omeprazol

Maagzuur (brandend) (143 meningen)
Maagzuur (117 meningen)
Middenrifsbreuk (37 meningen)
Maagbeschermer (24 meningen)
Reflux (22 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

08-11-2015 | Vrouw | 56
omeprazol (20mg)
Maagklachten
Jarenlang 1X per dag 1 tablet geslikt. Toen mijn spijsvertering door elkaar gegooid werd door de diagnose en behandeling van een andere ernstige ziekte in overleg met de huisarts naar 2X daags. Werkt goed en snel. Hoop over enige tijd weer naar 1X daags te gaan . Werkt wel iets verstoppen, maar niet problematisch.

14-10-2015 | Vrouw | 64
omeprazol (10mg)
Maagklachten
lijkt na 2 jaar, vreselijke maag-darmklachten, kijkoperatie en scan toch iets beter te zijn in combinatie met FODMAP, oplettend met soja en lactose. Dus Omeprazol heeft wel effect.

29-09-2015 | Vrouw | 44
omeprazol (20mg)
Maagklachten
Omeprazol hielp wel enigszins tegen de maagklachten en het maagzuur, maar woog niet op tegen de bijwerkingen/nadelen. Ik werd er duizelig van en voelde me niet echt lekker. Nadeel was ook dat mijn schildkliermedicijnen minstens twee uur eerder dan de omeprazol ingenomen moest worden. Dat staat niet op de bijsluiter, maar daar kom je pas achter als je actief gaat zoeken naa[lees meer...]r mogelijke interactie. Vitaminen en mineralen worden minder goed opgenomen, dus ik ben overgestapt op gemberthee. Net zo effectief of zelfs beter en zonder misselijk en duizelig gevoel. En een stuk gezonder voor de opname van alle gezonde voedingsstoffen die ik binnen wil krijgen.

07-09-2015 | Man | 66
omeprazol (40mg)
Maagklachten
Effectief tegen de klacht, maar met ernstige bijwerking die lijkt op hartproblemen. Dat wil zeggen plotseling opkomende pijn midden op de borst, beklemmend gevoel rond de hals, pijn uitstralend naar tussen schouderbladen en algeheel niet welbevinden. na gestopt te zijn waren de klachten na ca. 5 dagen geheel verdwenen.

10-03-2015 | Vrouw | 56
omeprazol (40mg)
Maagklachten
door sterke pijnstilling maagklachten gekregen, verholpen met omeprazol.

05-02-2015 | Vrouw | 61
Maagklachten
Ontzettende kramp in de maag vooral bij warm eten, koffie, chocolade. Uitstraling in de borstkas waardoor het net leek of ik ook hartklachten had. Hiervoor bij de cardioloog geweest waar alle testen prima waren. Eerst 2 weken omeprazol gebruikt om te kijken of het wel werkte voor mijn klachten. Het was een verademing want met 1 omeprazol kon ik weer gewoon warm eten en[lees meer...] een kopje koffie drinken. Daarom nu omeprazol voor 2 maanden gekregen. Ik ben blij!! En heb tot nu toe geen bijwerkingen.

04-09-2014 | Vrouw | 24
Maagklachten
Mijn maagklachten begonnen in 2012 toen ik erg last had van stress, daarna ben ik er nooit meer vanaf gekomen. De eerste keer dat ik aan omeprazol begon was ik heel misselijk maar dat was ik inmiddels gewend door de maagklachten. Mijn maagklachten bestaan uit misselijkheid, lucht in mijn maag en dus veel boeren. Ik heb een hele poos geen omeprazol geslikt omdat het toch[lees meer...] zorgt voor een verminderde aanmaak van maagzuur die belangrijk is voor het doden van bacterien en virussen. Ik ben nu opnieuw begonnen omdat ik weer wat meer stress heb. Ik ben tevreden met het medicijn maar weet dat ik mijn aandoening is ontstaan door stress en dus op te lossen is zonder medicijnen. Ik ga vandaag beginnen aan intensief yoga en hoop daar een groot deel van mijn lichamelijke klachten mee op te lossen. Heb je ook last van stress en veroorzaakt dat maagproblemen, verdiep je dan is in yoga, meditatie en ademhaling. Het kan je echt helpen!

14-08-2014 | Man | 58
Maagklachten
Na jarenlang gebruik omeprazol 40 mg ivm ontstekingsremmers overgegaan op advies huisarts naar Ranitidine. Omeprazol werkt uitstekend, maar ik hield er op den duur toch vocht door vast. Jammer, maar nadat ik ermee ben gestopt, had ik weer normale enkels.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum