Ervaringen met Primolut N

norethisteron

opgezette buik buikkrampen duizeligheid buikpijn

22-06-2018 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Ik begon met dit medicijn naar aanleiding van een zeer lange ongesteldheid. Mijn lichaam hield meteen al het vocht vast en ik leek 10 kilo zwaarder. Ook had ik de heletijd een opgeblazen gevoel. Later kreeg ik ook stemmingswisselingen. Hopelijk trekt dit weer een beetje weg. Ik gebruik het medicijn nu 2 maal daags 2 tabletten.

19-06-2018 | Vrouw | 16
Uitstellen van menstruatie
Dit pilletje zorgt nog wel eens voor serieuse problemen. Ik kreeg deze pil door het uitstellen van mijn menstruatie, en het heeft zeker geholpen, daar waren ook geen problemen mee. Tijdens het gebruik voelde ik wel wat krampjes en het gevoel dat het kwam, maar het bleef weg. Na 1/2 dagen gestopt te zijn kwam mijn menstruatie gelijk. Maar toen kwam het, ik kreeg haaruitval![lees meer...] En ik heb van mezelf gelukkig dik haar en ik voel dat ze nu dunner zijn dan normaal. Na een paar dagen gebruik kreeg ik deze nare bijwerkingen, maar hadt in eerste instantie niet door dat het misschien van deze pil kon komen, omdat ik op vakantie was. Na de 1ste menstruatie kwam de 2de menstruatie en dat is nu en hij blijft weg, eerst een heel klein beetje bloed maar dat was maar een heeel klein beetje. Ik ga het nooit meer gebruiken en raad het zeker af!

11-05-2018 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Ik begon met slikken een aantal dagen voor de verwachte menstruatie omdat ik die wilde uitstellen ivm vakantie. Ik nam een half pilletje in de ochtend en een halve ‘s avonds, dat is de helft van de voorgeschreven dosis omdat ik weet dat ik gevoelig ben voor hormonen. Ik werd direct opgejaagd, ongeduldig en humeurig. De overige bijwerkingen kwamen later pas. Ik heb 2 dagen [lees meer...]de ergste hoodfpijn gehad ooit, niks hielp. Netelroos op been. Depressieve gevoelens en doodmoe. Borstklieren bultig en pijnlijk. Wat een naar medicijn dit. Nooit meer.

02-03-2018 | Vrouw | 27
norethisteron (5mg)
Ik heb Primolut voorgeschreven gekregen om mijn menstruatie op te wekken. Dit heeft goed gewerkt, ik moest 10 dagen 2x per dag 1 tablet nemen, en inderdaad, 3 á 4 dagen na de kuur werd ik netjes ongesteld. Weliswaar op de 3e dag van de menstruatie behoorlijk heftig, maar ik ben wel gewend aan zware menstruaties door PCOS. Daarnaast heb ik tijdens het slikken van de Pr[lees meer...]imolut tabletten wel enkele vervelende bijwerkingen ervaren. Namelijk : erg pijnlijke en branderige borsten, wat hoofdpijn en stemmingswisselingen. Ook kwam ik tijdens het gebruik 1,5kg aan. Mijn buik was enorm dik, ik leek wel 10 kg aangekomen. Ik voelde me echt opgezet en dik. Gelukkig was dit tijdelijk, toen de kuur afgelopen was en mijn menstruatie op gang kwam, zat ik al snel weer op mijn oude gewicht. (Dit zal dus een bijwerking door de hormonen geweest zijn. Het staat ook in de bijsluiter dat dit kan.) Door de hormonen kreeg ik ook meer behoefte aan zoet en lekkers. Al bij al ben ik toch blij met dit middel ondanks de bijwerkingen die ik tijdens het gebruik had, omdat het gedaan heeft wat het moest doen, namelijk mijn menstruatie op gang brengen.

24-01-2018 | Vrouw | 23
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb primolut voorgeschreven gekregen omdat ik continu doorbraakbloedingen had die niet vanzelf stopte tijdens het slikken van de pil waardoor ik regelmatig een maand of langer ongesteld ben. Mijn huisarts zei dat dit vaker voorkomt bij vrouwen die een zware menstruatie hebben die aan de pil zijn en dat primolut daar vaak bij helpt omdat het alles als het ware "reset". [lees meer...]Na 3 dagen primolut te hebben geslikt stopte de doorbraakbloeding en een week na mijn laatste primolut pil werd ik (wat heftiger en langer dan normaal) ongesteld. Zo ver lijkt het dus te doen wat het moet doen. Helaas heb ik wel erg veel last van de bijwerkingen. Het is nu 2 weken geleden sinds ik klaar ben met de kuur en ik ben nog steeds niet van de bijwerkingen af. Ik heb bijna dagelijks last van migraine, hou veel vocht vast en heb daardoor last van mijn buik en lijk hierdoor ook 10 kilo zwaarder, ik slaap erg slecht, heb vooral 's nachts last van opvliegers en zweetaanvallen, mijn huid en haar zijn erg vet en kreeg gelijk op de eerste dag van de kuur last van acne op mijn gezicht, borst en rug. In de eerste week merkte ik ook dat er donkere haren begonnen te groeien op mijn onderbuik, ik heb die haren weggehaald en ze zijn gelukkig niet teruggekomen. Ook ben ik erg moe en heb ik een scheur in mijn mondhoek die niet weg wil (waarschijnlijk een schimmelinfectie). Ik heb het gevoel dat dit middel totaal niet zo onschuldig is als iedereen het laat lijken en ik zou het zeker niet nog een keer slikken als het niet echt nodig is.

05-11-2017 | Vrouw | 25
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt tijdens vakantie na stoppen met de pil. 3x per dag gedurende 10 dagen. Al snel een opgezwollen buik en andere bijwerkingen. Vocht vasthouden werd zichtbaar bij de enkels. Zeer pijnlijke menstruatiekrampen, nog nooit eerder zo ervaren. Emotionele buien en paniekklachten tijdens gebruik. Volgende keer gebruik ik geen primolut meer, dan liever menstruatie op vakantie[lees meer...] en mezelf voelen zonder bijwerkingen. Effectiviteit niks op aan te merken, het deed zijn werk.

24-10-2017 | Vrouw | 25
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb primolut 3x per dag 10 dagen langen moeten slikken om mijn menstruatie op te wekken. Na het stoppen binnen 2 dagen ongesteld. Ik ben nog nooit zo heftig ongesteld geweest buikpijn, rugpijn en om het half uur tampon en maandverband moeten verschonen. Er kwamen ook slijmproppen mee van wel 50 cent groot.

24-09-2017 | Vrouw | 30
Uitstellen van menstruatie
Ik heb 10 dagen lang Primolut N geslikt om mijn menstruatie uit te stellen voor een vakantie. Ik heb mijn menstruatie een maand voor de vakantie uitgesteld, zodat de volgende menstruatie automatisch later zou zijn en pas na mijn vakantie zou plaatsvinden. Los van wat gewichtstoename/vocht vasthouden, heb ik geen enkele bijwerkingen gehad. Erg tevreden over dit medicijn en [lees meer...]zou het een volgende keer weer gebruiken.

06-09-2017 | Vrouw | 49
Overgang
Na 6 weken lang bloedverlies schreef de huisarts mij Primolut voor 10 dagen 3x per dag. De bloeding stopte na 4 dagen en op dat moment weinig last van bijwerkingen. Maar na het stoppen begint alle ellende. Binnen 48 uur begon een hele zware menstruatie dat geen onttrekkingsbloeding is. Veel baarmoederkrampen, depressief, totaal in de war, gewichtstoename, vermoeidheid. Di[lees meer...]t duurt al 5 dagen. Kortom nooit meer.

04-09-2017 | Man | 14
Uitstellen van menstruatie
Medicijn werkt goed om je menstruatie uit te stellen. Je cyclus raakt wel wat ontregeld. Het heeft tijd nodig om weer in het goede ritme te komen.

20-08-2017 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
Primolut gekregen via de huisarts om mijn menstruatie uit te stellen. Zondagavond begonnen, wel wat lichte last van bijwerking, mijn lichaam gaf me het gevoel menstruatie te krijgen, beetje zeurende krampjes. Maar gelukkig niet ongesteld geworden op donderdagavond laatste pil genomen en zaterdagochtend ongesteld geworden met minder klachten als voorheen. Zeer zeker voor he[lees meer...]rhaling vatbaar!!!

07-07-2017 | Vrouw | 26
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na 3,5 week menstrueren deze pillen gekregen van de huisarts. Menstruatie stopte binnen 2 dagen. Kuur van 10 dagen, 2 dagen na stoppen weer menstruatie van redelijk normale lengte. Helaas wel hormonaal helemaal uit balans van deze pillen, waardoor ook een schimmelinfectie tot gevolg. Gelukkig heeft het wel gedaan wat het moest doen! Bijwerkingen vervelend, maar zeker niet [lees meer...]ernstig en tijdens de inname van de pillen zelfs vrijwel nergens last van gehad, bijwerkingen kwamen bij mij vooral na de kuur.

14-06-2017 | Vrouw | 22
Uitstellen van menstruatie
Geen bijwerkingen. Werkt goed. Na stoppen ongesteld geworden, helaas wel wat heviger dan normaal. Ik zou het voor uitstellen wel weer gebruiken!

04-06-2017 | Vrouw | 48
Uitstellen van menstruatie
Ik slik primolut om mijn menstruatie uit te stellen voor mijn vakantie. Ik slik primolut niet tijdens mijn vakantie maar meestal 1 of 2 maanden ervoor. Ik hoef er tijdens mijn vakantie dan niet aan te denken en weet zeker dat ik tijdens mijn vakantie niet ongesteld wordt. Probeer het meestal zo te regelen dat ik vlak voor mijn vakantie dan ongesteld wordt. Bij mij werkt di[lees meer...]t prima en heb het dan ook al meerdere keren gebruikt. Ik heb geen last van bijwerkingen.

28-04-2017 | Vrouw | 19
norethisteron (5mg)
De eerste 4 dagen heb ik ontzettend veel last gehad van de bijwerkingen. Tijdens mijn vakantie waren de bijwerkingen gelukkig verdwenen en ben ik niet ongesteld geworden. Dat was echt fijn. Maar ik zou het medicijn nooit weer gebruiken. Mijn bijwerkingen waren vreselijk (overmatig zweten, maagpijn, buikpijn, koud, misselijkheid, hoofdpijn) en het is eigenlijk slecht spul w[lees meer...]at je binnen krijgt (je speelt met je hormonen). Het medicijn heeft dus wel goed zijn werk gedaan, maar helaas wel met ernstige bijwerkingen.

04-04-2017 | Vrouw | 23
Uitstellen van menstruatie
Om tijdens een vakantie niet ongesteld te zijn, begon ik vrij laat met het slikken van primolut. Ongeveer vier dagen voor ik ongesteld was. Het werkte goed, en tijdens het slikken had ik alleen last van misselijkheid en buikpijn, geen andere klachten. Nu moet ik vermelden dat ik dit (voor het slikken van dit medicijn) normaal ook niet had, nooit buikkrampen of stemmingswis[lees meer...]selingen, alleen rugpijn. Prima, so far, maar nu heb ik het idee dat mijn menstruatie veranderd is sinds het slikken van dit medicijn. Allereerst heb ik sindsdien steeds last van eerst een paar dagen donker bloed, en ook meer last van buikkrampen dan ervoor. Ik kan niet met honderd procent zekerheid zeggen dat dit door dit medicijn komt, maar ik zou anderen willen waarschuwen om hier niet te lichtjes over te denken, zo onschuldig is het volgens mij niet. Zeker als het gaat om zoiets kleins als niet ongesteld willen zijn op vakantie, zou ik er nog eens tweemaal overna denken voor dit te gebruiken.