Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

verwardheid versuft spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

23-09-2018 | Man | 42
Stemmingswisselingen
na mijn alcohol verslavind waar in ik oa. gebruikte om mijn stemmingen te beinvloeden ben ik tijdens mijn klinische opname met dit medicijn begonnen. Aanvankelijk werkte het heel goed naarmate de tijd vordert veel rugklachten, stijfheid van spieren en gewrichten. Vrij neutrale gevoelens vlakt erg af. Geen emoties meer bijna. En geen opperbeste stemming.

11-09-2018 | Man | 64
Polyneuropathie
Het haalt de scherpe randjes eraf.

22-08-2018 | Vrouw | 35
gabapentine (300mg)
Ik heb door het Ehlers Danlos Syndroom vaak pijnklachten en ook (stevige) zenuwpijn. Ook het zenuwstelsel is door de EDS snel ontregeld. Sinds ik gabapentine heb zijn mijn pijnklachten enorm verbeterd en is mijn zenuwstelsel ook rustiger geworden. Ik ben erg blij met dit middel. Ach en dat ik wat voller wordt (ik pas mijn kleren nog wel) dat neem ik maar voor lief. Want [lees meer...]dit middel zorgt er voor dat ik me zoveel prettiger voel met veel minder zenuwpijn. En dat vind ik toch het belangrijkste. Ik gebruik 3x per dag 900 mg (3 capsules van 300 mg per keer)

03-07-2018 | Vrouw | 66
Pijn (algemeen)
samen met paracetamol (4 x dgs 2st) pijnbestrijding na het doorbuigen van mijn knie. 7 weken terug heb ik een hele knieprothese gekregen.

02-06-2018 | Vrouw | 57
gabapentine (400mg)
Chronisch pijnsyndroom
Kreeg ze op de pijnpoli tegen de pijn in mijn rug ,die af en toe flink opspeelt ; scoliose -versleten onderrug- en versleten heup Maar de fijne bijwerking, daar wist ik niks van; je slaapt als een blok ! Alle gedachtes gaan weg en je valt gewoon in een diepe slaap , urenlang , heerlijk. Daar kan echt geen slaappil tegenop. En ik heb in mijn leven zowat alles u[lees meer...]itgeprobeerd ! Wel wat suffig in de ochtend. Ik neem ze nooit overdag in, want dan ben ik niks meer waard. s avonds of snacht , en niet altijd , alléén als ik pijn heb of als ik weer dagen heel slecht heb geslapen. Super ! Bijtanken. Het is geen middel om iedere dag in te nemen, hoewel ze dat altijd voorschrijven. Dan krijg je i d d flinke bijwerkingen.

05-05-2018 | Vrouw | 44
gabapentine (300mg)
Vorig jaar ben ik behandeld voor borstkanker. Ik had erg veel last van overgangsklachten maar mocht daarvoor niets met hormonen gebruiken. Dus kreeg ik van de oncoloog gabapentine voorgeschreven. Eerst 1 voor de nacht. Daarna opgehoogd naar 3x 1 per dag. De eerste week wat last van de bijwerkingen maar nu gaat het prima. Heel tevreden.

09-04-2018 | Vrouw | 57
gabapentine (600mg)
Prima ervaring. Goed af te stemmen vanwege mogelijke hoeveelheden. Geen bijwerkingen.

26-02-2018 | Vrouw | 56
gabapentine (300mg)
Tot nu toe krijg ik de medicatie niet goed weg, ik ben een moeilijke pillenslikker en bij openbreken van de capsule en mengen in m, n vla/yoghurt ga ik erg over m,n nek, ik ben dus op zoek naar een alternatief in andere vorm. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

10-01-2018 | Vrouw | 66
gabapentine (300mg)
Had veel last van neuropathie in handen, voeten en zelfs in de benen. Kon bijna niets meer ondernemen. Ben begonnen met de laagste dosis en geleidelijk opgehoogd tot 3 x of 1000mg. Hiermee kan ik nu weer de zenuwpijnen beperken zodat ik tenminste niet meer helemaal van andere afhankelijk ben. Heb wel nog in lichte maten last van tintelingen in vingers en tenen en mijn voet[lees meer...] voelt soms als een stijve blok. Alleen de fijne motoriek in de vingers is nog weg. Gebruik dit nu ongeveer een half jaar.

02-12-2017 | Vrouw | 57
gabapentine (100mg)
Chronisch pijnsyndroom
Dit superspul kreeg ik van de pijnbestrijding. Ik had destijds veel last van mn rug. Het doosje niet opgemaakt ,is toch een behoorlijk versuffend middel, als je het overdag gebruikt,maar ik kwam erachter dat ik ervan slaap, zoals ik vroeger sliep,tientallen jaren geleden, heerlijk ! Zorgeloos, geen nachtmerries meer, doorslapen, fijne dromen, geen enge of dwanggedachtes me[lees meer...]er. Gewoon het beste slaapmiddel dat er is. Nu krijg ik het middel van mn huisarts tegen slaapproblemen en PTSS. Geen enge gedachtes meer maar een fijn gevoel. Waarom gebruiken ze dit nou niet als antidepressiva, je word er blij en rustig van.Heerlijk relaxed.

19-11-2017 | Vrouw | 33
Fibromyalgie
De eerste dag leek ik wel dronken, dat werd al snel minder. Enkel de eerste 3 weken heb ik vanwege fixatie desperatie heel erg last gehad van dubbelzien. Verder viel het wel mee en verdwenen ze snel.

02-11-2017 | Vrouw | 46
gabapentine (800mg)
Ik gebruik sinds 2 jaar gabapentine voor neuropatische pijnen door verklevingen in de buik na 5 buikoperaties.. Sinds 2 weken heb ik een dosering van 3x 800mg per dag. Ook slik ik hierbij nog amitriptyline 2x 25mg. Sinds de ophoging van de dosering ervaar ik veel bijwerkingen. Dat was bij iedere ophoging al zo maar nu zijn er bijgekomen zoals branderig gevoel in mond en li[lees meer...]ppen bij het eten en de pijn in mijn handen en voeten. Er is voor mij alleen nog Lyrica ter beschikking als alternatief maar daar kan ik helemaal niet tegen. Dus het beste uit 2 kwaden gekozen. De gewenning treed redelijk snel op, en daardoor minder lang werkzaam, en ik ben bijna aan de maximale dosis.....

19-10-2017 | Vrouw | 65
gabapentine (400mg)

20-09-2017 | Man | 37
gabapentine (600mg)
Narcolepsie
Ik heb in verband met mijn narcolepsie enkele maanden Gabapentine gebruikt voor de nacht, om overprikkelde zenuwen in mijn hersenen tot rust te brengen. Ik had de dosis opgebouwd naar 900 mg en het hielp goed, ik sliep rustiger en de levendige dromen namen af, echter merkte ik dat ik mij wat depressief begon te voelen. Omdat ik ook last had van ernstige duizeligheid, ben i[lees meer...]k weer teruggegaan naar 600 mg, maar dit verbeterde mijn stemming niet. De depressieve klachten bleven in ernst toenemen en ik kreeg last van zelfmoordgedachten, waarna ik in overleg met de neuroloog gestopt ben met de Gabapentine.

01-08-2017 | Vrouw | 52
gabapentine (100mg)
helpt prima tegen de 'pins and needles' in mijn been. gisteren begonnen met dit medicijn en op dit moment nog geen bijwerkingen.

30-06-2017 | Vrouw | 60
gabapentine (300mg)
Ik kreeg Gabapentine om te slapen, hiervoor hielp het goed. Alleen de bijwerkingen maakte dat ik met dit middel gestopt ben. Bijwerkingen: haaruitval, brandende hoofdhuid, brandende tong, brandende voetzolen en gescheurde nagels