Ervaringen met Primolut N

norethisteron

opgezette buik buikkrampen buikpijn duizeligheid

25-02-2021 | Vrouw | 51
Endometriose
In 2006 kreeg ik erg pijn bij mijn eierstokken en daarna moeite met plassen dit werd zo erg dat ik naar het ziekenhuis moest en waar ze niks konden vinden de arts dacht aan nierstenen omdat ik pijn in mijn nierstreek had dit werd zo erg dat ik naar Groningen moest want in sneek konden ze niets ontdekken na verscheidene onderzoeken en kijkoperaties bleek het dat ik endometr[lees meer...]iose had/heb dat resulteerde met een spoedopname voor een nierstoma na zoveel maanden en een zware operatie ben ik op verzoek aan de primolut geraakt omdat ik niet meer mocht/mag vloeien de endometriose had mijn eierstok en urineleider helemaal verwoest dus kon niet meer plassen zodoende deze medicatie ik zit er nu vanaf 2009 aan ik heb meer lichamelijke klachten gekregen en ben ontzettend moe gewrichtspijn opgezet/aangekomen het medicijn doet wel zijn ding want vanaf 2009 ben ik niet meer gaan vloeien maar nu ben ik 51 en wil eigenlijk er vanaf want ik wil eigenlijk weten of ik in de echte overgang bezig ben wie heeft hier ervaring mee groetjes sietske

21-02-2021 | Vrouw | 49
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruikt om mijn bloedingen te laten stoppen. Onregelmatige cyclus , pap2 gehad, diverse onderzoeken. Waarschijnlijk veel baarmoederslijmvlies of de overgang. Na 10 dagen primolut met misselijkheid, mijn in mn rug, obstipatie de doorbraak bloeding. Alsof ik net bevallen ben zoveel en vooral in de nacht stekende pijnen, alsof er een instrument in mn baarmoeder wordt geplaat[lees meer...]st. Zit nu op dag 3 van de doorbraak en ik hoop echt van harte dat het snel over is.

15-01-2021 | Vrouw | 43
norethisteron (5mg)
Sinds gebruik last van acne, pijn in darmen en verhoging schommelingen

24-11-2020 | Vrouw | 18
norethisteron (5mg)
Ik wilde mijn menstruatie uitstellen voor een week. Ik gebruik zelf geen hormonale anticonceptie dus dit vond ik het beste alternatief. Je moet dit 3 x op een dag nemen, ik heb de tijdstippen 12:00-16:00-20:00 aangehouden. Ik ben soms onregelmatig ongesteld dus ik ben ongeveer 4 dagen voor de verwachte menstruatie begonnen. De eerste 3 dagen merkte ik niks, maar daarna mer[lees meer...]kte ik dat ik wel wat meer moe was. Niet extreem hoor, maar gewoon een beetje extra moe. Ik had af en toe wat krampen alsof ik ongesteld zou worden, maar dat was maar heel even en het heeft mij niet gehinderd. Deze pil deed zijn werk , en ik werd 3 dagen erna weer ongesteld. Dit was een normale menstruatie maar dan met wat minder krampen. De maand erna werd ik 5 dagen te laat ongesteld, maar ik heb wel vaker last van onregelmatigheid. Mijn ervaring is positief en ik zal het zeker vaker gebruiken!

03-10-2020 | Vrouw | 31
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Hoi Ik gebruik primolut al lang en meerdere keren. Mijn menstruatie duurt bijna 3 weken en voorheen werd ik niet ongesteld meer en nu is het zo erg dag ik om het uur naar de wc moet. Ik loop leeg zeg maar ik word gek ervan. Ik krijg een maag verkleining en ik ben geopereerd aan voorstadium baarmoeder hals kanker. Ik heb geen K en me baarmoeder is er nog en bij mij vie[lees meer...]l mijn spiraal er ook uit . Kortom het zit mij niet echt mee. Ik hoop zo dat die menstruatie of bloeding stopt . Bij een echo zag de arts op de baarmoeder mond dun laagje bloed. Dit komt omdat ik de pil te lang door slikte . Ze zei dat binnen een paar uur zou gaan vloeien en dat klopte ook. Ik typ misschien beetje van de hak op De tak sorry daarvoor ben beetje Erg adhd Iedereen sterkte

10-08-2020 | Vrouw | 20
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb 3 weken lang gebloed en 3 weken lang was ik ongesteld. Ik had hierdoor zelfs bloedarmoede opgelopen. Ik heb de tabletten van primolut voorgeschreven gekregen met als waarschuwing dat ik de 10e dag enorm veel zou bloeden. Ik heb dit 3x per dag moeten gebruiken (30 tabletten) dus 10 dagen kuur. Na de 1e dag stopte de bloeding al en kreeg ik een beetje oud bloed. Verde[lees meer...]r niks meer gehad. Ik had af en toe een vreselijke kramp maar dat was het. Ik heb ze zoals aangeraden gebruikt. Ik weet niet hoe het verder gaat aflopen met mijn menstruatie dus dat ik afwachten. Ik raad dit enorm aan!

01-08-2020 | Vrouw | 21
Uitstellen van menstruatie
Ik heb dit medicijn meerdere malen gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen voor kamp en vakantie. Het stelde inderdaad prima mijn menstruatie uit, al hoorde ik van anderen wel dat ik wat chagrijniger overkwam en ik had last van stemmingswisselingen (een beetje zo'n ongesteldheids chagrijnigheid). Na het stoppen met slikken kreeg ik wel een hele intense menstruatie met [lees meer...]veel meer pijn dan normaal, iets waarmee ik dus rekening hou als ik het gebruik.

24-07-2020 | Vrouw | 51
Uitstellen van menstruatie
Gebruik dit medicijn al sinds mijn twintigste, elk jaar als ik op vakantie ga zonder problemen. Ik ben nu 51. Schrik dus wel van de verhalen van anderen de dames met al die bijwerkingen. Maar wat mij mij betreft dus ideaal. Geen gedoe in de vakantie met verbandjes en al die toestanden. De buikpijn in het begin bij het slikken , dat moet dan maar, omdat je lichaam toch gewo[lees meer...]on wat anders wel. En dat ik misschien meer buikpijn heb of zwaarder ongesteld ben na het slikken , neem ik dan ook de koop toe. Zo een ramp is dat nu ook weer niet. Ik raad het mijn dochter ook aan , mocht ze al dat gedoe niet willen hebben in de vakantie.

09-07-2020 | Vrouw | 38

09-07-2020 | Vrouw | 31
Uitstellen van menstruatie
Ik heb dit middel gebruikt om mijn menstruatie eenmalig uit te stellen. Vanwege de heftige pijnklachten gedurende mijn menstruatie, wilde ik niet ongesteld zijn op mijn eigen bruiloft. Aangezien ik verder geen pil oid gebruik, kreeg ik Primolut van de huisarts. 3x daags na het eten een tabletje innemen, ging prima. Erg gebruiksvriendelijk. Na de laatste 3 tabletten, duurd[lees meer...]e het een dag of 4, 5 toen mijn menstruatie weer op gang kwam. Het middel was dus effectief voor het doel waarvoor ik het gebruikte. Ik heb gedurende de 10 dagen wel wat lichte kramp in mijn onderbuik gehad, en wat hoofdpijn. De bijwerkingen waren in mijn geval licht in vergelijking met de Microgynon.

05-07-2020 | Vrouw | 18
Uitstellen van menstruatie
Ik gebruike dit medicijn. Direct diezelfde nacht bij de eerste inname van het pilletje kreeg ik last van kramp. Overdag viel dit wel mee, maar ‘s nachts werd het toch wel vervelend. Steeds het gevoel dat ik het moet worden, terwijl dat niet zo is. Gebruiksvriendelijk, handig. Zie niet echt een verschil tussen dit medicijn en ogametril.

03-07-2020 | Vrouw | 50
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na een dag of drie niet meer gevloeid. Na het eerste tabletje al snel resultaat. Maar zoveel hoofdpijn! (Nog even volhouden, binnenkort naar de gynaecoloog).

03-05-2020 | Vrouw | 34
Endometriose
Sinds ik Primaluut slik heb ik geen heftige krampen en bloedingen meer (vaginaal als rectaal ) Ik slik het nu 5maanden achter elkaar en heb sinds 6weken helemaal geen bloedverlies meer. Wel af en toe het gevoel dat het gaat door breken maar het gebeurt niet. Voor nu super blij met de Primalut.

03-05-2020 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
Op aanraden van de huisarts deze pillen gebruikt. Ivm onze kinderwens en werk van vriend moest ik mijn menstruatie uitstellen om de eisprong op het juiste moment te krijgen. De maand na het gebruik van deze pillen mocht ik absoluut niet zwanger raken. Tijdens het innemen van de pillen heb ik nergens last van gehad. De menstruatie bleef uit en 3 dagen na de laatste pil kwa[lees meer...]m de ongesteldheid. Dit werkte goed. Helaas voelde ik me tijdens die ongesteldheid verschrikkelijk verdrietig, neerslachtig, down, ga zo maar door. Ook kreeg ik enorme acne op mijn gezicht, schouders, hals en rug. Al met al heb me nog nooit zo ellendig gevoeld! Nu is mijn tweede menstruatie na het gebruik van de pillen. Helaas 5 weken na mijn vorige menstruatie, en dus niet 4 weken wat mijn normale cyclus altijd was. Ben benieuwd naar het verdere verloop van mijn cyclus. De pillen hebben hun werk prima gedaan, maar ik gebruik deze nooit weer..

11-03-2020 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Ik heb primolut voor 5 dagen gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen. Tijdens het gebruik geen bijwerkingen gehad. Daarna des te meer. Ik ben na het stoppen met primolut na 3 dagen ongesteld geworden en dat is nu al 12 dagen aan de gang. Ik werd daarnaast erg emotioneel, depressief en voelde me erg slecht. Dat is wel verminderd inmiddels maar nog niet helemaal over. [lees meer...]Ik gebruik dit nooit meer!

05-02-2020 | Vrouw | 47
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb primolut nu 10 dagen gebruikt tegen pms nooit meer Moe angstig depr en zelf agressie ik hoopte dat het me pms klachten zou verbeteren maar voel me zo slecht heb nergens zin in en ben angstig voor alles heb nu 3dagen niet ingenomen maar voel me nog steeds depri enz Volgens apotheek moet het binnen 3dagen weg zijn nou echt niet