pregabaline

Topamax (205 meningen)
Rivotril (165 meningen)

02-01-2018 | Vrouw | 54
Hernia
28/11 geopereerd aan hernia, linker beenzenuw bleek gekneusd waardoor normale pijnmedicatie niet voldiende bleek. Pregabaline 75 mgr 2dd gekregen samen met Diclofenac 75 mgr 2dd en Paracetamol 1000 mgr 4dd. Nu 1 maand later ruim: - als ik overdag diclofenac weglaat, dan zwaar gevoel in onderrug, dus kleinere dosis wel beter ipv helemaal weglaten - 3-4 kg aangekomen, geen[lees meer...] rekatie met vieding tijdens feestdagen, ook veel afstanden kunnen lopen - type 1 duabetes bleek lastiger te regelen, hoge glucosepieken wisselend ook in d nacht.

17-12-2017 | Vrouw | 60
Lage rugpijn
Dit neem ik nooit meer in, ben van 2 tabletten doodziek geworden. Had het gevoel dat er enorm met mijn hersenen geklooid werd. Angstaanjagend. Ben direct gestopt.

12-12-2017 | Man | 36
pregabaline (300mg)
werkt goed wel vervelende bijwerkingen niet ernstig

10-12-2017 | Man | 66
Posttraumatische dystrofie
Na knie operatie.bleef de pijn maar aanhouden en na een bezoek aan de pijnpoli dit medicijn voorgeschreven en was de pijn onder controle.

20-11-2017 | Vrouw | 53
pregabaline (150mg)
Vanwege ernstige zenuwpijnen aan beide benen dit middel voorgeschreven gekregen. Helpt goed tegen zenuwpijnen maar geeft wel enkele bijwerkingen, bv spontaan in slaap vallen als ik even stil zit. Ik weet dus niet of dat alleen komt door de pregabaline of door de combinatie medicijnen die ik slik, oxycodon, ibuprofen, paracetamol. Dit zijn pijnstillers die ik gebruik voor d[lees meer...]e pijn van hernia en artrose.

15-11-2017 | Vrouw | 32
pregabaline (75mg)
Na de opbouwfase waarin ik toch wel last had van wat bijwerkingen, heb ik heel veel baat bij deze medicatie. De zenuwpijn is bijna geheel verdwenen. Ook heb ik PTSS en angstaanvallen, hiertegen slik ik ook dit medicijn, twee vliegen in een klap dus. En ook daarvoor werkt het medicijn. Ik ben kalmer en heb geen angstaanvallen gehad sinds ik het middel slik. Na het opbouwen [lees meer...]van het medicijn, heb ik nagenoeg geen bijwerkingen meer, behalve wat vergeetachtigheid en als er teveel prikkels zijn dan vind ik dat wat lastig. Maar daar valt prima mee te leven. Ik ben tevreden

28-10-2017 | Vrouw | 42
Hernia
Gisteren begonnen met 2x per dag 75 mg. Namiddags beetje suf maar verder niks bijzonders qua bijwerking. Wel wat minder pijn maar zeker nog duidelijk aanwezig. Vanmorgen werd ik echter heel naar wakker. Hevig trillen, spierkramp en hoofd/nek en extreem klappertanden. Zou dit een beginsel bijwerking kunnen zijn? Moet namelijk op advies van de huisarts snel verhogen maar [lees meer...]ben zo bang om dit weer te krijgen. Iemand ook deze ervaring of eventueel tips?

09-10-2017 | Man | 60
pregabaline (75mg)
Ik kreeg in juli 2016 Pregabaline voorgeschreven en dat tesamen met Tramadol. Ik had toen een flinke zenuwontsteking in mijn linkerschouder. Echter geen van beide medicijnen hielpen. Pregabaline gebruikte ik 2x75mg en na enkele dagen moest ik ze verdubbelen naar 2x150mg. Echter de pijn bleef!. Uiteindelijk ben ik op hoop van zegen gestopt, want de bijwerkingen waren niet [lees meer...]voor de poes. Ik werd verschrikkelijk duizelig en had vaak moeite om op de benen te blijven staan. Daarbij was ik in de war en had ik concentratieproblemen en erg vermoeid. Ik moest toch even boodschappen halen, en ik liep werkelijk als een dronken tor door de straat. Mijn neus ging als het ware sneller dan mijn benen en voeten. Pregabaline is echt af te raden en ze hielpen niet. Ik heb 2 weken met die schouderontsteking gelopen. Uiteindelijk Ibuprofen met maagbeschermers gekocht; ik slikte 600mg Ibuprofen per keer en dat 2x per dag. Die pregabalanine heeft té veel bijwerking.

05-08-2017 | Vrouw | 52
pregabaline (75mg)
Herpes zoster c1. Zenuwpijn tussen schouderbladen en ondraaglijke arm pijn. Steken. Dit is hetzelfde virus als koortslip herpes/ waterpokken maar dan manifesteert het zich in de zenuwbanen. Pregabaline werkte perfect. Kon geen auto rijden maar was niet suf... totaal geen bijwerkingen gehad. Dosis 2x daags 75 mg.

02-08-2017 | Man | 62
Polyneuropathie
Lijkt eerst te werken en verliest na enige dagen de werking, huisarts schrijft daarna dubbele dosering voor (150mg 2 X daags) voor. Daarna lijkt het enigszins te werken, maar de bijwerkingen zijn erg. Het verbaast mij dat dit medicijn zo gemakkelijk wordt voorgeschreven. Dit medicijn is m.i. ten zeerste af te raden, alleen gebruiken als het strikt noodzakelijk is. Puur ver[lees meer...]gif m.i.

27-06-2017 | Vrouw | 40
pregabaline (75mg)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie
concentratieproblemen en geheugen problemen

12-04-2017 | Vrouw | 65
pregabaline (75mg)
Constante pijn in schouder en arm verdwenen. Alleen nog pijn bij langer belasten en dan ook wel nog steeds last van spasmen. Duizeligheid, maar dat ook al door oogproblemen, dus eraan gewend.............

12-04-2017 | Man | 67
pregabaline (150mg)
Ik gebruik dit product al jaren en als ik ze zou vergeten, dan ben ik zeker niet van de pijn af en ik heb een zeer zwaar versleten rug met uitstraling. Ook gebruik ik palexia, samen met lyrica.

11-03-2017 | Vrouw | 44
pregabaline (75mg)
Na een beschadiging van mijn zenuwen in mijn hals en de daardoor groeiende zenuwneuronen kwam ik na een lange en pijnlijke weg bij de pijnpoli. De arts daar werd mijn held, hij schreef mijn pregabaline voor en sinds die tijd is mijn pijn te dragen. Soms zelfs weg. Ik ben begonnen met een hoge dosering en heb het nu afgebouwd na 1x daags 75mg

10-03-2017 | Vrouw | 76
pregabaline (75mg)
Reeds na enkele dagen had dit middel al effect.Ik ben mijn arts zeer dankbaar.

11-02-2017 | Vrouw | 53
pregabaline (75mg)
Na een operatie aan mijn buik (reconstructie) had ik links op mijn linker kuit een dove plek dat gevoel is gezakt naar mijn voet alleen de linkerkant van mijn voet doet niet zeer. De rest heeft aanrakingspijn - steken - zeurend slapend gevoel en warmer dan mijn andere voet. Daar heb ik deze medicijnen voor gehad, maar de pijn gaat gewoon door met zeuren en steken. Wel word[lees meer...] ik licht in mijn hoofd en iets slaperig maar dat is alles.