pregabaline

Topamax (203 meningen)
Rivotril (158 meningen)

06-06-2020 | Vrouw | 42
Hernia
Ivm hernia deze medicatie gekregen. Aanvankelijk met 3x 75mg begonnen, dit ging redelijk goed. Bij ziekenhuisopname is dit verhoogd naar 2x 150 mg. Erg veel last van duizeligheid gehad, en het emmer niet meer zelf voelen... werd er neerslachtig van. Of het echt hielp bij de zenuwpijn vraag ik me af. Heb zelf besloten ermee te stoppen voor mijn hernia operatie. Liever pijn [lees meer...]dan me zo slecht voelen. Nu gestopt. Dat ging goed met elke 3 dagen een pil minder. De bijwerkingen genoemd bij afbouwen die je overal op internet ziet en de bijna horrorverhalen die je leest zijn bij mij niet van toepassing. Voel me veel beter, niet het idee dat het in pijn veel scheelt. Heb het medicijn (met afbouw) 2 maanden geslikt.

03-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
Heb sinds 2013 diabetes en pas sinds kort deze bijwerkingen, Kan ook niet overgaan op een ander middel zonder deze bijwerkingen

16-05-2020 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Heb wel wat bijwerkingen zoals dufheid en veel slaap.Maar wordt na 8 dagen al minder. Waar ik mee moeite mee heb is de hele dag trek en ben dus al 4 kilo in 8 dagen aangekomen. Op dag 14 evaluatie met huisarts . Dat gewichtstoename bezorgd mij toch wel.

22-04-2020 | Vrouw | 59
Allergie
Ik heb ischias al 3 weken. Eerst paracetamol met diclofenac. Na een week huisarts gebeld omdat het niet beter is geworden . Nu pregabaline gekregen. Met veel ellendige bijwerkingen. Kan onmogelijk werken nu. Geen auto rijden. Ik weet niet wat beter is, met pijn verder levenn of doorgaan met dit medicijn en alle ellende die t opleverd door die bijwerkingen die wel 14 dagen [lees meer...]kunnen duren.

07-03-2020 | Vrouw | 49

06-03-2020 | Vrouw | 35
pregabaline (75mg)
Twee keer een periode gebruikt nav zenuwpijn veroorzaakt door een rughernia. De medicatie hielp bij mij heel goed tegen de zenuwpijn (drie keer per dag 75 mg) De eerste dagen, tijdens het opbouwen, last van bijwerkingen als duizeligheid en ‘high’ gevoel. Daarna kon ik er prima mee functioneren, enkel af en toe wat vergeetachtig/ minder geconcentreerd. Ook het geleidelij[lees meer...]k afbouwen ging goed. Geen blijvende bijwerkingen oid.

27-02-2020 | Vrouw | 45
pregabaline (75mg)
Eerst nortriptyline geprobeerd helaas zonder resultaat. Over gestapt op pregabaline eerst 1x 75 mg voor de nacht. Na twee weken dosering in overleg met pijnpoli arts verdubbeld. Na nog eens drie weken 150 gr per dag geslikt te hebben, contact gehad met arts. Het medicijn doet voor mij helemaal niets helaas. Nu weer aan t afbouwen omdat de arts me dat advies heeft gegeven[lees meer...]. Merk nog steeds geen verschil nu 4 dagen weer 75 mg geslikt. Nog 3 te gaan en dan helemaal stoppen. Ik hoop dat het medicijn voor anderen wel het gewenste resultaat hebben. Ook heb ik geen last gehad van bijwerkingen oid.

25-02-2020 | Man | 69
pregabaline (300mg)
Sinds de amputatie van mijn gehele linkerbeen bijna 5 jaar geleden had ik veel last van fantoompijn, felle pijnscheuten in mijn hiel of ander deel van mijn niet meer aanwezige lichaamsdeel. Na mijn laatste periodieke aanval had ik er genoeg van en ben naar mijn arts gegaan, vertelde wat er mis was en hij stelde pregabalnie voor wat eigenlijk ook bij epilepsie wordt voorg[lees meer...]eschreven, heb 1 keer een epileptiese aanval gehad, te beginnen met 150 mg om het lichaam te laten wennen en na 1/2 weken verhogen naar 300 mg. Nu na een maand ben ik meer ontspannen wat mijn spastische hand betreft, overgehouden van een herseninfarct 12 jaar geleden, had een klapvoet links, nu niet meer dus maar die "voet" plaagde me nog en nu al een tijd niet meer, soms iets maar niet als weleer. Ik ben heel blij. Eindelijk verlost van die levende nachtmerrie. Een middeleeuwse marteling kwam er bij in de buurt. De Here zij geprezen. Halleluja.

03-02-2020 | Man | 49
pregabaline (150mg)
Het helpt goed, mag ook wel 4 december begonnen met allerlij medicatie in een ziekenhuis 2 weken later opgenomen in een zorg pension en daar 6 weken gelegen nu sinds 10 dagen thuis en loop al kleine stukjes in huis zonder krukken als ondersteuning. Hoe ik moet afbouwen van deze troep en wanneer ik weer auto mag/kan rijden weet ik niet maar het zal niet makkelijk zijn.

30-12-2019 | Man | 25
pregabaline (150mg)
In maart 2019 begonnen met pregabaline voor zenuwpijn in beide benen (2x75mg). Het middel gaat na een paar weken werken, maar binnen enkele weken verminderd de werking en komt de pijn er weer doorheen. Steeds blijven ophogen tot ik de maximale hoeveelheid van 2x300mg bereikte. Bijwerkingen nemen dan wel toe, maar valt mee te leven. Bijwerkingen voornamelijk wazig zien, li[lees meer...]chte gewichtstoename en een afwezig gevoel. Je kan er wel goed op slapen. Nu geswitcht naar nortriptilyne en tot zover werkt dat beter, maar heeft wel meer aanwezige bijwerkingen.

29-12-2019 | Man | 77
pregabaline (300mg)
Polyneuropathie
Na een herniaoperatie kreeg ik een ziekenhuis bacterie infectie. 3 maanden een zware antibiotica kuur na ongeveer een jaar nog met ernstig rugpijn ben mij linker arm en handsoes te tintelen. ook mijn linker been en voet kregen daar last van. daarna begon er een brandende pijn op de huid mijn benen. Neurologisch onderzoek wees uit Poly neuropathie Begonnen met 1x 75mg en [lees meer...]50mg Tramadol, geen effect. opgehoogd naar 2x 150mg en 100mg Tramadol. Dit gaf eerst wel wat verlichting, maar na enkele maanden werd het minder. Nu 2x 300mg en 2x 100mg Tramadol LP en tussen door 1000mg Paracetamol. Dit is voor mij nu dragelijk ik loop beter en het branderige gevoel op de huid van mijn benen is bijna weg. De er is zelfs een licht verbetering in het linker been opgetreden. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, maar ik ben snel moe en heuvel op lopen kost veel inspanning en is pijnlijk..

18-12-2019 | Vrouw | 70
pregabaline (75mg)
Voor de zenuwpijn in mijn benen na chemo helpt het gedeeltelijk. Kan iets verder lopen maar ben wel minder moe door de dag heen.

14-12-2019 | Man | 80
pregabaline (75mg)
Val een aantal keren per dag in een diepe slaap . Als ik dan wakker word ben ik volledig de weg kwijt . Maar de zenuw pijn in mijn been is wel weg .

11-12-2019 | Vrouw | 67
pregabaline (75mg)
Met pregabaline werd ik verlost van vele jaren voortdurende pijn. Werd er moedeloos van. Ik heb het 4 jaar geslikt en dat naar tevredenheid. De bijwerkingen - concentratieverlies en daardoor geheugenproblemen - wogen niet op tegen de pijn die ik zonder het medicijn had. En moet vermeld dat de bijwerkingen waar veel over gesproken wordt: sufheid, slaperigheid, na verloop va[lees meer...]n tijd afneemt en ik ben blij dat ik niet meteen bij aanvang en constatering van deze bijwerkingen opgegeven heb.

25-11-2019 | Vrouw | 37
pregabaline (150mg)
Pregabaline voor fibromyalgie en ASS Ik val in slaap vallen als ik stilzit, ben enorm vermoeid, waarbij ik met moeite maar amper mijn ogen kan openhouden. Ongeacht aantal uren slaap (tussen 6 uur en 10 1/2 uur geprobeerd voor langere tijd, met zelfde effect). Energy drink helpt enigszins om te kunnen functioneren, maar de hoeveelheid nodig (8 à 10 blikjes per dag) is ook[lees meer...] niet goed voor mijn lichaam. Ik heb niet het idee dat de Pregabaline, de Duloxetine versterkt, maar heb net verhoging gehad v/d Pregabaline dus wacht dat af

17-11-2019 | Vrouw | 41
Rugklachten
Al enkele maanden had ik last van pijnscheuten onderin mijn rug L4-L5 en deze werden steeds heftiger. Tramadol+ Diazepam van de huisarts werkte niet meer en uiteindelijk met uitval van mijn benen en zeer heftige pijnklachten via de Spoedeisende hulp op de afdeling neurologie ben beland waar ik op een combinatie van 4000mg paracetamol+ 2x daags 5mg oxycodon+ 2x daags 75 mg [lees meer...]Pregabaline werd gezet. Na 5 dagen ontslagen uit het ziekenhuis met de diagnose ernstige degeneratie tussenwervelschijf, oedeem en littekenweefsel op oude herniaoperatieplek van 12 jaar geleden, thuis medicatie gaan afbouwen en mee leren leven. Op advies van de huisarts Pregabaline afgebouwd maar ging volledig verkeerd, zonder dit medicijn binnen een paar uur weer aanvallen in mijn onderrug waardoor ik geen controle meer had over mijn benen en er doorheen zakte. Hierna zelf oxycodon en paracetamol in 4 weken tijd afgebouwd en nu nog steeds 2x daags 1 tablet Pregabaline slikken maar de aanvallen blijven nu gelukkig weg. Pregabaline lijkt dus bij mij op dit moment als enige te werken, ik ben er erg blij mee. In het begin was ik wat duizelig en vergeetachtig. Duizeligheid is langzaamaan weggegaan.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum