Ervaringen met Pregabaline

pregabaline

wazig zien rode uitslag Gewichtstoename gewichtstoename vermoeidheid

Polyneuropathie (13 meningen)

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

24-06-2022 | Vrouw | 46
pregabaline (75mg)
Na constatering van een hernia begonnen met pregabaline, 2 x 75 mg per dag, pijn verdween, echter zat ik binnen mum van tijd helemaal onder de uitslag, wat een jeuk, via de huisarts 2 x een stootkuur prednison gekregen om de netelroos onder de knie te krijgen en per direct gestopt mrt pregabaline, de pijn is ( op een dove tintelende voet na) niet meer teruggekomen en [lees meer...]als ik toch wat last heb dan neem ik een diclofenac, pregabaline helpt echt goed tegen de zenuwpijn maar de grootste bijwerking ( netelroos) won het van de pijnstiller

21-05-2022 | Vrouw | 76
pregabaline (25mg)
Gordelroos
de laagste dosis pregalabine bracht me al lichamelijk van de wijs.De pijn was niet voor 100% afwezig, maar voor mij draaglijk. Was gekluisterd aan huis door evenwichtsklachten, waardoor ik zeer onzeker op mijn benen stond. Ook na behandeling op de pijnpoli. Ben nu bezig met een voorzichtige afbouw van de 3e capsule, hetgeen al opleverde, dat ik weer naar buiten kan voor ee[lees meer...]n boodschap. De pijn is niet 100% verdwenen, maar voor mij draaglijk.

06-05-2022 | Vrouw | 66
pregabaline (300mg)
Doorgesneden zenuwen bij heiligbeen. Zenuwen al helemaal ingekapseld in gezwel, goedaardig, na 7 weken geen ontlasting internist gebeld en zelfde dag langs geweest. Ook vreemde pijn in linkerbeen, had er niets mee te maken maar volgende dag na 24 uur niet hebben kunnen plassen weer gebeld en had toen al verlammingsverschijnselen en zelfde avond spoedoperatie. Was toen 39 [lees meer...]jaar, zou nooit meer kunnen lopen maar had ik zelf niet gehoord. Toenmalige partner wel en na week strompelde ik weer rond wat volgens neurochirurg wonder was

22-12-2021 | Man | 79
Polyneuropathie
Sinds enkele jaren last van CIAP met gevolg, o.a. afschuwelijk brandende voeten. Gebruik nu 3 jaar pregabalin 4 x 75 mg per dag.. Geeft, op wisselende momenten, enige verlichting van de pijn. Zowel lichamelijk als wel geestelijk geen enkele bijwerking geconstateerd. Ja, een ding, ik heb soms het gevoel dat articuleren tijdens een gesprek wat moeilijker gaat.

30-08-2021 | Vrouw | 27
pregabaline (75mg)
Ik gebruik pregabaline sinds 4 maanden 3x 75 mg. In het begin merkte ik weinig alleen wat bijwerkingen. Duf,moe. Enzo. Na 4 maanden begon ik pijn te krijgen op me borst en kreeg het erg benauwd met hartkloppingen . Spoed naar ziekenhuis ze dachten een longembolie. Helaas niks gevonden. Na een week afbouwen was ik helemaal gestopt toen begon de ellende kreeg paniekaanvallen[lees meer...], angst hartkloppingen werd depressief. Na een week weer begonnen met 25 mg en nu rustig afbouwen. Heb nog steeds pijn aan me borst maarja ik kan niet stoppen.Ik heb zoveel spijt van dit medicijn. Was ik er maar nooit aan begonnen.Weinig hulp en begeleiding van artsen. Iemand nog tips? Ik zie het allemaal niet meer zitten.

29-08-2021 | Man | 44
pregabaline (75mg)
Twijfel erg over operatie, hierdoor voorlopig pijnstilling dmv pregabaline. Na maanden stop ik nu om te kijken wat ik voel. Lichaam lijkt erg problemen te hebben met starten met medicijn en het afbouwen. Moe, futloos en depressief gevoel. Weet eerlijk gezegd niet meer wat ik voel. Begin zo langzaam hopeloos gevoel te krijgen.

26-01-2021 | Vrouw | 36
pregabaline (75mg)
Slik deze medicijnen om 2 redenen. Voor angststoornissen en ACNES. Deze gebruik ik nu ongeveer een jaar. Er zijn periodes dat ik de dosering moet verhogen en andere periodes weer moet verlagen. Dit is extra vervelend omdat ik hierdoor steeds weer meer bijwerkingen krijg. De vervelendste tot nu toe vind ik toch wel de vele kilo's die ik aangekomen ben. En of het ook [lees meer...]serieus helpt tegen mijn zenuwpijn is twijfelachtig. Tegen mijn angst werkt het wel perfect icm antidepressiva.

13-01-2021 | Man | 65
pregabaline (150mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Pregabaline hielp ten dele. Was voorgeschreven door neuroloog. Deze keus was gemaakt omdat ik ook antidepressieva slikte (nu citolapram). Hielp ten dele maar als ik een hogere dosis nam (300 mg) namen de bijwerkingen (zenuwtics) zodanig toe zodat ik weer terug moest naar 150 mgr - na enkele maanden 150 mgr Preg. last van ogen dichtknijpen en hoofd schudden - na enige tij[lees meer...]d 300 mgr Preg. kwam daar nog bij: buik intrekken, aan navel krabben, met pink stevig aan ringvinger wrijven Uiteindelijk overgestapt naar Pramipexol met uitstekend resultaat

16-05-2020 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Heb wel wat bijwerkingen zoals dufheid en veel slaap.Maar wordt na 8 dagen al minder. Waar ik mee moeite mee heb is de hele dag trek en ben dus al 4 kilo in 8 dagen aangekomen. Op dag 14 evaluatie met huisarts . Dat gewichtstoename bezorgd mij toch wel.

03-02-2020 | Man | 49
pregabaline (150mg)
Het helpt goed, mag ook wel 4 december begonnen met allerlij medicatie in een ziekenhuis 2 weken later opgenomen in een zorg pension en daar 6 weken gelegen nu sinds 10 dagen thuis en loop al kleine stukjes in huis zonder krukken als ondersteuning. Hoe ik moet afbouwen van deze troep en wanneer ik weer auto mag/kan rijden weet ik niet maar het zal niet makkelijk zijn.

30-12-2019 | Man | 25
pregabaline (150mg)
In maart 2019 begonnen met pregabaline voor zenuwpijn in beide benen (2x75mg). Het middel gaat na een paar weken werken, maar binnen enkele weken verminderd de werking en komt de pijn er weer doorheen. Steeds blijven ophogen tot ik de maximale hoeveelheid van 2x300mg bereikte. Bijwerkingen nemen dan wel toe, maar valt mee te leven. Bijwerkingen voornamelijk wazig zien, li[lees meer...]chte gewichtstoename en een afwezig gevoel. Je kan er wel goed op slapen. Nu geswitcht naar nortriptilyne en tot zover werkt dat beter, maar heeft wel meer aanwezige bijwerkingen.

22-04-2024 | Man | 33

rode uitslag Gewichtstoename

3 maanden pregabaline gebruikt. Gestart met 1x 75mg. Uitgebouwd naar 2x per dag 150mg. Haalde minimaal de scherpe randjes er af, maar wel echt heel minimaal. Ik bouw nu af.. (wat een ellendige afkickverschijnselen: moe, misselijk, duizelig) op naar een nieuw medicijn tegen m’n zenuwpijn!

30-08-2023 | Vrouw | 63
pregabaline (300mg)
Ik neem aan meer dan een jaar 2 maal 175mg. Nu pas zie ik dat al d ongemakken eraan te wijten zijn. Waarom heeft dokter me niet beter opgevolgd? Ik heb zware constipatie, ik probeer te vermageren met dure ozempic, maar pregabaline laat je verdikken. Waar ben ik mee bezig? Vergeten en concentreren heel erg. Neem zware slaapmedicatie. Ook antidepressiva. De zenuwpijn op [lees meer...]hand , arm, bovenrug blijft. Nog meer bijwerkingen. Als afbouwen zou zwaar zijn, pfff, ik heb al zoveel problemen. Wie probeert ook te vermageren en neemt pregabaline. Ik ben hopeloos.

25-05-2023 | Man | 31
pregabaline (75mg)
Ooit begonnen voor een nekhernia met 75 mg 1xdaags. Na de operatie gestopt met het medicijn en toen veel ontwenningsverschijnselen gehad na de operatie( dacht toen dat dit kwam door de operatie ) zweten duizelig etc. Laten weer zenuwpijn in nek ondanks operatie, ook heb ik slijtage in de onderrug wat waarschijnlijk voor zorgt dat ik een verkeerde houding aanneem door de[lees meer...] dag heen. Hierdoor vaak verkrampte spieren in nek en schouders. Weer begonnen met pregabaline 2x75mg. Haalt de scherpe randjes eraf. Verloop van tijd neem de pijn weer toe en het ongemak van het medicijn neemt ook toe. Kan niet tegen drukte en veel prikkels. Nog meer stijve spieren en krampen in nek en schouders. Veel duizelig. Geen goede erectie. Moe. Vergeetachtig. Uitgeput. Gewichtstoename. Nu probeer ik door veel te bewegen en op voeding te letten wat af te vallen. Ik combinatie met afbouwen van dit medicijn. Heb tabletten van 25 mg gekregen in overleg met huisarts zodat ik met kleine stapjes kan afbouwen van 125 maar 0. Hopen dat een gezondere levenswijze en geen pregabaline mn leven weer een beetje kwaliteit kan krijgen. Eerste stap gezet met afbouwen 2 dagen geleden. Nog niet veel last van bijwerken, laten we hopen dat het zo te doen is. Succes voor iedereen met dit medicijn. Maar voor mij liever zonder pregabaline

16-01-2023 | Vrouw | 30
pregabaline (75mg)
Door de huisarts op de pregabaline gezet. 1x daags 2 pillen van 75mg. Dus in totaal 150mg per dag. Aan het begin zo duf als een konijn. Merkte dat ik constant hoofdpijn had en heel slecht sliep. Toen besloten af te gaan bouwen, dit was een nog ergere hel dan alles tijdens het gebruik. Veel zweten, onrustig, heeeeel gehaast gevoel, hartkloppingen, nog meer hoofdpijn. Ik was[lees meer...] niet gewaarschuwd voor de afkickverschijnselen... wat een hel, deze troep NOOIT meer

21-12-2022 | Vrouw | 67
pregabaline (75mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Overgestapt van pramipexol ivm gewenningsverschijnselen (op advies van vervangende huisarts). Begin inname Bregabaline Vanaf het eerste begin, het gevoel niet mezelf te zijn, wiebelig, evenwicht problemen. Heel slecht slapen en nog steeds pijn in de ,benen vocht vast houden, hele dikke benen en voeten.Ben begonnen met een lage dosering. Heb het 4 weken volgehouden, ben t[lees meer...]oen weer naar de huisarts gegaan (eigen) en heb dit besproken. Hij raadde aan dat ik toch maar weer de Pramipexol moest gaan gebruiken, blijkbaar past dit medicijn niet bij mij.