pregabaline

Topamax (205 meningen)
Rivotril (165 meningen)

29-10-2019 | Vrouw | 62
pregabaline (75mg)
Vanwege een 9 maandenslepende pijn van rug naar voet. Diagnose huisarts: zenuwpijn. Ik kreeg Pregabaline 75mg per capsule met een opbouw lijst ( naar een totaal van 4 capsules per dag) en na 3 maanden een evaluatie met als doel om af te bouwen. We spraken dit goed door en mijn conclusie hierbij was dat het medicijn de hersenen zou triggeren; deze zouden na 3 maanden vero[lees meer...]nderstellen dat de pijn inmiddels verdwenen was en de rug-, bil-, en beenspieren inmiddels weer op volle toeren zullen werken. En dat is goed nieuws. Ik ga er voor. Die ene bijwerking is wel opmerkelijk; in mijn hippietijd gebruikte ik joints om high of stoned te worden. Dàt effect heb ik nu ook. Ik ben werkelijk doldwaas vrolijk. Ik herken het, ken de gevolgen, maar weet er ook zorgvuldig mee om te gaan. Ik kon destijds stoppen, dus nu ook. Onder vakkundige begeleiding van mijn huisarts. Ondertussen geniet ik wel van die vrolijkheid. Met de weet dat ik over iets meer dan 2 maanden inmiddels, zal stoppen, accepteer ik de nogal heftige bijwerkingen.

02-08-2017 | Man | 62
Polyneuropathie
Lijkt eerst te werken en verliest na enige dagen de werking, huisarts schrijft daarna dubbele dosering voor (150mg 2 X daags) voor. Daarna lijkt het enigszins te werken, maar de bijwerkingen zijn erg. Het verbaast mij dat dit medicijn zo gemakkelijk wordt voorgeschreven. Dit medicijn is m.i. ten zeerste af te raden, alleen gebruiken als het strikt noodzakelijk is. Puur ver[lees meer...]gif m.i.

07-09-2021 | Vrouw | 63
pregabaline (75mg)
De pijn is nog voelbaar, maar gedemd. Ik kan weer gewoon lopen. Zo fijn.

01-09-2020 | Man | 63
pregabaline (150mg)
Het werkt zeker wel,alleen de weegschaal gaat naar waardes toe die mij niet aanstaan door dit middel.

18-05-2019 | Vrouw | 63
pregabaline (75mg)
De eerste 2 dagen (2 capsules van 75mg per dag) voelde ik me dronken. Op dag 3 had ik er wat baat bij: minder zenuwpijn in been en bil. Bij 3 maal daags , samen met 6 paracetamol en 400mg ibuprofen, is de pijn te verdragen. Het echte effect verwacht ik van een operatie.

19-07-2018 | Man | 63
pregabaline (50mg)
Polyneuropathie
Hierbij kom ik enigszins terug op mijn beoordeling van 2 augustus 2017 Aangezien zenuwpijn een zeer vervelend iets is, ben ik toch verder gegaan met pregabaline, heb de huisarts gevraagd om een dosering van 2 X daags 25 mg. Bij deze dosering gaf wel wat verlichting en waren de bijwerkingen acceptabel. Toen langzaam opgehoogd, eerst 1 X 50mg en 1 X 25 mg per dag en uitein[lees meer...]delijk 2 X daags 50mg. Dit geeft een redelijk resultaat. Hierbij gebruik ik 3 X daags 1 capsule van 400mg palmitoylethanolamide (PEA) Dit geeft een goed resultaat. Dus gebruik van Pregabaline nauwkeurig instellen i.s.m. (huis)arts is mijn advies.

27-03-2016 | Man | 63
pregabaline (300mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Wanhopig werd ik langzamerhand. 's Middags begon het en werd steeds erger. Slapen kon ik alleen wanneer ik min of meer uitgeput was. Geen enkel medicijn of therapie bleek langdurig te helpen tot een medisch specialist mij pregabaline voorschreef. Even 10 dagen doorbijten vanwege de bijverschijnselen en ik was van mijn probleem af.

16-05-2020 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Heb wel wat bijwerkingen zoals dufheid en veel slaap.Maar wordt na 8 dagen al minder. Waar ik mee moeite mee heb is de hele dag trek en ben dus al 4 kilo in 8 dagen aangekomen. Op dag 14 evaluatie met huisarts . Dat gewichtstoename bezorgd mij toch wel.

13-06-2021 | Vrouw | 65
pregabaline (300mg)
Ze weten nog weinig over de zenuwen en hebben nog geen behandeling hier voor ze kunnen het alleen verzachten

13-01-2021 | Man | 65
pregabaline (150mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Pregabaline hielp ten dele. Was voorgeschreven door neuroloog. Deze keus was gemaakt omdat ik ook antidepressieva slikte (nu citolapram). Hielp ten dele maar als ik een hogere dosis nam (300 mg) namen de bijwerkingen (zenuwtics) zodanig toe zodat ik weer terug moest naar 150 mgr - na enkele maanden 150 mgr Preg. last van ogen dichtknijpen en hoofd schudden - na enige tij[lees meer...]d 300 mgr Preg. kwam daar nog bij: buik intrekken, aan navel krabben, met pink stevig aan ringvinger wrijven Uiteindelijk overgestapt naar Pramipexol met uitstekend resultaat

10-04-2019 | Vrouw | 65
pregabaline (75mg)
ik heb erge zenuwpijn in het hele lichaam. ik gebruik het nu twee dagen en ze beginnen te werken. ik heb een paar bijwerkingen en dat zijn: moeheid, duizelig, dikke benen, bijna niet kunnen lopen, maar dat kan ik nog wel aan. ben zeer positief en lacht eindelijk weer. ik heb HEEEEEEL veel pijn gehad, nu nog wel maar het begint minder te worden. ik weet waar ik de pijn[lees meer...] van gekregen heb: van zyprexa. ik ben verslaafd geweest. ze hebben me van alles aangepraat, ben in 2017 gestopt met ALLE medicijnen en toen werd de pijn HEEL erg. ik ga nu verder met mijn leven, ik ga genieten. laat je nooit geen medicijnen aanpraten. ik had er 103 PER week. ik zie er eindelijk weer goed uit 😃 graag een reactie.

12-04-2017 | Vrouw | 65
pregabaline (75mg)
Constante pijn in schouder en arm verdwenen. Alleen nog pijn bij langer belasten en dan ook wel nog steeds last van spasmen. Duizeligheid, maar dat ook al door oogproblemen, dus eraan gewend.............

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Na een geknelde zenuw in de rug, na operatie nog verder moeten nemen.

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Na een geknelde zenuw, na operatie nog verder moeten nemen.

10-12-2017 | Man | 66
Posttraumatische dystrofie
Na knie operatie.bleef de pijn maar aanhouden en na een bezoek aan de pijnpoli dit medicijn voorgeschreven en was de pijn onder controle.

24-12-2016 | Man | 66
Lage rugpijn
In 2005 motorongeluk gekregen en een wervelbreuk op gelopen (L3). Compressie fractuur. In de jaren daarna kreeg ik steeds meer pijn en uitstraling in rechterbeen die steeds erger werd. Na de Pijnkliniek, heb ik nu dus Pregabaline met de nodige bijwerkingen: Huidproblemen, rode vlekken. spierpijn in kuiten kan daardoor moeilijk lopen. Hoofdpijn, duizelingen, trillende hande[lees meer...]n, behoorlijke vergeetachtigheid en waggelend lopen.