Ervaringen met Lyrica

pregabaline

duizeligheid depressie misselijkheid hallucinaties

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

08-05-2023 | Vrouw | 38
pregabaline (75mg)
sinds 3 mei 2 keer daags 75mg lyrica i.v.m. nervus pudendus neuralgie (schaamzenuw). ik heb 26 april een zenuwblokkade gehad waarvan de klachten sterk waren toegenomen dit is helaas normaal na een blokkade maar is tijdelijk en kan 2-3 weken duren. Om de pijn te overlappen Lyrica voorgeschreven gekregen en de pijn was binnen 2 dagen zeker met 70% verminderd dus kan weer fun[lees meer...]ctioneren. nu hopen dat de blokkade aanslaat.

11-02-2021 | Man | 38
pregabaline (150mg)
Ik neem 2 x 150 mg Lyrica per dag, voor het slapen en bij het opstaan. Mijn pijn aan mijn voet is minder. Soms neem ik 75mg bij als de pijn omplaait smiddags. Ik eet iets meer wel. Ik mag hier zeker niet op drinken want dan krijg ik hoofdpijn en rare gedachten.

12-05-2021 | Vrouw | 37
pregabaline (75mg)
Veel medicatie geprobeerd en vrijwel niets hielp. Sinds het gebruik van Lyrica met seroxat, voel ik mij weer normaal. Angsten miniem en stemming veel beter.

16-02-2021 | Vrouw | 37
Nek- / rughernia
Verschrikkelijke bijwerkingen, lichaam vraagt steeds meer om de pijn te verlichten. Het afkicken ervan was een complete hel, wordt vergeleken met afkicken van heroïne.

18-11-2020 | Vrouw | 37
pregabaline (75mg)
Ik kan mijn korte ervaring hier wel neer zetten maar daar heeft niemand iets aan denk ik .. slik t nu 2 dagen.. Maar ik zou graag willen vragen aan iemand die ook zenuwpijn heeft wat nu echt werkt of tips ofiets .. Ben erg radeloos .. Even kort proberen mijn verhaal te vertellen.. afgelopen jaar veel operaties gehad .. lever endeldarm en lymfklieren in de kleine bek[lees meer...]ken .. tumoren weg gehaald... voor de endeldarm operaties ook bestraling gehad 5 weken.. Nu alles achter de rug is krijg ik ineens een hoop zenuw pijn in mijn rechterbeen.. na de lymfklier operatie heb ik ook even last gehad maar dat verdween na een aantal weken en was lang niet wat ik nu voel.. al met al is er veel gerommeld in mijn buik.. heb amitriptiline gebruikt maar deed niks aan de zenuw pijn.. sliep wel goed .. Ben nu al weken eigenlijk maanden met oxycodon te slikken.. 2 x 10(lang werkende) en 4 tot 6 x per dag 5 mg (kortwerkende) maar t is niet genoeg .. nu heb ik pregabaline maar stond gister avond echt op zijn kop.. huilen en gewoon ontzettend raar .. op een moment echt heel moe in slaap gevallen.. dus voel ik geen pijn dat is t voordeel dan wel .. zonder iets slaap ik 2 u per nacht... Alle tips zijn meer dan welkom 🙏 wil zo graag van deze ellendige pijn af .. en hoop ook voor jullie dat dat stopt of in ieder geval dragelijker wordt 😘 Liefs melanie

27-09-2020 | Vrouw | 35
pregabaline (100mg)
MS (multiple sclerose)
Toen ik met Lyrica startte had ik hele heftige bijwerking vooral op het psychische vlak. Van depressie tot aan suïcidale gedachten. Gelukkig heb ik doorgezet en gingen deze gevoelens weg. Ik had nog nooit een depressie meegemaakt en wist dus ook niet dat deze negatieve gedachten veroorzaakt werden door mijn medicatie. Inmiddels slik ik het ruim 4 jaar. Na ruim een decennia[lees meer...] met pijn op te staan en ermee naar bed te gaan, ga ik nu mijn dagen pijnloos door. Wat een verademing. Ik zou niet zonder lyrica kunnen en heb eeer levenskwaliteit ermee terug gekregen.

21-12-2022 | Vrouw | 34
pregabaline (75mg)
Ik kreeg pregabaline voorgeschreven bij mijn depressie en angststoornis. Ik voelde me enorm prikkelbaar. Na de dosis voorzichtig opgebouwd te hebben merkte ik dat ik er een stuk minder prikkelbaar door werd. Ik heb (behalve dat ik er licht suffig van werd) geen bijwerkingen ervaren. Ondanks veel negatieve ervaringen was ik daar wel bang voor.

08-03-2019 | Vrouw | 34
Fibromyalgie
Ik gebruik het nu een maand, ik was mega bang voor de bijwerkingen maar ik heb nergens last van. Alleen mijn menstruatie blijft uit maar goed dat vind ik niet heel erg ;) Ik heb minderpijn en ik ben niet meer zo wazig in mijn hoofd, bewegen gaat ook steeds beter en daardoor merk ik ook dat ik met energie heb. Ik ben nog niet aangekomen hopelijk blijft dat zo.

28-11-2020 | Vrouw | 33
pregabaline (150mg)
Door ernstige zenuwpijn in de benen, polyneuropathie en paresthesieën (extreem brandend gevoel, tintelingen, pijn, prikkelingen, elektrische schokken, etc.) en onbeschrijfelijk pijn in de heupen, na verrichting MRI en met als diagnose 2 licht uitstulpende tussenwervelschijven, pregabalina en robaxin (Clonazepam) gekregen. Eerst 1 pil 150mg pregabaline in de avond en na 3 d[lees meer...]agen ook 1 in de ochtend. Die tweede pil heb ik maar 3 dagen volgehouden. Lag gevloerd op bed. De pil voor de nacht maakte me zo duizelig dat ik niet naar de wc kon 's nachts zonder tegen muren en deuren aan te lopen. De pijn was vele malen minder, zowat weg, en dat maakte me heel blij! Maar na een paar dagen kreeg ik steeds negatievere gedachten, doodswensen en extreme angsten. Ik was depressief en lag dagen lang als een zombie op bed, verdronken in eindeloze huilbuien, aan het fantaseren hoe het zou zijn om dood te zijn. M'n man was op gegeven moment radeloos. Wat hij ook voor me deed, ik had nergens zin meer in, noch energie meer voor. Na drie weken zag ik m'n arts weer en vertelde hem huilend hoe verschrikkelijk rot ik me voelde. Hij stelde voor om de dosis te verhogen naar 3 pillen, zodat de bijwerkingen snel zouden verminderen. Ik was boos en verdrietig.. Voelde me zo onbegrepen.. Besloot diezelfde dag nog om de pregabaline en de robaxin nooit meer in te nemen. Kreeg ontzettende "afkickverschijnselen" en lag drie nachten volledig doorweekt van het zweet m'n bed uit te drijven, terwijl m'n benen zo nu en dan oncontroleerbaar schokte en trilden. Het voelde alsof ik af aan het kicken was van drugs. Deze medicijnen hoor je dan ook langzaam af te bouwen. Na een paar dagen begon ook de mist in m'n hoofd weer op te trekken. Ik was mezelf weer! De angst en depressie vloeiden weg, maar de verschrikkelijke pijn kwam direct weer terug. Maar ik kies deze pijn bewust (hoe moeilijk ook) boven de troep die pregabaline heet! Wat een rotzooi! Ben een andere weg in geslagen en heb ontdekt dat m'n B12 te laag is. Ben nu bezig met aanvullen van deze extreem belangrijke vitame. Het is een lange weg, maar weet zeker dat dit de goede weg is. Waarom zouden we enkel onze pijn onderdrukken, zonder de oorzaak weg te nemen? Dan zal er toch nooit herstel komen? Het maakt het leven misschien dragelijker en als men daar baat bij heeft, dan juich ik dat toe en ben ik blij voor die persoon. Maar let op: zoek de onderliggende oorzaak van je klachten. Pregabaline is een drug voor je hersenen. De pijnprikkel wordt onderdrukt, maar de oorzaak wordt níet aangepakt! Misschien is het wel zo simpel (en bijna ongelooflijk) als een vitamine tekort. Lees de site van het b12 institute van Rotterdam en bekijk de symptomen lijst. Wie weet herken je jezelf erin? Is er verder geen duidelijke oorzaak voor klachten (zoals bijv een duidelijke hernia) geef dit dan een kans. Echt! Ik raad je dit aan vanuit het diepste van m'n hart. De weg is grillig en alles behalve makkelijk, maar zoek naar de oorzaak van je klacht en werk daaraan! Laat je niet afschepen met medicijnen met zulke ernstige bijwerkingen, door artsen die protocollen volgen en vaak niet verder kijken dan hun neus lang is. Zij gaan na hun dienst weer naar huis, lekker op de bank genieten van vrienden en familie, maar jij en ik moeten verschrikkelijke pijnen en andere klachten trotseren. Zoek zelf naar betrouwbare informatie op internet en in boeken. Denk mee, denk voor jezelf, volg je intuïtie en weet dat artsen echt niet alles weten. Dat is geen verwijt, maar het kán simpelweg niet dat ze alles weten. Jij kent jezelf het beste. Ik wens je heel veel sterkte, kracht en genezing toe..!

19-11-2018 | Man | 30
pregabaline (150mg)
Dit middel voorgeschreven bij vermoeden nekhernia. Helaas bij mij totaal geen effect gehad. Zelfs in combinatie met oxycodon geen effect of vermindering van de klachten.

18-06-2023 | Vrouw | 28
pregabaline (75mg)
Gisteren voor het eerst Lyrica75mg genomen owv nek en schouderklachten die al jaren aanhouden. Ik doe het NOOIT meer. Ik ben heel de dag van de wereld geweest, voelde net of ik er niet bij was, heeeel vreemd! Ik ben dus vandaag gestopt, ik durf niet meer. Volgende week moet ik naar een specialist , daar zal ik dit allemaal eens aanhalen en kijken naar oplossingen. Ik ben z[lees meer...]elf verpleegkundige op spoed, dus weet waarvoor Lyrica dient. Het geeft rust in de zenuwbanen maar bij mij misschien iets te veel.. ;)

28-02-2022 | Vrouw | 28
pregabaline (300mg)
Dit middel heb ik in oktober gekregen voor enorme angst, ben begonnen met 75 mg. Het leek of er een wereld voor me open ging, ik voelde me zoo goed. Na 2 tot 3 weken kwamen de depressieve gevoelens. Psychiater heeft het steeds verder opgehoogd tot 300 mg. Mijn klachten werden steeds erger en erger. Hierdoor hebben ze me moeten opnemen in een kliniek. In de kliniek over 5 w[lees meer...]eken tijd 250 MG afgebouwd. Was een enorme hell. Volgens de behandelaars waren het mijn eigen angsten en zat het tussen mijn oren. Er stond al een ontslag datum vast ondanks hoe ik me ook zou voelen. Was het hier totaal niet mee eens. En zag de meerwaarde er niet van in om nog een week te blijven. Ben de laatste 50 mg nu een goeie week gestopt. Jezus wat voel ik me klote zeg. Heel veel onrust, maagpijn, hoofdpijn, emotioneel. En alle dokters zeggen dat het na een week geen ontwenning meer zou mogen geven. Word ik nou gek of wat is dit ?! Ik lees op internet zoveel dezelfde klachten. Voel me zo onzeker.. iemand die mij info kan geven of wat dan ook ?

04-11-2018 | Vrouw | 28
pregabaline (150mg)
Bij gebruik deed het wat het moest doen. Maar het stoppen is verschrikkelijk. Het is echt de hel die lyrica heet. Totale de compensatie van mijn geestelijke balans. Met verschrikkelijke paniekaanvallen en een constant gevoel van lichamelijke onrust tot gevolg. Crisis ggz moest eraan te pas komen om te voorkomen dat ik in een angst psychose raakte. Nu 3x daags 50 ja echt 50[lees meer...] mg oxzazepam om de boel enigzins dragelijk te maken. Gedachten aan zelfmoord willen plegen huilbuien en totale angst tot gevolg. Specialist zei dat ik na mijn hernia operatie gewoon in 3 dagen kon stoppen. Domste dat ik ooit heb Gedaan. Ik ben onderzocht en kwa persoonlijkheid is er niets mis met mij. Maar de ontregeling in mijn bio chemische toestand van mijn hersenen is door die verdomde lyrica helemaal aan gort geholpen. Nu zit ik met de shit. Lyrica helpt tegen zenuw pijn maar omg het stoppen is een ramp tot en met.

23-01-2021 | Man | 26
Angst
Eerst valium gekregen van dokter voor mijn angstoornis. Maar aangezien het niet zo gezond is overgestapt naar 2x 25 mg lyrica per dag. Haalt de scherpe randjes eraf maar ook niet meer. Net zoals bij valium het geval is misschien moet de dosis verhoogt worden voor een beter effect te hebben. Maar al bij al toch content van en GEEN bijwerkingen. Want daar was ik bang voor z[lees meer...]eker als je gans de lijst met bijwerkingen leest. Maar geen bijwerkingen persoonlijk waarschijnlijk door de lage dossis van 2 x 25 mg per dag.

28-03-2022 | Man | 22
pregabaline (100mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Veel gewichtstoename en het had geen effect op mijn gemoed , ik voelde me er enkel nog slechter door. Het afbouwen ging wel vlotter dan de horrorverhalen op internet.

21-03-2021 | Vrouw | 18
Stemmingswisselingen
Blijkbaar wordt dit ook gebruikt als stemmingsstabilisator door overgevoeligheid op antipsychotica dit maar geprobeerd, ik neem heel lage dosis 2x 75 mg en ik voel geen verschil