Ervaringen met Pregabaline

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

16-05-2022 | Vrouw | 52
pregabaline (75mg)
Kreeg de medicijn voor dat mijn been en arm stijf werden als ik ging slapen dan bleef het een beetje soepelder zei mijn eerste nuroloog de 2de zei dat het voor de pijn was maar pijn heb ik niet in mijn arm en been maar bij de romp had ik tegen 2de gezegd. Ik weet het zelf niet meer waar het voor is het werkt wel voor de been en arm om soepelder te houden. Ik heb sarcoïdos[lees meer...]e gehad in mijn ruggemerg dat was niet zo fijn heb nu littekens ervan daar krijg ik nu pregabiline voor.

27-11-2021 | Man | 32
pregabaline (300mg)
Na een dik jaar aan de opiaten gezeten te hebben op advies van de (naar later bleek co-assistent) neuroloog van Martini vanwege aanhoudende hernia/zenuwpijn. Konden niets anders voor me betekenen dan me met steeds meer en meer pijnstillers naar huis te sturen (wat eindigde in 4x50 mg Tramadol + 3x 20mg Oxycodon per dag, voor bijna 5 maanden lang). Eindelijk serieus geno[lees meer...]men door de neuroloog van een ander ziekenhuis. Deze heeft me z.s.m. van alle opiaten afgehaald en me overgezet op pregabaline. Aanvankelijk 1x 75mg per dag, maar binnen twee dagen al op naar 2x 75mg. Toen ook dat niet genoeg bleek kreeg ik 2x 150mg per dag. Dit helpt aanzienlijk beter dan de oxycodon of tramadol, nagenoeg zonder bijwerkingen. Op deze manier is het een stuk beter uit te houden tot aan de operatie.

13-04-2021 | Vrouw | 61
pregabaline (75mg)
Heb neuropathie in beide handen Heupen en rug begonnen pijn te doen mri gehad Uitslag atrose en kleine vernauwing Pregabeline 75 mg gekregen maar helpt nog niet optimaal Krijg verergening van schoken in handen en benen moet oppassen dat ik geen servies laat vallen

01-09-2020 | Man | 63
pregabaline (150mg)
Het werkt zeker wel,alleen de weegschaal gaat naar waardes toe die mij niet aanstaan door dit middel.

17-07-2020 | Vrouw | 68
pregabaline (75mg)
Helpt goed maar voor mij zijn de bijwerkingen heel vervelend vooral Ineens In slaap vallen en gewichtstoename Na hernia ernstige pijn in rechterbeen met blijvende schade

04-07-2020 | Vrouw | 50
Hernia
Dubbele hernia Eerst dyclofenac toen tramadol Nu oxycodon met pregabaline en injectie Injectie helpt nog niet Pregabaline zorgt wel voor iets minder pijn masr voel me een wrak. Zo moe, half 8 wakker en om 8 uur medicijnen innemen en om 10.30 val ik weer in slaap.

06-06-2020 | Vrouw | 42
Hernia
Ivm hernia deze medicatie gekregen. Aanvankelijk met 3x 75mg begonnen, dit ging redelijk goed. Bij ziekenhuisopname is dit verhoogd naar 2x 150 mg. Erg veel last van duizeligheid gehad, en het emmer niet meer zelf voelen... werd er neerslachtig van. Of het echt hielp bij de zenuwpijn vraag ik me af. Heb zelf besloten ermee te stoppen voor mijn hernia operatie. Liever pijn [lees meer...]dan me zo slecht voelen. Nu gestopt. Dat ging goed met elke 3 dagen een pil minder. De bijwerkingen genoemd bij afbouwen die je overal op internet ziet en de bijna horrorverhalen die je leest zijn bij mij niet van toepassing. Voel me veel beter, niet het idee dat het in pijn veel scheelt. Heb het medicijn (met afbouw) 2 maanden geslikt.

03-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
Heb sinds 2013 diabetes en pas sinds kort deze bijwerkingen, Kan ook niet overgaan op een ander middel zonder deze bijwerkingen

07-03-2020 | Vrouw | 49

29-12-2019 | Man | 77
Polyneuropathie
Na een herniaoperatie kreeg ik een ziekenhuis bacterie infectie. 3 maanden een zware antibiotica kuur na ongeveer een jaar nog met ernstig rugpijn ben mij linker arm en handsoes te tintelen. ook mijn linker been en voet kregen daar last van. daarna begon er een brandende pijn op de huid mijn benen. Neurologisch onderzoek wees uit Poly neuropathie Begonnen met 1x 75mg en [lees meer...]50mg Tramadol, geen effect. opgehoogd naar 2x 150mg en 100mg Tramadol. Dit gaf eerst wel wat verlichting, maar na enkele maanden werd het minder. Nu 2x 300mg en 2x 100mg Tramadol LP en tussen door 1000mg Paracetamol. Dit is voor mij nu dragelijk ik loop beter en het branderige gevoel op de huid van mijn benen is bijna weg. De er is zelfs een licht verbetering in het linker been opgetreden. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, maar ik ben snel moe en heuvel op lopen kost veel inspanning en is pijnlijk..

18-12-2019 | Vrouw | 70
pregabaline (75mg)
Voor de zenuwpijn in mijn benen na chemo helpt het gedeeltelijk. Kan iets verder lopen maar ben wel minder moe door de dag heen.

17-10-2019 | Man | 71
Gordelroos
Heftige Trigeminus-Zoster-infectie met meningo-encefalitis. 16 dagen aan het infuus met Aciclovir. Nu is het zes maanden later en de pijn is dragelijk, dankzij de maximale dosis Pregabalin (600 mg) plus 2 x 500 mg Metamizol. Maar ik zit regelmatig te knikkebollen en mijn hoofd lijkt wel een zeef. Ik moet echt alles opschrijven, anders is het weg.... Hoop dat het niet per[lees meer...]manent is!

28-02-2024 | Vrouw | 52

wazig zien vermoeidheid Gewichtstoename

Chronische pijn, uitstraling, enkel pijnmedicatie. Om pijnmedicatie af te bouwen iom huisarts gestart met pregabaline. Na rustig opbouwen (ook om aan de bijwerkingen "te wennen") géén effect op pijn en zelfs de bijwerkingen trokken niet bij. Dus nu afbouwen tot stop.

23-08-2023 | Vrouw | 52
pregabaline (150mg)
Gediagnosticeerd met nekhernia. Andere eerdere medicatie was Tramadol en Oxycodon. Door apneu gestopt. Toen gestart met pregabaline icm pcm. Eerst lage dosering, daarna opgehoogd. Voordat ik echt minder pijn ervaarde heeft echt wel wat weken geduurd. Nadat ik pijnblokkade heb gehad besloten om pregabaline af te bouwen en te stoppen. Wekelijks de hoeveelheid gehalveerd en [lees meer...]toen stop. Nu ruim 2 wkn gestopt en nog steeds last van slaapstoornissen met als gevolg oververmoeidheid. Daarnaast bijna dagelijks zo niet meerdere keren op een dag misselijkheid. En dgl bijna flinke kloppende hoofdpijn. Vraag is hoe lang de bijwerkingen nog blijven duren. Bij een evt vlg keer zou ik me wel 6 keer bedenken voordat ik weer aan deze medicatie zou beginnen.

26-06-2023 | Man | 75

15-02-2023 | Vrouw | 57
pregabaline (150mg)
loop bij de pijnpoli. Tens gehad, hielp niet. Toen een peperpleister (voor de rugpijn, zenuwpijn in de rug). Hielp niet alleen maar heel veel pijn van gehad. Toen kwam men hiermee. Pijn is wat minder maar kwam ook weer terug. In verleden gebruikte ik als de pijn te erg werd tramadol en oxazepam. Dat hielp heel goed en ik ben gelukkig niet verslavingsgevoelig. Maar men wil [lees meer...]deze medicijnen niet geven. Ook het gebruik van medicinale cannabis is niet bespreekbaar. Ik gebruik ook Duloxetine als antidepressiva. Nu met dit erbij voel ik me niet meer mezelf. Bij de pijnpoli zegt men dat deze twee medicijnen niet op elkaar inwerken maar ik heb het gevoel van wel. Ik denk erover om met de Pegabaline te stoppen en nogmaals te proberen Tramadol en/of Oxaxepam te krijgen voor de momenten dat het echt niet meer gaat.