norethisteron

10-08-2019 | Vrouw | 37
Uitstellen van menstruatie
Het stelde inderdaad keurig mijn ongesteldheid uit maar na 11 dagen begon ik toch door te breken en nu lig ik krom van de buikkrampen. Ik doe dit nooit meer. Mijn buikkrampen zijn nu veel heftiger dan normaal. Ik word er nu s nachts gewoon wakker van.

04-08-2019 | Vrouw | 40
Uitstellen van menstruatie
Vanwege vakantie wilde ik mijn menstruatie uitstellen. Ik was niet aan de pil. Dit was een goede oplossing leek me. 10 dagen 3x per dag een tablet. Tijdens die periode nergens last van gehad. Geen bijwerkingen. Na het stoppen kwam de menstruatie na 2 dagen. Helaas ging dit een dag of 3 met enorm veel menstruatiepijn, buikpijn, rugpijn en veel bloedverlies.

15-07-2019 | Man | 37
norethisteron (10mg)
ik had sinds meerdere maanden een medium cyste op mijn eierstok en mijn eierstok was aanzienlijk vergroot. in een poging de cyste te doen verdwijnen en mijn eierstok te laten slinken kreeg ik Primolut N 10mg voorgeschreven. dagelijks gebruik voor 10 dagen vanaf dag 14 in de cyclus, 2 cycli. Ik vond het heftig, zeer veel stemmingswisselingen, 'mijn bloed kookte', ik sliep s[lees meer...]lecht door en had veel buikpijn. bij de tweede ronde voelde ik ook mijn eierstokken zitten als ik op mijn zij lag. Het heeft wel geholpen! de cyste is weg en mijn eierstok heeft een normale grootte. p.s. ik woon in Spanje, ik kon weinig vinden over dit medicijn 10mg in het Nederlands of van deze toepassing en ps 2, wij proberen zwanger te worden en ik ben ouder dan 35, daarom is gekozen voor een hormonale aanpak ipv operatief verwijderen.

08-07-2019 | Vrouw | 32
norethisteron (5mg)
M'n huisarts schreef deze kuur voor omdat mijn menstruatie heel lang duurde en niet op regel wou komen na m'n zwangerschap. Ik was drie maand ongesteld, toen vier week niet. En toen weer drie week ongesteld. Na het beginnen met de kuur stopte m'n menstruatie na twee dagen. Na het stoppen van de kuur werd ik na drie dagen ongesteld. Nou zo heftig ben ik nog nooit ongesteld [lees meer...]geweest. En wat een krampen. Ik moest elk half uur naar het toilet en nog lekte ik regelmatig door. Ik was gigantisch chagrijnig, moe, haar uitval. Had al niet veel meer over na het ontzwangeren. En nu drie weken later voel ik me nog steeds depressief. Niet om aan te raden.

27-06-2019 | Vrouw | 22
norethisteron (5mg)
Ik zou voor drie dagen naar een dorp gaan on te werken. In het dorp zijn er niet volop sanitair vandaar ik voor dit koos. Ik kreeg verschrikkelijke buikkrampen tijdens gebruik. Nu al 4e dag niet gebruikt, menstruatie is er nog steeds niet en de pijnen zijn nog steeds zo erg.

25-06-2019 | Vrouw | 28
Onregelmatige menstruatiecyclus
Echt een verschrikkelijke ervaring gehad met dit medicijn en ik raad het sterk af. Op advies van de huisarts om een menstruatie op te wekken die al jaren uitblijft. 10 dagen lang, 3 tabletten per dag. Bij start meteen last van enorme benauwdheid (heb astma), last van het hart (ging heel snel kloppen/hyperen), bultjes op de buik, misselijkheid, duizelig, hoofdpijn, opge[lees meer...]blazen buik, heel veel kramp en buikpijn. Kreeg last van haaruitval rond dag 5. Ook kreeg ik veel last van ongewenst haargroei, vooral op de kin en hals. Ging ook heel veel vocht vasthouden, was wel 3 kilo zwaarder dan normaal. Ook veel steken rechts onder in de buik. Kon vaak de deur niet meer uit door de pijn en de klachten. Na het stoppen werd het nog niet beter. Toen werd ik nog meer misselijk, enorm duizelig, heel erg hoofdpijn en ik kreeg opeens heel veel acne. Tijdens gebruik (en normaal gesproken) geen last van, maar opeens hele hoofd vol met puistjes. Stekende pijn bij de eierstokken, niet te doen - ze waren en zijn ook heel opgezet, dit gaat ook maar niet weg Moest ook heel veel huilen de hele tijd. Heel erg (menstruatie)kramp. Zo moe dat ik de hele dag op bed moest blijven liggen, kon staand in slaap vallen behalve dat ik niet kon slapen door deze pillen en door de pijn. 4e dag na het stoppen is een bloeding begonnen, maar heel erg licht en duurde maar een paar dagen. Binnenkort naar de gynaecologe. Maar dit echt nooit meer, ben er zo vreselijk ziek van geweest en ben nu meer dan een week geleden gestopt en ik voel me nog lang de oude niet, ben helemaal van het padje. Die stekende pijn bij de eierstokken/boven de liezen gaat ook maar niet weg. Een keer en nooit weer!

15-05-2019 | Vrouw | 27
Onregelmatige menstruatiecyclus
Wat een troep! Heel veel bijwerkingen: huilbuien, moodswings, elke ochtend wakker worden met hoofdpijn, soms opeens misselijk en duizelig, paar keer bijna flauwgevallen door opeens heel licht in mijn hoofd te worden. Zit niet lekker in mijn vel. Heel geïrriteerd en depri. Onhandig dag je het 3x per sag moet nemen. Eens maar nooit meer!! Ik reageerde veel beter op Provera, [lees meer...]en dat hoef je maar 1x per dag te slikken.

15-03-2019 | Vrouw | 34
Uitstellen van menstruatie
Na 6 dagen gestopt. Dan maar toch de menstruatie. Mijn gezicht is glad en niet zo behaard. Ik heb het geweten hoor! Puistjes op mijn voorhoofd en langs mijn mond. Lange haartjes in t gezicht. Nooit meer!

14-01-2019 | Vrouw | 30
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Vanwege PCOS heb ik een onregelmatige cyclus (60 dagen). Om te kunnen starten met Chlomid werd eerst een kuur van 5 dagen 3x per dag Primoluut voorgeschreven. De eerste dag had ik weinig bijwerkingen. De 2e dag werd ik misselijk (ik het ook PDS), en had ik een opgeblazen buik. Tegelijkertijd had ik constant honger en kon ik blijven eten. Ik hield de dagen erna veel vocht [lees meer...]vast. Ook werd ik duizelig en had ik last van hoofdpijn. Deze klachten hielden nog zeker 2-3 dagen aan toen ik gestopt was. 6 dagen na het slikken van Primolut werd ik ongesteld.

29-07-2018 | Vrouw | 37
Uitstellen van menstruatie
Met een regelmatige cyclus 3 dagen voor verwachtte menstruatie begonnen en een kleine week gebruikt. Eerste en tweede dag wat misselijk. 3 dagen na het stoppen ongesteld geworden.

17-07-2018 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Ik was sceptisch en durfde het middel eerst niet te gebruiken vanwege alle slechte ervaringen die ik las op internet. Ik heb 0 bijwerkingen gehad.geen pukkels.mijn huid is van nature slecht maar geen 1 pukkel.geen vocht vast houden.prima stemming.ik was blij dat ik mijn menstruatie op een festival kon uitstellen door primolut

23-06-2018 | Vrouw | 32
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt voor het uitstellen van mijn menstruatie tijdens de vakantie. Ondanks dat ik erg huiverig was voor de bijwerkingen die ik oa hier had gelezen helemaal nergens last van gehad. Enige nadeel is dat je 3 maal daags 1 tabet in moet nemen dus je moet er wel steeds aan denken dat je hem optijd in neemt.

22-06-2018 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Ik begon met dit medicijn naar aanleiding van een zeer lange ongesteldheid. Mijn lichaam hield meteen al het vocht vast en ik leek 10 kilo zwaarder. Ook had ik de heletijd een opgeblazen gevoel. Later kreeg ik ook stemmingswisselingen. Hopelijk trekt dit weer een beetje weg. Ik gebruik het medicijn nu 2 maal daags 2 tabletten.

19-06-2018 | Vrouw | 16
Uitstellen van menstruatie
Dit pilletje zorgt nog wel eens voor serieuse problemen. Ik kreeg deze pil door het uitstellen van mijn menstruatie, en het heeft zeker geholpen, daar waren ook geen problemen mee. Tijdens het gebruik voelde ik wel wat krampjes en het gevoel dat het kwam, maar het bleef weg. Na 1/2 dagen gestopt te zijn kwam mijn menstruatie gelijk. Maar toen kwam het, ik kreeg haaruitval![lees meer...] En ik heb van mezelf gelukkig dik haar en ik voel dat ze nu dunner zijn dan normaal. Na een paar dagen gebruik kreeg ik deze nare bijwerkingen, maar hadt in eerste instantie niet door dat het misschien van deze pil kon komen, omdat ik op vakantie was. Na de 1ste menstruatie kwam de 2de menstruatie en dat is nu en hij blijft weg, eerst een heel klein beetje bloed maar dat was maar een heeel klein beetje. Ik ga het nooit meer gebruiken en raad het zeker af!

11-05-2018 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Ik begon met slikken een aantal dagen voor de verwachte menstruatie omdat ik die wilde uitstellen ivm vakantie. Ik nam een half pilletje in de ochtend en een halve ‘s avonds, dat is de helft van de voorgeschreven dosis omdat ik weet dat ik gevoelig ben voor hormonen. Ik werd direct opgejaagd, ongeduldig en humeurig. De overige bijwerkingen kwamen later pas. Ik heb 2 dagen [lees meer...]de ergste hoodfpijn gehad ooit, niks hielp. Netelroos op been. Depressieve gevoelens en doodmoe. Borstklieren bultig en pijnlijk. Wat een naar medicijn dit. Nooit meer.

02-03-2018 | Vrouw | 27
norethisteron (5mg)
Ik heb Primolut voorgeschreven gekregen om mijn menstruatie op te wekken. Dit heeft goed gewerkt, ik moest 10 dagen 2x per dag 1 tablet nemen, en inderdaad, 3 á 4 dagen na de kuur werd ik netjes ongesteld. Weliswaar op de 3e dag van de menstruatie behoorlijk heftig, maar ik ben wel gewend aan zware menstruaties door PCOS. Daarnaast heb ik tijdens het slikken van de Pr[lees meer...]imolut tabletten wel enkele vervelende bijwerkingen ervaren. Namelijk : erg pijnlijke en branderige borsten, wat hoofdpijn en stemmingswisselingen. Ook kwam ik tijdens het gebruik 1,5kg aan. Mijn buik was enorm dik, ik leek wel 10 kg aangekomen. Ik voelde me echt opgezet en dik. Gelukkig was dit tijdelijk, toen de kuur afgelopen was en mijn menstruatie op gang kwam, zat ik al snel weer op mijn oude gewicht. (Dit zal dus een bijwerking door de hormonen geweest zijn. Het staat ook in de bijsluiter dat dit kan.) Door de hormonen kreeg ik ook meer behoefte aan zoet en lekkers. Al bij al ben ik toch blij met dit middel ondanks de bijwerkingen die ik tijdens het gebruik had, omdat het gedaan heeft wat het moest doen, namelijk mijn menstruatie op gang brengen.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum