Ervaringen met Pregabaline

pregabaline

wazig zien rode uitslag Gewichtstoename gewichtstoename vermoeidheid

Polyneuropathie (13 meningen)

Rivotril (191 meningen)

09-01-2024 | Man | 38

21-08-2023 | Man | 40
Polyneuropathie
Het voordoofde mijn voeten vrijwel voor 100% waardoor ik nauwelijks nog op mijn benen staan en lopen ging me erg moeilijk af. Plus werd autorijden een probleem doordat ik de pedalen niet meer voelde!

19-12-2021 | Man | 40
pregabaline (300mg)
Begonnen met 2x 75mg per dag in verband met meerdere hernias en vernauwingen in de onderrug. Dove benen en voeten en hevige zenuwpijn. Langzaam aan opgebouwd naar nu 2x 150 en 2x 75mg per dag het haalt de scherpe kantjes er een beetje vanaf en ik heb iets minder vaak uitval verschijnselen en kramp. Verder niet echt het idee dat ik last heb van bijwerkingen alleen ben ik [lees meer...]een poosje geleden abrupt gestopt om te kijken of het echt werkt. Dat is geen aanrader, last van heftig zweten hartkloppingen hoofdpijn slapeloosheid en koude rillingen terwijl ik het erg warm had. Rustig afbouwen is dus wel een aanrader als je ermee moet of wilt stoppen. Ik gebruik het nu weer dagelijks omdat dit het enige medicijn is wat een beetje helpt de klachten te verlichten. Heb inmiddels veel soorten medicijnen gebruikt zoals tramadol oxycodon en morfine deze hadden allemaal geen effect.

17-11-2019 | Vrouw | 41
Rugklachten
Al enkele maanden had ik last van pijnscheuten onderin mijn rug L4-L5 en deze werden steeds heftiger. Tramadol+ Diazepam van de huisarts werkte niet meer en uiteindelijk met uitval van mijn benen en zeer heftige pijnklachten via de Spoedeisende hulp op de afdeling neurologie ben beland waar ik op een combinatie van 4000mg paracetamol+ 2x daags 5mg oxycodon+ 2x daags 75 mg [lees meer...]Pregabaline werd gezet. Na 5 dagen ontslagen uit het ziekenhuis met de diagnose ernstige degeneratie tussenwervelschijf, oedeem en littekenweefsel op oude herniaoperatieplek van 12 jaar geleden, thuis medicatie gaan afbouwen en mee leren leven. Op advies van de huisarts Pregabaline afgebouwd maar ging volledig verkeerd, zonder dit medicijn binnen een paar uur weer aanvallen in mijn onderrug waardoor ik geen controle meer had over mijn benen en er doorheen zakte. Hierna zelf oxycodon en paracetamol in 4 weken tijd afgebouwd en nu nog steeds 2x daags 1 tablet Pregabaline slikken maar de aanvallen blijven nu gelukkig weg. Pregabaline lijkt dus bij mij op dit moment als enige te werken, ik ben er erg blij mee. In het begin was ik wat duizelig en vergeetachtig. Duizeligheid is langzaamaan weggegaan.

15-02-2022 | Man | 42
pregabaline (150mg)
Zenuwpijn door ms. Na jaren pijnstillers te slikken, wat niet tot nauwelijks werkte blijkt dat het zenuwpijn is en pregabaline heeft een hoop veranderd. Bijna nooit meer pijn, maakt leven stuk fijner. Bijwerking was eerste week euphorish maar daar was mijn partner wel blij mee, haha Verslavend weet ik nog niet maar denk dat ik er nooit meer af kom ivm ms en das prima

06-06-2020 | Vrouw | 42
Hernia
Ivm hernia deze medicatie gekregen. Aanvankelijk met 3x 75mg begonnen, dit ging redelijk goed. Bij ziekenhuisopname is dit verhoogd naar 2x 150 mg. Erg veel last van duizeligheid gehad, en het emmer niet meer zelf voelen... werd er neerslachtig van. Of het echt hielp bij de zenuwpijn vraag ik me af. Heb zelf besloten ermee te stoppen voor mijn hernia operatie. Liever pijn [lees meer...]dan me zo slecht voelen. Nu gestopt. Dat ging goed met elke 3 dagen een pil minder. De bijwerkingen genoemd bij afbouwen die je overal op internet ziet en de bijna horrorverhalen die je leest zijn bij mij niet van toepassing. Voel me veel beter, niet het idee dat het in pijn veel scheelt. Heb het medicijn (met afbouw) 2 maanden geslikt.

22-09-2020 | Vrouw | 43
Aangezichtspijn
Opzich helpt het wel alleen ervaar ik bijwerkingen. Gewichtstoename... NOT HAPPY! En ik merk dat ik een beetje down wordt. Eigenlijk staat op de helft van de bijwerkingen wel mijn naam achter maar het is te doen. Beter dan die andere medicatie voor aangezichtspijn.

22-04-2022 | Vrouw | 44
pregabaline (75mg)
Pregabaline in combinatie met Venlafaxine 225mg geslikt. Werkte ondersteunend naast intensieve therapie bij Persoonlijkheidsstoornis NOA / obsessief compulsieve uitingen en angst/paniek. Afgebouwd nu nog 5ml ( drank) om in te slapen. Afbouwen gaat met ministapjes soms weer terug naar hogere dosering ( echt per ml) zodat slapen weer beter gaat. Door ADD moeite soms met s[lees meer...]lapen ( periodes)

29-08-2021 | Man | 44
pregabaline (75mg)
Twijfel erg over operatie, hierdoor voorlopig pijnstilling dmv pregabaline. Na maanden stop ik nu om te kijken wat ik voel. Lichaam lijkt erg problemen te hebben met starten met medicijn en het afbouwen. Moe, futloos en depressief gevoel. Weet eerlijk gezegd niet meer wat ik voel. Begin zo langzaam hopeloos gevoel te krijgen.

27-02-2020 | Vrouw | 45
pregabaline (75mg)
Eerst nortriptyline geprobeerd helaas zonder resultaat. Over gestapt op pregabaline eerst 1x 75 mg voor de nacht. Na twee weken dosering in overleg met pijnpoli arts verdubbeld. Na nog eens drie weken 150 gr per dag geslikt te hebben, contact gehad met arts. Het medicijn doet voor mij helemaal niets helaas. Nu weer aan t afbouwen omdat de arts me dat advies heeft gegeven[lees meer...]. Merk nog steeds geen verschil nu 4 dagen weer 75 mg geslikt. Nog 3 te gaan en dan helemaal stoppen. Ik hoop dat het medicijn voor anderen wel het gewenste resultaat hebben. Ook heb ik geen last gehad van bijwerkingen oid.

31-07-2022 | Vrouw | 46
pregabaline (75mg)
Vraag Ik heb charcot Marie tooth ( zenuwstoornis) Alsook 2 hernia in onderrug. Kreeg meer zenuwpijnen en rusteloze benen. Waarvoor ik dit medicijn voor geschreven kreeg. Pijn en rusteloze benen beter. Maar verschrikkelijk jeuk en soms tintelende handen. Lees dit niet als bijwerking?? Komt dit nog voor of zou het vanuit de rug komen? Eind augustus MRI en [lees meer...]afspraak revalidatie arts....

24-06-2022 | Vrouw | 46
pregabaline (75mg)
Na constatering van een hernia begonnen met pregabaline, 2 x 75 mg per dag, pijn verdween, echter zat ik binnen mum van tijd helemaal onder de uitslag, wat een jeuk, via de huisarts 2 x een stootkuur prednison gekregen om de netelroos onder de knie te krijgen en per direct gestopt mrt pregabaline, de pijn is ( op een dove tintelende voet na) niet meer teruggekomen en [lees meer...]als ik toch wat last heb dan neem ik een diclofenac, pregabaline helpt echt goed tegen de zenuwpijn maar de grootste bijwerking ( netelroos) won het van de pijnstiller

08-06-2022 | Man | 48
pregabaline (225mg)
Pijn is draagbaar. Ik slik 2 x 225 mg per dag.. heb slaapeloosheid..tijdens vergadering dus gewoon in slaap vallen van vermoeidheid.. ernstig transpireren.. soms moeilijk praten..na een werkdag Total los thuiskomen.. geen energie.. af en toe gewoon compleet w

05-07-2021 | Vrouw | 48
pregabaline (75mg)
Ik slik dit medicijn nadat ik een aantal maanden tramadol heb geslikt. Dat beviel niet goed meer door de bijwerkingen. Pregabaline gebruik ik voor chronische rugpijn door een versleten wervel. Tot nu toe ben ik erg tevreden. De pijn is grotendeels weg. Ik kan weer veel meer. Voel me ook rustig door dit medicijn en slaap erg goed

18-08-2023 | Vrouw | 49
pregabaline (150mg)
Na leukemie en ernstige GraftvsHost (omgekeerde afstoting na een stamceltransplantatie) bleef ik achtet met ‘alleen’ nog zenuwpijn. Man wat een hel…. Na start Pregabaline 2x75mg is dit snel opgehoogd om te kijken of we pijn onder controle kunnen krijgen (Tens, tramadol, oxycodon hielpen allemaal niet, Fentanyl wel maar erg verslavingsgevoelig) dus uiteindelijk 450mg hielp [lees meer...]veel maar nog steeds echt aanvallen en uiteindelijk 4x150mg en ik ben zo goed als pijnvrij. Alleen als ik ‘s ochtends wakker wordt (te lang geen pil) start de dag met zenuwpijn, verder best oké! Geen bijwerkingen en nog niet afgebouwd, dat we nog steeds niet alles bekeken hebben wat oorzaak pijn is (nog niet bekend iig). Afbouwen lijkt een probleem (las ik hier) maar weet ik zelf dus nog niet. Maar het werkt prima én geen bijwerkingen bij mij. Dus moeite van proberen waard. Zonder had ik echt geen leven en ik heb echt heel veel pijn gehad..

14-10-2022 | Vrouw | 49
pregabaline (75mg)
Fijn om te horen dat het aanslaat. Ik slik pregabaline nu 3 dagen voor mijn angststoornis. Ik heb autisme. Ook slik ik quetiapine. Wanneer is de pregabaline bij jullie gaan werken? Ik zal nog wel even geduld moeten hebben.