Ervaringen met Pregabaline

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

15-02-2022 | Man | 42
pregabaline (150mg)
Zenuwpijn door ms. Na jaren pijnstillers te slikken, wat niet tot nauwelijks werkte blijkt dat het zenuwpijn is en pregabaline heeft een hoop veranderd. Bijna nooit meer pijn, maakt leven stuk fijner. Bijwerking was eerste week euphorish maar daar was mijn partner wel blij mee, haha Verslavend weet ik nog niet maar denk dat ik er nooit meer af kom ivm ms en das prima

27-01-2022 | Vrouw | 62
pregabaline (150mg)
Ik heb tal van aandoeningen, belangrijkste is Fybromyalgie en Artrose en botontkalking. Daarnaast tekenbeet gehad aantal jaren geleden. Heb last van chronische hernia op links en soms op rechts, etc. Waardoor ik last had van dusdanige zenuwpijnen, dat ik daardoor soms nachten in de weer was. Niet wist hoe ik moest liggen, zitten, staan en lopen. Alles deed mij verrotte ze[lees meer...]er. Niet te beschrijven. Zodoende ben ik langzamerhand in het traject beland van pijnstillers, waaronder Pregabaline, Oxycodon 5 mg (1-6 dg), Oxy 20 (3 dgs), Oxy 10 langdurig (2 dgs). Daarnaast nog Oxazepam (indien nodig 2 dgs) en Zetpil 1000 mg (4 dgs). Als ik ook maar één medicijn oversla per dag, dan draag ik daar gelijk de "pijn"-consequentie van. Gebruik ik alles naar behoren en op tijd, dan kan ik met de juiste dagindeling en géén stress, zeer goed de dag doorkomen. Ik heb eens geprobeerd om af te bouwen, maar dat ging jammergenoeg niet op. Binnenkort ga ik proberen, door een nieuwe manier van eten (100% gezond), in combi met astronautenvoeding, te zien of dit mij kan helpen om mijn leven weer beter op de rit te brengen. Dit samen met ondersteuning van mijn man en gebed. Anders zou ik het niet redden. Zo heeft ieder zijn of haar eigen verhaal. Ik wens een ieder veel sterkte toe met zijn of haar beslissingen. Reacties zijn welkom.

28-12-2021 | Vrouw | 50
pregabaline (75mg)
Voorgeschreven gekregen wegens een dubbele nekhernia. Begonnen met 2 x 75 mg. Dit haalde de scherpe randjes van de heftige pijnen weg maar na een aantal uren begon het weer en waren 2 pillen per dag net niet voldoende. Opgehoogd naar 3 x 75 mg per dag. Zenuwpijnen zijn nu te handelen. Binnenkort naar neurochirurg en dus afwachten wat er aan gaat gebeuren.

22-12-2021 | Man | 79
Polyneuropathie
Sinds enkele jaren last van CIAP met gevolg, o.a. afschuwelijk brandende voeten. Gebruik nu 3 jaar pregabalin 4 x 75 mg per dag.. Geeft, op wisselende momenten, enige verlichting van de pijn. Zowel lichamelijk als wel geestelijk geen enkele bijwerking geconstateerd. Ja, een ding, ik heb soms het gevoel dat articuleren tijdens een gesprek wat moeilijker gaat.

19-12-2021 | Man | 40
pregabaline (300mg)
Begonnen met 2x 75mg per dag in verband met meerdere hernias en vernauwingen in de onderrug. Dove benen en voeten en hevige zenuwpijn. Langzaam aan opgebouwd naar nu 2x 150 en 2x 75mg per dag het haalt de scherpe kantjes er een beetje vanaf en ik heb iets minder vaak uitval verschijnselen en kramp. Verder niet echt het idee dat ik last heb van bijwerkingen alleen ben ik [lees meer...]een poosje geleden abrupt gestopt om te kijken of het echt werkt. Dat is geen aanrader, last van heftig zweten hartkloppingen hoofdpijn slapeloosheid en koude rillingen terwijl ik het erg warm had. Rustig afbouwen is dus wel een aanrader als je ermee moet of wilt stoppen. Ik gebruik het nu weer dagelijks omdat dit het enige medicijn is wat een beetje helpt de klachten te verlichten. Heb inmiddels veel soorten medicijnen gebruikt zoals tramadol oxycodon en morfine deze hadden allemaal geen effect.

27-11-2021 | Man | 32
pregabaline (300mg)
Na een dik jaar aan de opiaten gezeten te hebben op advies van de (naar later bleek co-assistent) neuroloog van Martini vanwege aanhoudende hernia/zenuwpijn. Konden niets anders voor me betekenen dan me met steeds meer en meer pijnstillers naar huis te sturen (wat eindigde in 4x50 mg Tramadol + 3x 20mg Oxycodon per dag, voor bijna 5 maanden lang). Eindelijk serieus geno[lees meer...]men door de neuroloog van een ander ziekenhuis. Deze heeft me z.s.m. van alle opiaten afgehaald en me overgezet op pregabaline. Aanvankelijk 1x 75mg per dag, maar binnen twee dagen al op naar 2x 75mg. Toen ook dat niet genoeg bleek kreeg ik 2x 150mg per dag. Dit helpt aanzienlijk beter dan de oxycodon of tramadol, nagenoeg zonder bijwerkingen. Op deze manier is het een stuk beter uit te houden tot aan de operatie.

23-11-2021 | Vrouw | 28
Hernia
Dubbele hernia in onderrug. Zenuwpijn van mijn bil tot mijn voet, pijn was niet uit te houden. Werd erg nerveus toen Pregabaline werd voorgeschreven, veel negatieve reacties op internet. Toch maar aan begonnen ivm wanhoop. Geef dit medicijn een week de tijd en je voelt dat de pijn wordt onderdrukt. In het begin veel slaap en een “zombie-gevoel”. Voor mij heerlijk want had [lees meer...]ineens geen stress/angst meer. Voelde me op een gegeven moment zelfs bijna euforisch. Gewichtstoename is ook een veelvoorkomende bijwerking dus heb tegelijkertijd een dieet toegepast. Na 2 maanden hersteld en ook nog eens afgevallen. :) Afbouwen heel langzaam doen, had af en toe zweetaanvallen en kwam moeilijk in slaap maar gaat vanzelf over. Hopelijk helpt deze reactie anderen die bang zijn dit middel te nemen!

18-11-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Ik heb 7 mnd. 150 mg per dag gebruikt. De eerste 6 wkn zelfs 2 x 150 mg. Maar ik werd een Zombie. Ik overleg met de arts hebben we het toen verlaagd. Daar ik veel last van PDS ben ik dit middel gaan gebruiken. Heb het in 3 wkn voorzichtig afgebouwd . Ben nu 2,5 week zonder maar wat voel ik me ellendig. Alles wat je maar kan hebben gebeurd: Hartkloppingen,mijn hele [lees meer...]buik is overal gevoelig . Beklemmend gevoel op de borst ,misselijk en kom zeer slecht in slaap.Trillerig en kort van stof.Ben ook behoorlijk depressief. Eergister bij mijn huisarts geweest dat ik mij zo beroerd en naar voel.Masr had er geen verklaring voor. Ben nu zelf op onderzoek uit gegaan en ben een stuk wijzer geworden.Ik ben aan het AFKICKEN.Dasr ben je mooi klaar mee:Had ik dit geweten was ik er NOOIT aan begonnen.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Polyneuropathie
Ik had last heel veel van tintelende, gloeiend hete voeten waardoor ik slecht sliep en daardoor constant mie en warrig was. Sinds ik pregabaline gebruik slaap ik meestal goed omdat ik veel minder last van mijn voeten heb. De eerste paar dagen was ik wankel bij het opstaan maar dat ging snel beter

02-10-2021 | Man | 85
pregabaline (75mg)
Rugpijn die ondanks 6 X een “blok” gezet in het UZA Antwerpen niet vermindert. Dit middel voorgeschreven door de huisarts. Heb vooral s’nacht veel minder pijn waardoor ik beter slaap . Vaak ook wat langer.

07-09-2021 | Vrouw | 63
pregabaline (75mg)
De pijn is nog voelbaar, maar gedemd. Ik kan weer gewoon lopen. Zo fijn.

30-08-2021 | Vrouw | 27
pregabaline (75mg)
Ik gebruik pregabaline sinds 4 maanden 3x 75 mg. In het begin merkte ik weinig alleen wat bijwerkingen. Duf,moe. Enzo. Na 4 maanden begon ik pijn te krijgen op me borst en kreeg het erg benauwd met hartkloppingen . Spoed naar ziekenhuis ze dachten een longembolie. Helaas niks gevonden. Na een week afbouwen was ik helemaal gestopt toen begon de ellende kreeg paniekaanvallen[lees meer...], angst hartkloppingen werd depressief. Na een week weer begonnen met 25 mg en nu rustig afbouwen. Heb nog steeds pijn aan me borst maarja ik kan niet stoppen.Ik heb zoveel spijt van dit medicijn. Was ik er maar nooit aan begonnen.Weinig hulp en begeleiding van artsen. Iemand nog tips? Ik zie het allemaal niet meer zitten.

30-08-2021 | Man | 76
pregabaline (25mg)
Ik ben dit voorgeschreven voor spierschokjes in de bilspier (zenuwtrekkingen in de bil) ten gevolge van lumbale isschias. Dit is volgens de voorschrijvende arts blijkbaar een zenuwpijn. Heb op voorhand de hele bijsluiter gelezen. Dit medicijn zou in mijn geval wel moeten werken als men leest waarvoor het dient.Tot nu toe heeft dit medicijn voor mij geen enkel effect. Het [lees meer...]enige waar ik elke dag mee geconfronteerd wordt zijn de bijwerkingen. Ik ben dus helemaal niet tevreden over de effectiviteit. Eigenlijk is het enige wat effectief is zijn de bijwerkingen. Hopelijk hebben anderen positievere ervaringen.

30-08-2021 | Man | 72

29-08-2021 | Man | 44
pregabaline (75mg)
Twijfel erg over operatie, hierdoor voorlopig pijnstilling dmv pregabaline. Na maanden stop ik nu om te kijken wat ik voel. Lichaam lijkt erg problemen te hebben met starten met medicijn en het afbouwen. Moe, futloos en depressief gevoel. Weet eerlijk gezegd niet meer wat ik voel. Begin zo langzaam hopeloos gevoel te krijgen.

21-07-2021 | Man | 60
Polyneuropathie
hele vervelende bijwerking, enorme spraakproblemen,stotteren,hoofdpijnen, hele nachten wakker