categorie

Hormonen - combinaties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - combinaties

27-01-2023 | Vrouw | 60
Overgang
Jarenlang pillen geslikt, Angelique, toen gemisten met als laatste 0.5 mg. Gestopt en verschrikkelijke klachten. 60 je, overweeg nu weer te beginnen met pleisters . Slapeloosheid zonder iets te nemen nu, opvliegers, gewrichtspijn

17-01-2023 | Vrouw | 57
Overgang
Ik slik al 10 jaar Femoston, dit in eerste instantie voor mijn geestelijke gesteldheid tijdens de overgang, ik huilde om alles, of werd juist heel boos om niks. Na 10 jaar adviseerde mijn huisarts om maar eens te stoppen omdat ik nu met 57 jaar wel door de overgang heen zou zijn. Ik dacht idd ik wil het wel proberen altijd pillen slikken is ook niks. Nu een half jaar lat[lees meer...]er ben ik net een wandelende fontein heb zoveel opvliegers dat ik met tissues overal op mijn lichaam in bed lig en na 5 mnd een ander matras heb gekocht omdat ik er vies van was geworden. Ik heb de huisarts gebeld dat ik er klaar Mee ben en de pillen weer wil want t moet wel leuk blijven. Nu moet ik eerst naar de gynaecoloog, gelukkig had ik nog voor twee mnd liggen en ben er gewoon aan begonnen. Geen zweten meer snachts maar ik merk wel dat mijn lichaam weer aan de hormonen moet wennen. Slaap nu ondanks dat ik geen opvliegers meer heb erg slecht, maar dat komt hopelijk snel goed, verder ben ik heel tevreden.

15-01-2023 | Vrouw | 58
Overgang
Minder opvliegers , wel haaruitval .gevoelige borsten en buik.

14-01-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Van de gewone pil yasmin .Met 10 migraine aanvallen per maand,naar femoston overgestapt.Wat een drama,30 dagen migraine,daar tableyten voor wat weer medicijnafhankelijke hoofdpijn veroorzaakt.Ten einderaad.

07-01-2023 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron
Begon ik sinds 2weken geleden tegen opvliegers . Nou enge gevoel van paniekaanvallen ,gevoel van verlies mijn controle en balance,gevoel van epilepsieaanval,kan niet goed concentereren ,vergeetachtig,harde hartkloppen in nacht en overdag ,normaal tegen paniek nam ik medicijn 1/4 p/drustgevende ,en nu 1hele tablet door deze toegenomen klachten . Weet echt niet wat moet ik d[lees meer...]oen .iemand heeft deze ervaring gehad?

30-12-2022 | Vrouw | 51
cyproteron / ethinylestradiol
Ik heb veel spijt dat ik ooit 14 jaar lang de diane 35 pil innam !!Het eerste jaar viel het mee omdat mijn huid mooier werd en ik werd minder gevoelig en minder pijnlijke regels maar elk jaar ging mijn energie meer en meer achteruit !! Ik was heel snel moe en had constipatie en was minder gelukkig en mijn gevoelens vlakten meer en meer af...ik werd oppervlakkig terwijl ik [lees meer...]de jaren ervoor een meisje was met veel energie en heel gelukkig. Ik zie de inname van die pil als de fout van mijn leven ....bij het minste wat ik deed was ik moe...toen ik ermee stopte kreeg ik allerlei afkickverschijnselen maar gelukkig kwam mijn energie terug maar nu sukkel ik met de darmen want ik heb mijn darmen 14 jaar vertraagt...een mens is best puur natuur zonder chemische hormonen !!!

11-12-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Hallo, in verband met erg depressieve klachten, ( geen opvliegers o.dat ik al AD slik) ben ik na diverse therapieen/gesprekken met psycholoog (1e diagnose was burn-out) zo'n 4 weken geleden begonnen met Femoston continu. Ik heb nu het idee dat de depressieve gevoelens wel verminderd zijn, maar heb nu een onrustig en gejaagd gevoel. En ontzettend veel hartkloppingen. Zou di[lees meer...]t kunnen komen door de beginfase en zal het overgaan na langere tijd gebruik ? Lees overal dat je het de tijd moet geven. Iemand ook ervaring dat de klachten de eerste weken verergeren ?

29-11-2022 | Vrouw | 54
Overgang
Van eindeloos veelopvliegers, niet slapen, pijn in de gewrichten naar een fit mens. Was ik maar jaren eerder naar arts gegaan!

27-11-2022 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
10 jaar deze pil geslikt, en ik raad hem voor iedereen aan. Ik ben in 2015 een keer gestopt, toen kwam alle acne weer terug. Nu vanwege kinderwens gestopt, en het is weer compleet terug zoals vroeger. Gelukkig ben ik wel snel zwanger geraakt na het stoppen met de pil(4e maand). Nu erg vette huid en onregelmatige huid. Veel kleine bultjes en onderhuidse witte bultjes. Van d[lees meer...]e huisarts antibiotica lotion gekregen maar ook dit helpt niet volledig. Als ik bevallen ben ga ik meteen weer terug.

22-11-2022 | Vrouw | 57
Acne/puistjes
Ik neem de Dianepil sinds mijn 19de. Ben enkel gestopt voor mijn drie zwangerschappen, intussen ben ik 57. Voor mij zeer doeltreffend tegen acne en lichte overbeharing. Mijn haar was mooi en vol en glansde, mijn huid effen, zonder puistjes, mijn borsten iets groter en daar was ik blij mee gezien kleine cup A. Enige nadeel was enkele dagen hoofdpijn in de stopweek (ik n[lees meer...]am ze drie maand door, dus maar om de drie maand hoofdpijn. Nu gestopt op advies van gynaecoloog. Ik neem nu Progynova en Progebel. Heb terug acne, grovere poriën, haaruitval en haartjes waar ik ze niet wil. Ik overweeg opnieuw te starten met Diane, voelde me veel beter over heel de lijn. Iemand van mijn leeftijd die hier ervaringen mee heeft, met de Diane pil te blijven nemen, ook na de menopauze?

20-11-2022 | Vrouw | 54
Overgang
Ben sinds een paar maanden begonnen met femoston omdat ik heel slecht sliep en heel veel last had van mijn gewrichten. Ik had niet erg veel last van opvliegers wel was ik ook heel somber. Al deze klachten zijn zo goed als verdwenen. Dus ben daarom heel tevreden over het gebruik van femoston. Wel heb ik erg veel last gekregen van extreem veel haaruitval en zou daarom missc[lees meer...]hien willen stoppen maar ben bang dat de andere klachten weer terugkomen. Zijn er misschien ook nog andere die als bijwerking haaruitval kreeg en zo ja of dat ook over gaat

19-11-2022 | Vrouw | 50
Overgang
Reden dat ik begon met Femoston waren opvliegers (30 per dag) en nachtzweten en slecht slapen. Maar door de bijwerkingen voel ik mij nog slechter. Iedereen zegt dat ik mezelf niet meer ben. Ik ga stoppen. Liever opvliegers dan wat ik nu allemaal ervaar.

13-11-2022 | Vrouw | 47
Overgang
Sinds mijn 45 ste jaar had ik last van chronische vermoeidheid waarbij slapen en rusten geen effect had. Libido onder het vriespunt en een kort lontje. Enorme bloedsuikerspiegel schommelingen na het eten van suiker en/of snelle koolhydraten. Na een jaar kwam daar spierpijn en uiteindelijk ook gewrichtspijnen bij en een totaal gebrek aan motivatie en emotie. Alsof ik er nie[lees meer...]t meer was. Die klachten werden zo ernstig dat ik in overleg met HA begonnen ben met Femoston. Na 1,5 maand was ik weer voor 90% mezelf, 300% meer energie, emotioneel wel wat instabieler maar dat heb ik ervoor over. Weer het gevoel dat ik leef.

25-10-2022 | Vrouw | 50
Overgang
Ik werd heel geïrriteerd en gestressed zonder andere oorzaak dan dat er een correlatie met mijn periode was. Sinds ik femoston gebruik is dat over. Helaas heb ik sindsdien ook slaapproblemen. Het gebeurt vaak dat ik me ‘s nachts heel wakker voel, ook als ik vroeg naar bed ben gegaan omdat ik zo moe was. Vroeger had ik dat hoogstens twee keer per jaar, altijd op een omsla[lees meer...]gpunt van mijn periode: hetzij als ik ongesteld moest worden hetzij rond mijn ovulatie. Verder heb ik de laatste 5 jaar heel vaak spierpijn in mijn bovenbenen, zo erg dat ik er wakker van wordt. Daar heeft de femoston NIET tegen geholpen. Ik overweeg om te stoppen met femoston en te kijken of ik dan wel kan slapen.

22-10-2022 | Vrouw | 58
Apneu
Heel veel last van pijn in mijn benen na stoppen minder last

20-10-2022 | Vrouw | 55
Overgang
Ik heb eerst 5 jaar Angelique geslikt en sinds deze uit de handel werd gehaald slik ik nu al 2 jaar Femoston. Ik probeer nu te stoppen omdat ik weet dat het niet goed is om te lang te gebruiken. Ik heb overdag geen klachten , en krijg s'avonds nog wel eens een opvlieger, maar dat vind ik niet erg. Alleen s'nachts word ik om de 2 uur wakker en slaap niet makkelijk weer in.[lees meer...] Ik ben benieuwd hoelang dit nog duurt, ben ik nog in de overgang of komt er een sterkere reactie door het acuut stoppen met Femoston. Heeft het zin om eens in de 3 dagen nog een tabletje te slikken ..en dan steeds meer afbouwen ?

11-10-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Sinds mei 2022 begonnen met Femaston 1/10. Sinds 5 jaar zit ik in de overgang en heb ik geen menstructie , eigenlijk weinig klachten geahd tot begin dit jaar. Veel opvliegers onrustig gevoel, pijnlijke spieren vaag/waazig gevoel in hoofd. De overgang heeft ook meegeholpen aan overspannenheid. Bij HA kreeg ik voor mijn overgangsklachten Femaston 1/10 voorgeschreven. De eers[lees meer...]te 2 maanden ging het eigelijk prima, de meeste vage klachten waren verdwenen. Daarna kreeg ik elke mnd met begin van de tweede strip grijze pil ongesteldheid klachten terug. Buikpijn-bloedverlied zere borsten. Door de HA ben ik toen doorgestuurd naar de Gynaecoloog. Die kwam met de oplossing om over te stappen naar Femaston 1/5. Zo gezegt zo gedaan maar pffffff wat een ellende. Voel mij niet fijn on rustig gevoel is terug, hartkloppingen zware ademhaling. Nu dus maar terug naar de HA en Gynaecoloog. Schiet voor mij dus even niet op.

25-09-2022 | Vrouw | 57
Overgang
Al 4,5 jaar in de overgang. Veel opvliegers en vanaf begin dit jaar niet fatsoenlijk meer geslapen. Veel moe, pijnlijke gewrichten, droge ogen. Eerste week van gebruik nog niet veel verandering. Na 2 weken kon ik eindelijk weer eens een nacht doorslapen en ik heb geen opvliegers meer. Na 4 weken gebruik spontaan zeer heftige bloedingen met buikpijn en rugpijn.

22-09-2022 | Vrouw | 55
Overgang
Na een half jaar de hele dag en nacht opvliegers en van alles geprobeerd op natuurlijke middelen ben ik sinds een maand met dit medicijn begonnen , na 2 weken al effect en na 4 weken geen opvliegers meer , en weer normaal kunnen functioneren, de enige bijwerking na 4 weken een lichte doorbraak bloeding , maar als dat alles is ..... erg tevreden met dit medicijn.

19-09-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik ervaar heel veel last in mijn dagelijks leven door de overgang. Geen opvliegers maar veel pijn in mijn lijf, het voelt alsof ik heel de dag spierpijn heb en stijf ben. S'nachts doet zelfs omdraaien en lang in dezelfde houding liggen pijn. Mijn bekkengebied is heel gevoelig. Ik voel me moe en erg neerslachtig. Een maand de femoston 1/10 geprobeerd, huid en haar wordt er [lees meer...]mooi van, wat haaruitval, gewichtstoename en pijnlijke borsten en spierpijn lijkt erger te worden. Ik ben er weer mee gestopt. Ik hoor graag of anderen soortgelijke ervaringen hebben, voel me hier zo eenzaam en ellendig door, weet niet meer wat te doen en hoe de dag door te komen. Alvast dank voor het delen.

Angeliq

27-08-2022 | Vrouw | 52
estradiol / drospirenon
Overgang
Gaan gebruiken nav overgang op aanraden huisarts. Met name voor de vervelende zweetaanvallen. Gebruikt het zelf ook al 10jaar: eerst elke dag en na paar jaar nog 3x per week. Ik zou na dag of 10 al verschil merken. Maar ik had meteen weer enorme stemmingswisselingen/slechte zin, die ik na stoppen pil (na maandje afkicken) niet meer echt had. Dacht heeft ff nodig, m[lees meer...]aar het is er nog steeds. Erg vervelend. Veel meer witvloed/bloed ook. Wel idee dat gewrichtsklachten (knie/heup/bil) minder zijn na 2e maand slikken. Opvliegers wel al snel weg gebleven. Het andere overmatig zweten, rug/borst/hoofd blijft. Dus weet niet of verder gebruik zin heeft. 3 maanden te kort om te oordelen? Graag jullie mening.

19-08-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Ik had/heb veel last van de overgang, stemmingswisselingen, depressiviteit, angsten, en zelfs bij vlagen suicidaal. En daarnaast wel 30 opvliegers per 24 uur, wat weer leidde tot slaapgebrek en de andere klachten ook versterkte. Via een overgangsconsulent 4 jaar geleden gestart met Femoston, en het was geweldig! Geen opvliegers, geen depressie, ik was weer mezelf. Helaas [lees meer...]hield dat begin dit jaar op, de stemmingswisselingen waren weer terug. Ik ben nu 3 maanden gestopt, en voel me geestelijk goed, maar heb wel weer ontzettend veel opvliegers. Ik twijfel wat ik nu moet doen. Mss een lichtere dosis?

14-08-2022 | Vrouw | 48
Menopauze
Ik zat sinds 2 jaar in de overgang met echt heel veel overgangsklachten die zowel mijn dagelijkse leven als mijn werkleven heel sterk negatief hebben beinvloed. Door al die heftige overgangsklachten heb ik mijn leven als heel zwaar ervaren. Ik ging op zoek naar een oplossing voor mijn overgangsklachten en las online iets over hormoon vervangend therapie en dat merendeel va[lees meer...]n de overgangsklachten hierdoor zouden verdwijnen. Vervolgens heb ik met mijn huisarts hierover gesproken. Voordat ik aan mijn hormoontherapie zou beginnen heb ik wel eerst een mammografie laten doen. Gelukkig was er niks aan de hand met mijn borsten. Sinds eergisteren begonnen met mijn hormoontherapie Femoston continue. Ik merkte gelijk al na de eerste dag het verschil: geen nachtelijk zweten, geen opvliegers, geen gewrichtspijnen (geen kniepijn meer etc), geen stemmingswisselingen, geen prikkelbaarheid, geen irritatie, geen depressieve gevoelens, geen huilbuien, vermindering van moeheid en geen branderigheid in mijn vagina. Momenteel nog geen bijwerkingen ervaren. Nu even afwachten of mijn andere overgangsklachten ook verdwijnen..Ik ben zo blij met Femoston continu. Begin weer mezelf te zijn...

12-07-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Ben 1,5jr geleden gestopt met de pil en kreeg ineens allerlei vreemde lichamelijke klachten, kon uiteindelijk amper nog functioneren. Na maanden diverse malen bij de huisarts, internist etc te zijn geweest, niet serieus genomen door beide....bij overgangsconsulente gekomen. Wat een herkenning van mijn klachten. Gestart met femoston 1/5, eerste paar mnd bloedingen en/of[lees meer...] pijn onderbuik gehad. Voel me als herboren, slaap geweldig en ben fitter als ooit.

05-07-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Na meer dan een jaar geen menstruatie meer te hebben gehad en de ergste overgangsklachten weg waren, begon plots de hele ellende opnieuw. Opvliegers, nerveus, vermoeid, spierpijn en slecht slapen, alles was er weer. Na onderzoek bij de gynaecoloog ben ik femoston 2/10 gaan slikken, de overgansklachten verdwenen voor het grootste deel al snel, helaas had ik wel een erg pijn[lees meer...]lijke bloeding na de wisseling van pilsoort binnen 1 strip. Na een jaar mocht ik over op de femoston 1/5. En hoe fijn is dat. Alle klachten die er nog waren verdwenen helemaal. Ik voel me herboren. Na korte tijd kreeg ik helaas wel wat last van hele lichte doorbraak bloedingen, soms 3 maanden niet, dan 2 in 3 weken. Niet ernstig, wel vervelend. Er wordt nu toch aanvullend onderzoek gedaan, er lijkt niks aan de hand, maar dat onderzoek moet dat wel bevestigen.

30-06-2022 | Vrouw | 50
Overgang
Na ruim 2 maanden niet meer goed te kunnen slapen door de opvliegers, toch maar stappen genomen en een overgangsconsulent in de arm genomen, vervolgens met behandelplan naar huissarts die mij Femoston voor heeft geschreven. Op dag 2 voelde ik mij al wat slapjes, maar dag 3 sloeg de bom in. Kotsmisselijk wakker geworden, duizelig zodra ik rechtop was & heel erg slap en heel[lees meer...] erg labiel. Bij het minst geringste in tranen. De opvliegers zijn nog erger geworden dus het slapen nog steeds heel erg slecht. Ik kon niets meer, ben normaal een bezige bij, sportvrouw en daarnaast yogadocent. Een lange tijd kon ik eea opvangen met alles wat ik weet, maar het chronische slaaptekort begon mij op te breken. Geen geheugen meer, slechte motoriek, heel kort lontje en gewoon uitgeput/opgebrand. Daarom heb ik actie genomen, maar ik denk niet dat ik wel heel goed ga nadenken voordat ik weer wat ga nemen. Ben na vier dagen gestopt met Femoston en meteen met Heavy Metal Detox smoothie begonnen en voor betere slaap ben ik begonnen met een zeer goede CBD olie. Ik heb gisteren voor het eerst sinds maanden 5 uurtjes geslapen en kom langzaam weer terug bij mezelf. Ik ben een HSP en verder zeer gevoelig voor wat ik tot mij neem (letterlijk & figuurlijk) dus voor mij is Femoston niet de ‘way to go’, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het voor jou niet heel goed kan werken. (RED. mijnmedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

Angeliq

23-06-2022 | Vrouw | 53
estradiol / drospirenon
Overgang
Ben in de problemen gekomen omdat het uit de handel is gehaald. Niks helpt 😞

16-05-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Ik gebruik femoston 2 jaar i.v.m zware opvliegers. Ondertussen gestopt maar opvliegers kwamen heel snel terug. Ik voel me heel goed weer. Wel afentoe bloedingen. Ik weet dat ik femoston niet lang mag gebruiken maar ik weet niet hoe ik moet zonder.

07-05-2022 | Vrouw | 56
Premature menopauze
Het begon zo goed! Geen knalrood hoofd meer, geen opvliegers de heledag door! Wel 30 op een dag! Tot dat ik met de laatste 7 pillen moest beginnen, ik kreeg klachten alsof ik een longontsteking heb terwijl dat niet aan de hand is, hoofdpijn en vanaf dag 3 dat ik begon buikpijn bij de eierstokken die mij altijd pijnlijk zijn. Nu moest ik nog 7 pillen..de grijze... op 1 mei[lees meer...] best heftige buikpijn, in de avond heel iets een doorbraak bloeding tot woensdag! Toen begon het ik loop weer finaal leeg zoals voor ik de overgang in ging! Moet elk kwartier mij van top tot teen verschonen! Ik moest gister beginnen met een nieuwe strip maar ik stop er per direct mee! De menstruatie die is zo heftig dat dit de druppel is! Maandag gelijk de huisarts bellen, die dan gelukkig terug is van vakantie.

Kliogest

02-05-2022 | Vrouw | 57
estradiol / norethisteron continu
Overgang
Had al 3 jaar veel last van overgangskilachten. Denk hierbij aan: moodswings, onredelijkheid, boos, verdrietig, opvliegers, slecht slapen, etc. Zo erg dat je huwelijk er serieus onder lijdt. Bah. Heb me 3 jaar lang niet mezelf gevoeld.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5889)
Anticonceptie - overig (4314)
Cholesterol (3143)
Depressie - antidepressiva overig (2972)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2717)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2409)
Verslavingsziekten (2198)
Pijn (2185)
Bloeddruk - betablokkers (1846)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1636)
Anticonceptie - eenfase (1519)
Angststoornissen (1470)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1456)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1357)
Depressie - antidepressiva TCA (1180)
Antibiotica - urineweginfectie (1167)