categorie

Hormonen - combinaties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - combinaties

16-05-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Ik gebruik femoston 2 jaar i.v.m zware opvliegers. Ondertussen gestopt maar opvliegers kwamen heel snel terug. Ik voel me heel goed weer. Wel afentoe bloedingen. Ik weet dat ik femoston niet lang mag gebruiken maar ik weet niet hoe ik moet zonder.

07-05-2022 | Vrouw | 56
Premature menopauze
Het begon zo goed! Geen knalrood hoofd meer, geen opvliegers de heledag door! Wel 30 op een dag! Tot dat ik met de laatste 7 pillen moest beginnen, ik kreeg klachten alsof ik een longontsteking heb terwijl dat niet aan de hand is, hoofdpijn en vanaf dag 3 dat ik begon buikpijn bij de eierstokken die mij altijd pijnlijk zijn. Nu moest ik nog 7 pillen..de grijze... op 1 mei[lees meer...] best heftige buikpijn, in de avond heel iets een doorbraak bloeding tot woensdag! Toen begon het ik loop weer finaal leeg zoals voor ik de overgang in ging! Moet elk kwartier mij van top tot teen verschonen! Ik moest gister beginnen met een nieuwe strip maar ik stop er per direct mee! De menstruatie die is zo heftig dat dit de druppel is! Maandag gelijk de huisarts bellen, die dan gelukkig terug is van vakantie.

Kliogest

02-05-2022 | Vrouw | 57
Overgang
Had al 3 jaar veel last van overgangskilachten. Denk hierbij aan: moodswings, onredelijkheid, boos, verdrietig, opvliegers, slecht slapen, etc. Zo erg dat je huwelijk er serieus onder lijdt. Bah. Heb me 3 jaar lang niet mezelf gevoeld.

25-04-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Heb heel er last van me onderrug trek door naar me bil en been Jeuk aan me oog galbulten Slaap slecht Heel veel aan gekomen Ik ga ermee stoppe en proberen weer afvallen

28-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
In verband met overgangsklachten zoals hevige migraine ben ik dit gaan slikken. Het duurde heel lang voor ik verschil merkte. Na 2 jaar bleek ik borstkanker te hebben. Moest er direct mee stoppen

13-03-2022 | Vrouw | 67
Borstkanker
42 jaar borstkanker gehad en verwijderd heel veel opvliegers, angeliq gekregen slik het mijn hele leven ben nu 67 jaar krijg geen angeliq meer en heb de hele dag door opvliegers bijna geen deel van leven bij de dokter geweest van alles geprobeerd maar niets help waar om is het uit de handel gehaald hoe moet ik nu verder

08-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
Ik slik nu 1 mnd femoston 1/10 Opvliegers zijn veeeel minder, Niet helemaal verdwenen. Ik slaap zo goed dat ik niks meer slik om te slapen. Zin in seks is terug.

01-03-2022 | Vrouw | 62
Overgang
Na bijna 10 jaar femoston continue geslikt te hebben en trouw naar de bus voor mammografie is er bij mij3maanden geleden borstkanker geconstateerd. Een week late bleek ik ook een tumor in mij andere borst te hebben. Hormoongevoelige borstkanker. Moest onmiddellijk stoppen met de femoston. Ik word gek van de opvliegers, maar dames PAS OP met femoston.

17-02-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Met mijn overgangsklachten kon ik niet werken. Om de 5 minuten wel een hevige opvlieger en gevoel van angst. Verward gevoel, vergeetachtig en erge pijnlijke spieren en gewrichten. De arts stelde voor Femoston te gebruiken, de eerste maand namen de klachten af, na de tweede maand verdwenen de klachten volledig. Ik voel me weer fit, vrolijk, zonder pijn klachten. Voor mij to[lees meer...]taal geen bijwerken, een wonder middel. Ik gebruik het ruim 4 jaar met waarbij ik elke 3 maanden stop. Om te proberen of het ook zonder gaat.

04-02-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Angeliq is gewoon weer verkrijgbaar

04-02-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Angeliq is gewoon weer verkrijgbaar. Even goed informeren en anders kun je met je recept van je Nederlandse gyneacoloog terecht bij alle belgische apotheken

Diane-35

01-02-2022 | Vrouw | 27
cyproteron / ethinylestradiol
Acne/puistjes
Ik heb deze pil van mijn 16e tot 27e geslikt, met een pauze van 8 maanden toen ik 21 was. De pil werkte voor mij fantastisch: prachtige huid, minder beharing en geen last van mijn menstruatie. Op mijn 21e ben ik gestopt, maar na een maand of 4 werd mijn huid weer heel slecht. Toen microgynon en yasmin geprobeerd, maar daar werd ik echt labiel van, huilde echt om niets. [lees meer...] Dus weer terug naar de Diane (wel merkloos ondertussen, denk dat ik wel 5 soorten heb gehad, maar dat maakte weinig verschil). Deze werkte weer heel goed. De enige bijwerking is een laag libido. In de tijd dat ik geen Diane slikte had ik echt veel meer zin. Nu kom ik met veel moeite wel klaar, maar echt zin of genieten is het niet. Daarom nu besloten te stoppen en een mirena-spiraal te nemen. Ik vind het wel heel spannend met mijn huid, de puisten triggeren echt een heel grote onzekerheid, maar ga het toch proberen. Verder kan ik iedereen aanraden te stoppen met melkproducten (melk, kaas, yoghurt, room, weipoeder), dat maakt zoveel verschil voor de huid en is voor mij dé reden om het nu aan te durven! Ook retinol (vitamine A, ik heb 0,5% van The Ordinary) kan ik aanraden. Dat bevat dezelfde werkzame stof als roacutane, maar dan minder heftig. Voor iedereen die wil stoppen met de pil: succes, you can do it!

30-01-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Ik gebruik nu sinds een jaar femoston 1/5. Het bevalt mij heel goed. Voel mij een stuk rustiger en geen opvliegers meer. Wel heb ik sindsdien heel veel haaruitval gehad en ben ik 8 kilo afgevallen en heb mij eigenlijk geen dag fit gevoeld. Nu moet ik na een jaar even gaan stoppen van de huisarts maar wil het graag rustig afbouwen. Weet iemand daar een goede methode voor e[lees meer...]n in hoeveel tijd kun je het beste afbouwen. Ik las hier iemand die 6 dagen 1 pil overslaat en dan na vier dagen 1 over slaat en dan na twee dagen 1 overslaat , maar over hoeveel weken doe je dat? Eerst een paar weken 6 dagen en dan een paar weken vier dagen of meteen in 1 x achter elkaar. Ik hoop dat iemand daar iets over kan vertellen.

23-11-2021 | Vrouw | 57
Overgang
Na stoppen met anticonceptie na 3 maanden typische overgangs klachten; Onrust, concentratie problemen, somberheid, slecht slapen. Via huisarts Femoston 1/10 mg voor geschreven gekregen.Nu anderhalve maand verder tussen de 1ste en 2de strip bloedverlies, en tijdens helft vd 2de strip zeer pijnlijke/ gevoelige borsten.Verder wat last van bovenste luchtwegen.Meer vrouwen die[lees meer...] daar last van hebben gehad?

19-11-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Ik hoop anderen iets te kunnen helpen.....mijn klachten waren vaag. Vooral veel spierkrampen, geen opvliegers maar wel snel boos en angst. Een enorme spanning rond mijn keel. Dit alles is met 60% afgenomen en gebruik de continu nu voor de tweede maand.

14-11-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Na een aantal jaren voor mij acceptabele overgangsklachten veranderde dit. Van 1a 2 nachten minder goed slapen naar 4a 5 nachten. Ook kreeg ik flinke stemmingswisselingen, concentratie problemen, een soort mist in mijn hoofd. Ik kende mezelf niet meer terug. Dat veranderde toen ik op advies van de overgangsconsulente i.o.m HA Femoston 1/5 ging gebruiken. Ik sliep weer bet[lees meer...]er op een enkele slechte nacht na, stemming verbeterde. Na 3 maanden ontstond er licht vaginaal bloedverlies, dit kwam steeds vaker en heviger voor. Na 4 maanden keerden klachten waar ik het voor ging gebruiken terug. Dat icm bloedverlies maakte dat ik besloot te stoppen met Femoston. Voor het bloedverlies moest ik onderzoek laten doen, behalve stress geen afwijkingen. Na het stoppen met Femoston stopte ook het bloedverlies en bleven klachten redelijk stabiel.

Activelle

28-10-2021 | Vrouw | 57
Menopauze
Ben sinds 7 jaar in de overgang en heb van alles geprobeerd,femoston hielp in het begin heel goed maar daarna niet meer. Angeliq heeft me daarna nooit geholpen en toen kwam ik op livial. Dit hielp geweldig tegen de opvliegers maar kon na een tijdje niet meer goed slapen van de gespannen spieren en was altijd maar agressief en boos. Toen ik daarmee stopte werd ik een stu[lees meer...]k rustiger. Na een 4 maanden begonnen de opvliegers weer met voorafgaande paniekaanvallen. Na zelf onderzoek gedaan te hebben ben ik op activelle gekomen. Slik het nu 3 dagen en opvliegers zijn al zo goed als verdwenen. Paniekaanvallen al gelijk bij de eerste tablet. En...voel me heel erg goed.

24-10-2021 | Vrouw | 68
Overgang
Echt jaren en jaren geslikt....begon met 50 jaar in de overgang.na paar jaar ellende ,met femoston begonnen. Paar x gestopt.kwam in alle hevigheid terug. Nu ben ik bijne 69.op advies van arts gestopt.ik heb nu nog mega veel opvliegers dag en nacht.echt nat van zweet.en dan zegt huisarts kan niet meer als je 68 bent! Wat is het dan??? Was super blij met femoston.

15-10-2021 | Vrouw | 62
Overgang
Sinds twee weken gebruik ik Angeliq en voel me nu al stukken beter. Opvliegers zijn nagenoeg verdwenen waardoor ik veel meer energie heb en bijna de hele nacht kan doorslapen. Ik woon in Spanje en kreeg Angeliq voorgeschreven van mijn Nederlandse arts. Als je het werkelijk zoveel waard is, en daar kan ik goed in komen, koop een retourticket naar Spanje, zoek een Nederlands[lees meer...]e arts en vraag of hij Angeliq voorschrijft. Als je er gelijk een korte vakantie aan vast knoopt, sla je twee vliegen in een klap. Veel succes.

09-10-2021 | Vrouw | 59
Overgang
Heerlijk, geen opvliegers meer, en ik slaap fantastisch!

27-09-2021 | Vrouw | 65
Menopauze
Het is inderdaad waar dan Angelique zeer goed werkte, maar helaas heb ik ook vernomen dat dit uit de handel is genomen, wat doen ze de mensen toch aan. Weer iets anders proberen en zien hoe het werkt. Heb ook zo een gevoel van “ terug naar af” , voor de tijd dat we hier nog op deze aarde mogen vertoeven!!!

25-09-2021 | Vrouw | 45
Premature menopauze
beste mede.lotgenoten ik neem femoston conti, mssch is het een tip? mssch dat je daarmee betere ervaring krijgt dan met het andere product of mssch moet je de dosering wijzigen? ik vraag me ook af op LT hoe het dan gaat, maar dat weet je niet vooraf. vr mij is het gewoon ook nodig ivm osteoporose, wat deels een gevolg was van al 8 j geen hormonen zelf meer aan te[lees meer...] maken en slecht dieet

10-09-2021 | Vrouw | 61
Overgang
Geweldige pil heeft mij mijn leven teruggegeven. Helaas uit de handel genomen andere medicijnen gekregen, lenzetto spray en trogestan, door de bijwerkingen en opvliegers hiermee gestopt ben na ruim 10 jaar terug bij af voel me vreselijk.

23-08-2021 | Vrouw | 53
Overgang
53 jaar, vervelende overgangsklachten, opvliegers vooral in de nacht, hoofdpijn, onrustig, slecht slapen. Gebruik dit middel sinds 6 weken. Sinds kort last van de eerder genoemde bijwerkingen. Kan door duizeligheid sinds 10 dagen nauwelijks autorijden.

22-08-2021 | Vrouw | 70
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ben 70 jaar en heb elk uur opvliegers waar ook nog paniekgevoelens aan vooraf gaan. Valt echt niet mee te leven. Heb dit al vanaf de overgang sinds mijn 50 ste jaar en schijnt maar niet over te gaan. Echt afschuwelijk.

Activelle

15-08-2021 | Vrouw | 49
Overgang
Nadat 'Angeliq' uit de handel werd genoemen, schreef de arts Activelle voor. Ik kreeg erg snel terug opvliegers en voelde me inwendig erg nerveus. Toen las ik zelf over de samenstelling die anders is dan 'Angeliq'. Terug naar dokter... Ondertussen is Angeliq vervangen door KLIMIDIX, en is in België reeds verkrijgbaar. Na één week merk ik terug het verschil! Ben teru[lees meer...]g mezelf... (ps ik ben nu 49 en zit als zes jaar in de overgang)

14-08-2021 | Vrouw | 49
Overgang
Helaas is dit product uit de handel en schreef miijn arts een ander middel voor (met een andere samenstelling) De overgangssymptomen kwamen echter met de nieuwe pil snel terug: koud zweet, veel wakker worden, nerveus, prikkelbaar...Symomen die erg gelijk lopen met stress. Gisteren terug naar artsenpraktijk ... die nieuwe pil bevatte geen drospirenon...Maw heb nu een pil ge[lees meer...]kregen met precies dezelfde samenstelling als Angelique : KLIMIDEX... Ik hoop dat ik snel terug mezelf ordt ,want ik voel me nu precies als in de menopauze...

12-08-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Ik ben 51 en overgestapt van de anticonceptie pil naar femoston 0,5/2,5 op advies van de overgangsconsulent. Ik had ondanks de pil erg last van de overgang sliep niet meer, onrust in mijn lijf, en stemmingswisselingen .nu sinds 2 dagen aan de femoston heb wat last van misselijkheid en heb weinig energie. Ook wat somber . Hoop dat dit alleen in het begin is . En dat ik m[lees meer...]e snel weer mezelf voelt .

03-08-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Zweetaanvallen stukken minder, daarvoor in de plaats opgeblazen buik, gezicht, stemmingswisselingen, gewichtstoename

29-07-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Er is een middel in België (heb het vandaag met mijn Angeliq recept opgehaald in België) Klimedix van Gedeon Richter heeft dezelfde samenstelling: 1mg Estradiol/2mg Drospirenon als Angeliq en heeft niet die nare bijwerkingen. Helemaal hetzelfde alleen nog niet in Nederland Hoorde daar ook het gerucht dat Angeliq in oktober terugkomt maar mocht dat niet waar zijn dan is Kli[lees meer...]medix het alternatief. Hoop dat dit helpt

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5661)
Anticonceptie - overig (4164)
Cholesterol (3070)
Depressie - antidepressiva overig (2905)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2605)
Pijn - morfine-achtigen (2375)
ADHD - psychostimulantia (2329)
Pijn (2137)
Verslavingsziekten (2128)
Bloeddruk - betablokkers (1802)
Maagzuur - protonpompremmers (1674)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1607)
Anticonceptie - eenfase (1485)
Angststoornissen (1360)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1320)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1306)
Depressie - antidepressiva TCA (1140)
Antibiotica - urineweginfectie (1111)