Ervaringen met Pregabaline

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

12-06-2023 | Vrouw | 25
pregabaline (75mg)
Ik gebruik het snachts. Dan heb ik veel zunewpijn. Ik mag geen zware pijnstillers meet hebben voo mojn rug en voeten. Dit gaat voor nu prima

30-12-2019 | Man | 25
pregabaline (150mg)
In maart 2019 begonnen met pregabaline voor zenuwpijn in beide benen (2x75mg). Het middel gaat na een paar weken werken, maar binnen enkele weken verminderd de werking en komt de pijn er weer doorheen. Steeds blijven ophogen tot ik de maximale hoeveelheid van 2x300mg bereikte. Bijwerkingen nemen dan wel toe, maar valt mee te leven. Bijwerkingen voornamelijk wazig zien, li[lees meer...]chte gewichtstoename en een afwezig gevoel. Je kan er wel goed op slapen. Nu geswitcht naar nortriptilyne en tot zover werkt dat beter, maar heeft wel meer aanwezige bijwerkingen.

25-09-2022 | Vrouw | 27
pregabaline (150mg)
Ik ben HSP: high sensetive person. Ik vang veel meer prikkels op dan de meeste mensen. Pregabeline legt een beschermlaagje over mijn zenuwstelsel in waardoor ik minder intens op prikkels reageer en hierdoor minder snel overwhelmed wordt. Hierdoor krijg ik minder snel angstaanvallen, paniekaanvallen en hoofdpijn. Ik slik dit in combinatie met venlafaxine (antidepri) en quet[lees meer...]iapine (voor mijn insomia)

07-03-2022 | Vrouw | 27
pregabaline (25mg)
Autisme
Begin hier nooit aan! Afkicken word vergeleken met heroïne, ben er al 4 weken doodziek van. Heb opeens stemmingswisselingen, voel me wazig in m'n hoofd, speldenprik gevoel, overal pijn, oververmoeid, ben hondsberoerd de hele dag door, hoofdpijn, ben opeens een heel ander persoon

30-08-2021 | Vrouw | 27
pregabaline (75mg)
Ik gebruik pregabaline sinds 4 maanden 3x 75 mg. In het begin merkte ik weinig alleen wat bijwerkingen. Duf,moe. Enzo. Na 4 maanden begon ik pijn te krijgen op me borst en kreeg het erg benauwd met hartkloppingen . Spoed naar ziekenhuis ze dachten een longembolie. Helaas niks gevonden. Na een week afbouwen was ik helemaal gestopt toen begon de ellende kreeg paniekaanvallen[lees meer...], angst hartkloppingen werd depressief. Na een week weer begonnen met 25 mg en nu rustig afbouwen. Heb nog steeds pijn aan me borst maarja ik kan niet stoppen.Ik heb zoveel spijt van dit medicijn. Was ik er maar nooit aan begonnen.Weinig hulp en begeleiding van artsen. Iemand nog tips? Ik zie het allemaal niet meer zitten.

23-11-2021 | Vrouw | 28
Hernia
Dubbele hernia in onderrug. Zenuwpijn van mijn bil tot mijn voet, pijn was niet uit te houden. Werd erg nerveus toen Pregabaline werd voorgeschreven, veel negatieve reacties op internet. Toch maar aan begonnen ivm wanhoop. Geef dit medicijn een week de tijd en je voelt dat de pijn wordt onderdrukt. In het begin veel slaap en een “zombie-gevoel”. Voor mij heerlijk want had [lees meer...]ineens geen stress/angst meer. Voelde me op een gegeven moment zelfs bijna euforisch. Gewichtstoename is ook een veelvoorkomende bijwerking dus heb tegelijkertijd een dieet toegepast. Na 2 maanden hersteld en ook nog eens afgevallen. :) Afbouwen heel langzaam doen, had af en toe zweetaanvallen en kwam moeilijk in slaap maar gaat vanzelf over. Hopelijk helpt deze reactie anderen die bang zijn dit middel te nemen!

16-01-2023 | Vrouw | 30
pregabaline (75mg)
Door de huisarts op de pregabaline gezet. 1x daags 2 pillen van 75mg. Dus in totaal 150mg per dag. Aan het begin zo duf als een konijn. Merkte dat ik constant hoofdpijn had en heel slecht sliep. Toen besloten af te gaan bouwen, dit was een nog ergere hel dan alles tijdens het gebruik. Veel zweten, onrustig, heeeeel gehaast gevoel, hartkloppingen, nog meer hoofdpijn. Ik was[lees meer...] niet gewaarschuwd voor de afkickverschijnselen... wat een hel, deze troep NOOIT meer

25-05-2023 | Man | 31
pregabaline (75mg)
Ooit begonnen voor een nekhernia met 75 mg 1xdaags. Na de operatie gestopt met het medicijn en toen veel ontwenningsverschijnselen gehad na de operatie( dacht toen dat dit kwam door de operatie ) zweten duizelig etc. Laten weer zenuwpijn in nek ondanks operatie, ook heb ik slijtage in de onderrug wat waarschijnlijk voor zorgt dat ik een verkeerde houding aanneem door de[lees meer...] dag heen. Hierdoor vaak verkrampte spieren in nek en schouders. Weer begonnen met pregabaline 2x75mg. Haalt de scherpe randjes eraf. Verloop van tijd neem de pijn weer toe en het ongemak van het medicijn neemt ook toe. Kan niet tegen drukte en veel prikkels. Nog meer stijve spieren en krampen in nek en schouders. Veel duizelig. Geen goede erectie. Moe. Vergeetachtig. Uitgeput. Gewichtstoename. Nu probeer ik door veel te bewegen en op voeding te letten wat af te vallen. Ik combinatie met afbouwen van dit medicijn. Heb tabletten van 25 mg gekregen in overleg met huisarts zodat ik met kleine stapjes kan afbouwen van 125 maar 0. Hopen dat een gezondere levenswijze en geen pregabaline mn leven weer een beetje kwaliteit kan krijgen. Eerste stap gezet met afbouwen 2 dagen geleden. Nog niet veel last van bijwerken, laten we hopen dat het zo te doen is. Succes voor iedereen met dit medicijn. Maar voor mij liever zonder pregabaline

19-11-2020 | Man | 31
Aangezichtspijn
Na meerdere onderzoeken door verschillende neurologen en neurochirurg slik ik nu 600mg per dag voor nervus supraorbitalis neuralgie. Helaas hielpen injecties niet voldoende. Medicatie zorgt ervoor dat de pijn nog zeurend op de achtergrond aanwezig is. Door gebruik van pregabaline lig ik niet langer tot brakend aan toe in bed. Ik wil en kan niet zonder deze medicatie. Bi[lees meer...]jwerkingen neem ik voor lief

27-11-2021 | Man | 32
pregabaline (300mg)
Na een dik jaar aan de opiaten gezeten te hebben op advies van de (naar later bleek co-assistent) neuroloog van Martini vanwege aanhoudende hernia/zenuwpijn. Konden niets anders voor me betekenen dan me met steeds meer en meer pijnstillers naar huis te sturen (wat eindigde in 4x50 mg Tramadol + 3x 20mg Oxycodon per dag, voor bijna 5 maanden lang). Eindelijk serieus geno[lees meer...]men door de neuroloog van een ander ziekenhuis. Deze heeft me z.s.m. van alle opiaten afgehaald en me overgezet op pregabaline. Aanvankelijk 1x 75mg per dag, maar binnen twee dagen al op naar 2x 75mg. Toen ook dat niet genoeg bleek kreeg ik 2x 150mg per dag. Dit helpt aanzienlijk beter dan de oxycodon of tramadol, nagenoeg zonder bijwerkingen. Op deze manier is het een stuk beter uit te houden tot aan de operatie.

09-07-2020 | Vrouw | 33
pregabaline (75mg)
Wat een troep. Tot 75mg ging goed. Daarna werd ik hartstikke depri met zelfmoordgedachten. Op tijd aan de bel getrokken en nu aan het afbouwen. Zeg maar gerust afkicken. Zweten, shaken over mijn hele lijf, onrust. Dit zijn echt de naarste mannen uit m'n leven. En bij iedere 25mg die eraf moet beginnen de verschijnselen weer opnieuw. Enige waar pregabaline goed [lees meer...]voor was was de pijn. Dat merk je als je het niet gebruikt (bijna niet meer, laatste 25 mg moet er nog af) Laat je goed informeren voor je hieraan begint. Lijkt heel mooi, maar is het niet!

06-03-2020 | Vrouw | 35
pregabaline (75mg)
Twee keer een periode gebruikt nav zenuwpijn veroorzaakt door een rughernia. De medicatie hielp bij mij heel goed tegen de zenuwpijn (drie keer per dag 75 mg) De eerste dagen, tijdens het opbouwen, last van bijwerkingen als duizeligheid en ‘high’ gevoel. Daarna kon ik er prima mee functioneren, enkel af en toe wat vergeetachtig/ minder geconcentreerd. Ook het geleidelij[lees meer...]k afbouwen ging goed. Geen blijvende bijwerkingen oid.

26-01-2021 | Vrouw | 36
pregabaline (75mg)
Slik deze medicijnen om 2 redenen. Voor angststoornissen en ACNES. Deze gebruik ik nu ongeveer een jaar. Er zijn periodes dat ik de dosering moet verhogen en andere periodes weer moet verlagen. Dit is extra vervelend omdat ik hierdoor steeds weer meer bijwerkingen krijg. De vervelendste tot nu toe vind ik toch wel de vele kilo's die ik aangekomen ben. En of het ook [lees meer...]serieus helpt tegen mijn zenuwpijn is twijfelachtig. Tegen mijn angst werkt het wel perfect icm antidepressiva.

20-02-2021 | Man | 37
pregabaline (75mg)
Ik heb de pregabaline 1 week genomen en ben er toen mee gestopt omdat ik allemaal zenuwtrekkingen er van kreeg. Ik kon niet eens mijn telefoon gebruiken want ik lag echt letterlijk te stuiteren op bed

25-11-2019 | Vrouw | 37
pregabaline (150mg)
Pregabaline voor fibromyalgie en ASS Ik val in slaap vallen als ik stilzit, ben enorm vermoeid, waarbij ik met moeite maar amper mijn ogen kan openhouden. Ongeacht aantal uren slaap (tussen 6 uur en 10 1/2 uur geprobeerd voor langere tijd, met zelfde effect). Energy drink helpt enigszins om te kunnen functioneren, maar de hoeveelheid nodig (8 à 10 blikjes per dag) is ook[lees meer...] niet goed voor mijn lichaam. Ik heb niet het idee dat de Pregabaline, de Duloxetine versterkt, maar heb net verhoging gehad v/d Pregabaline dus wacht dat af

09-01-2024 | Man | 38