pregabaline

Topamax (211 meningen)
Rivotril (170 meningen)

06-08-2018 | Vrouw | 60
pregabaline (75mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
niet veel voor mij gedaan

17-12-2017 | Vrouw | 60
Lage rugpijn
Dit neem ik nooit meer in, ben van 2 tabletten doodziek geworden. Had het gevoel dat er enorm met mijn hersenen geklooid werd. Angstaanjagend. Ben direct gestopt.

09-10-2017 | Man | 60
pregabaline (75mg)
Ik kreeg in juli 2016 Pregabaline voorgeschreven en dat tesamen met Tramadol. Ik had toen een flinke zenuwontsteking in mijn linkerschouder. Echter geen van beide medicijnen hielpen. Pregabaline gebruikte ik 2x75mg en na enkele dagen moest ik ze verdubbelen naar 2x150mg. Echter de pijn bleef!. Uiteindelijk ben ik op hoop van zegen gestopt, want de bijwerkingen waren niet [lees meer...]voor de poes. Ik werd verschrikkelijk duizelig en had vaak moeite om op de benen te blijven staan. Daarbij was ik in de war en had ik concentratieproblemen en erg vermoeid. Ik moest toch even boodschappen halen, en ik liep werkelijk als een dronken tor door de straat. Mijn neus ging als het ware sneller dan mijn benen en voeten. Pregabaline is echt af te raden en ze hielpen niet. Ik heb 2 weken met die schouderontsteking gelopen. Uiteindelijk Ibuprofen met maagbeschermers gekocht; ik slikte 600mg Ibuprofen per keer en dat 2x per dag. Die pregabalanine heeft té veel bijwerking.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Polyneuropathie
Ik had last heel veel van tintelende, gloeiend hete voeten waardoor ik slecht sliep en daardoor constant mie en warrig was. Sinds ik pregabaline gebruik slaap ik meestal goed omdat ik veel minder last van mijn voeten heb. De eerste paar dagen was ik wankel bij het opstaan maar dat ging snel beter

13-04-2021 | Vrouw | 61
pregabaline (75mg)
Heb neuropathie in beide handen Heupen en rug begonnen pijn te doen mri gehad Uitslag atrose en kleine vernauwing Pregabeline 75 mg gekregen maar helpt nog niet optimaal Krijg verergening van schoken in handen en benen moet oppassen dat ik geen servies laat vallen

27-01-2022 | Vrouw | 62
pregabaline (150mg)
Ik heb tal van aandoeningen, belangrijkste is Fybromyalgie en Artrose en botontkalking. Daarnaast tekenbeet gehad aantal jaren geleden. Heb last van chronische hernia op links en soms op rechts, etc. Waardoor ik last had van dusdanige zenuwpijnen, dat ik daardoor soms nachten in de weer was. Niet wist hoe ik moest liggen, zitten, staan en lopen. Alles deed mij verrotte ze[lees meer...]er. Niet te beschrijven. Zodoende ben ik langzamerhand in het traject beland van pijnstillers, waaronder Pregabaline, Oxycodon 5 mg (1-6 dg), Oxy 20 (3 dgs), Oxy 10 langdurig (2 dgs). Daarnaast nog Oxazepam (indien nodig 2 dgs) en Zetpil 1000 mg (4 dgs). Als ik ook maar één medicijn oversla per dag, dan draag ik daar gelijk de "pijn"-consequentie van. Gebruik ik alles naar behoren en op tijd, dan kan ik met de juiste dagindeling en géén stress, zeer goed de dag doorkomen. Ik heb eens geprobeerd om af te bouwen, maar dat ging jammergenoeg niet op. Binnenkort ga ik proberen, door een nieuwe manier van eten (100% gezond), in combi met astronautenvoeding, te zien of dit mij kan helpen om mijn leven weer beter op de rit te brengen. Dit samen met ondersteuning van mijn man en gebed. Anders zou ik het niet redden. Zo heeft ieder zijn of haar eigen verhaal. Ik wens een ieder veel sterkte toe met zijn of haar beslissingen. Reacties zijn welkom.

29-10-2019 | Vrouw | 62
pregabaline (75mg)
Vanwege een 9 maandenslepende pijn van rug naar voet. Diagnose huisarts: zenuwpijn. Ik kreeg Pregabaline 75mg per capsule met een opbouw lijst ( naar een totaal van 4 capsules per dag) en na 3 maanden een evaluatie met als doel om af te bouwen. We spraken dit goed door en mijn conclusie hierbij was dat het medicijn de hersenen zou triggeren; deze zouden na 3 maanden vero[lees meer...]nderstellen dat de pijn inmiddels verdwenen was en de rug-, bil-, en beenspieren inmiddels weer op volle toeren zullen werken. En dat is goed nieuws. Ik ga er voor. Die ene bijwerking is wel opmerkelijk; in mijn hippietijd gebruikte ik joints om high of stoned te worden. Dàt effect heb ik nu ook. Ik ben werkelijk doldwaas vrolijk. Ik herken het, ken de gevolgen, maar weet er ook zorgvuldig mee om te gaan. Ik kon destijds stoppen, dus nu ook. Onder vakkundige begeleiding van mijn huisarts. Ondertussen geniet ik wel van die vrolijkheid. Met de weet dat ik over iets meer dan 2 maanden inmiddels, zal stoppen, accepteer ik de nogal heftige bijwerkingen.

07-09-2021 | Vrouw | 63
pregabaline (75mg)
De pijn is nog voelbaar, maar gedemd. Ik kan weer gewoon lopen. Zo fijn.

01-09-2020 | Man | 63
pregabaline (150mg)
Het werkt zeker wel,alleen de weegschaal gaat naar waardes toe die mij niet aanstaan door dit middel.

18-05-2019 | Vrouw | 63
pregabaline (75mg)
De eerste 2 dagen (2 capsules van 75mg per dag) voelde ik me dronken. Op dag 3 had ik er wat baat bij: minder zenuwpijn in been en bil. Bij 3 maal daags , samen met 6 paracetamol en 400mg ibuprofen, is de pijn te verdragen. Het echte effect verwacht ik van een operatie.

19-07-2018 | Man | 63
pregabaline (50mg)
Polyneuropathie
Hierbij kom ik enigszins terug op mijn beoordeling van 2 augustus 2017 Aangezien zenuwpijn een zeer vervelend iets is, ben ik toch verder gegaan met pregabaline, heb de huisarts gevraagd om een dosering van 2 X daags 25 mg. Bij deze dosering gaf wel wat verlichting en waren de bijwerkingen acceptabel. Toen langzaam opgehoogd, eerst 1 X 50mg en 1 X 25 mg per dag en uitein[lees meer...]delijk 2 X daags 50mg. Dit geeft een redelijk resultaat. Hierbij gebruik ik 3 X daags 1 capsule van 400mg palmitoylethanolamide (PEA) Dit geeft een goed resultaat. Dus gebruik van Pregabaline nauwkeurig instellen i.s.m. (huis)arts is mijn advies.

23-02-2022 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Mij pijn is voor 85% verminderd,maar waarschijnlijk stop ik want de bijwerkingen ervaar ik als zeer vervelend.

16-05-2020 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Heb wel wat bijwerkingen zoals dufheid en veel slaap.Maar wordt na 8 dagen al minder. Waar ik mee moeite mee heb is de hele dag trek en ben dus al 4 kilo in 8 dagen aangekomen. Op dag 14 evaluatie met huisarts . Dat gewichtstoename bezorgd mij toch wel.

13-06-2021 | Vrouw | 65
pregabaline (300mg)
Ze weten nog weinig over de zenuwen en hebben nog geen behandeling hier voor ze kunnen het alleen verzachten

13-01-2021 | Man | 65
pregabaline (150mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Pregabaline hielp ten dele. Was voorgeschreven door neuroloog. Deze keus was gemaakt omdat ik ook antidepressieva slikte (nu citolapram). Hielp ten dele maar als ik een hogere dosis nam (300 mg) namen de bijwerkingen (zenuwtics) zodanig toe zodat ik weer terug moest naar 150 mgr - na enkele maanden 150 mgr Preg. last van ogen dichtknijpen en hoofd schudden - na enige tij[lees meer...]d 300 mgr Preg. kwam daar nog bij: buik intrekken, aan navel krabben, met pink stevig aan ringvinger wrijven Uiteindelijk overgestapt naar Pramipexol met uitstekend resultaat

10-04-2019 | Vrouw | 65
pregabaline (75mg)
ik heb erge zenuwpijn in het hele lichaam. ik gebruik het nu twee dagen en ze beginnen te werken. ik heb een paar bijwerkingen en dat zijn: moeheid, duizelig, dikke benen, bijna niet kunnen lopen, maar dat kan ik nog wel aan. ben zeer positief en lacht eindelijk weer. ik heb HEEEEEEL veel pijn gehad, nu nog wel maar het begint minder te worden. ik weet waar ik de pijn[lees meer...] van gekregen heb: van zyprexa. ik ben verslaafd geweest. ze hebben me van alles aangepraat, ben in 2017 gestopt met ALLE medicijnen en toen werd de pijn HEEL erg. ik ga nu verder met mijn leven, ik ga genieten. laat je nooit geen medicijnen aanpraten. ik had er 103 PER week. ik zie er eindelijk weer goed uit 😃 graag een reactie.

Amoxicilline (549) - Antibiotica - penicillines breedspectrum