Ervaringen met Pregabaline

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

30-08-2023 | Vrouw | 63
pregabaline (300mg)
Ik neem aan meer dan een jaar 2 maal 175mg. Nu pas zie ik dat al d ongemakken eraan te wijten zijn. Waarom heeft dokter me niet beter opgevolgd? Ik heb zware constipatie, ik probeer te vermageren met dure ozempic, maar pregabaline laat je verdikken. Waar ben ik mee bezig? Vergeten en concentreren heel erg. Neem zware slaapmedicatie. Ook antidepressiva. De zenuwpijn op [lees meer...]hand , arm, bovenrug blijft. Nog meer bijwerkingen. Als afbouwen zou zwaar zijn, pfff, ik heb al zoveel problemen. Wie probeert ook te vermageren en neemt pregabaline. Ik ben hopeloos.

25-05-2023 | Man | 31
pregabaline (75mg)
Ooit begonnen voor een nekhernia met 75 mg 1xdaags. Na de operatie gestopt met het medicijn en toen veel ontwenningsverschijnselen gehad na de operatie( dacht toen dat dit kwam door de operatie ) zweten duizelig etc. Laten weer zenuwpijn in nek ondanks operatie, ook heb ik slijtage in de onderrug wat waarschijnlijk voor zorgt dat ik een verkeerde houding aanneem door de[lees meer...] dag heen. Hierdoor vaak verkrampte spieren in nek en schouders. Weer begonnen met pregabaline 2x75mg. Haalt de scherpe randjes eraf. Verloop van tijd neem de pijn weer toe en het ongemak van het medicijn neemt ook toe. Kan niet tegen drukte en veel prikkels. Nog meer stijve spieren en krampen in nek en schouders. Veel duizelig. Geen goede erectie. Moe. Vergeetachtig. Uitgeput. Gewichtstoename. Nu probeer ik door veel te bewegen en op voeding te letten wat af te vallen. Ik combinatie met afbouwen van dit medicijn. Heb tabletten van 25 mg gekregen in overleg met huisarts zodat ik met kleine stapjes kan afbouwen van 125 maar 0. Hopen dat een gezondere levenswijze en geen pregabaline mn leven weer een beetje kwaliteit kan krijgen. Eerste stap gezet met afbouwen 2 dagen geleden. Nog niet veel last van bijwerken, laten we hopen dat het zo te doen is. Succes voor iedereen met dit medicijn. Maar voor mij liever zonder pregabaline

16-01-2023 | Vrouw | 30
pregabaline (75mg)
Door de huisarts op de pregabaline gezet. 1x daags 2 pillen van 75mg. Dus in totaal 150mg per dag. Aan het begin zo duf als een konijn. Merkte dat ik constant hoofdpijn had en heel slecht sliep. Toen besloten af te gaan bouwen, dit was een nog ergere hel dan alles tijdens het gebruik. Veel zweten, onrustig, heeeeel gehaast gevoel, hartkloppingen, nog meer hoofdpijn. Ik was[lees meer...] niet gewaarschuwd voor de afkickverschijnselen... wat een hel, deze troep NOOIT meer

21-12-2022 | Vrouw | 67
pregabaline (75mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Overgestapt van pramipexol ivm gewenningsverschijnselen (op advies van vervangende huisarts). Begin inname Bregabaline Vanaf het eerste begin, het gevoel niet mezelf te zijn, wiebelig, evenwicht problemen. Heel slecht slapen en nog steeds pijn in de ,benen vocht vast houden, hele dikke benen en voeten.Ben begonnen met een lage dosering. Heb het 4 weken volgehouden, ben t[lees meer...]oen weer naar de huisarts gegaan (eigen) en heb dit besproken. Hij raadde aan dat ik toch maar weer de Pramipexol moest gaan gebruiken, blijkbaar past dit medicijn niet bij mij.

15-11-2022 | Man | 70
Polyneuropathie
Overgegaan op Cymbalta ofwel Duloxetine, maar nog steeds ontevreden. Tintelingen in handen en vingers zijn er nog altijd.

17-09-2022 | Vrouw | 75
pregabaline (150mg)
Heb al 25 jaar zenuwpijn van welgeteld 1 zenuw. Vanuit 6 de borstwervel lopend naar voren onder rechter borst. Heb er al van alles aan laten doen ( A 4 tje vol ) Niets helpt! Wordt alleen maar erger. Heb maximale hoeveelheid tramadol geslikt en weer moeten afbouwen vanwege uiteindelijk geen resultaat. Nu begonnen met pregabaline. Zie dat het dezelfde kant opgaat als tramad[lees meer...]ol…. Gewenning! Dus nu ook weer gestopt. Moet gewoon leven met helse pijnen …vreselijk!!!

08-06-2022 | Man | 48
pregabaline (225mg)
Pijn is draagbaar. Ik slik 2 x 225 mg per dag.. heb slaapeloosheid..tijdens vergadering dus gewoon in slaap vallen van vermoeidheid.. ernstig transpireren.. soms moeilijk praten..na een werkdag Total los thuiskomen.. geen energie.. af en toe gewoon compleet w

01-05-2022 | Vrouw | 74
pregabaline (75mg)
Na inname liep ik al na twee uur rond als een zombie. Ben gestopt en heb het na twee dagen weer geprobeerd. Nu savonds ingenomen ipv smorgens. Ook nu weer snel duizelig en algehele malaise. In mijn geval is het middel erger dan de kwaal.

07-03-2022 | Vrouw | 27
pregabaline (25mg)
Autisme
Begin hier nooit aan! Afkicken word vergeleken met heroïne, ben er al 4 weken doodziek van. Heb opeens stemmingswisselingen, voel me wazig in m'n hoofd, speldenprik gevoel, overal pijn, oververmoeid, ben hondsberoerd de hele dag door, hoofdpijn, ben opeens een heel ander persoon

30-08-2021 | Man | 76
pregabaline (25mg)
Ik ben dit voorgeschreven voor spierschokjes in de bilspier (zenuwtrekkingen in de bil) ten gevolge van lumbale isschias. Dit is volgens de voorschrijvende arts blijkbaar een zenuwpijn. Heb op voorhand de hele bijsluiter gelezen. Dit medicijn zou in mijn geval wel moeten werken als men leest waarvoor het dient.Tot nu toe heeft dit medicijn voor mij geen enkel effect. Het [lees meer...]enige waar ik elke dag mee geconfronteerd wordt zijn de bijwerkingen. Ik ben dus helemaal niet tevreden over de effectiviteit. Eigenlijk is het enige wat effectief is zijn de bijwerkingen. Hopelijk hebben anderen positievere ervaringen.

21-07-2021 | Man | 60
Polyneuropathie
hele vervelende bijwerking, enorme spraakproblemen,stotteren,hoofdpijnen, hele nachten wakker

11-03-2021 | Vrouw | 56
pregabaline (75mg)
Het middel nam de pijn weg naar de bijwerkingen werden niet minder ik kreeg er steeds meer Eerst nog geprobeerd of 50 gmr beter zou gaan maar helaas,na 4 weken direct moeten stoppen. De eerste 2 dagen ziek en toen werd het steeds beter en gingen de bijwerkingen weg.

20-02-2021 | Man | 37
pregabaline (75mg)
Ik heb de pregabaline 1 week genomen en ben er toen mee gestopt omdat ik allemaal zenuwtrekkingen er van kreeg. Ik kon niet eens mijn telefoon gebruiken want ik lag echt letterlijk te stuiteren op bed

22-11-2020 | Man | 49
Werk nog niet echt

16-09-2020 | Vrouw | 51
pregabaline (150mg)
Ik slik dit middel nu twee maanden vanwege onbekende neuropatische pijn, start 2x 75 mg maar vanwege heftige pijn 6x 75 en nu weer naar 2x daags, maar omdat ik wil afbouwen lukt me dat amper. Veel angstaanvallen, trillen, zweten, woede en veel verdriet, soort van depressie, uitvallen naar mijn man, vergeetachtigheid en niet kunnen slapen. Ik stuiter elk elk uur uit bed. We[lees meer...]et niet hoe ik moet liggen van ellende. Het voelt alsof mijn lichaam niet van mij is en in mijn hoofd gaat het tekeer als een onweersstorm. Ik probeer met alle macht van die rotzooi af te komen en kijk dan wel weer hoe ik me voel. Een mri haalde niets uit, vandaag echo schouder waar de pijn zit en uitstraalt naar de arm. Vreselijke troep.

09-07-2020 | Vrouw | 33
pregabaline (75mg)
Wat een troep. Tot 75mg ging goed. Daarna werd ik hartstikke depri met zelfmoordgedachten. Op tijd aan de bel getrokken en nu aan het afbouwen. Zeg maar gerust afkicken. Zweten, shaken over mijn hele lijf, onrust. Dit zijn echt de naarste mannen uit m'n leven. En bij iedere 25mg die eraf moet beginnen de verschijnselen weer opnieuw. Enige waar pregabaline goed [lees meer...]voor was was de pijn. Dat merk je als je het niet gebruikt (bijna niet meer, laatste 25 mg moet er nog af) Laat je goed informeren voor je hieraan begint. Lijkt heel mooi, maar is het niet!