categorie

Hormonen - combinaties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - combinaties

22-09-2022 | Vrouw | 55
Overgang
Na een half jaar de hele dag en nacht opvliegers en van alles geprobeerd op natuurlijke middelen ben ik sinds een maand met dit medicijn begonnen , na 2 weken al effect en na 4 weken geen opvliegers meer , en weer normaal kunnen functioneren, de enige bijwerking na 4 weken een lichte doorbraak bloeding , maar als dat alles is ..... erg tevreden met dit medicijn.

19-09-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik ervaar heel veel last in mijn dagelijks leven door de overgang. Geen opvliegers maar veel pijn in mijn lijf, het voelt alsof ik heel de dag spierpijn heb en stijf ben. S'nachts doet zelfs omdraaien en lang in dezelfde houding liggen pijn. Mijn bekkengebied is heel gevoelig. Ik voel me moe en erg neerslachtig. Een maand de femoston 1/10 geprobeerd, huid en haar wordt er [lees meer...]mooi van, wat haaruitval, gewichtstoename en pijnlijke borsten en spierpijn lijkt erger te worden. Ik ben er weer mee gestopt. Ik hoor graag of anderen soortgelijke ervaringen hebben, voel me hier zo eenzaam en ellendig door, weet niet meer wat te doen en hoe de dag door te komen. Alvast dank voor het delen.

27-08-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Gaan gebruiken nav overgang op aanraden huisarts. Met name voor de vervelende zweetaanvallen. Gebruikt het zelf ook al 10jaar: eerst elke dag en na paar jaar nog 3x per week. Ik zou na dag of 10 al verschil merken. Maar ik had meteen weer enorme stemmingswisselingen/slechte zin, die ik na stoppen pil (na maandje afkicken) niet meer echt had. Dacht heeft ff nodig, m[lees meer...]aar het is er nog steeds. Erg vervelend. Veel meer witvloed/bloed ook. Wel idee dat gewrichtsklachten (knie/heup/bil) minder zijn na 2e maand slikken. Opvliegers wel al snel weg gebleven. Het andere overmatig zweten, rug/borst/hoofd blijft. Dus weet niet of verder gebruik zin heeft. 3 maanden te kort om te oordelen? Graag jullie mening.

19-08-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Ik had/heb veel last van de overgang, stemmingswisselingen, depressiviteit, angsten, en zelfs bij vlagen suicidaal. En daarnaast wel 30 opvliegers per 24 uur, wat weer leidde tot slaapgebrek en de andere klachten ook versterkte. Via een overgangsconsulent 4 jaar geleden gestart met Femoston, en het was geweldig! Geen opvliegers, geen depressie, ik was weer mezelf. Helaas [lees meer...]hield dat begin dit jaar op, de stemmingswisselingen waren weer terug. Ik ben nu 3 maanden gestopt, en voel me geestelijk goed, maar heb wel weer ontzettend veel opvliegers. Ik twijfel wat ik nu moet doen. Mss een lichtere dosis?

14-08-2022 | Vrouw | 48
Menopauze
Ik zat sinds 2 jaar in de overgang met echt heel veel overgangsklachten die zowel mijn dagelijkse leven als mijn werkleven heel sterk negatief hebben beinvloed. Door al die heftige overgangsklachten heb ik mijn leven als heel zwaar ervaren. Ik ging op zoek naar een oplossing voor mijn overgangsklachten en las online iets over hormoon vervangend therapie en dat merendeel va[lees meer...]n de overgangsklachten hierdoor zouden verdwijnen. Vervolgens heb ik met mijn huisarts hierover gesproken. Voordat ik aan mijn hormoontherapie zou beginnen heb ik wel eerst een mammografie laten doen. Gelukkig was er niks aan de hand met mijn borsten. Sinds eergisteren begonnen met mijn hormoontherapie Femoston continue. Ik merkte gelijk al na de eerste dag het verschil: geen nachtelijk zweten, geen opvliegers, geen gewrichtspijnen (geen kniepijn meer etc), geen stemmingswisselingen, geen prikkelbaarheid, geen irritatie, geen depressieve gevoelens, geen huilbuien, vermindering van moeheid en geen branderigheid in mijn vagina. Momenteel nog geen bijwerkingen ervaren. Nu even afwachten of mijn andere overgangsklachten ook verdwijnen..Ik ben zo blij met Femoston continu. Begin weer mezelf te zijn...

12-07-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Ben 1,5jr geleden gestopt met de pil en kreeg ineens allerlei vreemde lichamelijke klachten, kon uiteindelijk amper nog functioneren. Na maanden diverse malen bij de huisarts, internist etc te zijn geweest, niet serieus genomen door beide....bij overgangsconsulente gekomen. Wat een herkenning van mijn klachten. Gestart met femoston 1/5, eerste paar mnd bloedingen en/of[lees meer...] pijn onderbuik gehad. Voel me als herboren, slaap geweldig en ben fitter als ooit.

05-07-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Na meer dan een jaar geen menstruatie meer te hebben gehad en de ergste overgangsklachten weg waren, begon plots de hele ellende opnieuw. Opvliegers, nerveus, vermoeid, spierpijn en slecht slapen, alles was er weer. Na onderzoek bij de gynaecoloog ben ik femoston 2/10 gaan slikken, de overgansklachten verdwenen voor het grootste deel al snel, helaas had ik wel een erg pijn[lees meer...]lijke bloeding na de wisseling van pilsoort binnen 1 strip. Na een jaar mocht ik over op de femoston 1/5. En hoe fijn is dat. Alle klachten die er nog waren verdwenen helemaal. Ik voel me herboren. Na korte tijd kreeg ik helaas wel wat last van hele lichte doorbraak bloedingen, soms 3 maanden niet, dan 2 in 3 weken. Niet ernstig, wel vervelend. Er wordt nu toch aanvullend onderzoek gedaan, er lijkt niks aan de hand, maar dat onderzoek moet dat wel bevestigen.

30-06-2022 | Vrouw | 50
Overgang
Na ruim 2 maanden niet meer goed te kunnen slapen door de opvliegers, toch maar stappen genomen en een overgangsconsulent in de arm genomen, vervolgens met behandelplan naar huissarts die mij Femoston voor heeft geschreven. Op dag 2 voelde ik mij al wat slapjes, maar dag 3 sloeg de bom in. Kotsmisselijk wakker geworden, duizelig zodra ik rechtop was & heel erg slap en heel[lees meer...] erg labiel. Bij het minst geringste in tranen. De opvliegers zijn nog erger geworden dus het slapen nog steeds heel erg slecht. Ik kon niets meer, ben normaal een bezige bij, sportvrouw en daarnaast yogadocent. Een lange tijd kon ik eea opvangen met alles wat ik weet, maar het chronische slaaptekort begon mij op te breken. Geen geheugen meer, slechte motoriek, heel kort lontje en gewoon uitgeput/opgebrand. Daarom heb ik actie genomen, maar ik denk niet dat ik wel heel goed ga nadenken voordat ik weer wat ga nemen. Ben na vier dagen gestopt met Femoston en meteen met Heavy Metal Detox smoothie begonnen en voor betere slaap ben ik begonnen met een zeer goede CBD olie. Ik heb gisteren voor het eerst sinds maanden 5 uurtjes geslapen en kom langzaam weer terug bij mezelf. Ik ben een HSP en verder zeer gevoelig voor wat ik tot mij neem (letterlijk & figuurlijk) dus voor mij is Femoston niet de ‘way to go’, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het voor jou niet heel goed kan werken. (RED. mijnmedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

23-06-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Ben in de problemen gekomen omdat het uit de handel is gehaald. Niks helpt 😞

16-05-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Ik gebruik femoston 2 jaar i.v.m zware opvliegers. Ondertussen gestopt maar opvliegers kwamen heel snel terug. Ik voel me heel goed weer. Wel afentoe bloedingen. Ik weet dat ik femoston niet lang mag gebruiken maar ik weet niet hoe ik moet zonder.

07-05-2022 | Vrouw | 56
Premature menopauze
Het begon zo goed! Geen knalrood hoofd meer, geen opvliegers de heledag door! Wel 30 op een dag! Tot dat ik met de laatste 7 pillen moest beginnen, ik kreeg klachten alsof ik een longontsteking heb terwijl dat niet aan de hand is, hoofdpijn en vanaf dag 3 dat ik begon buikpijn bij de eierstokken die mij altijd pijnlijk zijn. Nu moest ik nog 7 pillen..de grijze... op 1 mei[lees meer...] best heftige buikpijn, in de avond heel iets een doorbraak bloeding tot woensdag! Toen begon het ik loop weer finaal leeg zoals voor ik de overgang in ging! Moet elk kwartier mij van top tot teen verschonen! Ik moest gister beginnen met een nieuwe strip maar ik stop er per direct mee! De menstruatie die is zo heftig dat dit de druppel is! Maandag gelijk de huisarts bellen, die dan gelukkig terug is van vakantie.

Kliogest

02-05-2022 | Vrouw | 57
estradiol / norethisteron continu
Overgang
Had al 3 jaar veel last van overgangskilachten. Denk hierbij aan: moodswings, onredelijkheid, boos, verdrietig, opvliegers, slecht slapen, etc. Zo erg dat je huwelijk er serieus onder lijdt. Bah. Heb me 3 jaar lang niet mezelf gevoeld.

25-04-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Heb heel er last van me onderrug trek door naar me bil en been Jeuk aan me oog galbulten Slaap slecht Heel veel aan gekomen Ik ga ermee stoppe en proberen weer afvallen

28-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
In verband met overgangsklachten zoals hevige migraine ben ik dit gaan slikken. Het duurde heel lang voor ik verschil merkte. Na 2 jaar bleek ik borstkanker te hebben. Moest er direct mee stoppen

13-03-2022 | Vrouw | 67
Borstkanker
42 jaar borstkanker gehad en verwijderd heel veel opvliegers, angeliq gekregen slik het mijn hele leven ben nu 67 jaar krijg geen angeliq meer en heb de hele dag door opvliegers bijna geen deel van leven bij de dokter geweest van alles geprobeerd maar niets help waar om is het uit de handel gehaald hoe moet ik nu verder

08-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
Ik slik nu 1 mnd femoston 1/10 Opvliegers zijn veeeel minder, Niet helemaal verdwenen. Ik slaap zo goed dat ik niks meer slik om te slapen. Zin in seks is terug.

01-03-2022 | Vrouw | 62
Overgang
Na bijna 10 jaar femoston continue geslikt te hebben en trouw naar de bus voor mammografie is er bij mij3maanden geleden borstkanker geconstateerd. Een week late bleek ik ook een tumor in mij andere borst te hebben. Hormoongevoelige borstkanker. Moest onmiddellijk stoppen met de femoston. Ik word gek van de opvliegers, maar dames PAS OP met femoston.

17-02-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Met mijn overgangsklachten kon ik niet werken. Om de 5 minuten wel een hevige opvlieger en gevoel van angst. Verward gevoel, vergeetachtig en erge pijnlijke spieren en gewrichten. De arts stelde voor Femoston te gebruiken, de eerste maand namen de klachten af, na de tweede maand verdwenen de klachten volledig. Ik voel me weer fit, vrolijk, zonder pijn klachten. Voor mij to[lees meer...]taal geen bijwerken, een wonder middel. Ik gebruik het ruim 4 jaar met waarbij ik elke 3 maanden stop. Om te proberen of het ook zonder gaat.

04-02-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Angeliq is gewoon weer verkrijgbaar

04-02-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Angeliq is gewoon weer verkrijgbaar. Even goed informeren en anders kun je met je recept van je Nederlandse gyneacoloog terecht bij alle belgische apotheken

Diane-35

01-02-2022 | Vrouw | 27
cyproteron / ethinylestradiol
Acne/puistjes
Ik heb deze pil van mijn 16e tot 27e geslikt, met een pauze van 8 maanden toen ik 21 was. De pil werkte voor mij fantastisch: prachtige huid, minder beharing en geen last van mijn menstruatie. Op mijn 21e ben ik gestopt, maar na een maand of 4 werd mijn huid weer heel slecht. Toen microgynon en yasmin geprobeerd, maar daar werd ik echt labiel van, huilde echt om niets. [lees meer...] Dus weer terug naar de Diane (wel merkloos ondertussen, denk dat ik wel 5 soorten heb gehad, maar dat maakte weinig verschil). Deze werkte weer heel goed. De enige bijwerking is een laag libido. In de tijd dat ik geen Diane slikte had ik echt veel meer zin. Nu kom ik met veel moeite wel klaar, maar echt zin of genieten is het niet. Daarom nu besloten te stoppen en een mirena-spiraal te nemen. Ik vind het wel heel spannend met mijn huid, de puisten triggeren echt een heel grote onzekerheid, maar ga het toch proberen. Verder kan ik iedereen aanraden te stoppen met melkproducten (melk, kaas, yoghurt, room, weipoeder), dat maakt zoveel verschil voor de huid en is voor mij dé reden om het nu aan te durven! Ook retinol (vitamine A, ik heb 0,5% van The Ordinary) kan ik aanraden. Dat bevat dezelfde werkzame stof als roacutane, maar dan minder heftig. Voor iedereen die wil stoppen met de pil: succes, you can do it!

30-01-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Ik gebruik nu sinds een jaar femoston 1/5. Het bevalt mij heel goed. Voel mij een stuk rustiger en geen opvliegers meer. Wel heb ik sindsdien heel veel haaruitval gehad en ben ik 8 kilo afgevallen en heb mij eigenlijk geen dag fit gevoeld. Nu moet ik na een jaar even gaan stoppen van de huisarts maar wil het graag rustig afbouwen. Weet iemand daar een goede methode voor e[lees meer...]n in hoeveel tijd kun je het beste afbouwen. Ik las hier iemand die 6 dagen 1 pil overslaat en dan na vier dagen 1 over slaat en dan na twee dagen 1 overslaat , maar over hoeveel weken doe je dat? Eerst een paar weken 6 dagen en dan een paar weken vier dagen of meteen in 1 x achter elkaar. Ik hoop dat iemand daar iets over kan vertellen.

23-11-2021 | Vrouw | 57
Overgang
Na stoppen met anticonceptie na 3 maanden typische overgangs klachten; Onrust, concentratie problemen, somberheid, slecht slapen. Via huisarts Femoston 1/10 mg voor geschreven gekregen.Nu anderhalve maand verder tussen de 1ste en 2de strip bloedverlies, en tijdens helft vd 2de strip zeer pijnlijke/ gevoelige borsten.Verder wat last van bovenste luchtwegen.Meer vrouwen die[lees meer...] daar last van hebben gehad?

19-11-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Ik hoop anderen iets te kunnen helpen.....mijn klachten waren vaag. Vooral veel spierkrampen, geen opvliegers maar wel snel boos en angst. Een enorme spanning rond mijn keel. Dit alles is met 60% afgenomen en gebruik de continu nu voor de tweede maand.

14-11-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Na een aantal jaren voor mij acceptabele overgangsklachten veranderde dit. Van 1a 2 nachten minder goed slapen naar 4a 5 nachten. Ook kreeg ik flinke stemmingswisselingen, concentratie problemen, een soort mist in mijn hoofd. Ik kende mezelf niet meer terug. Dat veranderde toen ik op advies van de overgangsconsulente i.o.m HA Femoston 1/5 ging gebruiken. Ik sliep weer bet[lees meer...]er op een enkele slechte nacht na, stemming verbeterde. Na 3 maanden ontstond er licht vaginaal bloedverlies, dit kwam steeds vaker en heviger voor. Na 4 maanden keerden klachten waar ik het voor ging gebruiken terug. Dat icm bloedverlies maakte dat ik besloot te stoppen met Femoston. Voor het bloedverlies moest ik onderzoek laten doen, behalve stress geen afwijkingen. Na het stoppen met Femoston stopte ook het bloedverlies en bleven klachten redelijk stabiel.

Activelle

28-10-2021 | Vrouw | 57
estradiol / norethisteron continu
Menopauze
Ben sinds 7 jaar in de overgang en heb van alles geprobeerd,femoston hielp in het begin heel goed maar daarna niet meer. Angeliq heeft me daarna nooit geholpen en toen kwam ik op livial. Dit hielp geweldig tegen de opvliegers maar kon na een tijdje niet meer goed slapen van de gespannen spieren en was altijd maar agressief en boos. Toen ik daarmee stopte werd ik een stu[lees meer...]k rustiger. Na een 4 maanden begonnen de opvliegers weer met voorafgaande paniekaanvallen. Na zelf onderzoek gedaan te hebben ben ik op activelle gekomen. Slik het nu 3 dagen en opvliegers zijn al zo goed als verdwenen. Paniekaanvallen al gelijk bij de eerste tablet. En...voel me heel erg goed.

24-10-2021 | Vrouw | 68
Overgang
Echt jaren en jaren geslikt....begon met 50 jaar in de overgang.na paar jaar ellende ,met femoston begonnen. Paar x gestopt.kwam in alle hevigheid terug. Nu ben ik bijne 69.op advies van arts gestopt.ik heb nu nog mega veel opvliegers dag en nacht.echt nat van zweet.en dan zegt huisarts kan niet meer als je 68 bent! Wat is het dan??? Was super blij met femoston.

15-10-2021 | Vrouw | 62
Overgang
Sinds twee weken gebruik ik Angeliq en voel me nu al stukken beter. Opvliegers zijn nagenoeg verdwenen waardoor ik veel meer energie heb en bijna de hele nacht kan doorslapen. Ik woon in Spanje en kreeg Angeliq voorgeschreven van mijn Nederlandse arts. Als je het werkelijk zoveel waard is, en daar kan ik goed in komen, koop een retourticket naar Spanje, zoek een Nederlands[lees meer...]e arts en vraag of hij Angeliq voorschrijft. Als je er gelijk een korte vakantie aan vast knoopt, sla je twee vliegen in een klap. Veel succes.

09-10-2021 | Vrouw | 59
Overgang
Heerlijk, geen opvliegers meer, en ik slaap fantastisch!

27-09-2021 | Vrouw | 65
Menopauze
Het is inderdaad waar dan Angelique zeer goed werkte, maar helaas heb ik ook vernomen dat dit uit de handel is genomen, wat doen ze de mensen toch aan. Weer iets anders proberen en zien hoe het werkt. Heb ook zo een gevoel van “ terug naar af” , voor de tijd dat we hier nog op deze aarde mogen vertoeven!!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5765)
Anticonceptie - overig (4233)
Cholesterol (3103)
Depressie - antidepressiva overig (2936)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2669)
Pijn - morfine-achtigen (2410)
ADHD - psychostimulantia (2369)
Verslavingsziekten (2165)
Pijn (2157)
Bloeddruk - betablokkers (1821)
Maagzuur - protonpompremmers (1686)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1622)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Angststoornissen (1412)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1409)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1338)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1134)