pregabaline

Rivotril (170 meningen)

19-07-2018 | Man | 63
pregabaline (50mg)
Polyneuropathie
Hierbij kom ik enigszins terug op mijn beoordeling van 2 augustus 2017 Aangezien zenuwpijn een zeer vervelend iets is, ben ik toch verder gegaan met pregabaline, heb de huisarts gevraagd om een dosering van 2 X daags 25 mg. Bij deze dosering gaf wel wat verlichting en waren de bijwerkingen acceptabel. Toen langzaam opgehoogd, eerst 1 X 50mg en 1 X 25 mg per dag en uitein[lees meer...]delijk 2 X daags 50mg. Dit geeft een redelijk resultaat. Hierbij gebruik ik 3 X daags 1 capsule van 400mg palmitoylethanolamide (PEA) Dit geeft een goed resultaat. Dus gebruik van Pregabaline nauwkeurig instellen i.s.m. (huis)arts is mijn advies.

10-07-2018 | Man | 55
pregabaline (300mg)
Zenuwpijn door herpesvirus (waterpokken). Enige tijd opzoek geweest naar de juiste medicatie. Behandeling pijnpoli was niet voldoende dus toen oxycodon en pregabaline gekregen, mede via oncoloog. Medicatie werkt over het algemeen redelijk goed. Soms alsnog pijn waarna ik nog een dosis oxycodon en paracetamol slik. Hierdoor lastig om een juiste ervaring te geven over di[lees meer...]t medicijn omdat het in combinatie is met anderen. Wazig zien, slaperigheid, slapeloosheid, obstipatie, vergeetachtig, soms high gevoel.

09-07-2018 | Vrouw | 33
Hernia
Werkt perfect voor een rug hernia in mijn geval. Klachten qua zenuw pijn verdwijnen. Het gloeit wel enorm precies op de plek van de hernia maar voor de rest is het een perfect middel. Zonder zou ik momenteel Mn bed niet eens uit kunnen komen!

03-03-2018 | Man | 77
pregabaline (25mg)
Allergie
Ondertussen heeft het suizen, druk op mijn beide oren wisselende beelden, hevig bij opstaan bij intensief bezig amper opvallend, bij neus snuiten/klaren van de oren veel gekraak. Of er verband is: Volgens internist-die het voorschreef- is het zeer wel mogelijk. Amper 1 uur na mijn eerste capsule traden oorsuizingen en gehoorstoornis op, nog 2 erna toen gestopt, weken[lees meer...]lang wisselend lichte tot ernstige doofheid aan één oor

15-02-2018 | Vrouw | 55
pregabaline (150mg)
Zenuwpijn in voet na chemo. Kwam pas na een paar jaar.

07-02-2018 | Vrouw | 77
pregabaline (75mg)
steeds terug kerende depressies tijdens opname deze medicatie voorgeschreven voel me steeds ziek probeer af te bouwen is een crime ben 77 heb het gevoel dat men mij maar laat modderen trek vaak genoeg aan de bel. ben erg verdrietig dat men niet begrijpt dat ik me zo ziek voel denk toch dat de pregabaline de boosdoener is

07-01-2018 | Man | 50
Hernia
Betreft pijnbestrijding van nekhernia's [geconstateerd op 21dec.] en -indirect/ meeliftend spondylotische haakvorming/ artrose/ reuma-vorm in de middenrugwervels [4e t/m 7e wervel, reeds eerder geconstateerd op 24nov.]. De hernia's zitten links tussen C6 en C7 [twee onderste nekwervels] en een a-sypmtomatische hernia rechts tussen C5 en C6]. Niet volledig betrouwbaar verha[lees meer...]al op dit moment omdat verteld werd dat pas na 2 weken de volledige werking van pregabaline zijn intrede doet. Wel is het zo dat de eerste werkingen en/of bijwerkingen zich al tussen de 24 en 72 uur gaan openbaren. De pijnen spelen al sinds medio augustus. Op dit moment is dit inmiddels reeds mijn 7e pijnstillings cocktail. Begonnen met diverse doses paracetamol en ibuprofen, later ook dyclofenac, ibuprofen eruit/ tramadol er in, tramadol eruit/ oxycodon lang-10mg en 1 tot 6x kortwerkend-5mg er in, ook weer diverse opbouwende doses dus, alles hielp alleen maar gedeeltelijk en zeer tijdelijk. Pijnen blijven zich maar intensiveren en uitbreiden, ook spasmes, krampen, stijfheid, jeuk, tintelingen, moeheid tot pijnlijke moeheid in armen en benen en lichte tot extreem zware zenuwsteken, alles uitbreidend van linkerrug naar ook linkerarm naar uiteindelijk ook ALLE onderdelen van het lichaam, van kruin tot voetzool. Op 06jan. dosis pregabaline verdubbeld naar 2x150mg [maar pas betrouwbaar effect verwacht te bereiken op 16jan. a.s.]. Op de avond van 06jan. huisartsen post gebeld wegens onhoudbare pijnen en zeer hevige huilbuien[ontlading]. Helaas kunnen ze niets voor me doen omdat dit van alles -in deze combinatie- de maximale doses zijn. Tevens ook omdat er [nog] geen uitval van lichaamsfuncties optreedt en er op 09jan. bij een pijnpoli reeds een afspraak staat ingepland voor [ik citeer: ''een probeersel''], in de vorm van een medicijninjectie in en/of naast de linkerhernia.

04-01-2018 | Man | 43
pregabaline (75mg)
een paar dagen wennen en bijwerkingen maar werkt prima bij mij. Als ze uitgewerkt raken worden de klachten weer erger

02-01-2018 | Vrouw | 54
Hernia
28/11 geopereerd aan hernia, linker beenzenuw bleek gekneusd waardoor normale pijnmedicatie niet voldiende bleek. Pregabaline 75 mgr 2dd gekregen samen met Diclofenac 75 mgr 2dd en Paracetamol 1000 mgr 4dd. Nu 1 maand later ruim: - als ik overdag diclofenac weglaat, dan zwaar gevoel in onderrug, dus kleinere dosis wel beter ipv helemaal weglaten - 3-4 kg aangekomen, geen[lees meer...] rekatie met vieding tijdens feestdagen, ook veel afstanden kunnen lopen - type 1 duabetes bleek lastiger te regelen, hoge glucosepieken wisselend ook in d nacht.

17-12-2017 | Vrouw | 60
Lage rugpijn
Dit neem ik nooit meer in, ben van 2 tabletten doodziek geworden. Had het gevoel dat er enorm met mijn hersenen geklooid werd. Angstaanjagend. Ben direct gestopt.

12-12-2017 | Man | 36
pregabaline (300mg)
werkt goed wel vervelende bijwerkingen niet ernstig

10-12-2017 | Man | 66
Posttraumatische dystrofie
Na knie operatie.bleef de pijn maar aanhouden en na een bezoek aan de pijnpoli dit medicijn voorgeschreven en was de pijn onder controle.

20-11-2017 | Vrouw | 53
pregabaline (150mg)
Vanwege ernstige zenuwpijnen aan beide benen dit middel voorgeschreven gekregen. Helpt goed tegen zenuwpijnen maar geeft wel enkele bijwerkingen, bv spontaan in slaap vallen als ik even stil zit. Ik weet dus niet of dat alleen komt door de pregabaline of door de combinatie medicijnen die ik slik, oxycodon, ibuprofen, paracetamol. Dit zijn pijnstillers die ik gebruik voor d[lees meer...]e pijn van hernia en artrose.

15-11-2017 | Vrouw | 32
pregabaline (75mg)
Na de opbouwfase waarin ik toch wel last had van wat bijwerkingen, heb ik heel veel baat bij deze medicatie. De zenuwpijn is bijna geheel verdwenen. Ook heb ik PTSS en angstaanvallen, hiertegen slik ik ook dit medicijn, twee vliegen in een klap dus. En ook daarvoor werkt het medicijn. Ik ben kalmer en heb geen angstaanvallen gehad sinds ik het middel slik. Na het opbouwen [lees meer...]van het medicijn, heb ik nagenoeg geen bijwerkingen meer, behalve wat vergeetachtigheid en als er teveel prikkels zijn dan vind ik dat wat lastig. Maar daar valt prima mee te leven. Ik ben tevreden

28-10-2017 | Vrouw | 42
Hernia
Gisteren begonnen met 2x per dag 75 mg. Namiddags beetje suf maar verder niks bijzonders qua bijwerking. Wel wat minder pijn maar zeker nog duidelijk aanwezig. Vanmorgen werd ik echter heel naar wakker. Hevig trillen, spierkramp en hoofd/nek en extreem klappertanden. Zou dit een beginsel bijwerking kunnen zijn? Moet namelijk op advies van de huisarts snel verhogen maar [lees meer...]ben zo bang om dit weer te krijgen. Iemand ook deze ervaring of eventueel tips?

09-10-2017 | Man | 60
pregabaline (75mg)
Ik kreeg in juli 2016 Pregabaline voorgeschreven en dat tesamen met Tramadol. Ik had toen een flinke zenuwontsteking in mijn linkerschouder. Echter geen van beide medicijnen hielpen. Pregabaline gebruikte ik 2x75mg en na enkele dagen moest ik ze verdubbelen naar 2x150mg. Echter de pijn bleef!. Uiteindelijk ben ik op hoop van zegen gestopt, want de bijwerkingen waren niet [lees meer...]voor de poes. Ik werd verschrikkelijk duizelig en had vaak moeite om op de benen te blijven staan. Daarbij was ik in de war en had ik concentratieproblemen en erg vermoeid. Ik moest toch even boodschappen halen, en ik liep werkelijk als een dronken tor door de straat. Mijn neus ging als het ware sneller dan mijn benen en voeten. Pregabaline is echt af te raden en ze hielpen niet. Ik heb 2 weken met die schouderontsteking gelopen. Uiteindelijk Ibuprofen met maagbeschermers gekocht; ik slikte 600mg Ibuprofen per keer en dat 2x per dag. Die pregabalanine heeft té veel bijwerking.

Amoxicilline (549) - Antibiotica - penicillines breedspectrum