Ervaringen met Pregabaline

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

18-11-2020 | Vrouw | 58
Chronisch pijnsyndroom
Werkt uitstekend tegen de zenuwpijn in mijn ribbenkast ontstaan door stress. In de 4 jaar dat ik pregabaline slik ben ik zo een 20 kilo aangekomen. Voor een deel komt dit ook door de overgang.

22-09-2020 | Vrouw | 43
Aangezichtspijn
Opzich helpt het wel alleen ervaar ik bijwerkingen. Gewichtstoename... NOT HAPPY! En ik merk dat ik een beetje down wordt. Eigenlijk staat op de helft van de bijwerkingen wel mijn naam achter maar het is te doen. Beter dan die andere medicatie voor aangezichtspijn.

28-08-2020 | Man | 50

20-08-2020 | Man | 79
pregabaline (225mg)
Longkanker
Uitgezaaide longkanker. Chemotherapie en aansluitend immuun therapie. Uitbehandeld in ziekenhuis. Nu thuis behandeling met huisarts en palliatieve verpleegkundige. Kwaliteit van leven neemt steeds verder af maar geniet nog van iedere dag. Nu aan de rolstoel. Kan ik weer naar buiten.

22-06-2020 | Vrouw | 53
pregabaline (75mg)
Ik ben 53 en heb vanaf mijn 20e het hypermobiele ruggegraadssyndroom, zenuwpijnen en fybromyalgie. Daarnaast sinds kort artrose in handen en knieën en twee ruggenwervels verkeerd staan. Deze kunnen niet worden gecorrigeerd. Ik moet tweewekelijks naar de ortho manueel arts. Een paar x per jaar naar de pijnpoli voor de nek/zenuw pijnen voor zenuwblokkades. En ik neem qua [lees meer...]medicijnen. 375mg lyrica en 400mg tramadol plus paracetamol. Ik nam aanvankelijk alleen tramadol, maar omdat deze niet meer voldoende werkte heb ik de lyrica erbij gekregen. lyrica gebruik ik nu zó'n 10 jaar. Maar in 2013 hielpen de zenuwblokkades dusdanig goed, dat ik de lyrica kon afbouwen naar 1x75mg. Ik had nog wel de 400mg tramadol. Het afbouwen lukte me best aardig. Maar misschien ook door de adrenaline die door mijn lichaam gierde doordat ik een nieuwe liefde had. ( zeg ik nu achteraf) Door het afbouwen viel ik in 4mnd tijd meer dan 10kg af. Maar doordat de zenuwpijnen vanaf 2016 veel erger zijn geworden, neem ik nu weer 375mg lyrica plus 400mg tramadol en 2x p.dag 1 paracetamol tablet ook om de hoofdpijn wat te onderdrukken,. De pijn wordt redelijk onderdrukt maar ik heb weer veel last van bijwerkingen. Sowieso was ik door de lyrica in totaal 20kg zwaarder geworden. Dus de 10 kilo die ik ff kwijt was zijn er weer bijgekomen plus de 10kg die ik vanaf de start van de lyrica al was bijgekomen. En dat vind ik heel erg. Ik woog tot mijn 40e met 1.58 50kg en nu weer 74kg. 😥 die 4kg extra zijn ook door de leeftijd. Veel last van vreselijke dorst, droge mond, droge ogen, vertopping, moeheid, slecht slapen, vaak wazig zien, niks kunnen onthouden. Vaak niet eens op bepaalde woorden kunnen komen. En sinds een aantal weken heb ik ook nog zo'n last van vreemde keelpijn? Herkent iemand dit? Ik tracht al maanden om met de lyrica en de tramal te minderen, maar de pijn is helaas nog steeds te erg........ik heb al vaker met oa de pijnspecialist maar ook de huisarts overlegd of ik naar een ander medicijn6 met minder bijwerkingen kon switchen.. Maar beiden zeggen dat alle zenuwpijnstillers vrijwel gelijke bijwerkingen hebben. Dus zit er niks anders op dan ze "gewoon" maar te blijven nemen........😥

06-03-2020 | Vrouw | 35
pregabaline (75mg)
Twee keer een periode gebruikt nav zenuwpijn veroorzaakt door een rughernia. De medicatie hielp bij mij heel goed tegen de zenuwpijn (drie keer per dag 75 mg) De eerste dagen, tijdens het opbouwen, last van bijwerkingen als duizeligheid en ‘high’ gevoel. Daarna kon ik er prima mee functioneren, enkel af en toe wat vergeetachtig/ minder geconcentreerd. Ook het geleidelij[lees meer...]k afbouwen ging goed. Geen blijvende bijwerkingen oid.

14-12-2019 | Man | 80
pregabaline (75mg)
Val een aantal keren per dag in een diepe slaap . Als ik dan wakker word ben ik volledig de weg kwijt . Maar de zenuw pijn in mijn been is wel weg .

11-12-2019 | Vrouw | 67
pregabaline (75mg)
Met pregabaline werd ik verlost van vele jaren voortdurende pijn. Werd er moedeloos van. Ik heb het 4 jaar geslikt en dat naar tevredenheid. De bijwerkingen - concentratieverlies en daardoor geheugenproblemen - wogen niet op tegen de pijn die ik zonder het medicijn had. En moet vermeld dat de bijwerkingen waar veel over gesproken wordt: sufheid, slaperigheid, na verloop va[lees meer...]n tijd afneemt en ik ben blij dat ik niet meteen bij aanvang en constatering van deze bijwerkingen opgegeven heb.

25-11-2019 | Vrouw | 37
pregabaline (150mg)
Pregabaline voor fibromyalgie en ASS Ik val in slaap vallen als ik stilzit, ben enorm vermoeid, waarbij ik met moeite maar amper mijn ogen kan openhouden. Ongeacht aantal uren slaap (tussen 6 uur en 10 1/2 uur geprobeerd voor langere tijd, met zelfde effect). Energy drink helpt enigszins om te kunnen functioneren, maar de hoeveelheid nodig (8 à 10 blikjes per dag) is ook[lees meer...] niet goed voor mijn lichaam. Ik heb niet het idee dat de Pregabaline, de Duloxetine versterkt, maar heb net verhoging gehad v/d Pregabaline dus wacht dat af

29-10-2019 | Vrouw | 62
pregabaline (75mg)
Vanwege een 9 maandenslepende pijn van rug naar voet. Diagnose huisarts: zenuwpijn. Ik kreeg Pregabaline 75mg per capsule met een opbouw lijst ( naar een totaal van 4 capsules per dag) en na 3 maanden een evaluatie met als doel om af te bouwen. We spraken dit goed door en mijn conclusie hierbij was dat het medicijn de hersenen zou triggeren; deze zouden na 3 maanden vero[lees meer...]nderstellen dat de pijn inmiddels verdwenen was en de rug-, bil-, en beenspieren inmiddels weer op volle toeren zullen werken. En dat is goed nieuws. Ik ga er voor. Die ene bijwerking is wel opmerkelijk; in mijn hippietijd gebruikte ik joints om high of stoned te worden. Dàt effect heb ik nu ook. Ik ben werkelijk doldwaas vrolijk. Ik herken het, ken de gevolgen, maar weet er ook zorgvuldig mee om te gaan. Ik kon destijds stoppen, dus nu ook. Onder vakkundige begeleiding van mijn huisarts. Ondertussen geniet ik wel van die vrolijkheid. Met de weet dat ik over iets meer dan 2 maanden inmiddels, zal stoppen, accepteer ik de nogal heftige bijwerkingen.

10-09-2019 | Man | 71
pregabaline (150mg)
Acute necrotiserende gingivitis (ANG, ANUG)
4weken opgezeten,heel weinig geslapen. Gebruik nu 600 Mg per dag ,eerst + 2 weken 300 Mg , nu 600 Mg. Somsnog wakker worden van pijn in rug en armen sinds. Pijnpoli 29 aug voor injectie voor rug. 2sept MRI cerivale wervelkolom,weet nog geen uitslag.

21-08-2023 | Man | 40
Polyneuropathie
Het voordoofde mijn voeten vrijwel voor 100% waardoor ik nauwelijks nog op mijn benen staan en lopen ging me erg moeilijk af. Plus werd autorijden een probleem doordat ik de pedalen niet meer voelde!

22-07-2023 | Vrouw | 59
Nek- / rughernia
Ben bezig om na nekherniaoperatie Pregabaline af te bouwen . In week 2 na op van 150mg naar 75 en nu stop. Heb sinds een week zeer hevig last van opvliegers/ zweten 12 tot 20 keer per dag, zodat ik helemaal bezweet ben. Ook sinds totale afbouw weer last van pijn in nek .( licht )

31-07-2022 | Vrouw | 46
pregabaline (75mg)
Vraag Ik heb charcot Marie tooth ( zenuwstoornis) Alsook 2 hernia in onderrug. Kreeg meer zenuwpijnen en rusteloze benen. Waarvoor ik dit medicijn voor geschreven kreeg. Pijn en rusteloze benen beter. Maar verschrikkelijk jeuk en soms tintelende handen. Lees dit niet als bijwerking?? Komt dit nog voor of zou het vanuit de rug komen? Eind augustus MRI en [lees meer...]afspraak revalidatie arts....

24-07-2022 | Vrouw | 72
Polyneuropathie

13-07-2022 | Vrouw | 49
pregabaline (25)
Ik heb pregabaline in gebruik 1x daags 25 mg en erbij 1 oxycodon 5 mg..ik wou eigenlijk geen hogere dosis ivm angst gewichtstoename, Maar nu denk ik aan een kant deze pijn is ook niet meer te hebben in mijn beide benen,ik heb ook MS maar wil wel heel graag van deze pijn af...dus toch maar arts bellen of de dosis niet beter verhoogd kan /mag worden...