pregabaline

Polyneuropathie
Weinig resultaat

16-01-2017 | Vrouw | 55
Aangezichtspijn
Gebruik nu +- 9 maanden Het medicijn is zeer doeltreffend en had na +- 1 maand inname geen aangezichtspijnen meer. Eerste weken ; zeer duizelig en zware evenwichtsproblemen alsof je dronken rondloopt. Niet verantwoord om auto te rijden! Zelfs fietsen geeft problemen! Evenwichtsproblemen verminderen, maar blijven. Zware concentratieproblemen met black-out's middeni[lees meer...]n gesprekken Vergeetachtig & verminderde interesse. Humeur & karakter veranderen duidelijk tijdens innameperiode. Ik kreeg last van zware obstipatie & serieuze plasproblemen. Regelmatig zware rugpijnen. Geen gewichtstoename.

24-12-2016 | Man | 66
pregabaline (300mg)
Lage rugpijn
In 2005 motorongeluk gekregen en een wervelbreuk op gelopen (L3). Compressie fractuur. In de jaren daarna kreeg ik steeds meer pijn en uitstraling in rechterbeen die steeds erger werd. Na de Pijnkliniek, heb ik nu dus Pregabaline met de nodige bijwerkingen: Huidproblemen, rode vlekken. spierpijn in kuiten kan daardoor moeilijk lopen. Hoofdpijn, duizelingen, trillende hande[lees meer...]n, behoorlijke vergeetachtigheid en waggelend lopen.

28-09-2016 | Man | 46
Fantoompijn

09-06-2016 | Man | 54
pregabaline (150mg)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie
Beste Frank, Ik hoop da tik zo kan bereiken om mijn dank uit e spreken voor je meedenken. Ik ga jouw tip zeker aan mijn huisarts voorleggen. Ik moest opnieuw alles invullen; geen idee of het allemaal hetzelfde is. Fijne groeten, Ton

27-05-2016 | Vrouw | 53

08-05-2016 | Man | 53
Polyneuropathie
Na een zoektocht door pijnpoli en huisarts ivm volgens huisarts extreme neuropatische pijn tgv chemotherapie met oxylaplatin nu 3 x 300 mg pregabaline per dag, 3x 100 mg tramadol per dag en 25 microgram fentanylpleisters. Deskundigen verbazen zich dat ik nog rondloop. Bijwerking: 15 kilo aangekomen, en die gaan er niet af omdat bewegen zeer pijnlijk is. Ik ben boos op onco[lees meer...]logie, omdat ze er dat bij de intake voor de chemo niets hebben verteld over neuropathie als bijwerking en toen het zich begon voor te doen zeiden dat dat bij de meeste mensen na een paar maanden over gaat. Ik heb zelf moeten uitvinden dat het neuropathie heet! Volgens oncoloog geen medicijn tegen; na door vragen toch wel, maar met bijwerkingen. Vorig jaar februari huisarts gebeld: doe mij de bijwerkingen maar. Begonnen met gabapentine, dosis daarvan opgevoerd; toen een ander medicijn, naam van kwijt, vervelende bijwerkingen, toen cymbalta, ook vervelende bijwerkingen, toen eerst lyrica, nu pregabaline. Maximale dosis, eigenlijk overdosering. Probeer t minderen met tramadol en pregabaline vanwege sufheid ene evenwichtsgevoel kwijt, maar dat geeft direkt weer pijnklachten. Pijn is met beschreven dosering onder controle, anders niet. Maar zo is het ook geen doen. Tips?

27-03-2016 | Man | 63
pregabaline (300mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Wanhopig werd ik langzamerhand. 's Middags begon het en werd steeds erger. Slapen kon ik alleen wanneer ik min of meer uitgeput was. Geen enkel medicijn of therapie bleek langdurig te helpen tot een medisch specialist mij pregabaline voorschreef. Even 10 dagen doorbijten vanwege de bijverschijnselen en ik was van mijn probleem af.