pregabaline

Topamax (203 meningen)
Rivotril (158 meningen)

23-12-2018 | Vrouw | 51
pregabaline (75mg)
goede ervaringen in verband met pijn klachten

19-12-2018 | Man | 72
Artrose
Ik had zeer veel pijn en stijfheid bij het opstaan 's morgens. Het eerste half uur loop ik scheef van de pijn. Daarna trekt de pijn bijna helemaal weg. De pregabaline heb ik in verschillende sterktes geprobeerd: 75 mg, 1oo mg , 150 mg, 50 mg. Over het algemeen werkt de pijnstilling fantastisch: ik kan me bewegen zonder pijn. Echter de bijwerkingen worden steeds meer ,[lees meer...] ondanks het verminderen van het aantal mg'en. Uiteindelijk gestopt met dit middel i.v.m. de vele bijwrkingen.

31-10-2018 | Vrouw | 40
pregabaline (75mg)
Ik ben 40 jaar en loop al vanaf mijn 18e met rugklachten, ligkuur gehad, operatie en weer een ligkuur. Veel fysio gehad en gesport. Hoe zwaarder ik sportte hoe beter het ging maar dat hield ik n iet vol, dus altijd wel een aantal maanden in het jaar veel rugpijn, zeker van de zomer naar de winter toe. nu na 2 kinderen, was ik de pijn zo zat en wilde ik kunnen spelen met de[lees meer...] kinderen. weer een MRI scan gehad en er zat wel degelijk een zenuw bekneld, maar deze kon niet nog een keer geopereerd worden. dus kwam de specialist met medicijnen. Pregabaline Ranbaxy 75mg. 2x daags 1 capsule. Het is voor mij dragelijk nu en ik kan gek doen met de kinderen en dat is zo lekker. maarja ik wil niet mijn levenlang medcijnen slikken. Maar het helpt. en ik ben nu geholpen.

06-08-2018 | Vrouw | 60
pregabaline (75mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
niet veel voor mij gedaan

19-07-2018 | Man | 63
pregabaline (50mg)
Polyneuropathie
Hierbij kom ik enigszins terug op mijn beoordeling van 2 augustus 2017 Aangezien zenuwpijn een zeer vervelend iets is, ben ik toch verder gegaan met pregabaline, heb de huisarts gevraagd om een dosering van 2 X daags 25 mg. Bij deze dosering gaf wel wat verlichting en waren de bijwerkingen acceptabel. Toen langzaam opgehoogd, eerst 1 X 50mg en 1 X 25 mg per dag en uitein[lees meer...]delijk 2 X daags 50mg. Dit geeft een redelijk resultaat. Hierbij gebruik ik 3 X daags 1 capsule van 400mg palmitoylethanolamide (PEA) Dit geeft een goed resultaat. Dus gebruik van Pregabaline nauwkeurig instellen i.s.m. (huis)arts is mijn advies.

10-07-2018 | Man | 55
pregabaline (300mg)
Zenuwpijn door herpesvirus (waterpokken). Enige tijd opzoek geweest naar de juiste medicatie. Behandeling pijnpoli was niet voldoende dus toen oxycodon en pregabaline gekregen, mede via oncoloog. Medicatie werkt over het algemeen redelijk goed. Soms alsnog pijn waarna ik nog een dosis oxycodon en paracetamol slik. Hierdoor lastig om een juiste ervaring te geven over di[lees meer...]t medicijn omdat het in combinatie is met anderen. Wazig zien, slaperigheid, slapeloosheid, obstipatie, vergeetachtig, soms high gevoel.

09-07-2018 | Vrouw | 33
Hernia
Werkt perfect voor een rug hernia in mijn geval. Klachten qua zenuw pijn verdwijnen. Het gloeit wel enorm precies op de plek van de hernia maar voor de rest is het een perfect middel. Zonder zou ik momenteel Mn bed niet eens uit kunnen komen!

03-03-2018 | Man | 77
pregabaline (25mg)
Allergie
Ondertussen heeft het suizen, druk op mijn beide oren wisselende beelden, hevig bij opstaan bij intensief bezig amper opvallend, bij neus snuiten/klaren van de oren veel gekraak. Of er verband is: Volgens internist-die het voorschreef- is het zeer wel mogelijk. Amper 1 uur na mijn eerste capsule traden oorsuizingen en gehoorstoornis op, nog 2 erna toen gestopt, weken[lees meer...]lang wisselend lichte tot ernstige doofheid aan één oor

15-02-2018 | Vrouw | 55
pregabaline (150mg)
Zenuwpijn in voet na chemo. Kwam pas na een paar jaar.

07-02-2018 | Vrouw | 77
pregabaline (75mg)
steeds terug kerende depressies tijdens opname deze medicatie voorgeschreven voel me steeds ziek probeer af te bouwen is een crime ben 77 heb het gevoel dat men mij maar laat modderen trek vaak genoeg aan de bel. ben erg verdrietig dat men niet begrijpt dat ik me zo ziek voel denk toch dat de pregabaline de boosdoener is

07-01-2018 | Man | 50
Hernia
Betreft pijnbestrijding van nekhernia's [geconstateerd op 21dec.] en -indirect/ meeliftend spondylotische haakvorming/ artrose/ reuma-vorm in de middenrugwervels [4e t/m 7e wervel, reeds eerder geconstateerd op 24nov.]. De hernia's zitten links tussen C6 en C7 [twee onderste nekwervels] en een a-sypmtomatische hernia rechts tussen C5 en C6]. Niet volledig betrouwbaar verha[lees meer...]al op dit moment omdat verteld werd dat pas na 2 weken de volledige werking van pregabaline zijn intrede doet. Wel is het zo dat de eerste werkingen en/of bijwerkingen zich al tussen de 24 en 72 uur gaan openbaren. De pijnen spelen al sinds medio augustus. Op dit moment is dit inmiddels reeds mijn 7e pijnstillings cocktail. Begonnen met diverse doses paracetamol en ibuprofen, later ook dyclofenac, ibuprofen eruit/ tramadol er in, tramadol eruit/ oxycodon lang-10mg en 1 tot 6x kortwerkend-5mg er in, ook weer diverse opbouwende doses dus, alles hielp alleen maar gedeeltelijk en zeer tijdelijk. Pijnen blijven zich maar intensiveren en uitbreiden, ook spasmes, krampen, stijfheid, jeuk, tintelingen, moeheid tot pijnlijke moeheid in armen en benen en lichte tot extreem zware zenuwsteken, alles uitbreidend van linkerrug naar ook linkerarm naar uiteindelijk ook ALLE onderdelen van het lichaam, van kruin tot voetzool. Op 06jan. dosis pregabaline verdubbeld naar 2x150mg [maar pas betrouwbaar effect verwacht te bereiken op 16jan. a.s.]. Op de avond van 06jan. huisartsen post gebeld wegens onhoudbare pijnen en zeer hevige huilbuien[ontlading]. Helaas kunnen ze niets voor me doen omdat dit van alles -in deze combinatie- de maximale doses zijn. Tevens ook omdat er [nog] geen uitval van lichaamsfuncties optreedt en er op 09jan. bij een pijnpoli reeds een afspraak staat ingepland voor [ik citeer: ''een probeersel''], in de vorm van een medicijninjectie in en/of naast de linkerhernia.

04-01-2018 | Man | 43
pregabaline (75mg)
een paar dagen wennen en bijwerkingen maar werkt prima bij mij. Als ze uitgewerkt raken worden de klachten weer erger

02-01-2018 | Vrouw | 54
Hernia
28/11 geopereerd aan hernia, linker beenzenuw bleek gekneusd waardoor normale pijnmedicatie niet voldiende bleek. Pregabaline 75 mgr 2dd gekregen samen met Diclofenac 75 mgr 2dd en Paracetamol 1000 mgr 4dd. Nu 1 maand later ruim: - als ik overdag diclofenac weglaat, dan zwaar gevoel in onderrug, dus kleinere dosis wel beter ipv helemaal weglaten - 3-4 kg aangekomen, geen[lees meer...] rekatie met vieding tijdens feestdagen, ook veel afstanden kunnen lopen - type 1 duabetes bleek lastiger te regelen, hoge glucosepieken wisselend ook in d nacht.

17-12-2017 | Vrouw | 60
Lage rugpijn
Dit neem ik nooit meer in, ben van 2 tabletten doodziek geworden. Had het gevoel dat er enorm met mijn hersenen geklooid werd. Angstaanjagend. Ben direct gestopt.

12-12-2017 | Man | 36
pregabaline (300mg)
werkt goed wel vervelende bijwerkingen niet ernstig

10-12-2017 | Man | 66
Posttraumatische dystrofie
Na knie operatie.bleef de pijn maar aanhouden en na een bezoek aan de pijnpoli dit medicijn voorgeschreven en was de pijn onder controle.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum