categorie

Hormonen - combinaties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - combinaties

15-10-2021 | Vrouw | 62
Overgang
Sinds twee weken gebruik ik Angeliq en voel me nu al stukken beter. Opvliegers zijn nagenoeg verdwenen waardoor ik veel meer energie heb en bijna de hele nacht kan doorslapen. Ik woon in Spanje en kreeg Angeliq voorgeschreven van mijn Nederlandse arts. Als je het werkelijk zoveel waard is, en daar kan ik goed in komen, koop een retourticket naar Spanje, zoek een Nederlands[lees meer...]e arts en vraag of hij Angeliq voorschrijft. Als je er gelijk een korte vakantie aan vast knoopt, sla je twee vliegen in een klap. Veel succes.

09-10-2021 | Vrouw | 59
Overgang
Heerlijk, geen opvliegers meer, en ik slaap fantastisch!

27-09-2021 | Vrouw | 65
Menopauze
Het is inderdaad waar dan Angelique zeer goed werkte, maar helaas heb ik ook vernomen dat dit uit de handel is genomen, wat doen ze de mensen toch aan. Weer iets anders proberen en zien hoe het werkt. Heb ook zo een gevoel van “ terug naar af” , voor de tijd dat we hier nog op deze aarde mogen vertoeven!!!

25-09-2021 | Vrouw | 45
Premature menopauze
beste mede.lotgenoten ik neem femoston conti, mssch is het een tip? mssch dat je daarmee betere ervaring krijgt dan met het andere product of mssch moet je de dosering wijzigen? ik vraag me ook af op LT hoe het dan gaat, maar dat weet je niet vooraf. vr mij is het gewoon ook nodig ivm osteoporose, wat deels een gevolg was van al 8 j geen hormonen zelf meer aan te[lees meer...] maken en slecht dieet

10-09-2021 | Vrouw | 61
Overgang
Geweldige pil heeft mij mijn leven teruggegeven. Helaas uit de handel genomen andere medicijnen gekregen, lenzetto spray en trogestan, door de bijwerkingen en opvliegers hiermee gestopt ben na ruim 10 jaar terug bij af voel me vreselijk.

23-08-2021 | Vrouw | 53
Overgang
53 jaar, vervelende overgangsklachten, opvliegers vooral in de nacht, hoofdpijn, onrustig, slecht slapen. Gebruik dit middel sinds 6 weken. Sinds kort last van de eerder genoemde bijwerkingen. Kan door duizeligheid sinds 10 dagen nauwelijks autorijden.

22-08-2021 | Vrouw | 70
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ben 70 jaar en heb elk uur opvliegers waar ook nog paniekgevoelens aan vooraf gaan. Valt echt niet mee te leven. Heb dit al vanaf de overgang sinds mijn 50 ste jaar en schijnt maar niet over te gaan. Echt afschuwelijk.

Activelle

15-08-2021 | Vrouw | 49
estradiol / norethisteron continu
Overgang
Nadat 'Angeliq' uit de handel werd genoemen, schreef de arts Activelle voor. Ik kreeg erg snel terug opvliegers en voelde me inwendig erg nerveus. Toen las ik zelf over de samenstelling die anders is dan 'Angeliq'. Terug naar dokter... Ondertussen is Angeliq vervangen door KLIMIDIX, en is in België reeds verkrijgbaar. Na één week merk ik terug het verschil! Ben teru[lees meer...]g mezelf... (ps ik ben nu 49 en zit als zes jaar in de overgang)

14-08-2021 | Vrouw | 49
Overgang
Helaas is dit product uit de handel en schreef miijn arts een ander middel voor (met een andere samenstelling) De overgangssymptomen kwamen echter met de nieuwe pil snel terug: koud zweet, veel wakker worden, nerveus, prikkelbaar...Symomen die erg gelijk lopen met stress. Gisteren terug naar artsenpraktijk ... die nieuwe pil bevatte geen drospirenon...Maw heb nu een pil ge[lees meer...]kregen met precies dezelfde samenstelling als Angelique : KLIMIDEX... Ik hoop dat ik snel terug mezelf ordt ,want ik voel me nu precies als in de menopauze...

12-08-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Ik ben 51 en overgestapt van de anticonceptie pil naar femoston 0,5/2,5 op advies van de overgangsconsulent. Ik had ondanks de pil erg last van de overgang sliep niet meer, onrust in mijn lijf, en stemmingswisselingen .nu sinds 2 dagen aan de femoston heb wat last van misselijkheid en heb weinig energie. Ook wat somber . Hoop dat dit alleen in het begin is . En dat ik m[lees meer...]e snel weer mezelf voelt .

03-08-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Zweetaanvallen stukken minder, daarvoor in de plaats opgeblazen buik, gezicht, stemmingswisselingen, gewichtstoename

29-07-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Er is een middel in België (heb het vandaag met mijn Angeliq recept opgehaald in België) Klimedix van Gedeon Richter heeft dezelfde samenstelling: 1mg Estradiol/2mg Drospirenon als Angeliq en heeft niet die nare bijwerkingen. Helemaal hetzelfde alleen nog niet in Nederland Hoorde daar ook het gerucht dat Angeliq in oktober terugkomt maar mocht dat niet waar zijn dan is Kli[lees meer...]medix het alternatief. Hoop dat dit helpt

28-07-2021 | Vrouw | 44
Vervroegde menopauze
Vreselijk laat van overgangsklachten uit eindelijk na de gyn zh voor hormoontherapie . Ik was er heel blij mee dat het bestond dus kreeg femoston 1/10 voorgeschreven met de instelling dat het ging helpen. Maar helaas allergie,s reactie gekregen moest na 1 week meteen stoppen .voor mij voorloppig even geen andere therapieen geen fijne ervaring

14-07-2021 | Vrouw | 58
Menopauze
Steeds tussendoor bloedverlies en soms op menstruatie lijkende bloedingen

11-07-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb ook elke maand bloedverlies en soms wat tussendoor maak mij ongerust nog meer mensen ervaring je leest zoveel enge dingen mijn uitstrijkje was goed nu allerlei vervolg onderzoek. Bah

02-07-2021 | Vrouw | 49
Overgang Nu verkrijgbaar als Klimedix Gideon Richter

Diane-35

15-06-2021 | Vrouw | 20
cyproteron / ethinylestradiol
Acne/puistjes
Ik ben op mijn 15 begonnen deze pil te nemen voor mijn acne. Ik ben altijd last blijven hebben van mijn acne, wel minder. Ik heb door deze pil hart ritme stoornissen gekregen, een angst stoornis en nu tijdens het stoppen al 2 weken last van non stop zware migraine, zo erg dat ik nog amper kan functioneren. Denk aan jullie gezondheid. Een puistje hier en daar veel liev[lees meer...]er dan alle nare bijwerkingen dat deze pil geeft, vertrouw mij.

03-06-2021 | Vrouw | 49
Menopauze
Mijn ervaringen met deze medicijn zijn: Geen opvliegers meer ‘s nachts en overdag Goede nachtrust Ik voel me fit en energiek Uiterlijk zie ik er beter uit( qua huid en haar conditie en lichaam) Bijwerking die ik heb ervaarde is hoofdpijn zonder ik de progesteron tablet begin in te nemen en dat duurt een paar dagen.

01-06-2021 | Vrouw | 35
Hypoparathyreoïdie
Ik heb geen hypofyse meer. Slik femoston voor de vrouwelijke hormonen. Slikte eersrlt de pil maar al 17 jaar dag in dag uit. En weet kans op trombose is vanaf je 35ste groter. Vandaar overgegaan op femoston. Heb heel erge doorbraakbloedingen,ben lusteloos ,heb heel veel spierpijn en stemmingswisselingen. Gebruik nu 3 weken hoop dat gauw beter gaat. Maar weer aan de pil zie[lees meer...] ik ook niet echt zitten.

29-05-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Ik heb na een jaar weer bloed verlies de eerste keer heftig ongesteld nu soms een beetje bloed heb een uitstrijkje gehad en een pipelle dat was gelukkig goed maak me toch weer ongerust iemand anders ook last ?

16-05-2021 | Vrouw | 52

11-05-2021 | Vrouw | 34
Premature menopauze
Ik ben bijna 35 en na 30ste last van overgang en na 2 jaar van bloed onderzoeken in 2 ZH, interne en extrerne echo's is er POI/POF vastgesteld. Ging periode van acceptatie en verwerking in en wilde geen pillen en dat zeker 2 jaar na diagnose volgehouden, Nu toch 8 feb begonnen met Femeston 1/10, voorgeschreven door gyn. Nu dacht dat ik me beterder voelde maar vind ik last[lees meer...] heb van bijwerkingen: (Vagina schimmel in begin,)hoofdpijn,misselijk,vreselijk intens moe waardoor ik leven zwaar vind. Gevoel van zwakte en vermoeidheid. Lees er weinig over, meer mensen met die ervaring?

Cyproteron/ethinylestradiol

06-05-2021 | Vrouw | 45
cyproteron / ethinylestradiol
Acne/puistjes
Al jarenlang zit ik aan de pil wegens zware acné op het gezicht. Veel rommel, cremetjes die je huid uitdroogde en minder leuk waren voor het beddengoed, gebruikt en uiteindelijk waren dat maar tijdelijke oplossingen. Uiteindelijk besloten we in overleg met Dermatoloog, te starten met de anti-conceptiepil omdat dat het enige zou zijn wat voor mij zou werken! Na een maand za[lees meer...]g ik wel degelijk verbetering optreden. Blijer kon je me niet maken na zo'n lang kwellende trauma te hebben doorgemaakt. Mijn zelfbeeld werd er nl niet beter op! Maargoed inmiddels al heel wat jaren aan de pil en het enige wat ik heb opgemerkt is dat ik iets aan ben gekomen en soms ook migraine ervaar maar voor de rest ben nog altijd heel dankbaar dat ik zo'n mooi gaaf gezicht heb wetende waar ik vandaan kom! Wat doet dat veel met je wetende dat het ook anders kan. Nu jaren later... Ben inmiddels 45 jaar oud! Ik zit op het moment aan de prednisone door een zware allergische reactie tijdens het drinken van contrastvloeistof alweer 6 weken geleden. Prednisone stootkuur en nu nog steeds in afbouw maar helaas de pil in combinatie Prednison werkt niet en zie ik mijn acné weer terugkomen tot mijn grote teleurstelling! Ik probeer mij er niet aan te storen omdat ik weet dat het ook anders kan, maar toch... het is en blijft een trauma! Dus je begrijpt dat ik zsm van de prednisone af wil zodat de pil weer zijn werk gaat doen! Ik wens allen hier heel veel sterkte en beterschap want ik weet als geen ander wat het is om te leven met een acné huid!

04-05-2021 | Vrouw | 58
Overgang
slik ik nu 2 jaar, en ga hiermee door wanneer ik zelf denk dat het genoeg is . Ervaar dagelijks 2 of 3 opvliegers (is mee te leven) in plaats van 48 per etmaal.... Deze lichte variant bevalt mij prima , ik heb mijn leven weer terug! hiervoor een bloeddrukverlager geslikt, hielp niet echt. Daarvoor, Activelle, hielp goed, maar mocht maar tijdelijk. Met Femoston conti 0,5/[lees meer...]2,5 ben ik tevreden.

28-04-2021 | Vrouw | 55
Overgang
Ik was 43 toen ik in de overgang kwam. Ik had last van mijn gewrichten en stemmingen. Voelde me diep ongelukkig en niet mezelf. Na 3 maanden Angeliq had ik nergens meer last van. Ik ging 1x per jaar op controle in het ziekenhuis, overgangspoli te Drachten. Een hele goede begeleiding en super fijne afdeling. Ik ga nu stoppen na 11 jaar omdat het niet meer te verkrijgen is[lees meer...]. Anders had ik het nog 1,5 gebruikt.

19-04-2021 | Vrouw | 54
Overgang
Ik slik nu 3 jaar Femoston, en ben zo blij hiermee! Eindelijk van die vreselijke opvliegers af de hele dag/nacht door Nu nog zo af en toe een hitte aanval maar die is te doorstaan :) Ik slaap sinds het gebruik weer heerlijk, mijn gewrichtspijnen zijn zo goed als weg gegaan sinds gebruik. Ik heb ook geen tussendoor bloedingen Mijn humeur is verbeterd, ik was echt zo somber [lees meer...]aan het worden. Ben wel 8 kilo aangekomen, maar heb ook een te trage schildklier en gelijktijdig met gebruik van dit medicijn gestopt met roken..dus tja......Mijn zin in intimiteit is wel compleet verdwenen Geen idee of dat met dit medicijn te weerleggen valt..? Nu wil ik eigenlijk stoppen met gebruik. Omdat het advies 2 jaar gebruiken is. Maar ik durf het niet goed, ben zo bang terug te vallen in de situatie van mijn hormonen oorlog voor het gebruik van Femoston. Iemand hier ervaring mee?

17-04-2021 | Vrouw | 66
Overgang
Ik slikte Angeliq in 2012, het grootste wondermiddel, 12 kilo afgevallen ,ben maag en darm patiënt, 4 jaar geen last gehad, ik was toen 58 . Mijn huisarts schreef hem niet meer voor. Kreeg op gegeven moment weer vreselijk opvliegers , maar ook vreselijk kou aan vallen, die waren zelfs nog erger. Moest weer terug naar de gynaecoloog, en kreeg femoston, was ook goed[lees meer...] ,maar niet dat wondermiddel. Ben nu even gestopt , opvliegers zijn niet zo erg meer ,maar de kou aanvallen wel. En de maag en darm klachten zijn heviger geworden, en ik ben ook vrij nerveus. Dus ik begin een deze dagen weer.

17-04-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Ik slikte van te voren Angeliq hormoon 1 mg oestradiol en 2.5 dospirinon. Was ik extreem tevreden over geen rare bijwerkingen en voelde mij er fit bij. Helaas nu om economische reden uit handel gehaald in Nederland. Raakte ervan in paniek. Iets met zelfde samenstelling is er niet. Toen Femostan continue gaan gebruiken....0.5 oestradiol en 2.5 dydrogestron.....bij iedere ta[lees meer...]bletje wat ik innam voelde ik mij beroerder. Doodmoe ...iedere dag hele dag misselijk....onrustig.....pijn in bekken zwaar onderbuikgevoel....het gevoel niets meer te kunnen verdragen....echt vreselijk !!! Ik ga vandaag stoppen met femoston contineu.....dexe bijkomende bijwerkingen wegen nergens tegen op. Maandag weer naar huisarts. Er is geen alternatief voor Angeliq hormoon.....kwam dit maar terug in Nederland het was voor mij wonder pilletje. Ik stuur mijn informatie nog eens omdat ik zag dat mijn verhaal er eerder niet is opgezet

16-04-2021 | Vrouw | 54
Overgang
Ongesteld worden tijdens het gebruik van Femoston hoort er ‘gewoon’ bij! Je houd je lichaam in principe toch voor de gek met die pillen dus daar hoort ongesteld zijn bij!

15-04-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Slikte Angeliq hormoon 2 jaar....1 mg estradiol en 2 mg dospirinon. Super super tevreden over....droge mond weg na week slikken en geen warmte aanvallen opvliegers !!!! Maar nu helaas om economische reden in nederland uit handel genomen !!!! Er is geen ander alternatief met 1 mg estradiol erin.....als wel een te hoog dydrogestron erbij waar je weer extreem moe van wordt en[lees meer...] misselijk !!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5518)
Anticonceptie - overig (4039)
Cholesterol (3014)
Depressie - antidepressiva overig (2856)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2532)
Pijn - morfine-achtigen (2324)
ADHD - psychostimulantia (2258)
Pijn (2099)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1647)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1306)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1258)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1227)
Depressie - antidepressiva TCA (1107)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)