Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

verwardheid versuft spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

28-11-2015 | Man | 64
Artrose
Ik word er erg dik van, is dat normaal? En begint ook maagklachten op te treden.

08-11-2015 | Man | 47
Pijn (algemeen)
Reeds meer dan 10 jaren heb ik vreselijke pijn in mijn testikels. Soms links, soms rechts. En afentoe in beide. De pijn straalt naar mijn penis en de linkervoet. In mijn been heb ik geen pijn, alleen de linkervoet. Voorts kreeg ik overmatige erecties, het hield soms wel tot 1 uur aan. Als het te lang aanhoudt, begint het zeer te doen. Vervelende situatie steeds. Bij elk ec[lees meer...]ho, scan, onderzoek zit je met een stijve. Heb inmiddels 11 ziekenhuizen bezocht. Omdat dit soort pijnen niet vaak voorkomt, willen de specialisten je graag onderzoeken. Morfine is de enige medicijn dat helpt. Inmiddels gebruik ik meer dan 100mg per dag. Zo'n 3 jaar geleden kwam ik op de pijnpoli van het Umcu. Hier kreeg ik na allerlei onderzoeken Lyrica (pregabaline). Begon met 75mg per dag opbouwend tot 600mg. Na een week ging morfine gebruik naar 20 tot 30mg per dag. Helaas toen de Lyrica teveel in mijn lichaam werd, kreeg ik allergische reactie (komt voor bij 1 op de 10.000 patienten) nl brandblaren op mijn gezicht en voorts ging de erectie van overmatig naar nihil, hing dood. Geen enkel beweging in te krijgen. Was slechts nuttig als plassertje. Moest van de specialist meteen beginnen met afbouwen. Na 4 weken werd alles de oude. Morfine ging naar 100mg per dag. Als 48 jarige zit je zo'n 3/4 van de tijd met een erectie. Maar zin in seks, ho maar. Laatste jaren slechts 3 tot 4 keer per jaar gedaan. Na 15 minuten wilt mijn vrouw niet meer, terwijl ik zonder enige moeite een uur vol kan maken. Na klaarkomen gaat de erectie jammer genoeg niet weg. Wat ik gemerkt heb is dat Lyrica de (zenuw)pijn sterk verminderd, erg zware bijwerkingen heeft als brandblaren en de erectie helemaal doet verdwijnen.

20-10-2015 | Man | 60
gabapentine (100mg)
Ik slik dit middel in combinatie met Oxicodon en paracetamol. 3x 10mg daags Oxicodon en 3 keer 200mg Gabapentine. Daarnaast nog vele andere medicijnen Bloeddruk en voor de Acromegalie Somatuline 120. Maar waar het om gaat. Ik voel mij een zombie. De pijn waar ik mijn Oxicodon gebruik is Artrose op de facet gewrichten. Gabapentine tegen zenuwpijn. Beschadiging van de zenuwe[lees meer...]n op de schouderbladen. Net gevoel of ze altijd door de zon verbrand zijn. Ook nu ik dit schrijf, merk ik mijn verwardheid. En zoals een ander al beschreef. De lever had een probleem. Mijn ontlasting kreeg wel een heel lichte kleur. Dat is na een weekje ook weer over gegaan.

05-10-2015 | Man | 50
Hernia
Naast twee hernia's van een ongeval, had ik ook nog andere pijnen. Chronische pijnen. Uitstraling in de beide benen. Nu heeft de dokter mij Gabapentine voorgeschreven. 1) Pijnen verdwijnen niet, zelfs nog meer pijnen 2) Ik voel mij precies een zombie met concentratiestoornissen. Het gevoel dat men precies geen emoties heeft, en precies of niks je nog kan maken. Ik neem dit[lees meer...] medicijn nu 2 maanden, en het gaat van kwaad naar erger. Voor mij is het echt troep. Ik moet hier zo snel mogelijk vanaf. Ik wil er van de ene op de andere dag mee stoppen. Want heb er bovenop ook nog een grieperig gevoel bij.

04-10-2015 | Man | 53

27-09-2015 | Vrouw | 41
gabapentine (300mg)
Ik kreeg dit middel omdat ik na een zeer zwaar ongeval erg veel last heb van een koud gevoel in mijn arm , hand , ik heb het slechts 1 week geslikt omdat ik erg veel last kreeg van hevige pijn in mijn onderrug , gewoon niet uit te houden!! Wie heeft hier na het gebruik van dit middel ook direcft last van gehad?

30-08-2015 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Ik neem natuurlijk al jaren allerlei medicatie! Dan dit, dan weer dat nu is nu dus gabatine! Ben misselijk, draaierig enorme buikpijn enz..; Ik volg nu een groep dat zich vrijwillig laat volgen in een universitair ziekenhuis. De Profs geven nu aan die patienten Powerstrips. Ik probeer dat nu ook en ik moet zeggen het helpt! Het is wel duur maar het helpt! Zoek het een[lees meer...]s op en probeer echt waar! Veel sterkte aan alle pijnlijders grtn Michèle

27-07-2015 | Vrouw | 46
Fibromyalgie
Ik heb dit medicijn gekregen, omdat ik veel pijn door fibromyalgie en artrose heb. Ik slikte al tramadol, maar dit werkte niet voldoende. Door de gabapentine voor het slapen erbij te nemen slaap ik beter, omdat ik minder pijn heb. Heb weinig last van bijwerkingen.

05-07-2015 | Man | 40
gabapentine (800mg)
ik heb al enkele jaren zeer veel last van brachioradiale jeuk op men linkse arm en zenuwpijn in men rechts been. deze klachten komen er door beschadigde zenuwbanen in mijn ruggenmerg ter hoogte van mijn nek. ik heb al redomex en lyrica geprobeerd maar niks helpt. ik neem nu 1600 mg gabapentine per dag maar dit blijkt ook niet echt te werken. ik ben ondertussen radeloos aan[lees meer...] het worden omdat er blijkbaar niks is om deze jeuk en pijn te stoppen. de aandoening dat ik heb is blijkbaar zeer zeldzaam, ik zou graag in contact komen met mensen die hetzelfde probleem hebben.

22-05-2015 | Man | 67
Polyneuropathie
Een uitstekend middel, de pijn wordt verzacht, slapen gaat 300% beter dan voorheen. Gebruik Gabapentine samen met Oxycodon. Laat de bulletjes meerdere malen per dag uit, dit was eerst beperkt tot 1x per dag. Haal boodschappen, kan weer stukjes wandelen. fase van PNP is: Nagenoeg geen spierkracht in de benen en handen, artsen willen dat ik in een rolstoel ga vanwege het o[lees meer...]ntbreken van kracht en de zware pijnen in de benen..........ik dus niet en dankzij deze combi gaat dat voorlopig ook niet gebeuren. Al met al een gouden combinatie

30-03-2015 | Man | 45
Artrose
Vanwege artrose, gewrichtspijn en spierpijn kreeg ik dit medicijn in combinatie met tramadol. Eerder ook Lyrica gebruikt, maar dat middel gaf veel bijwerkingen en mijn hartritmestoornis werd erdoor verergerd. Van de merkloze gabapentine (vaak een arts eerste keus omdat dat wel vergoed wordt) kreeg ik extreem veel bijwerkingen, hoofdpijn, misselijk en een grieperig gevoel. [lees meer...]Na veel over dit middel gelezen te hebben, bleken veel patienten hetzelfde te ervaren. Echter als het middel Neurontin van de fabrikant Pfizer (het oorspronkelijke medicijn met gabapentine) wordt gebruikt, verdwijnen de meeste bijwerkingen. Helaas werd dit middel in eerste instantie niet vergoed, maar na bemiddeling van mijn arts werd het voor de 100% vergoed. Ik zit bij een kleine en goede zorgverzekeraar en bij de apotheek werd verteld dat ik geluk had, omdat de meeste (en grootste) verzekeraars het niet vergoeden). De gewone merkloze gabapentine was voor mij rommel en Neurontin deed veel meer, geen bijwerkingen etc... Ik heb dit middel 1 jaar gebruikt en gevarieerd gebruikt tot 1200mg per dag. Mijn neuroloog zei dat als je hoger gaat zitten en nog geen effect hebt je er beter mee kunt stoppen. Bij mij werkte een dosering van 1200mg het beste, maar geleideijk afgebouwd naar 900 en nu dus 0. De gewrichtsklachten zijn erger na het stoppen. Maar Ik heb de tramadol wat verhoogd en dat geeft hetzelfde effect. Arts zei dat het beter is om met zo min mogelijk medicijnen het beste resultaat te bereiken. Ik weet dat tramadol ook geen pretje is maar goed, nu dus even een verhoging. Wat ik wel merk is dat het belangrijk is om de medicijnen af te stemmen op elkaar. En ook niet te lang hetzelfde te blijven gebruiken. Dat geldt ook voor de tramadol. Na verloop van tijd heb je er meer van nodig. Bij mij en mijn pijnmedicatie zie ik dat af en toe afbouwen van tramadol erg goed werkt. Na verloop van tijd bouw je het dan weer op en werkt het beter tegen de pijn (even je lichaam ervan zuiveren). Tramadol b.v. iedere dag dezelfde dosering voor maanden achter elkaar, dan heeft het dat bij mij geen effect meer. Verder voor de mensen die bang zijn van de tramadol af te kicken, geloof niet altijd die indianenverhalen dat het zo vreselijk moeilijk is. Ik heb het vaak gedaan. Van 4x 50mg binnen een paar dagen naar 0 en dat voor weken volgehouden zonder vreselijke bijwerkingen. Een paar dagen na het stoppen voel je je wel wat vreemd, maar dat gaat zo over. Bij Neurontin moet je opbouwen totdat je merkt dat de pijn minder is. En die dosering blijven gebruiken. Bij Neurontin kan je tot wel 2400mg per dag gaan. Maar goed bij mij hielp 1200 mg dus het beste. Bij het afbouwen van de Neurontin moet je wel geleideijk verlagen en binnen een dag of tien kan je van 1200 naar 0 afbouwen. Ook dat weer zonder nare bijwerkingen. Succes!

25-03-2015 | Vrouw | 57
Polyneuropathie
Haalt de scherpe kantjes er af

25-03-2015 | Vrouw | 57
gabapentine (600mg)
Beroerte
Haalt het scherpe kantje er af. Meer ook niet.

25-03-2015 | Vrouw | 60
Polyneuropathie
Gabapentine had niet het gewenste resultaat. In die periode was het echter nog zoeken welk medicijn zou helpen voor de pijn in mijn voeten en benen.

19-03-2015 | Vrouw | 52
gabapentine (100mg)
De eerste dagen leek het middel te helpen in combinatie met Tramadol. Wat was ik blij, eindelijk na 8 jaar resultaat. Maar helaas, zoals bij al dit type medicaties was het van korte duur. Na 3 weken gebruik 3 maal per dag 100mg verdween de werking. Veel last van gezwollen handen en koortsig gevoel('s nachts), ontzettende hoofdpijn en concentratiestoornissen. Het typen van [lees meer...]deze informatie moet ik constant corrigeren, niet alleen de pijn neemt weer toe, de bijwerkingen zijn net zo erg, het gaat nu dubbel op! Ik stop met dit voor mij vergif! Misschien een goed idee om mij te realiseren dat ik van "de regen in de drup" kom door al die pogingen met verschillende medicaties door de pijnpolikliniek. Ik besluit nu om te stoppen, vóórdat ik helemaal gedrogeerd ben en wordt! Voorlopig maar houden bij de tramadol in combinatie met paracetamol. Hetzij zo. Ik zal met de pijn moeten leren leven en dat gaat mij ook lukken. Ik ben en blijf dan wie ik ben en wordt geen "zombi"van al die chemische troep. Laura.

18-03-2015 | Vrouw | 67
gabapentine (300mg)
Door deze medicijnen heb ik een hele hoge bloeddruk gekregen en moet nou bloeddruk pillen slikken.