leuproreline

Prostaatkanker (7 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (258 meningen)
Anastrozol (87 meningen)
Femara (84 meningen)
Zoladex (77 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

20-08-2017 | Vrouw | 29
Endometriose
Ik heb voor 3 maanden Lucrin ingespoten gekregen. Het helpt erg goed tegen de pijn (de endometriose verdwijnt er helaas niet mee). Maar de bijwerkingen zijn erg lastig en vervelend. Vooral de enorme opvliegers die ik gemiddeld 10-12x per 24u heb. Ook onwijs veel last van eczeem en infecties. Hopen dat alles weer rustig wordt nadat ik stop.

01-08-2017 | Vrouw | 40
leuproreline (5mg/ml)
Endometriose
Ik gebruik dit medicijn 3 maanden. Nu vorige week mijn 2e injectie gehad. Ik had van te voren dit forum gelezen en het maakte mij best wel wat huiverig. Echter vallen de bijwerkingen bij mij tot nu toe erg mee. Het enige waar ik echt last van heb is in de nacht enorm warm en slecht slapen. Wel een beetje opvliegers, maar daar kan ik mee dealen. Qua gewicht lijkt het er bij[lees meer...] mij op dat mijn gewicht afneemt ipv toeneemt. Ik heb wel wat vaker hoofdpijn. Al deze klachten zijn niet zo heftig dat ik aan de livial wil gaan. Het positieve is dat ik nu pas besef dat mijn endometriose mij meer last bezorgde dan ik dacht. Bepaalde klachten die voor mij normaal waren (opgeblazen gevoel, buikpijn, niet lekker, last van darmen) lijken nu weg te gaan. Nogmaals ik zit nog niet op de helft, maar ik wil mensen ook even een hart onder de riem steken. Hou vol en laat je niet afschrikken door sommige bijwerkingen. Bij iedereen reageert het medicijn weer anders. Ik zet in ieder geval gewoon even door!

05-01-2017 | Vrouw | 36
Endometriose
4 maand lucrin ivm endometriose en ter voorbereiding op IVF. De krampen gingen weg. Maar...ik werd zo duizelig, kreeg de helft van de maand migraine (kostte me veel medicatie) en was veel erg moe dat ik niet meer kon werken. Daarnaast bleef ik gewoon ongesteld (zonder de endo-pijn, dat dan weer wel) maar wel vaker en langer. Hopelijk hoef ik dit nooit weer

03-12-2016 | Vrouw | 53
leuproreline (11,25mg)
Endometriose
Omdat de endometriose in mijn longen toch wel zorgde voor vaak deels ingeklapte longen, uiteindelijk 2 jaar lang lucrin gebruikt. De eerste injectie gaf de meest vervelende bijwerkingen (van de injectie zelf): een soort onderhuidse jeuk in mijn handen en voeten die je niet kon krabben. Vanaf de eerste injectie nooit meer ongesteld geweest. Dat was winst. Jammer genoeg ben[lees meer...] ik erg aangekomen, was mijn vagina kurkdroog en had ik absoluut geen zin meer in seks. Veel problemen gehad met mijn gewrichten. Altijd pijnlijk. Nu, 9 maanden na mijn laatste injectie word ik voor het eerst ongesteld. Jammer dat mijn lijf niet gewoon in de overgang is gebleven. Maar ik had nauwelijks opvliegers. Wel had ik het altijd warm. Niet even, maar langdurig (een enkele opvlieger, maar dat mag geen naam hebben).

14-09-2016 | Vrouw | 44
Endometriose
Enige bijwerking die ik heb zijn opvliegers die goed te doen zijn. Erg blij dat ik Lucrin toch ben gaan gebruiken, pijn klachten zijn zo goed als weg. Ik was erg bang voor de vele bijwerkingen. Einddatum is nog niet bekend. Mogelijk komt er een operatie.

15-06-2016 | Vrouw | 43
Endometriose
Ernstige endometriose, 9 jaar onbehandeld door missen diagnose.

26-05-2016 | Vrouw | 22
Endometriose
Ik ben in behandeling met eierstok cyste. Ik had een kinderwens. Naar dat ik bij de gynaecoloog ben geweest kwam ik erachter. Heb jaren lang menstruatiepijn gehad. Waar ze niks aan konden doen. Toen ik het wist ware mijn cyste 14 CM ik ben daarna geopereerd. En zijn we begonnen met inseminatie. Voor een kinderwens. Er moet 6 x inseminatie worden gedaan om ivf vergoed te kr[lees meer...]ijgen. Dit was alleen maar tijd verspilling mij cyste zijn weer terug gegroeid naar 5 cm binnen 9 maanden ben ik weer opnieuw geopereerd er is geen eierstok verwijderd omdat ik dit totaal niet wilde, het kon nog gered worden. Na me operatie zoude we beginnen met ivf, ik heb toen aangegeven dat ik weer superveel pijn had bij de menstruatie. En dit de teken was dat me cyste aan het aangroeien was. Vervolgens kreeg ik lucrin voorgeschreven. Eierstokcyste groeien met menstruatiebloed. Na 2de lucrin injectie ben ik niet meer gaan menstrueren me cyste ware niet aangegroeid, moet nog 1x lucrin injectie krijgen, en dan kan ik beginnen met ivf. Het was een hel, je moet echt veel geduld hebben en ook de juiste dokter. Een dokter die je gevoelens kan begrijpen.

17-06-2015 | Vrouw | 28
Endometriose
Zojuist mijn laatste injectie van 3 geplaatst. Ik wordt behandeld voor endometriose en als voorbereiding op IVF. Ik ervaar tot dusver het middel erg goed! Geen tot weinig opvliegers en verder kan ik gewoon alles doen en laten... geen kwaaltje op de 2 dagen na injecteren dan een beetje hoofdpijn. Vanaf de eerste injectie niet meer ongesteld en dat is voor mij al een cadeaut[lees meer...]je! Geen pijnaanvallen meer vooraf mn menstruatie. Mn gewicht is hetzelfde gebleven.