03-02-2014 | Vrouw | 44
norethisteron (5mg)
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik bleef vloeien na prednisongebruik. Na 3 weken vloeien was ik het wel weer zat en heb een kuur primolut gekregen. Wat een troep! Ziek, misselijk, pijn in buik en rug, bloedchagrijnig, lichaam helemaal van de rel. Ik moet nog een paar dagen slikken, maar ben er helemaal klaar mee. mijn weerstand keldert naar beneden. Ik zou dit echt nooit gebruiken om de menstruatie uit [lees meer...]te stellen.

29-01-2014 | Vrouw | 22
norethisteron
Ik heb vanaf me 6de levensjaar enorm veel menstruatie problemen, bloede heftig 3 a 4 weken per maand en maar aantal dagen niet. Op me 12de begonnen met anticonceptie pil ivm deze problemen, verschillende gehad tot aan me 17de omdat geen enkele aansloegen. op me 17de gestopt op advies huisarts. Nu ben ik 22 bijna 23 jaar, zwanger geweest 3 jaar geleden ging me menstruati[lees meer...]e 6 maanden eindelijk een keer goed. Maarja...toen kwamen dezelfde problemen meer, zelf menstruatie periodes van 6 weken of langer. Ik was dit zo zat dus gynaecoloog ingeschakeld, uitstrijkjes laten doen en inwendige echo laten maken en heb toen deze medicatie gekregen, moet zeggen buikkrampen waren enorm door die medicatie maar heb nog nooit zo weinig gebloed als nu, 4 februari op naar de gynaecoloog om te kijken hoe of wat. Heb er weinig vertrouwen in eerlijk gezegd.

05-10-2013 | Vrouw | 20
norethisteron (5mg)
Ik ben vader van een kind met een verstandelijke beperking, mijn ex-partner geeft het middel tijdens haar vakantie, wat mij opvalt is met name dat nadat mijn dochter gestopt is zij zeer gedemotiveerd, moe en chagrijnig is. Pas na 2 weken draait dat om naar weer een vrolijk meisje. Als het aan mij lag gebruikte zij het niet meer. Maar ik snap ook heel goed dat menstruatie [lees meer...] nooit goed uitkomt.

30-08-2013 | Vrouw | 23
norethisteron
Dit medicijn heb ik gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen tijdens de vakantie. Super medicijn geen last van bijwerkingen gehad! Begonnen met slikken toen de menstruatie al op gang was gekomen maar een dag na de eerste tabletjes was alles al over en heb ik super van mijn vakantie kunnen genieten! Ik ga dit zeker vaker gebruiken om mijn menstruatie te verschuiven!

09-08-2013 | Vrouw | 30
Depressief
door continue bloedverlies na inbreng van een staafje in mijn arm heb ik een 10 daagse kuur Primolut-N voorgeschreven gekregen. Het middel werkt gelijk, maar daarbij komen de bijwerkingen ook heel snel! tijdens het gebruik heel erg veel last gehad van opgeblazen gevoel, prikkelbaar, lusteloos, depri gevoel. Na de kuur na 3 dagen ongesteld geworden en sinds dien geen bloedi[lees meer...]ng meer, dat is een voordeel. Alleen nu 2 weken na mijn ongesteld heid nog steeds ontzetten veel last van moeheid, lusteloosheid en het depri gevoel. Dit is wel heel toevallig na gebruik van Primolut. Is er iemand die er ook ervaring mee heeft, dat de klachten zelfs zo lang na gebruik nog aanhouden? Graag hoor ik van iemand!

03-08-2013 | Vrouw | 55
norethisteron
Het middel werkt prima tegen de klacht, maar als bijwerking veel te hoge bloeddruk, terwijl ik altijd lage bloeddruk had en een veel te hoge cholesterol. Tegen deze klachten moest ik ook weer medicijnen slikken. Ik zou het nooit meer slikken.

20-07-2013 | Vrouw | 21
Bloedingen
Ik gebruikte de afgelopen 2 weken primolut om langdurige bloedingen te stoppen en te kijken of dit op de lange termijn zou helpen. Ik heb nauwelijks last gehad van bijwerkingen; alleen wat duizeligheid op de eerste dag ('s avonds). Het is een heel klein pilletje wat goed weg te slikken is. Ik wilde graag mijn positieve ervaring delen omdat vaak alleen (of vooral) negatie[lees meer...]ve ervaringen gedeeld worden!

07-07-2013 | Vrouw | 33
norethisteron
Ik heb het middel gebruikt omdat ik mijn menstruatie eerder wilde hebben ivm vakantie. Op het moment dat ik de pillen gebruikte last gehad van enorme diaree en ook misselijkheid. Ik voelde me ook een beetje vermoeid, dingen waar ik normaal mijn hand niet voor omdraai voelden als hele klussen. Toen ik stopte met de pillen begon de ellende pas echt; Vermoeiheid, hoo[lees meer...]fdpijn, weinig eetlust en een enorm gespannen gevoel in mijn lijf waardoor ik slecht slaap en al een paar dagen vroeg wakker ben geworden. Vanmorgen is mijn menstruatie ineens op gang gekomen ik hoop dat mijn klachten snel gaan verminderen.

26-06-2013 | Vrouw | 27
norethisteron
Ik had drie maanden na mijn bevalling nog steeds geen menstruatie. Hiervoor kreeg ik primolut en na een paar dagen begon ik me al down te voelen. Na een week primolut gebruikt te hebben ben ik gestopt omdat ik me alleen maar meer labiel begon te voelen. Twee dagen na het stoppen met primolut ben ik volledig van mijn pad geraakt doordat de balans uit mijn hormonen is. Ik be[lees meer...]n erg gevoelig voor hormoonschommelingen, ik heb deze depressie klachten al twee keer eerder gehad (net na de bevalling en tijdens een hormoonbehandeling voor een cryoterugplaatsing). Ik had niet verwacht dat ik zo heftig op dit medicijn zou reageren (ik ben wel wat gewend na twee IUI, 3 icsi en 1 Cryo behandeling) maar helaas is dit wel zo. Ik geef dan ook als tip dat als je weet dat je gevoelig bent voor hormoonschommelingen: denk er goed over na!

03-06-2013 | Vrouw | 29
norethisteron
Ik heb veel fora bezocht en bovendien de bijsluiter goed gelezen. Ik werd er behoorlijk bang van, maar hield ook in mijn achterhoofd dat de meeste mensen negatieve ervaringen eerder delen dan positieve, maar goed. Ik ging uit van het ergste, zeker gezien ik anderhalf jaar geleden mijn laatste menstruatie heb gehad. Ik was er huiverig voor, omdat ik, als ik ongesteld word a[lees meer...]l erg "labiel" ben. Het is me allemaal erg meegevallen. Nagenoeg geen last van bijwerkingen soms wat buikkrampen. Ik merkte wel dat er iets aan het gebeuren was in mijn baarmoeder. Opgezette buik hoort daar denk ik bij. Dat was alles gelukkig!

31-05-2013 | Vrouw | 17
norethisteron
Ik heb Primolut gekregen om de menstruatie uit te stellen i.v.m. met vakantie. Het leek te werken maar na een aantal dagen dit gebruikt te hebben werd ik erg misselijk,kreeg ik een opgezette buik en had door de misselijkheid totaal geen eetlust. De laatste 4 dagen van mijn vakantie ben ik alsnog ongesteld geworden of een doorbraakbloeding gekregen, ik voelde me ziek en h[lees meer...]eb die dagen dan ook vrij weinig gedaan. Achteraf gezien had ik liever mijn natuurlijke menstruatie gehad. Voor mij geen Primolut meer.

18-04-2013 | Vrouw | 35
norethisteron
Heb net een aantal verhalen gelezen van andere mensen hier en het valt me op dat veel mensen dezelde bijwerkingen hebben. Ik heb primolut voorgeschreven gekregen om van m'n bloedingen af te komen, ben het elke dag. Mijn bijwerkingen zijn o.a. zware buikkrampen, hoofdpijn, vermoeidheid, flikkeringen voor de ogen, stuipstrekkingen van de oogleden, misselijk, duizelig, opge[lees meer...]zette buik, jeuk en ben er zeker door aangekomen. Moet nog een paar dagen de tabletten hebben en tot nu toe heeft het voor 3 dagen geholpen, helaas is het vloeien inmiddels weer begonnen. Dus afwachten of het wel echt helpt.

16-04-2013 | Vrouw | 25
norethisteron
Promuluut gekregen om menstruatie op gang te krijgen . In verleden eens eerder gebruikt , toen geen bijwerkingen . Nu helaas wel en ben er echt ziek van. Heb last van m'n ogen en hoofdpijn, opgezette buik,buikpijn rond eierstokken ,temperatuur wisselingen , humeurig en moe . Ik weet dat dit middel evengoed effect heeft op m'n cyclus en hou daarom vol maar voel me hier ook [lees meer...]niet goed bij. Nog 1 dag te gaan

19-03-2013 | Vrouw | 28
Zwangerschap
Wij willen kinderen dus sinds januari vorig jaar gestopt met de pil en foliumzuur gaan slikken. Mijn cyclus was normaal. Maar sinds juli vorig jaar geen menstruatie meer gehad. Na een vakantie in begin februari spontaan ongesteld op de 18de die maand. 2 weken later nog steeds en heftiger dan ooit. Om de 2 uur zowel maandverband als tampon wisselen, liefst eerder... Ik liep[lees meer...] leeg en was het zat. Naar de dokter en kreeg het advies om 2 5 dagen lang 4x daags de pil te slikken. Dat hielp...4 dagen en toen begon het weer. Ik krom van de pijn terug naar de dokter en heb nu een kuur van 10 dagen 3x daags primolut. Nu 5 dagen verder en weinig verbetering. ja het vloeien is minder, maar de krampen nog net zo erg. Daarbij heb ik nu last van gigantische mega opvliegers... Ik ben moe,leeg en het helemaal zat om niks te kunnen doen... Morgen terug naar de dokter want ik trek dit niet meer.....

18-03-2013 | Vrouw | 33
Bloedingen
ik heb van de dokter primolut gekregen om mijn hevige bloedingen te stoppen. ik kreeg bloedingen een weekje na mijn laatste menstruatie. het was een kuurtje van 5 dagen. na de derde dag was het gestopt, maar moest kuurtje afmaken. dus afgemaakt. maar na mijn 7e dag, na gebruik, begon ik weer hevig te bloeden en dit keer met heelveel krampen. dus weer een kuur gehad, maar d[lees meer...]it keer van 10 dagen en afbouwend gebruiken. dit heb ik 3 jaren geleden ook gehad, de dokter zegt dat het een hormonale storing is, dus ook primolut gebruikt. lukt nu wel,ben er nog mee bezig. maar mijn vraag is nu, gaan de bloedingen stoppen na mijn kuur? of komt bloeding weer opgang. ik krijg er migraine van, depressie, moodswings. word er soms gek van, maar nog ffn doorbyten denk ik.

08-03-2013 | Vrouw | 30
norethisteron
Vandaag eerste keer primolut gebruikt voor uitstellen van menstruatie. Binnen 10 minuten na innamen zag ik vlekken voor me ogen en werd ik heel duizelig, daarnaast kreeg ik een zware migraine aanval. Meteen huisarts gebeld en die raadde aan per direct te stoppen ermee. Nu paar uur later zijn de vlekken verdwenen, maar migraine zit er nog en daarbij laast van me maag!!!! No[lees meer...]oit meer voor mij.....

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum