Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Artritis psoriatica (2 meningen)
Artrose (1 mening)
Psoriasis (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)
Gewrichtspijn (0 meningen)

30-01-2013 | Vrouw | 33
Reumatoïde artritis
Ik nam gedurende 4 jaar arava, in het begin 20mg. Toen veel diaree en dan overgeschakeld naar 10 mg en 10 mg prednisolone. Dit ging ongeveer 3 jaar erg goed, met af en toe kleine opstoten, met tijdelijke verhoging van prednisolone. Vorig jaar plots terug veel opstoten na elkaar. Ik krijg sinds april ook remicade eens in de 8 weken, maar nu heb ik steeds gestoorde lever[lees meer...]testen.... Vorige week moest ik daarom ook stoppen met arava. Enkele dagen later, kwamen de eerste ontstekingen alweer de kop op steken. Zeer pijnlijke vingers en s' ochtends ook pijnlijke voeten. Hopelijk kan ik snel weer starten.

24-01-2013 | Vrouw | 45
Reumatoïde artritis
Ben gestopt ivm erge buikpijn. Vertrouw dit niet ivm meer info over lever en darmproblemen. Verder erg tevreden ondanks rare bijwerkingen die mij geen reden gaven te stoppen omdat ik me zo ontzettend veel beter voelde. In het verleden vreselijke darmkrampen en toiletbezoeken. Nu ook nog pijnlijke tenen met vervellingen. Vasculitis en vermoeidheid zijn helemaal verdwenen en[lees meer...] dat is zalig!!

19-01-2013 | Man | 61
Reumatoïde artritis
Mijn klachten waren vooral koud hebben en 'snachts hevig transpireerde en dat ik last kreeg van mijn pezen en daardoor kon ik me nog nauwelijks bewegen.

10-11-2012 | Man | 48
Reumatoïde artritis
Gebruik Arava nu sinds eind vorige maand. Daarvoor 2 1/2 jaar MTX gespoten 25mg... gestopt om de vele bijwerkingen. Geen of weinig ontstekingen gehad tijdens MTX gebruik, dat wel maar verder.. pfftt... Nu Arava, ik ben erg moe en voel me niet goed. Ga het proberen om tenminste 6 weken vol te houden, valt echter niet mee. Heb op het moment erg veel pijn, nek, handen, kni[lees meer...]eën, polsen, enkels en voeten.. Heb van mijn reumatoloog inmiddels een injectie Prednison 120 mg gekregen.. dat werkt dan wel even.. Ik hoop dat de Arava het dan overneemt... ik wacht het af...

13-10-2012 | Vrouw | 58
Reumatoïde artritis
ik neem nu drie jaar arava en na 30 jaar eindelijk goed resultaat voor mijn RA, Wel last gekregen van hartritmestoornissen en ook reeds 4 stents moeten laten plaatsen. Ik heb nooit de link met Arava gemaakt voor de adervernouwingen tot dat mijn cardioloog mij vroeg hoe lang ik de Arava nog moest nemen. is er nog iemand die ook problemen van deze aard ondervonden heeft nada[lees meer...]t Arava een lange tijd ingenomen werd

06-10-2012 | Vrouw | 22
Reumatoïde artritis
Sinds november 2012 klachten thv voeten en één gezwollen middenkootje aan middelvinger. Eerst dacht men dat ik hielspoor had. Dan werd naproxène forte opgestart maar de klachten verdwenen maar niet. Aangezien mijn grootmoeder Reuma heeft, ben ik naar een Gynaecologe gegaan. Er werd na 2 weken hoge dosis medrol gestart met een afbouwschema. Daarnaast ook 6 co ledertrexate 2[lees meer...],2mg. Het afbouwen van de medrol ging goed tot een 8mg. Dan werd het lastiger. Ledertrexate werd verhoogd. Ledertrexate geeft volgens mij geen bijwerkingen (bloedafnames waren altijd in orde). Ondanks de klachten werd Arava opgestart en medrol opnieuw afgebouwd. In juli stond ik nog op 2 mg medrol tot de dag van vandaag. Ik voelde mij wel goed ondanks de medicatie die ik nam. Sinds één maand, september 2012, kwamen de klachten van arava; mucositis/stomatitis gepaard gaande met 4 aften tegelijkertijd. Wat erger is, mijn haren begonnen serieus uit te vallen. Arava ingenomen 1X/2d. Dit een week volgehouden want de moed zakte in mijn schoenen. Arava is nu gestopt (5 oktober). Moet medrol afbouwen en ledertrexate op dezelfde dosis behouden. Veel meer pijnklachten, brandende pijn in beide voeten. Vingers beginnen op te zwellen. Ik moet wachten tot er meer gewrichten opzwellen vooraleer ik een ander medicament dan Arava kan starten. Trekt dus nergens op.

23-08-2011 | Vrouw | 44
Reumatoïde artritis
Na een maand diaree en 20 kilo gewichtsverlies naar het ziekenhuis.Daar bleek ik een bijna geperforeerde dikke darm te hebben. Ik gebruik geen Arava meer. Heb nu een blijvende stoma.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum