Ervaringen met Lyrica

pregabaline

duizeligheid depressie misselijkheid hallucinaties

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

03-04-2019 | Man | 58
pregabaline (150mg)
Ik heb al lange tijd uitstralende pijn in beide benen. Maar metname het linkerbeen. Na een lamge tid met steefeeds meer pijn bij lopen en korteere afstanden. Het viel op dat ik geen pijn had op feesten met XTC en ketamine. Uiteidenlijk werd ik in ziekenhuis opgenomen en na vele onderzoeken bleek dat ik naast zenuwbeschadiging door wervelkanaalstenosen ook een complete vaa[lees meer...]ataflsuiting van mijn rechterbeen had. Dit is gedotterd en er zijn stents geplaatst. Ik kan mijn rechter been weer goed gebruiken. Ik zit nu sinds een maand op de sportschool , ga daar 6 x week heen, en doe ook nog thuis op hometrainer . Ik voel me als herboren, wel heb ik bij het sporten last gekregen van uitstralende pijnen. Hierdoor heb ik lyrica 3 x 150 mg .het helpt erg goed en ik voel mer er goed bij. Hoewel ik wat sloom ben en niet kan autorijden kan ik me in het sporten heel goed belasten zonder pijn . Mdat ik ook nog naltrexon gebruik ivm keramineverslaving kan ik geen andere pijnstilllers zoals opiaten gebruiken. Wat wel bijzonder is dat sinds ik het gebruik ik een oogontsteking waarvoor ik,bij de oogarts loop. Ik draag al 40 jaar comtactlenzen en heb zelden een oogontsteking. Nu is het expchter fors en duurt lang en ik. Oet 12 x per dg druppelen. Ik zie dat dat - keratitis- een zeer zeldzame bijwerking kan zijn , maar weet niet of het door de lyrica komt. Er zijn oogkweken afegenomen. Verder voel ik me wel hapy met de lyrica!!

04-06-2023 | Man | 57
pregabaline (150mg)
Over het algemeen tevreden als je op tijd inneemt 3 dagen in de week om 4u30 devrest tilussen 7 en 9 ,de tweede om 15uur ,, bij ergenste pin 2 lyricas en 2 tramadol retard 200mg om de pijn onder controle te houden .erge pijn 3 maal in een maand . Anders is de lyrica goed .

21-11-2022 | Vrouw | 57
pregabaline (75mg)
Ben net begonnen met de medicatie, dacht lees even een review, maar na lezen van dit stuk kan ik alleen zeggen dat je symptomen alles hebben van een vitamine b12 tekort.

20-02-2022 | Vrouw | 57
pregabaline (75mg)
In het begin had ik last van misselijkheid,na enkele maanden is dit voorbij.Last van obstipatie alsook verzwaard op korte tijd.Last van tintelingen in handen soms voeten.Helpt goed tegen de pijn,maar de tintelingen worden mij te zwaar snachts waardoor ik denk om te stoppen.

14-11-2019 | Man | 57
Polyneuropathie
na chemo ivm darmkanker last van tintelende handen en voeten. eerst oxicodon gebruikt (2 x 10 mg), werkte nauwelijks. Vervolgens lyrica gaan gebruiken en oxicodon afgebouwd naar 2 x 5mg. aanzienlijke minder last van tintelingen, met name in de handen aanzienlijk verbeterd, voeten ook minder maar nog wel aanwezig. nadeel is dat je er ietwat slomer/vergeetachtig van wordt, m[lees meer...]aar in zeer geringe mate, dit weegt niet op tegen de voordelen. helaas wel verslavend, je merkt snel als je vergeet in te nemen. maar heb niet de behoefte om telkens meer in te nemen. de keuze genomen om dit voorlopig zo te blijven gebruiken en zie over tijd wel of ik kan afbouwen. ben geen voorstander van medicijngebruik, maar beter betere kwaliteit van leven met dit medicijn(en). Gebruik nu ongeveer een jaar, zie over aantal maanden wel wat er gebeurt als ik de dosis probeer te verlagen.

06-03-2019 | Man | 57
Hernia
suf, droge mond

25-02-2019 | Man | 56
pregabaline (150mg)
Ik had de Lyrica voorgeschreven gekregen van mijn Neuroloog. De eerste 2 weken geen problemen en toen ging het mis ik weet niets meer ik moest alles via mijn vrouw horen. Ik had alle medicijnen uit de stripjes weg gedrukt en overal neer gelegd verder wist ik niet meer wat ik deed een colllega van mijn vrouw kwam angs en ik zou met haar hebben gepraat maar ze verstond mij[lees meer...] helemaal niet. Ik had me zelf helemaal besmeurd mijn vrouw zei je moet je gaan douchen had wel de koude kraan open gedraaid maar had me niet gedoucht. Dit was de eerste maal. Tweede maal ik ging ook helemaal weer uit mijn lichaam weet niets meer mijn vrouw de huisarts gebeld nou ze moest smeken dat hij langs kwam het eerste wat hij vroeg wat voor dag is het vandaag ik kon wel lezen op de klok stond het. De huisarts heeft gezed direct stoppen!! Heb het ook door gegeven aan mijn Neuroloog hij bood zijn excuus aan ik daar kun je ook niets aan doen.

28-10-2023 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
5 rugoperaties en mijn benen blijven stuwen, niet stil houden , snachts echt wakker liggen van rusteloze benen

28-10-2021 | Man | 55
pregabaline (75mg)
Ik heb 2 x per dag Preglabine in combinatie 2 x per dag 10 mg morfine sulfaat tegen Dubbele ACNES syndrome ( ik heb ook poli neuropathie en fibromyalgie ,de pijn van Acnes heb ik nu 6 maanden geen enkele pijnstiller werkte ( Tramadol, in combinatie met Morfine) 13 KG afgevallen van de pijn in buil en organen 3 plekken acnes ,deze zenuw gaan ze over een week operatief doo[lees meer...]d maken de behandelingen in pijn kliniek hadden zeer kort effect zowel de lidociene behandeling als met stroom met lidociene niets hielp vandaar de operatie ben zeer benieuwd of ik me leven terig krijg want de zenuwpijn is niet om uit te houden. Ik ben alleen wat vergeetachtig op woorden waar dat van komt weet ik niet verder helpt deze pijn cocktail zodat ik eindelijk kan slapen.

22-02-2020 | Vrouw | 55
pregabaline (300mg)
Polyneuropathie

17-12-2018 | Vrouw | 55
Posttraumatische dystrofie
in januari een nieuwe knie gekregen, tijden operatie een pees gescheurd dus 6 weken in het gips... na de gips periode is de revalidatie periode ingegaan, goede buiging in de knie maar toename van pijn dus weer 6 weken in het gips, nadien weer revalidatie... na een paar maanden been rood en dik en toename van pijn, wakker gelegen van de pijn, blijk ik Posttraumatische Dystr[lees meer...]ofie te hebben.... arts in overleg met orthopeed besloten me aan de lyrica te doen, begin dosering 2x per dag 75mg en wekelijks opbouwen, zit nu sinds 1 week op 2x daags 300mg.... ben na zo'n 2 uur na inname ontzettend duizelig en meerdere bijwerkingen maar ga er van uit dat dit tijdelijk is, pijn nog niet weg maar wel al veel beter te verdragen. Sliep niet meer en sinds de lyrica slaap ik geweldig, in 1 stuk de nacht doorbrengen is me alles wel al waard. Even geduld nog en dan ga ik er van uit dat ik pijnvrij ben!

12-05-2023 | Vrouw | 54
pregabaline (75)
Binnen 1 week 2x daags 1 tablet van 75 gram al effectief. Geen pijn meer.

22-09-2021 | Vrouw | 54
pregabaline (75mg)
Ik ben matig tevreden over dit medicijn. Ik ben het gaangebruiken omdat ik last heb van zenuwpijn maar ik ben ook psychiatrisch patiënt. Bijkomend effect was dat ik stopte met piekeren dus dat was wel lekker. Één keer heb ik meegemaakt dat ik de capsules te kort op elkaar innam en wat er toen gebeurde wens ik niemand toe: Ik zat opgesloten in mijn hoofd! Mijn gedachten z[lees meer...]aten opgesloten en ik raakte totaal in paniek maar ik zat opgesloten...ik kon me niet meer bewegen niets!!! Het was doodeng en ik begon zelfs te huilen.... Zo heb ik me in slaap gehuild maar ik ben het nooit meer vergeten en ik waag het niet om mijn capsules nog te kort op elkaar in te nemen. Dat was een wijze les. Onlangs is mijn dosering verhoogd naar het maximum maar ik heb voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij mijn psychiater. Ik wil toch wel weten of ik dit medicijn 'veilig kan gebruiken. Sinds ik weetdat Pregabaline Lyrica is ben ik me achter mijn oren gaan krabben🤔

28-09-2020 | Vrouw | 54
pregabaline (150mg)
Gebruik ik naast Mirtazapina, slechte combinatie!

11-09-2020 | Man | 54
Hernia
Was het beste medicijn maar weet zeker dat samen met methadon geen goede combo is, en bier.

05-06-2019 | Vrouw | 54
pregabaline (75mg)
Zenuwpijnen bij niet achterhaalde rughernia. Geen resultaten (pijnvermindering). 8 weken genomen en echt afkickverschijnselen. Had ik het op voorhand geweten, dan had ik het niet ingenomen!!