Ervaringen met Pregabaline

pregabaline

wazig zien rode uitslag Gewichtstoename gewichtstoename vermoeidheid

Polyneuropathie (13 meningen)

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

28-06-2023 | Vrouw | 68
pregabaline (150mg)
Hernia, in combinatie met oxycodon vrijwel pijnloos

12-12-2022 | Vrouw | 60
pregabaline (175)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Hielp direct , begon 10 jaar geleden met dosis 350 mg, daarna 250 mg en nu zit ik op 175 mg. Ik ben gaan afbouwen omdat ik vreselijk vergeetachtig werd. Ik kon hierdoor op mijn werk niet meer goed functioneren. Ik vraag me af of ik ooit van pregabaline kan afkomen.

25-09-2022 | Vrouw | 27
pregabaline (150mg)
Ik ben HSP: high sensetive person. Ik vang veel meer prikkels op dan de meeste mensen. Pregabeline legt een beschermlaagje over mijn zenuwstelsel in waardoor ik minder intens op prikkels reageer en hierdoor minder snel overwhelmed wordt. Hierdoor krijg ik minder snel angstaanvallen, paniekaanvallen en hoofdpijn. Ik slik dit in combinatie met venlafaxine (antidepri) en quet[lees meer...]iapine (voor mijn insomia)

29-06-2022 | Vrouw | 53
pregabaline (300mg)
Ik gebruik dit medicijn al 7 jaar . Door MS heb ik zenuwpijn en dit middel helpt mij heel goed. Wel ben ik genoodzaakt geweest om de dosering flink op te hogen. Zo ben ik begonnen met 75 mg waar ik jaren genoeg aan had. Inmiddels zit ik ik op 300 mg. Ik heb veel last van evenwichtsstoornissen. Ik weet niet of dit komt door de MS of de Pregabaline. Ik wens iedereen die di[lees meer...]t leest veel sterkte en beterschap!

28-12-2021 | Vrouw | 50
pregabaline (75mg)
Voorgeschreven gekregen wegens een dubbele nekhernia. Begonnen met 2 x 75 mg. Dit haalde de scherpe randjes van de heftige pijnen weg maar na een aantal uren begon het weer en waren 2 pillen per dag net niet voldoende. Opgehoogd naar 3 x 75 mg per dag. Zenuwpijnen zijn nu te handelen. Binnenkort naar neurochirurg en dus afwachten wat er aan gaat gebeuren.

23-11-2021 | Vrouw | 28
Hernia
Dubbele hernia in onderrug. Zenuwpijn van mijn bil tot mijn voet, pijn was niet uit te houden. Werd erg nerveus toen Pregabaline werd voorgeschreven, veel negatieve reacties op internet. Toch maar aan begonnen ivm wanhoop. Geef dit medicijn een week de tijd en je voelt dat de pijn wordt onderdrukt. In het begin veel slaap en een “zombie-gevoel”. Voor mij heerlijk want had [lees meer...]ineens geen stress/angst meer. Voelde me op een gegeven moment zelfs bijna euforisch. Gewichtstoename is ook een veelvoorkomende bijwerking dus heb tegelijkertijd een dieet toegepast. Na 2 maanden hersteld en ook nog eens afgevallen. :) Afbouwen heel langzaam doen, had af en toe zweetaanvallen en kwam moeilijk in slaap maar gaat vanzelf over. Hopelijk helpt deze reactie anderen die bang zijn dit middel te nemen!

18-11-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Ik heb 7 mnd. 150 mg per dag gebruikt. De eerste 6 wkn zelfs 2 x 150 mg. Maar ik werd een Zombie. Ik overleg met de arts hebben we het toen verlaagd. Daar ik veel last van PDS ben ik dit middel gaan gebruiken. Heb het in 3 wkn voorzichtig afgebouwd . Ben nu 2,5 week zonder maar wat voel ik me ellendig. Alles wat je maar kan hebben gebeurd: Hartkloppingen,mijn hele [lees meer...]buik is overal gevoelig . Beklemmend gevoel op de borst ,misselijk en kom zeer slecht in slaap.Trillerig en kort van stof.Ben ook behoorlijk depressief. Eergister bij mijn huisarts geweest dat ik mij zo beroerd en naar voel.Masr had er geen verklaring voor. Ben nu zelf op onderzoek uit gegaan en ben een stuk wijzer geworden.Ik ben aan het AFKICKEN.Dasr ben je mooi klaar mee:Had ik dit geweten was ik er NOOIT aan begonnen.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Polyneuropathie
Ik had last heel veel van tintelende, gloeiend hete voeten waardoor ik slecht sliep en daardoor constant mie en warrig was. Sinds ik pregabaline gebruik slaap ik meestal goed omdat ik veel minder last van mijn voeten heb. De eerste paar dagen was ik wankel bij het opstaan maar dat ging snel beter

05-07-2021 | Vrouw | 48
pregabaline (75mg)
Ik slik dit medicijn nadat ik een aantal maanden tramadol heb geslikt. Dat beviel niet goed meer door de bijwerkingen. Pregabaline gebruik ik voor chronische rugpijn door een versleten wervel. Tot nu toe ben ik erg tevreden. De pijn is grotendeels weg. Ik kan weer veel meer. Voel me ook rustig door dit medicijn en slaap erg goed

13-06-2021 | Vrouw | 65
pregabaline (300mg)
Ze weten nog weinig over de zenuwen en hebben nog geen behandeling hier voor ze kunnen het alleen verzachten

07-06-2021 | Vrouw | 57
pregabaline (150mg)
Van het een op het andere moment, helse pijn, medicatie hielp na een dag of 10, opgebouwd tot 450 mgr, nu vanwege bijwerkingen af aan het bouwen. Ik was mezelf niet meer: moe, concentratieverlies, geheugen problemen, kan weinig prikkels verdragen, hou vocht vast. Pijn is te doen zo maar heb veel last van de bijwerkingen. Maak me zorgen over langdurig gebruik. Ben benieuw[lees meer...]d of er iets bestaat tegen de bijwerkingen.

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Na een geknelde zenuw in de rug, na operatie nog verder moeten nemen.

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Na een geknelde zenuw, na operatie nog verder moeten nemen.

22-03-2021 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
De pijn is bijna weg. Helaas de jeuk niet. Ik kan alles maar beperkt. Je moet even doorzetten met pregabaline. Maar het is persoonlijk en bij ieder verschillend. Ik heb er baat bij. De bijwerkingen wegen niet op tegen de pijn. Ik gebruik het nu 1,5 tegen aangetaste zenuwen in me hoofd. Gordelroos. Nu nog last van droge mond. Veel drinken. En ja die extra kilo’s. Grrrr

11-02-2021 | Man | 67
Artrose - gewrichtsaandoening
I.v.m. mijn poly-artrose slik ik dagelijks 4 X tramadol 50mg en 3 X pregabeline de pijn is hierdoor wel iets verminderd maar verdwijnen zal hij helaas nooit meer . De bijwerking lichte sufheid en vermoeidheid neem ik voor lief dat vind ik minder erg dan de dagelijkse (bijna) onhoudbare pijn het is nou eenmaal het een of het ander

19-11-2020 | Man | 31
Aangezichtspijn
Na meerdere onderzoeken door verschillende neurologen en neurochirurg slik ik nu 600mg per dag voor nervus supraorbitalis neuralgie. Helaas hielpen injecties niet voldoende. Medicatie zorgt ervoor dat de pijn nog zeurend op de achtergrond aanwezig is. Door gebruik van pregabaline lig ik niet langer tot brakend aan toe in bed. Ik wil en kan niet zonder deze medicatie. Bi[lees meer...]jwerkingen neem ik voor lief