norethisteron

24-01-2018 | Vrouw | 23
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb primolut voorgeschreven gekregen omdat ik continu doorbraakbloedingen had die niet vanzelf stopte tijdens het slikken van de pil waardoor ik regelmatig een maand of langer ongesteld ben. Mijn huisarts zei dat dit vaker voorkomt bij vrouwen die een zware menstruatie hebben die aan de pil zijn en dat primolut daar vaak bij helpt omdat het alles als het ware "reset". [lees meer...]Na 3 dagen primolut te hebben geslikt stopte de doorbraakbloeding en een week na mijn laatste primolut pil werd ik (wat heftiger en langer dan normaal) ongesteld. Zo ver lijkt het dus te doen wat het moet doen. Helaas heb ik wel erg veel last van de bijwerkingen. Het is nu 2 weken geleden sinds ik klaar ben met de kuur en ik ben nog steeds niet van de bijwerkingen af. Ik heb bijna dagelijks last van migraine, hou veel vocht vast en heb daardoor last van mijn buik en lijk hierdoor ook 10 kilo zwaarder, ik slaap erg slecht, heb vooral 's nachts last van opvliegers en zweetaanvallen, mijn huid en haar zijn erg vet en kreeg gelijk op de eerste dag van de kuur last van acne op mijn gezicht, borst en rug. In de eerste week merkte ik ook dat er donkere haren begonnen te groeien op mijn onderbuik, ik heb die haren weggehaald en ze zijn gelukkig niet teruggekomen. Ook ben ik erg moe en heb ik een scheur in mijn mondhoek die niet weg wil (waarschijnlijk een schimmelinfectie). Ik heb het gevoel dat dit middel totaal niet zo onschuldig is als iedereen het laat lijken en ik zou het zeker niet nog een keer slikken als het niet echt nodig is.

05-11-2017 | Vrouw | 25
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt tijdens vakantie na stoppen met de pil. 3x per dag gedurende 10 dagen. Al snel een opgezwollen buik en andere bijwerkingen. Vocht vasthouden werd zichtbaar bij de enkels. Zeer pijnlijke menstruatiekrampen, nog nooit eerder zo ervaren. Emotionele buien en paniekklachten tijdens gebruik. Volgende keer gebruik ik geen primolut meer, dan liever menstruatie op vakantie[lees meer...] en mezelf voelen zonder bijwerkingen. Effectiviteit niks op aan te merken, het deed zijn werk.

24-10-2017 | Vrouw | 25
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb primolut 3x per dag 10 dagen langen moeten slikken om mijn menstruatie op te wekken. Na het stoppen binnen 2 dagen ongesteld. Ik ben nog nooit zo heftig ongesteld geweest buikpijn, rugpijn en om het half uur tampon en maandverband moeten verschonen. Er kwamen ook slijmproppen mee van wel 50 cent groot.

24-09-2017 | Vrouw | 30
Uitstellen van menstruatie
Ik heb 10 dagen lang Primolut N geslikt om mijn menstruatie uit te stellen voor een vakantie. Ik heb mijn menstruatie een maand voor de vakantie uitgesteld, zodat de volgende menstruatie automatisch later zou zijn en pas na mijn vakantie zou plaatsvinden. Los van wat gewichtstoename/vocht vasthouden, heb ik geen enkele bijwerkingen gehad. Erg tevreden over dit medicijn en [lees meer...]zou het een volgende keer weer gebruiken.

06-09-2017 | Vrouw | 49
Overgang
Na 6 weken lang bloedverlies schreef de huisarts mij Primolut voor 10 dagen 3x per dag. De bloeding stopte na 4 dagen en op dat moment weinig last van bijwerkingen. Maar na het stoppen begint alle ellende. Binnen 48 uur begon een hele zware menstruatie dat geen onttrekkingsbloeding is. Veel baarmoederkrampen, depressief, totaal in de war, gewichtstoename, vermoeidheid. Di[lees meer...]t duurt al 5 dagen. Kortom nooit meer.

04-09-2017 | Man | 14
Uitstellen van menstruatie
Medicijn werkt goed om je menstruatie uit te stellen. Je cyclus raakt wel wat ontregeld. Het heeft tijd nodig om weer in het goede ritme te komen.

20-08-2017 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
Primolut gekregen via de huisarts om mijn menstruatie uit te stellen. Zondagavond begonnen, wel wat lichte last van bijwerking, mijn lichaam gaf me het gevoel menstruatie te krijgen, beetje zeurende krampjes. Maar gelukkig niet ongesteld geworden op donderdagavond laatste pil genomen en zaterdagochtend ongesteld geworden met minder klachten als voorheen. Zeer zeker voor he[lees meer...]rhaling vatbaar!!!

07-07-2017 | Vrouw | 26
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na 3,5 week menstrueren deze pillen gekregen van de huisarts. Menstruatie stopte binnen 2 dagen. Kuur van 10 dagen, 2 dagen na stoppen weer menstruatie van redelijk normale lengte. Helaas wel hormonaal helemaal uit balans van deze pillen, waardoor ook een schimmelinfectie tot gevolg. Gelukkig heeft het wel gedaan wat het moest doen! Bijwerkingen vervelend, maar zeker niet [lees meer...]ernstig en tijdens de inname van de pillen zelfs vrijwel nergens last van gehad, bijwerkingen kwamen bij mij vooral na de kuur.

14-06-2017 | Vrouw | 22
Uitstellen van menstruatie
Geen bijwerkingen. Werkt goed. Na stoppen ongesteld geworden, helaas wel wat heviger dan normaal. Ik zou het voor uitstellen wel weer gebruiken!

04-06-2017 | Vrouw | 48
Uitstellen van menstruatie
Ik slik primolut om mijn menstruatie uit te stellen voor mijn vakantie. Ik slik primolut niet tijdens mijn vakantie maar meestal 1 of 2 maanden ervoor. Ik hoef er tijdens mijn vakantie dan niet aan te denken en weet zeker dat ik tijdens mijn vakantie niet ongesteld wordt. Probeer het meestal zo te regelen dat ik vlak voor mijn vakantie dan ongesteld wordt. Bij mij werkt di[lees meer...]t prima en heb het dan ook al meerdere keren gebruikt. Ik heb geen last van bijwerkingen.

28-04-2017 | Vrouw | 19
norethisteron (5mg)
De eerste 4 dagen heb ik ontzettend veel last gehad van de bijwerkingen. Tijdens mijn vakantie waren de bijwerkingen gelukkig verdwenen en ben ik niet ongesteld geworden. Dat was echt fijn. Maar ik zou het medicijn nooit weer gebruiken. Mijn bijwerkingen waren vreselijk (overmatig zweten, maagpijn, buikpijn, koud, misselijkheid, hoofdpijn) en het is eigenlijk slecht spul w[lees meer...]at je binnen krijgt (je speelt met je hormonen). Het medicijn heeft dus wel goed zijn werk gedaan, maar helaas wel met ernstige bijwerkingen.

04-04-2017 | Vrouw | 23
Uitstellen van menstruatie
Om tijdens een vakantie niet ongesteld te zijn, begon ik vrij laat met het slikken van primolut. Ongeveer vier dagen voor ik ongesteld was. Het werkte goed, en tijdens het slikken had ik alleen last van misselijkheid en buikpijn, geen andere klachten. Nu moet ik vermelden dat ik dit (voor het slikken van dit medicijn) normaal ook niet had, nooit buikkrampen of stemmingswis[lees meer...]selingen, alleen rugpijn. Prima, so far, maar nu heb ik het idee dat mijn menstruatie veranderd is sinds het slikken van dit medicijn. Allereerst heb ik sindsdien steeds last van eerst een paar dagen donker bloed, en ook meer last van buikkrampen dan ervoor. Ik kan niet met honderd procent zekerheid zeggen dat dit door dit medicijn komt, maar ik zou anderen willen waarschuwen om hier niet te lichtjes over te denken, zo onschuldig is het volgens mij niet. Zeker als het gaat om zoiets kleins als niet ongesteld willen zijn op vakantie, zou ik er nog eens tweemaal overna denken voor dit te gebruiken.

02-04-2017 | Vrouw | 33
norethisteron (5mg)
Dit medicijn heeft veel vervelende bijwerkingen. Blaasontsteking en meerdere malen een infectie waar ik anders nooit last van had, maar na inname van dit middel wel en kreeg meer eetlust, en het trager worden van bewegingen. Ik heb wel een half jaar of langer met infecties gezeten waar ik anders nooit last van heb gehad, en dat alleen al van dit medicijn. Het is een proges[lees meer...]teron middel, hormoon. Toen ik aan een plaatsvervanger vroeg de hoeveelheid zei die dienstdoende arts: wat een hormonen. Ik moest de bijwerkingen laten behandelen door iemand die weekenddienst had. Er zijn verschillende vervelende bijwerkingen door ontstaan waardoor ik weer naar de arts toe moest. Aangezien de eigen arts het weer eens niet wist, ben ik er mee naar een plaatsvervanger toegegaan die in het weekend dienst deed, die waarnam voor mijn eigen arts die ik toen had. De huisarts die ik toen had legde het heel onduidelijk uit en was niet duidelijk over hoe je het moest innemen en klonk heel vaag en ver weg. Dus vroeg ik het iemand die weekenddienst had. Ik dacht misschien ben ik wel een laaggeletterde of analfabeet, want ik begreep er niets van, van de inhoud en de hoeveelheid en wanneer je die moest innemen en hoe vaak en hoe veel. Het ging mij helemaal boven mijn pet. En ook niet toen ik de bijsluiter las. Ik was totaal de kluts kwijt, en begreep er niets van. Nu willen ze voor laaggeletterden een speciale uitleg geven over het gebruik van dat medicijn. Dan staat er op het etiket hoe je het moet gebruiken. zoals 1 keer daags 2 tabletten na de maaltijd innemen. Dit moet toch wel te volgen zijn. Het staat er soms zeer ingewikkeld op met contra-indicaties. De bijwerkingen die ik van dit medicijn kreeg stonden niet op de bijsluiter. De huisarts zei over de bijwerkingen van dit medicijn dat ik vies was en het leek alsof anderen hier ook zo over dachten terwijl men dit anders nooit zei. Ik denk als ik deze medicijnen niet had genomen of als er een ervaren iemand over zou zijn gegaan dat die het wel had geweten en mij dit niet zou hebben voorgeschreven. De huisarts kwam zeer commercieel over.

08-02-2017 | Vrouw | 38
Uitstellen van menstruatie
Tijdens gebruik soms last van krampen wat bij een menstruatie ook voorkomt. Na gebruik een dag heftige buikkrampen en flinke bloeding met grote hoeveelheid baarmoederslijm.

24-11-2016 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Kuur van 10 dagen, 3x daags 5 mg. Doel: flinke onttrekkingsbloeding op te wekken in verband met dik baarmoederslijmvlies, om daarna een betere echo te kunnen maken om eventuele poliepjes o.i.d. te kunnen zien. Heb een voorgeschiedenis van depressies. Na 4 dagen gebruik enorm prikkelbaar en labiel. 2 dagen na stoppen wel bloeding, maar veel minder hevig dan normale menstrua[lees meer...]tie. Vraag me af of dit wel voldoende is om komende week een zinvolle echo te kunnen maken. Middel ga ik niet opnieuw gebruiken, wegens psychische bijwerkingen.

25-10-2016 | Vrouw | 23
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Enorm veel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, depressief gevoel en stemmingswisselingen. Deze werden ook in de loop van de dag steeds erger. Was het effectief? Ja. Zou ik het nogmaals gebruiken? Nee.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum