leuproreline

Prostaatkanker (7 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (261 meningen)
Femara (95 meningen)
Anastrozol (88 meningen)
Zoladex (81 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

09-01-2019 | Vrouw | 43
Endometriose
ik had ernstige kolieke aanvallen in de buik door aanwezige myomen en endometriose in het buikgebied.

21-03-2018 | Vrouw | 33
leuproreline (11,25mg)
Endometriose
Zoals velen misschien doen heb ik ook eerst het internet afgezocht over wat ik kan verwachten van deze prik. Ik had dat beter niet kunnen doen, want ik schrok van alle negatieve reacties op deze prik. Ik ben nu een maand verder en ik kan zeggen dat het reuze meevalt. Mijn gynaecoloog gaf aan dat ik rekening moest houden met stemmingswisselingen en opvliegers. Ik voel[lees meer...] me niet anders dan voor de prik. Mijn eerste menstruatie is wel gekomen, maar dat had de gynaecoloog al aangegeven dat dat waarschijnlijk nog wel zou gebeuren.

11-03-2018 | Vrouw | 29
Endometriose
Vanwege endometriose en kinderwens nu met de eerste maand Lucrin bezig in een traject van vier maanden als aanloop naar IVF. Omdat ik recidiverende depressieve stoornis heb, heb ik gelijk Tibolon meegekregen om de bijwerkingen uit te balanceren. De eerste week had ik hoofdpijn - geen migraine, maar wel pijnlijk genoeg om irritant te zijn. Ook heb ik vooralsnog dagelijks kr[lees meer...]ampen gehad, al vermoed ik dat deze ook kunnen samenhangen met het gebruik van tibolon, daar de dagelijkse kramp ongeveer 1,5 tot 2 uur na slikken van deze pil komt opzetten en tussen de 3 en 4 uur aanhoudt. De krampen waren de eerste week het heftigst (toch minder heftig dan endometriosekrampen), de laatste paar dagen zijn ze veel minder aanwezig en ook minder lang. De laatste paar dagen ben ik wel meer moe en ik heb soms een lichte opvlieger (voorlopig max. 1 per dag). Ik merk ook dat mijn depressiviteitsklachten inderdaad meer aanwezig zijn en ik ben vooral 's avonds apathisch. Maar ook hier geldt: het valt me alleszins mee. Zeker in de eerste twee weken was ik juist een stuk rustiger en milder (ik heb normaliter een notoir kort lontje...) dan ik had verwacht op basis van de ervaringen van andere vrouwen, en ook nu beperkt het zich vooral tot een gevoel van mentale onrust. Het is zeker niet de diepe put die ik van 'reguliere' depressieve periodes gewend ben en weten dat het een bijwerking is en weer overgaat zodra ik stop met de behandeling helpt ook. Voor iemand zonder ervaring met depressiviteit kan ik me echter voorstellen dat het anders/intenser voelt. Ongeveer twee weken na de eerste injectie heb ik een doorbraakbloeding gehad die overging in een vaginale bloeding (voornamelijk bloed en geen baarmoederslijmvlies). Dit hield vier dagen aan, wat minder lang is dan mijn normale menstruatie. De eerste dag ging dit gepaard met krampen die ongeveer dezelfde heftigheid hadden als endometriosekrampen op dag 1 van de menstruatie. Hierna vooralsnog geen bloedingen meer gehad.

01-02-2018 | Vrouw | 35
leuproreline (3,6mg)
Endometriose
Na een jaar Lucrin te hebben gebruikt voor mijn endometriose overgestapt op Zoladex omdat ik in de laatste week voor de nieuwe spuit toch telkens buikklachten kreeg

21-10-2017 | Vrouw | 48
leuproreline (11,25mg)
Endometriose
Laten we meteen beginnen met het vertellen dat ik een probleem heb met hormonen, dan zijn de bijwerkingen misschien ook overduidelijk voor de meesten. Ik heb altijd al problemen gehad met de pil, het spiraal, de nuvaring zeg het maar. Maar na jaren van krom liggen van de pijn, ziek van de menstruatie en dusdanig bloedverlies van 5 dagen en een herstel periode van zeker 10 [lees meer...]dagen, moest er wat gebeuren. Op naar de Gyneacoloog die mij orgametril voorschreef, jippie wat een verademing......tot de bijwerkingen begonnen...pffff..... vervolgens was het niet meer verkrijgbaar en was ik een week of twee medicijnloos tjeee.....ik was weer totaal mezelf, wat een verademing. Ik heb dit voorgelegd aan mijn gyneacoloog maar omdat de orgametril tijdelijk niet verkrijgbaar was, dat we de Lucrin maar moesten proberen, de bijwerkingen moest ik maar voor lief nemen. Voor de duidelijkheid, ik heb een mannelijke gyneacoloog..... mag niet uit maken vind ik. Op 29 augustus heb ik de injectie gekregen en heb er tot op vandaag spijt van... Dagelijks hoofdpijn, wekelijks migraine, daarvoor weer aan de medicatie, vochtophoping, haaruitval, emotioneel, stemmingswisselingen, seksueel zeer inactief en dat was echt anders. Aankomen, geen energie, zweetaanvallen, moedeloos. Ik heb kladblokken aangeschaft om elke dag op te schrijven hoe het gaat en hoe ik me voel. Ik ben gestopt, het gaat niet goed en het duurt nog ruim een maand voor de troep uit mijn lijf is. Ik ben mezelf niet...gelukkig weet iedereen in mijn omgeving wat er aan de hand is maar voor mij Is het duidelijk....er komt geen hormoon meer mijn lijf in, in welke vorm dan ook.

30-08-2017 | Vrouw | 31
Endometriose
Ik wil graag mijn verhaal hier delen omdat ik enorm opzag tegen het gebruik van Lucrin mede door de vele negatieve reacties die ik op internet kon vinden. Bij mij valt het echt reuze mee, ik voel me eigenlijk juist veel beter, mijn buikpijn is helemaal weg en heb veel meer energie dan voordat ik de injecties kreeg. Ik heb wel last van opvliegers en s'nachts wat warm en[lees meer...] ook wel pijn in mijn benen (spieren) maar in mijn geval absoluut niet erger dan mijn buikklachten die ik hiervoor had door endometriose

28-08-2017 | Vrouw | 44
leuproreline (7,5mg)
Endometriose
3 wk geleden eerste van de 3 injecties gehad. Door dit forum ook heel bang geworden, twee nachten niet geslapen, leven voor na de prik gepland en volop maandverband ingeslagen, maar de bijwerkingen vallen enorm mee. Eerste 5 dagen moest ik de anticonceptiepil zoely doorslikken om ergste bijwerkingen tegen te gaan. Na 6 dagen kreeg ik wat lichte bloedingen als ik vroeger h[lees meer...]ad tijdens menstruatie, ik heb novasure gehad in 2011. Lichte opvliegers, 3e week 2,5 dag migraine aanvallen om de 4-5 uur, na injectie wat pijnlijk rond de prikplek. Wel enorm moe, maar dat was ik al door endo. Volgende week 2e prik.

20-08-2017 | Vrouw | 29
Endometriose
Ik heb voor 3 maanden Lucrin ingespoten gekregen. Het helpt erg goed tegen de pijn (de endometriose verdwijnt er helaas niet mee). Maar de bijwerkingen zijn erg lastig en vervelend. Vooral de enorme opvliegers die ik gemiddeld 10-12x per 24u heb. Ook onwijs veel last van eczeem en infecties. Hopen dat alles weer rustig wordt nadat ik stop.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum