pregabaline

Topamax (205 meningen)
Rivotril (165 meningen)

30-12-2019 | Man | 25
pregabaline (150mg)
In maart 2019 begonnen met pregabaline voor zenuwpijn in beide benen (2x75mg). Het middel gaat na een paar weken werken, maar binnen enkele weken verminderd de werking en komt de pijn er weer doorheen. Steeds blijven ophogen tot ik de maximale hoeveelheid van 2x300mg bereikte. Bijwerkingen nemen dan wel toe, maar valt mee te leven. Bijwerkingen voornamelijk wazig zien, li[lees meer...]chte gewichtstoename en een afwezig gevoel. Je kan er wel goed op slapen. Nu geswitcht naar nortriptilyne en tot zover werkt dat beter, maar heeft wel meer aanwezige bijwerkingen.

30-08-2021 | Vrouw | 27
pregabaline (75mg)
Ik gebruik pregabaline sinds 4 maanden 3x 75 mg. In het begin merkte ik weinig alleen wat bijwerkingen. Duf,moe. Enzo. Na 4 maanden begon ik pijn te krijgen op me borst en kreeg het erg benauwd met hartkloppingen . Spoed naar ziekenhuis ze dachten een longembolie. Helaas niks gevonden. Na een week afbouwen was ik helemaal gestopt toen begon de ellende kreeg paniekaanvallen[lees meer...], angst hartkloppingen werd depressief. Na een week weer begonnen met 25 mg en nu rustig afbouwen. Heb nog steeds pijn aan me borst maarja ik kan niet stoppen.Ik heb zoveel spijt van dit medicijn. Was ik er maar nooit aan begonnen.Weinig hulp en begeleiding van artsen. Iemand nog tips? Ik zie het allemaal niet meer zitten.

19-11-2020 | Man | 31
Aangezichtspijn
Na meerdere onderzoeken door verschillende neurologen en neurochirurg slik ik nu 600mg per dag voor nervus supraorbitalis neuralgie. Helaas hielpen injecties niet voldoende. Medicatie zorgt ervoor dat de pijn nog zeurend op de achtergrond aanwezig is. Door gebruik van pregabaline lig ik niet langer tot brakend aan toe in bed. Ik wil en kan niet zonder deze medicatie. Bi[lees meer...]jwerkingen neem ik voor lief

18-01-2019 | Vrouw | 31
pregabaline (75mg)
De zenuwpijn werd in 2dagen minder. Niet helemaal pijnvrij maar te doen. Wel last van obstipatie en soms vergeetachtigheid

15-11-2017 | Vrouw | 32
pregabaline (75mg)
Na de opbouwfase waarin ik toch wel last had van wat bijwerkingen, heb ik heel veel baat bij deze medicatie. De zenuwpijn is bijna geheel verdwenen. Ook heb ik PTSS en angstaanvallen, hiertegen slik ik ook dit medicijn, twee vliegen in een klap dus. En ook daarvoor werkt het medicijn. Ik ben kalmer en heb geen angstaanvallen gehad sinds ik het middel slik. Na het opbouwen [lees meer...]van het medicijn, heb ik nagenoeg geen bijwerkingen meer, behalve wat vergeetachtigheid en als er teveel prikkels zijn dan vind ik dat wat lastig. Maar daar valt prima mee te leven. Ik ben tevreden

09-07-2020 | Vrouw | 33
pregabaline (75mg)
Wat een troep. Tot 75mg ging goed. Daarna werd ik hartstikke depri met zelfmoordgedachten. Op tijd aan de bel getrokken en nu aan het afbouwen. Zeg maar gerust afkicken. Zweten, shaken over mijn hele lijf, onrust. Dit zijn echt de naarste mannen uit m'n leven. En bij iedere 25mg die eraf moet beginnen de verschijnselen weer opnieuw. Enige waar pregabaline goed [lees meer...]voor was was de pijn. Dat merk je als je het niet gebruikt (bijna niet meer, laatste 25 mg moet er nog af) Laat je goed informeren voor je hieraan begint. Lijkt heel mooi, maar is het niet!

09-07-2018 | Vrouw | 33
Hernia
Werkt perfect voor een rug hernia in mijn geval. Klachten qua zenuw pijn verdwijnen. Het gloeit wel enorm precies op de plek van de hernia maar voor de rest is het een perfect middel. Zonder zou ik momenteel Mn bed niet eens uit kunnen komen!

05-04-2019 | Vrouw | 34
Aangezichtspijn
Door dat ze denken dat ik aangezichtspijn heb hebben ze dit voor geschreven 😊 het werkt super tegen de pijn alleen de oplopende kilo's zijn echt niet geweldig woog 85 en houd het goed bij en nu is het zo'n 100kg😭

06-03-2020 | Vrouw | 35
pregabaline (75mg)
Twee keer een periode gebruikt nav zenuwpijn veroorzaakt door een rughernia. De medicatie hielp bij mij heel goed tegen de zenuwpijn (drie keer per dag 75 mg) De eerste dagen, tijdens het opbouwen, last van bijwerkingen als duizeligheid en ‘high’ gevoel. Daarna kon ik er prima mee functioneren, enkel af en toe wat vergeetachtig/ minder geconcentreerd. Ook het geleidelij[lees meer...]k afbouwen ging goed. Geen blijvende bijwerkingen oid.

26-01-2021 | Vrouw | 36
pregabaline (75mg)
Slik deze medicijnen om 2 redenen. Voor angststoornissen en ACNES. Deze gebruik ik nu ongeveer een jaar. Er zijn periodes dat ik de dosering moet verhogen en andere periodes weer moet verlagen. Dit is extra vervelend omdat ik hierdoor steeds weer meer bijwerkingen krijg. De vervelendste tot nu toe vind ik toch wel de vele kilo's die ik aangekomen ben. En of het ook [lees meer...]serieus helpt tegen mijn zenuwpijn is twijfelachtig. Tegen mijn angst werkt het wel perfect icm antidepressiva.

12-12-2017 | Man | 36
pregabaline (300mg)
werkt goed wel vervelende bijwerkingen niet ernstig

20-02-2021 | Man | 37
pregabaline (75mg)
Ik heb de pregabaline 1 week genomen en ben er toen mee gestopt omdat ik allemaal zenuwtrekkingen er van kreeg. Ik kon niet eens mijn telefoon gebruiken want ik lag echt letterlijk te stuiteren op bed

25-11-2019 | Vrouw | 37
pregabaline (150mg)
Pregabaline voor fibromyalgie en ASS Ik val in slaap vallen als ik stilzit, ben enorm vermoeid, waarbij ik met moeite maar amper mijn ogen kan openhouden. Ongeacht aantal uren slaap (tussen 6 uur en 10 1/2 uur geprobeerd voor langere tijd, met zelfde effect). Energy drink helpt enigszins om te kunnen functioneren, maar de hoeveelheid nodig (8 à 10 blikjes per dag) is ook[lees meer...] niet goed voor mijn lichaam. Ik heb niet het idee dat de Pregabaline, de Duloxetine versterkt, maar heb net verhoging gehad v/d Pregabaline dus wacht dat af

31-10-2018 | Vrouw | 40
pregabaline (75mg)
Ik ben 40 jaar en loop al vanaf mijn 18e met rugklachten, ligkuur gehad, operatie en weer een ligkuur. Veel fysio gehad en gesport. Hoe zwaarder ik sportte hoe beter het ging maar dat hield ik n iet vol, dus altijd wel een aantal maanden in het jaar veel rugpijn, zeker van de zomer naar de winter toe. nu na 2 kinderen, was ik de pijn zo zat en wilde ik kunnen spelen met de[lees meer...] kinderen. weer een MRI scan gehad en er zat wel degelijk een zenuw bekneld, maar deze kon niet nog een keer geopereerd worden. dus kwam de specialist met medicijnen. Pregabaline Ranbaxy 75mg. 2x daags 1 capsule. Het is voor mij dragelijk nu en ik kan gek doen met de kinderen en dat is zo lekker. maarja ik wil niet mijn levenlang medcijnen slikken. Maar het helpt. en ik ben nu geholpen.

27-06-2017 | Vrouw | 40
pregabaline (75mg)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie
concentratieproblemen en geheugen problemen

17-11-2019 | Vrouw | 41
Rugklachten
Al enkele maanden had ik last van pijnscheuten onderin mijn rug L4-L5 en deze werden steeds heftiger. Tramadol+ Diazepam van de huisarts werkte niet meer en uiteindelijk met uitval van mijn benen en zeer heftige pijnklachten via de Spoedeisende hulp op de afdeling neurologie ben beland waar ik op een combinatie van 4000mg paracetamol+ 2x daags 5mg oxycodon+ 2x daags 75 mg [lees meer...]Pregabaline werd gezet. Na 5 dagen ontslagen uit het ziekenhuis met de diagnose ernstige degeneratie tussenwervelschijf, oedeem en littekenweefsel op oude herniaoperatieplek van 12 jaar geleden, thuis medicatie gaan afbouwen en mee leren leven. Op advies van de huisarts Pregabaline afgebouwd maar ging volledig verkeerd, zonder dit medicijn binnen een paar uur weer aanvallen in mijn onderrug waardoor ik geen controle meer had over mijn benen en er doorheen zakte. Hierna zelf oxycodon en paracetamol in 4 weken tijd afgebouwd en nu nog steeds 2x daags 1 tablet Pregabaline slikken maar de aanvallen blijven nu gelukkig weg. Pregabaline lijkt dus bij mij op dit moment als enige te werken, ik ben er erg blij mee. In het begin was ik wat duizelig en vergeetachtig. Duizeligheid is langzaamaan weggegaan.