pregabaline

Topamax (205 meningen)
Rivotril (165 meningen)

30-08-2021 | Man | 76
pregabaline (25mg)
Ik ben dit voorgeschreven voor spierschokjes in de bilspier (zenuwtrekkingen in de bil) ten gevolge van lumbale isschias. Dit is volgens de voorschrijvende arts blijkbaar een zenuwpijn. Heb op voorhand de hele bijsluiter gelezen. Dit medicijn zou in mijn geval wel moeten werken als men leest waarvoor het dient.Tot nu toe heeft dit medicijn voor mij geen enkel effect. Het [lees meer...]enige waar ik elke dag mee geconfronteerd wordt zijn de bijwerkingen. Ik ben dus helemaal niet tevreden over de effectiviteit. Eigenlijk is het enige wat effectief is zijn de bijwerkingen. Hopelijk hebben anderen positievere ervaringen.

21-07-2021 | Man | 60
Polyneuropathie
hele vervelende bijwerking, enorme spraakproblemen,stotteren,hoofdpijnen, hele nachten wakker

11-03-2021 | Vrouw | 56
pregabaline (75mg)
Het middel nam de pijn weg naar de bijwerkingen werden niet minder ik kreeg er steeds meer Eerst nog geprobeerd of 50 gmr beter zou gaan maar helaas,na 4 weken direct moeten stoppen. De eerste 2 dagen ziek en toen werd het steeds beter en gingen de bijwerkingen weg.

20-02-2021 | Man | 37
pregabaline (75mg)
Ik heb de pregabaline 1 week genomen en ben er toen mee gestopt omdat ik allemaal zenuwtrekkingen er van kreeg. Ik kon niet eens mijn telefoon gebruiken want ik lag echt letterlijk te stuiteren op bed

22-11-2020 | Man | 49
Werk nog niet echt

16-09-2020 | Vrouw | 51
pregabaline (150mg)
Ik slik dit middel nu twee maanden vanwege onbekende neuropatische pijn, start 2x 75 mg maar vanwege heftige pijn 6x 75 en nu weer naar 2x daags, maar omdat ik wil afbouwen lukt me dat amper. Veel angstaanvallen, trillen, zweten, woede en veel verdriet, soort van depressie, uitvallen naar mijn man, vergeetachtigheid en niet kunnen slapen. Ik stuiter elk elk uur uit bed. We[lees meer...]et niet hoe ik moet liggen van ellende. Het voelt alsof mijn lichaam niet van mij is en in mijn hoofd gaat het tekeer als een onweersstorm. Ik probeer met alle macht van die rotzooi af te komen en kijk dan wel weer hoe ik me voel. Een mri haalde niets uit, vandaag echo schouder waar de pijn zit en uitstraalt naar de arm. Vreselijke troep.

09-07-2020 | Vrouw | 33
pregabaline (75mg)
Wat een troep. Tot 75mg ging goed. Daarna werd ik hartstikke depri met zelfmoordgedachten. Op tijd aan de bel getrokken en nu aan het afbouwen. Zeg maar gerust afkicken. Zweten, shaken over mijn hele lijf, onrust. Dit zijn echt de naarste mannen uit m'n leven. En bij iedere 25mg die eraf moet beginnen de verschijnselen weer opnieuw. Enige waar pregabaline goed [lees meer...]voor was was de pijn. Dat merk je als je het niet gebruikt (bijna niet meer, laatste 25 mg moet er nog af) Laat je goed informeren voor je hieraan begint. Lijkt heel mooi, maar is het niet!

02-07-2020 | Vrouw | 59
Chronisch pijnsyndroom
Vreselijk spul. 1 capsule was voldoende om mij een hele dag uit te schakelen. Ik kon niet meer functioneren. Zware hoofdpijn, misselijkheid, oorpijn, duizelig en slapen tot in de middag omdat ik zo beroerd was. Kon er niet mee uit de voeten. Ben direct gestopt met innemen van dit spul.

22-04-2020 | Vrouw | 59
pregabaline (150mg)
Allergie
Ik heb ischias al 3 weken. Eerst paracetamol met diclofenac. Na een week huisarts gebeld omdat het niet beter is geworden . Nu pregabaline gekregen. Met veel ellendige bijwerkingen. Kan onmogelijk werken nu. Geen auto rijden. Ik weet niet wat beter is, met pijn verder levenn of doorgaan met dit medicijn en alle ellende die t opleverd door die bijwerkingen die wel 14 dagen [lees meer...]kunnen duren.

27-02-2020 | Vrouw | 45
pregabaline (75mg)
Eerst nortriptyline geprobeerd helaas zonder resultaat. Over gestapt op pregabaline eerst 1x 75 mg voor de nacht. Na twee weken dosering in overleg met pijnpoli arts verdubbeld. Na nog eens drie weken 150 gr per dag geslikt te hebben, contact gehad met arts. Het medicijn doet voor mij helemaal niets helaas. Nu weer aan t afbouwen omdat de arts me dat advies heeft gegeven[lees meer...]. Merk nog steeds geen verschil nu 4 dagen weer 75 mg geslikt. Nog 3 te gaan en dan helemaal stoppen. Ik hoop dat het medicijn voor anderen wel het gewenste resultaat hebben. Ook heb ik geen last gehad van bijwerkingen oid.

12-10-2019 | Vrouw | 58
pregabaline (75mg)
Ik begon met pregabaline voor de zenuw pijn dat hielp niet. Wel werkte het positief op mijn humeur. Later ben ik er twee gaan slikken op advies van de neuroloog omdat het dan wel wat af zou doen aan de zenuwpijn. Het hielp niet. Weer veel later wilde de neuroloog dat ik er drie ging slikken. Dat heb ik niet gedaan. In overleg met de huisarts ben ik gestopt. Na een week wa[lees meer...]s ik dood moe, ik was echt tot niets meer in staat. Ik moest me ziek melden. Volgens de huisarts lag dat niet aan het stoppen met de pregabaline. Pas weken later toen een co assistente zei dat het toch zou kunnen ben ik weer begonnen en de klachten waren na enkele dagen verdwenen. Weer veel later heb ik geprobeerd heel heel langzaam af te bouwen. Maar na een week of zes werd ik weer zo moe. Vreselijk moe. Ik kan dus niet stoppen met de pregabaline . Nu ben ik er achter gekomen dar ook de vergeetachtigheid waar ik steeds meer last van krijg in de lijst met bijwerkingen staat. Ik vergeet van alles, en doe som rare dingen. Mijn hersenen geven dus de verkeerde signalen door. Meestal kan ik het nog verbloemen en verbeteren. Maar als ik de deur van de diepvries open laat staan kan dit behoorlijke gevolgen hebben. En als ik op mijn werk fouten ga maken, dan is echt het hek van de dam. Ik kan niet stoppen, want dan zou ik wie wet hoe lang in de ziektewet moeten gaan, en mijn man zou dat niet aan kunnen.

03-03-2018 | Man | 77
pregabaline (25mg)
Allergie
Ondertussen heeft het suizen, druk op mijn beide oren wisselende beelden, hevig bij opstaan bij intensief bezig amper opvallend, bij neus snuiten/klaren van de oren veel gekraak. Of er verband is: Volgens internist-die het voorschreef- is het zeer wel mogelijk. Amper 1 uur na mijn eerste capsule traden oorsuizingen en gehoorstoornis op, nog 2 erna toen gestopt, weken[lees meer...]lang wisselend lichte tot ernstige doofheid aan één oor

07-02-2018 | Vrouw | 77
pregabaline (75mg)
steeds terug kerende depressies tijdens opname deze medicatie voorgeschreven voel me steeds ziek probeer af te bouwen is een crime ben 77 heb het gevoel dat men mij maar laat modderen trek vaak genoeg aan de bel. ben erg verdrietig dat men niet begrijpt dat ik me zo ziek voel denk toch dat de pregabaline de boosdoener is

17-12-2017 | Vrouw | 60
Lage rugpijn
Dit neem ik nooit meer in, ben van 2 tabletten doodziek geworden. Had het gevoel dat er enorm met mijn hersenen geklooid werd. Angstaanjagend. Ben direct gestopt.

09-10-2017 | Man | 60
pregabaline (75mg)
Ik kreeg in juli 2016 Pregabaline voorgeschreven en dat tesamen met Tramadol. Ik had toen een flinke zenuwontsteking in mijn linkerschouder. Echter geen van beide medicijnen hielpen. Pregabaline gebruikte ik 2x75mg en na enkele dagen moest ik ze verdubbelen naar 2x150mg. Echter de pijn bleef!. Uiteindelijk ben ik op hoop van zegen gestopt, want de bijwerkingen waren niet [lees meer...]voor de poes. Ik werd verschrikkelijk duizelig en had vaak moeite om op de benen te blijven staan. Daarbij was ik in de war en had ik concentratieproblemen en erg vermoeid. Ik moest toch even boodschappen halen, en ik liep werkelijk als een dronken tor door de straat. Mijn neus ging als het ware sneller dan mijn benen en voeten. Pregabaline is echt af te raden en ze hielpen niet. Ik heb 2 weken met die schouderontsteking gelopen. Uiteindelijk Ibuprofen met maagbeschermers gekocht; ik slikte 600mg Ibuprofen per keer en dat 2x per dag. Die pregabalanine heeft té veel bijwerking.

11-02-2017 | Vrouw | 53
pregabaline (75mg)
Na een operatie aan mijn buik (reconstructie) had ik links op mijn linker kuit een dove plek dat gevoel is gezakt naar mijn voet alleen de linkerkant van mijn voet doet niet zeer. De rest heeft aanrakingspijn - steken - zeurend slapend gevoel en warmer dan mijn andere voet. Daar heb ik deze medicijnen voor gehad, maar de pijn gaat gewoon door met zeuren en steken. Wel word[lees meer...] ik licht in mijn hoofd en iets slaperig maar dat is alles.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum