pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (165 meningen)
Gabapentine (144 meningen)

03-02-2016 | Vrouw | 45
Polyneuropathie
Ik had vreselijke dikke benen, gevoelloze voetzolen (op watten lopen), heel veel pijn, alsof benen in brand stonden, kon niets om benen verdragen (beddengoed, sokken e.d.). Toen naar vaatchirurg en die besloot 2 x daags 4 tabletten Lyrica voor te schrijven, en dat hielp geweldig! Benen werden minder pijnlijk, en niet meer dik, maar wel enorm last van bijwerkingen, eerst eu[lees meer...]forisch, een ''high'' gevoel, naarmate de weken vorderden, nam dat af en werd ik erg kortademig, bang, benauwd op de borst en dacht dat ik doodging door te weinig zuurstof, dat werden al snel hyperventilatie aanvallen, zo erg dat in 3 dagen alles is afgebouwd tot 0 tabletten, dat was zeer verstandig, want ik kon weer normaal denken en geen hyperventilatie meer gehad, benen nooit meer last van gehad; een pluspunt, maar vanwege bijwerking wil ik dit evt. in toekomst nooit meer en raad het mijn omgeving ten zeerste af!

15-01-2016 | Man | 59
Polyneuropathie
Mijn man kreeg last van black-outs die ong. 4 seconden duurde en dat min. 5 keer per 24 uur, tevens kreeg hij problemen met praten, slikken en ademen. Na 5 maanden(veel te lang gewacht) naar de dokter gegaan. Na 6 maanden lang allerlei specialisten zonder resultaat gehad te hebben is hij gestopt met Lyrica, na 5 weken zonder medicijn waren de black outs en andere bijwerki[lees meer...]ngen verdwenen, voor ons genoeg reden om te zeggen dat deze veroorzaakt werden door de Lyrica. In het begin al gevraagd of het de Lyrica kon zijn, op dat moment gebruikte hij dit medicijn ong. 4 maanden waarvan 1 maand 2 tabletten, omdat het medicijn steeds minder hielp uiteindelijk naar 4 tabletten gegaan, niet wetende dat dit medicijn alle ellende veroorzaakte. Bijwerkingen werden bij de 4 tabletten niet erger.

10-12-2015 | Vrouw | 41
Polyneuropathie
Voorgeschreven gekregen voor neuropathie in voeten na chemo. Had geen enkel effect maar zorgde dat ik me voelde alsof ik in een cocon zat. Alles ging langzaam langs mij heen. Zeer moe, duf en afgevlakt. Afgebouwd en uiteindelijk gestopt.

24-11-2015 | Vrouw | 51
Polyneuropathie
geeft bijwerking, maar zolang de voordelen opwegen tegen de nadelen blijf ik dit middel gebruiken. Ik kan weer zo goed als pijnvrij bewegen

05-09-2015 | Vrouw | 51
Polyneuropathie
Ik slik dit middel nu 5 dagen, is het normaal dat de pijn niet minder wordt?

02-09-2015 | Vrouw | 57

19-07-2015 | Vrouw | 66
Polyneuropathie
Na 3x kort achter elkaar geopereerd te zijn, waarbij ik telkens een epidurale pijnlijn kreeg, ging het bij de laatste mis. Er werd een zenuw geraakt die grote gevolgen had in mijn rug doorlopend naar hele linkerbeen. Zou vanzelf over gaan, uiteindelijk bij pijnpoli terecht gekomen en oxycodon gekregen 3x 10mg. Aangezien de klachten nauwelijks verdwenen naar andere neuroloo[lees meer...]g die polyneuropathie vaststelde. Gestart met lyrica en al vrij snel resultaat, ben nu oxycodon gelukkig aan het afbouwen. Ben zeer blij met lyrica gebruik!

27-06-2015 | Man | 50
Polyneuropathie
Aangezien ik 4 verschillende soorten van opiaten inneem om de 4 uur. Vanwege orthopedische pijnen. En nu reeds een 2 a 3 maanden vanwege poly neuropathie pijnen in voeten en handen neurontin ook gabapentin witte product naam gebruikt, heb 3x 300 Mg en dit 3 x per dag en dan 's nachts 1 x 300 Mg dat zijn dus 10 x 300 Mg per dag van moest innemen en nog vreselijke restpijne[lees meer...]n had. Moet ik nu eerlijk toegeven met lyrica ben ik tot nu toe al reeds beter af. Ik herhaal tot nu toe. Ik hoop dat het zo blijft, ik ben van schaal 10 naar een 6 gegaan super toch het voelt goed te weten dat de pijn minder kan na jaren zoveel pijn te hebben. Ik zeg lyrica super goed je krijgt een 10+.