapentine
Heb een cauda equina sybdroom, daardoor veel krampen in beide benen, onrustige benen en neuropatische pijnen. Dit al bijna 11 jaar. Heb hier nooit medicatie voor willen gebruiken, maar door de krampen onvoldoende nachtrust, waardoor spieruitputting optrad. Toen onder begeleiding van de revalidatiearts met gabapentine heel voorzichtig gaan opbouwen. Zit op een dosis van 900[lees meer...] mg per dag, zou naar 3600 mg moeten, maar de bijwerkingen zijn dermate heftig, dat ik dat niet wil. Duizelingen, vermoeidheid, dubbelzien, uitgedroogde ogen, concentratieproblemen en een spraakvindstoornis. Toch kan ik hier beter mee leven als altijd de krampen. Ben nu ongeveer 60% van mijn pijn kwijt.

17-01-2014 | Vrouw | 24
gabapentine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik ben van 4x 100 mg capsules naar 1x 400mg capsule gegaan. Al snel merkte ik dat ik na inname erg emotioneel werd. Dit is iets wat ik niet van mezelf ken. Na overleg met de neuroloog is er besloten dat ik weer 4x 100mg capsules neem. Dit is blijkbaar een bijwerking van de capsules van 400mg welke wordt veroorzaakt door een van de hulpstoffen die wel in de capsules van 400[lees meer...]mg zitten en niet in die van 100mg.

17-12-2013 | Vrouw | 75
Artrose van de wervelkolom
heb zenuwpijn in de rug na denervatie, die niet hielp, en inname van oxinorm 5 mg instant, valtran druppel. nu, gestart met pleisters durogesic 25,gabapentine 300mg(aan het opbouwennaar 600 mg) en 2x 15 druppels valtran , heb ik toch beterschap, afwachten hoe het verder evolueert!