15-09-2016 | Vrouw | 24
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben in mei gestopt met de pil en sindsdien maar een keer gemenstrueerd. HA heeft me primolut voorgeschreven. 2x per dag voor 10 dagen innemen. Sinds maandag gestopt en wacht nu mijn menstruatie af. Ik heb nergens last van gehad gelukkig en hoop dat mijn menstruatie snel komt en regelmatig wordt.

24-07-2016 | Vrouw | 16
Uitstellen van menstruatie
Heb primolut N al 2x gebruikt i.v.m. met de zomervakantie's en bij de apotheek gekocht. Het werkt zoals het zou moeten doen en heb allebei de keeren geen bijwerkingen gehad. Ook zijn het zeer kleine pilletjes en is het makkelijk om door te slikken.

23-07-2016 | Vrouw | 17
Uitstellen van menstruatie
Ik wilde graag mijn menstruatie uitstellen i.v.m. de vakantie. Ik heb dit 3 jaar geleden ook gebruikt. Ik kan me van toen nog wel herinneren dat ik er de eerste dag van gebruik goed ziek van was en de eerste dag nadat ik gestopt was ook. Om die reden was ik in eerste instantie wat huiverig, maar desondanks heb ik het dit jaar opnieuw geprobeerd. Ik heb 's avonds mijn eerst[lees meer...]e tablet geslikt (om eventuele hoofdpijn te beperken omdat ik toch zou slapen), en dit is mij zeer goed bevallen. Ik heb in de loop der dagen wat hoofdpijnklachten ervaren en af en toe wat buikpijn (soort menstruatie-achtige buikpijn). Het heeft voor mij goed gewerkt, ongeveer 60 uur nadat ik mijn laatste tablet heb ingenomen werd ik ongesteld (ipv de beloofde 72 uur, maar ik meen mij te herinneren dat dit 3 jaar geleden ook zo was). Ik zou Primolut voor kort gebruik om de menstruatie uit te stellen zeker aanraden!

19-07-2016 | Vrouw | 26
Uitstellen van menstruatie
2x op 1 dag gebruikt. Meteen hevige pijn in de buik. Meteen gestopt. Jammer, dan maar niet zwemmen tijdens mijn vakantie.

15-06-2016 | Vrouw | 36
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik kwam bij gynaecoloog terecht omdat ik al maanden ongesteld was, na diverse mislukte onderzoeken. Mislukt omdat het zicht belemmerd werd door bloed, moest ik dit medicijn gebruiken. Ik had binnen 2 dagen geen bloedverlies meer. Maar slapeloze nachten, oververmoeid, hoofdpijn en misselijkheid kwamen hiervoor in de plaats. Wat een vreselijk medicijn. 24u na de laatste pil [lees meer...]lig ik nog totaal van slag op de bank.

02-04-2016 | Vrouw | 16
Uitstellen van menstruatie
Ik ben 16 jaar en heb dit medicijn gebruikt, omdat ik ongesteld moest worden op een kamp, aangezien daar gezamenlijk gedoucht werd, voelde ik me niet heel erg fijn als ik ongesteld zou zijn. Dit medicijn werd voorgeschreven en ik ben niet ongesteld geworden. Het is een klein pilletje dus makkelijk weg te krijgen. Hele lichte bijwerkingen, maar die vallen eigenlijk te verwa[lees meer...]arlozen.

28-03-2016 | Vrouw | 50
Overgang

12-02-2016 | Vrouw | 43
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vanwege langdurig vloeien kreeg ik primolut voorgeschreven. Dat hielp erg goed; het vloeien verminderde vrijwel direct en na anderhalf/twee dagen stopte het vloeien. De bijwerkingen vind ik echter vreselijk. Elke dag hoofdpijn, slecht slapen, bloedsjacherijnig, depri gevoel. Ik zou dit middel nooit gebruiken als het niet noodzakelijk is.

23-11-2015 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Om menstruatie uit te stellen, een aantal dagen geslikt. Toen ik stopte met de pillen kreeg ik een hele rare vieze smaak van metaal in mijn mond en neus. Verder werkt het wel goed, ben niet ongesteld geworden in het buitenland. Toch heb ik het gevoel dat je dit spul niet te vaak moet gebruiken...

07-09-2015 | Vrouw | 44
Onregelmatige menstruatiecyclus
Nergens stond beschreven dat na het stoppen met primolut na 10 dagen 3xpd slikken je 2 dagen later het gevoel hebt dat de hel losbreekt. Ergste bloedingen en pijn ooit. Doorlekken zo erg dat je niet eens de deur uit kan, kan je sowieso niet vanwege de pijn. Kwam ambulance aan te pas op 2e dag en een ziekenhuis overnachting. Dit omdat er niet werd gewaarschuwd door huisar[lees meer...]ts + niet in de patiënteninformatie van het medicijn. Bloeding leek in de verste verte niet op doorbraakbloeding.

02-09-2015 | Vrouw | 34
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Zodra ik de pillen slikte, sliep ik direct erg slecht. Overdag doodmoe, kon vervolgens 's avonds niet in slaap komen en werd dan weer heel vroeg wakker. Deze slaapproblemen komen mij alleen bekend voor van mijn zwangerschappen en heel stressvolle dagen (nu beiden echt niet het geval). Maar de ongesteldheid was binnen een dag volledig gestopt, na ruim twee weken continue on[lees meer...]gesteld te zijn geweest en flink ook! gelukkig hoef ik maar 10 dagen te slikken.. ben doodop!

15-11-2014 | Vrouw | 50
norethisteron
Heb Primolut gebruikt om menstruatie uit te stellen. Ben 3 dagen voor verwachte menstruatie gaan slikken en heb daarna nog 5 dagen geslikt, 3x per dag. Op wat rug- en buikkrampen na geen last gehad. Grootste probleem was om niet te vergeen het pilletje in te nemen.

21-10-2014 | Vrouw | 50
Bloedstolsels
Ik ben sinds een jaar of 4 in de overgang. Heb sindsdien te maken met langdurig en heftig vloeien. Heb daarbij tot dit weekend altijd cyclokapron voorgeschreven gekregen. Dit werkte vooral heel langzaam. Dit weekend bij de huisartsenpost beland om dezelfde reden. Daar kreeg ik primolut en wat schetst mijn verbazing: het werkt nagenoeg onmiddellijk. Even verkeerde ik in d[lees meer...]e veronderstelling dat primolut een middel is dat alleen in extreme situaties wordt gebruikt. Totdat onze middelste dochter kenbaar maakte dat zij juist dit middel gebruikt om haar menstruatie uit te stellen....... Vraagje: zijn er onder jullie met vergelijkbare ervaringen?

21-09-2014 | Vrouw | 14
norethisteron (5mg)
Mijn dochter heeft in de zomervakantie primolut geslikt. Ze heeft het 3 dagen van te voren ingeslikt, twee tabletten per dag en daarna nog een week lang! Haar ongesteldheid was uitgesteld en is daarna 3 dagen daarna gekomen. Alleen had ze 1,5 week geleden al ongesteld moeten worden, maar ze is het nog steeds niet? Kan dit ook komen door de Primolut?

16-07-2014 | Vrouw | 30
norethisteron
Ik kwam er begin dit jaar al achter dat ik hoogstwaarschijnlijk zou menstrueren op mijn trouwdag (27 juni 2014). Ik heb toen contact opgenomen met de huisarts (omdat ik in de veronderstelling was dat ik alleen mijn menstruatie met de reguliere anticonceptiepil zou kunnen uitstellen). De assistente vertelde mij echter dat dit ook mogelijk was met Primolut. Ik slik liever[lees meer...] niet de pil (omdat ik slecht reageer op zoveel hormonen), dus ik was blij met deze oplossing. Ik schrok echter wel enorm van alle bijwerkingen waar velen over schrijven. Dus hierbij een positieve recensie: Ik heb op geen enkele manier last gehad van Primolut. Ik was erg bang dat ik vocht zou vasthouden en daardoor misschien niet meer mijn trouwjurk zou passen. Geen last van gehad. Daarnaast was ik bang dat ik misschien een doorbraakbloeding zou krijgen, ook geen enkele last. Dit medicijn heeft er echt voor gezorgd dat ik een zorgeloze en prachtige dag heb gehad. Ik ben er tijdig mee begonnen (op maandag mee gestart en op donderdag/ vrijdag zou ik ongesteld worden). Op zaterdagochtend de laatste ingenomen en op maandagavond kwam mijn normale menstruatie op gang. Ook niet zoals anderen zeggen erger dan normaal. Maar gewoon regulier.

17-05-2014 | Vrouw | 16
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb primolut geslikt om mijn menstruatie uit te stellen. Heb het medicijn al meerdere malen gebruikt en had toen geen last van bijwerkingen. Maar nu ging ik naar londen en slikte de pillen, heb nu wel last van krampen in mijn darmen en waterige ontlasting. Nu weet ik niet of het aan de pillen, het kraanwater (vond er een chloorsmaakje aan zitten) of allebei? De vorige [lees meer...]keren had ik geen last van bijwerkingen en vond het super werken.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum