Ervaringen met Pregabaline

pregabaline

wazig zien rode uitslag Gewichtstoename gewichtstoename vermoeidheid

Polyneuropathie (13 meningen)

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

09-07-2020 | Vrouw | 33
pregabaline (75mg)
Wat een troep. Tot 75mg ging goed. Daarna werd ik hartstikke depri met zelfmoordgedachten. Op tijd aan de bel getrokken en nu aan het afbouwen. Zeg maar gerust afkicken. Zweten, shaken over mijn hele lijf, onrust. Dit zijn echt de naarste mannen uit m'n leven. En bij iedere 25mg die eraf moet beginnen de verschijnselen weer opnieuw. Enige waar pregabaline goed [lees meer...]voor was was de pijn. Dat merk je als je het niet gebruikt (bijna niet meer, laatste 25 mg moet er nog af) Laat je goed informeren voor je hieraan begint. Lijkt heel mooi, maar is het niet!

02-07-2020 | Vrouw | 59
Chronisch pijnsyndroom
Vreselijk spul. 1 capsule was voldoende om mij een hele dag uit te schakelen. Ik kon niet meer functioneren. Zware hoofdpijn, misselijkheid, oorpijn, duizelig en slapen tot in de middag omdat ik zo beroerd was. Kon er niet mee uit de voeten. Ben direct gestopt met innemen van dit spul.

22-04-2020 | Vrouw | 59
pregabaline (150mg)
Ik heb ischias al 3 weken. Eerst paracetamol met diclofenac. Na een week huisarts gebeld omdat het niet beter is geworden . Nu pregabaline gekregen. Met veel ellendige bijwerkingen. Kan onmogelijk werken nu. Geen auto rijden. Ik weet niet wat beter is, met pijn verder levenn of doorgaan met dit medicijn en alle ellende die t opleverd door die bijwerkingen die wel 14 dagen [lees meer...]kunnen duren.

27-02-2020 | Vrouw | 45
pregabaline (75mg)
Eerst nortriptyline geprobeerd helaas zonder resultaat. Over gestapt op pregabaline eerst 1x 75 mg voor de nacht. Na twee weken dosering in overleg met pijnpoli arts verdubbeld. Na nog eens drie weken 150 gr per dag geslikt te hebben, contact gehad met arts. Het medicijn doet voor mij helemaal niets helaas. Nu weer aan t afbouwen omdat de arts me dat advies heeft gegeven[lees meer...]. Merk nog steeds geen verschil nu 4 dagen weer 75 mg geslikt. Nog 3 te gaan en dan helemaal stoppen. Ik hoop dat het medicijn voor anderen wel het gewenste resultaat hebben. Ook heb ik geen last gehad van bijwerkingen oid.

12-10-2019 | Vrouw | 58
pregabaline (75mg)
Ik begon met pregabaline voor de zenuw pijn dat hielp niet. Wel werkte het positief op mijn humeur. Later ben ik er twee gaan slikken op advies van de neuroloog omdat het dan wel wat af zou doen aan de zenuwpijn. Het hielp niet. Weer veel later wilde de neuroloog dat ik er drie ging slikken. Dat heb ik niet gedaan. In overleg met de huisarts ben ik gestopt. Na een week wa[lees meer...]s ik dood moe, ik was echt tot niets meer in staat. Ik moest me ziek melden. Volgens de huisarts lag dat niet aan het stoppen met de pregabaline. Pas weken later toen een co assistente zei dat het toch zou kunnen ben ik weer begonnen en de klachten waren na enkele dagen verdwenen. Weer veel later heb ik geprobeerd heel heel langzaam af te bouwen. Maar na een week of zes werd ik weer zo moe. Vreselijk moe. Ik kan dus niet stoppen met de pregabaline . Nu ben ik er achter gekomen dar ook de vergeetachtigheid waar ik steeds meer last van krijg in de lijst met bijwerkingen staat. Ik vergeet van alles, en doe som rare dingen. Mijn hersenen geven dus de verkeerde signalen door. Meestal kan ik het nog verbloemen en verbeteren. Maar als ik de deur van de diepvries open laat staan kan dit behoorlijke gevolgen hebben. En als ik op mijn werk fouten ga maken, dan is echt het hek van de dam. Ik kan niet stoppen, want dan zou ik wie wet hoe lang in de ziektewet moeten gaan, en mijn man zou dat niet aan kunnen.

28-02-2024 | Vrouw | 52

wazig zien vermoeidheid Gewichtstoename

Chronische pijn, uitstraling, enkel pijnmedicatie. Om pijnmedicatie af te bouwen iom huisarts gestart met pregabaline. Na rustig opbouwen (ook om aan de bijwerkingen "te wennen") géén effect op pijn en zelfs de bijwerkingen trokken niet bij. Dus nu afbouwen tot stop.

23-08-2023 | Vrouw | 52
pregabaline (150mg)
Gediagnosticeerd met nekhernia. Andere eerdere medicatie was Tramadol en Oxycodon. Door apneu gestopt. Toen gestart met pregabaline icm pcm. Eerst lage dosering, daarna opgehoogd. Voordat ik echt minder pijn ervaarde heeft echt wel wat weken geduurd. Nadat ik pijnblokkade heb gehad besloten om pregabaline af te bouwen en te stoppen. Wekelijks de hoeveelheid gehalveerd en [lees meer...]toen stop. Nu ruim 2 wkn gestopt en nog steeds last van slaapstoornissen met als gevolg oververmoeidheid. Daarnaast bijna dagelijks zo niet meerdere keren op een dag misselijkheid. En dgl bijna flinke kloppende hoofdpijn. Vraag is hoe lang de bijwerkingen nog blijven duren. Bij een evt vlg keer zou ik me wel 6 keer bedenken voordat ik weer aan deze medicatie zou beginnen.

26-06-2023 | Man | 75
Hernia

15-02-2023 | Vrouw | 57
pregabaline (150mg)
loop bij de pijnpoli. Tens gehad, hielp niet. Toen een peperpleister (voor de rugpijn, zenuwpijn in de rug). Hielp niet alleen maar heel veel pijn van gehad. Toen kwam men hiermee. Pijn is wat minder maar kwam ook weer terug. In verleden gebruikte ik als de pijn te erg werd tramadol en oxazepam. Dat hielp heel goed en ik ben gelukkig niet verslavingsgevoelig. Maar men wil [lees meer...]deze medicijnen niet geven. Ook het gebruik van medicinale cannabis is niet bespreekbaar. Ik gebruik ook Duloxetine als antidepressiva. Nu met dit erbij voel ik me niet meer mezelf. Bij de pijnpoli zegt men dat deze twee medicijnen niet op elkaar inwerken maar ik heb het gevoel van wel. Ik denk erover om met de Pegabaline te stoppen en nogmaals te proberen Tramadol en/of Oxaxepam te krijgen voor de momenten dat het echt niet meer gaat.

04-10-2022 | Vrouw | 63
pregabaline (300mg)
Hielp niet tegen z enuwpijn. Alleen maar last van bijwerkingen, zoals verwardheid, sufheid, spierpijn en hoofdpijn.

24-06-2022 | Vrouw | 46
pregabaline (75mg)
Na constatering van een hernia begonnen met pregabaline, 2 x 75 mg per dag, pijn verdween, echter zat ik binnen mum van tijd helemaal onder de uitslag, wat een jeuk, via de huisarts 2 x een stootkuur prednison gekregen om de netelroos onder de knie te krijgen en per direct gestopt mrt pregabaline, de pijn is ( op een dove tintelende voet na) niet meer teruggekomen en [lees meer...]als ik toch wat last heb dan neem ik een diclofenac, pregabaline helpt echt goed tegen de zenuwpijn maar de grootste bijwerking ( netelroos) won het van de pijnstiller

21-05-2022 | Vrouw | 76
pregabaline (25mg)
Gordelroos
de laagste dosis pregalabine bracht me al lichamelijk van de wijs.De pijn was niet voor 100% afwezig, maar voor mij draaglijk. Was gekluisterd aan huis door evenwichtsklachten, waardoor ik zeer onzeker op mijn benen stond. Ook na behandeling op de pijnpoli. Ben nu bezig met een voorzichtige afbouw van de 3e capsule, hetgeen al opleverde, dat ik weer naar buiten kan voor ee[lees meer...]n boodschap. De pijn is niet 100% verdwenen, maar voor mij draaglijk.

06-05-2022 | Vrouw | 66
pregabaline (300mg)
Doorgesneden zenuwen bij heiligbeen. Zenuwen al helemaal ingekapseld in gezwel, goedaardig, na 7 weken geen ontlasting internist gebeld en zelfde dag langs geweest. Ook vreemde pijn in linkerbeen, had er niets mee te maken maar volgende dag na 24 uur niet hebben kunnen plassen weer gebeld en had toen al verlammingsverschijnselen en zelfde avond spoedoperatie. Was toen 39 [lees meer...]jaar, zou nooit meer kunnen lopen maar had ik zelf niet gehoord. Toenmalige partner wel en na week strompelde ik weer rond wat volgens neurochirurg wonder was

22-12-2021 | Man | 79
Polyneuropathie
Sinds enkele jaren last van CIAP met gevolg, o.a. afschuwelijk brandende voeten. Gebruik nu 3 jaar pregabalin 4 x 75 mg per dag.. Geeft, op wisselende momenten, enige verlichting van de pijn. Zowel lichamelijk als wel geestelijk geen enkele bijwerking geconstateerd. Ja, een ding, ik heb soms het gevoel dat articuleren tijdens een gesprek wat moeilijker gaat.

30-08-2021 | Vrouw | 27
pregabaline (75mg)
Ik gebruik pregabaline sinds 4 maanden 3x 75 mg. In het begin merkte ik weinig alleen wat bijwerkingen. Duf,moe. Enzo. Na 4 maanden begon ik pijn te krijgen op me borst en kreeg het erg benauwd met hartkloppingen . Spoed naar ziekenhuis ze dachten een longembolie. Helaas niks gevonden. Na een week afbouwen was ik helemaal gestopt toen begon de ellende kreeg paniekaanvallen[lees meer...], angst hartkloppingen werd depressief. Na een week weer begonnen met 25 mg en nu rustig afbouwen. Heb nog steeds pijn aan me borst maarja ik kan niet stoppen.Ik heb zoveel spijt van dit medicijn. Was ik er maar nooit aan begonnen.Weinig hulp en begeleiding van artsen. Iemand nog tips? Ik zie het allemaal niet meer zitten.

29-08-2021 | Man | 44
pregabaline (75mg)
Twijfel erg over operatie, hierdoor voorlopig pijnstilling dmv pregabaline. Na maanden stop ik nu om te kijken wat ik voel. Lichaam lijkt erg problemen te hebben met starten met medicijn en het afbouwen. Moe, futloos en depressief gevoel. Weet eerlijk gezegd niet meer wat ik voel. Begin zo langzaam hopeloos gevoel te krijgen.