Ervaringen met Omeprazol

Bij  MaagzweerX

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

18-02-2022 | Vrouw | 68
Maagzweer
Omdat pantaprazol niet bij de bloedverdunners kon kreeg ik nu omeprazol, naar een week vreselijk brand in mijn maag en slokdarm, stekende pijn tussen mijn borst met uitstraling naar de rug…. Vreselijk wat een bijwerkingen dan maar maagzuur en daar kan je havermoutvlokken voor nemen, een eetlepel zo in de mond en maagzuur zakt weg!!!

09-02-2024 | Man | 66
Maagzweer
het medicijn op zich is goed alleen vallen de pillen uiteen in het doosje en worden ze onbruikbaar .kan dus 30 procent van de pillen niet gebruiken

18-08-2013 | Man | 64

04-02-2020 | Vrouw | 60
Maagzweer
Vorig gediagnosticeerd met burnout/stressklachten...aanvankelijk helemaal geen last van mijn maag, maar door een terugval in september door stress wel behoorlijk veel last gekregen van mijn maag..nu heb ik 6 jr geleden omeprazol 40 mg gehad, want tijdens een gastrocopie werden enkele zweertjes op mijn 12-vingerige darm ontdekt..kreeg wel obstipatie, dus mijn huisarts advis[lees meer...]eerde mij op de inname te staken...daarna ook niets van dat alles geslikt en super goed gegaan..totdat ik dus vorig jaar wel weer klachten kreeg door de stress dus...dacht het wel zou meevallen met mijn maag, ben pas in november naar de huisarts gegaan en kreeg 20mg omepr.mee voor 1 maand..maar begin januari kreeg ik weer last en slik nu weer voor 1 maandje 20 mg...voel nog geen verbetering..heb soms wel een prikkelhoest met uitstraling naar mijn schouderbladen...echt een naar gevoel...en af en toe heb ik ook moeite met slikken..

11-07-2023 | Man | 58
Maagzweer
Ruim 35 jaar geleden liep ik een voedselvergiftiging op, de maag klachten namen toe en werden meer en meer. Hiervoor kreeg ik het eerste jaar Zantac via mijn huisarts voorgeschreven. Na 3 maanden bleek het nog niet over te zijn en ik werd door verwezen maar een MDL arts. Tijdens een maagonderzoek bleek dat ik 13 maag zweertjes in mijn slokdarm en maag had op gelopen. Hie[lees meer...]rvoor kreeg ik Losec voorgeschreven. Mij werd verteld dat dit chronisch was en ik deze medicijn moest blijven slikken. Na een jaarlijkse controle bleek dat zweertjes weg waren en er littekenweefsel was achtergebleven. Ik mocht stoppen met de losec maar met een wek kwamen de klachten van maagpijn en zuur terug. De specialist gebeld en deze verwees mij door naar de huisarts. Vervolgens kreeg ik weer losec voorgeschreven met de mededeling dat deze.medicatie blijvend was. Door de jaren heen werd door de verzekeraars Losec vervangen door Omeprazol. En ja ik heb diverse malen getracht te stoppen maar helaas lukt dat niet. De Klachten komen weer terug maar ook de bijwerkingen wegen steeds zwaarder. Ik slik deze medicijn nu ruim 35 jaar maar zou er heel graag vanaf willen. Door de jaren heen diverse fabrikanten gehad en heb nu als laatste wederom een andere fabrikant.

22-08-2017 | Vrouw | 58
Maagzweer
Het was effectief in de genezing van de 20 kleine zweertjes, maar de oorzaak werd niet weggenomen. Pas toen ik speciaal water ging drinken (ERW) kon ik stoppen met de laatste omeprazol 10. Maar na 3 jaar nog steeds de oorsuizingen. Bij meerdere mensen deze bijwerking gezien. Nu proberen alle tekorten aan te vullen.

10-05-2016 | Man | 50
Maagzweer
Ik slik mijn halve leven al maagzuurremmers, omdat ik door een verslaterde voedselvergiftiging een dertiental maag en slokdarmzweertjes heb opgelopen. Mijn voormalige huisarts dacht dit zelf op te kunnen lossen, maar uiteindelijk na anderhalf jaar een doorverwijzing naar een internist. Je bent jong en je huisarts heeft gelijk, dus slik je eerst bijna 2 jaar Zantax samen me[lees meer...]t Rennies. Na gezien te zijn door de internist andere medicijnen gekregen Losec en later omdat het goedkoper was Omeprazol. Mijn internist heeft mij weer terug verwezen na mijn huisarts en nu slik ik Omeprazal al ruim 25 jaar. Omeprazol 20 mg. Inderdaad wat bijwerkingen, maar dat voor lief genomen. Een aantal nachten rechtop zitten gecombineerd met Rennies en melk drinken is erger denk ik maar. Mijn grootse probleem, waarvan ik sterk het vermoeden heb dat het aan de Omeprazol ligt maar niet kan waarmaken, is dat ik een gigantische gewichtstoename heb sinds ik Omepral gebruik. Eerder woog ik 82 kg met een lengte van 1.86 m, lijkt mij dit keurig. Weeg ik nu 118 kg, ik sport ca. 3 a 4 keer 11,, 5 uur per week intensief en weet daarmee mijn gewicht op peil te houden, stop ik met sporten dan merk ik dat de kilo's eraan komen. Nu heb ik geprobeerd te stoppen met de Omeprazol, maar helaas moest ik dit bekopen met een hevige maagzuuraanval, waardoor ik een extra capsule inneem met gevolg meerdere bijwerkingen.

20-11-2023 | Vrouw | 48
Maagzweer
Zijn er nog mensen die per dag 2 capsules van 40mg nemen? Na een acute maagperforatie door maagzweer (2020) neem ik 1 capsule 's ochtends. Mijn huisarts zei dat ik bij last tijdelijk 2 capsules mag nemen....

16-10-2014 | Man | 47
Maagzweer
Nadat er bloed in de ontlasting is waargenomen is men verder gaan onderzoeken, pas na een jaar kwamen ze erachter dat het van mijn maag kwam ! Vanaf die tijd , nu ongeveer 10 jaar , dit middel ingenomen. Werkt perfect. Weinig tot geen bijwerkingen. Onregelmatig jeuk aan mijn onderbenen, maar weet niet of het hier vandaan komt.

14-01-2014 | Vrouw | 46
Maagzweer
Sinds een paar weken heb ik veel pijn in mijn buik 's nachts. DAt werd steeds erger en naar de huisarts gegaan. Omeprazol 40 mg voorgeschreven voor de nacht. Het lijkt alsof het daarmee veel erger wordt. Ik krijg last van een heel brandend gevoel in mijn maag. Als het zoutzuur zo wordt losgelaten. Daarna misselijk en duizelig. Vannacht heb ik toen nog 10 mg extra genomen m[lees meer...]et als resultaat dat ik later iom 0200u n de nacht helemaal misselijk en duizelig werd! Huisarts post gebeld. Die zeiden nog een omeprazol van 10 mg en paracetamol innemen. Toen leek ik helemaal in vuur te staan. UIteindelijk zakte de pijn wat. Om 0600u werd ik toch weer wakker van de pijn. Weer omeprazol 10 mg ingenomen. WEer heel ziek en misselijk en zuurbranden. Naar de huisarts. Huisarts verdubbelde de dosering naar twee keer 80 mg. Omdat ik er 's nachts al 30 mg extra had genomen vanmorgen 10 mg weer genomen. MEt hetzelfde verhaal. Ik twijfelde nog aan mezelf. Maar nu ik al deze verhalen lees denk ik toch dat de klachten door de omeprazol komen. Van de regen in de drup. Heb ook antagel gekregen. Hopelijk helpt dat beter.

03-03-2013 | Vrouw | 42
Maagzweer
dor de maagverkleining en maagzuur

18-12-2023 | Vrouw | 40
Maagzweer
Maagzweer gehad en maagirriterende medicatie. Ging altijd prima met de blauw witte, nu de geel/bruinige capsules, wat een ellende. Jezus wat een maagpijn heb ik weer sinds het ineens geel/bruinige capsules zijn, ik slik normaal al 40 mg en nu dus vanavond nog een extra capsule gaan innemen. Dat is voort 80 mg per dag. Ik had met die blauw witte geen bijwerkingen. Morgen[lees meer...] nog maar een x de huisarts bellen hierover.

05-02-2014 | Man | 39
Maagzweer
Omeprazol werkt bij mij nauwelijks tot niet. Eerst slikte ik dit middel ter preventie chronisch, dit i.v.m. andere medicatie. Later kreeg ik een maagzweer waarbij (ik en behandelend arts) echt geen idee heb(ben) hoe ik eraan kom en het is niet de bekende bacterie die een maagzweer veroorzaakt heeft en ibuprofen e.d. gebruik ik niet. Op z'n minst is dit vreemd? Omeprazol h[lees meer...]ielp in deze behandeling van de maagzweer helemaal niks. Ik ben ontevreden over dit product. Bijwerkingen had ik nauwelijks, was alleen wat slaperiger dan normaal. Dus dat was oké. Gebruik nu Nexium (de echte, niet generiek/ stofnaam) en ik merk nu pas echt hoe effectief de maagbeschermer is.

11-01-2022 | Man | 27
Maagzweer
Ik heb 3 maanden lang gelopen met pijn op de borst klachten. Ik dacht hierbij dat het altijd aan mijn hart lag. Ziekenhuis in ziekenhuis uit, ze konden echter nooit wat vinden aan mijn hart. Tot dat mijn huisarts concludeerde dat ik een maagzweer had. Inverband met vele stress ect. Ze schreef mij omaprazol 40MG voor. Echter vertelde ze hierbij dat het alleen diaree en hoo[lees meer...]fdpijn klachten gaf. Ik heb een kuur van 15 tablet gekregen. Na mijn 6e tablet elke dag 1 kreeg ik een onrustig gevoel tijdens het slapen. Het leek wel of mijn benen in slaapstand waren. Een heel raar tintelend gevoel alsof je ledematen slapen. De volgende ochtend met veel van de zelfde klachten op gestaan. Ik bleef er maar aan denken, ik kreeg hierbij ook hartkloppingen. De avond viel en ik durfde niet meer te slapen. Toch geprobeerd en na twee uur te draaien en met tintelingen in mijn benen , uit bed gestapt en op de bank gaan liggen in kreeg hierbij paniek aanvallen, ik kon niet meer slapen . Ik ben tot half 8 smorgens wakker gebleven en heb direct de huis arts gebelt ze vertelde dat ik waarschijnlijk een vitamine te kort heb en dat ik maar moest bloed prikken. De volgende avond het zelfde verhaal ik kon geen oog meer dicht doen. Mijn benen trilde het bed uit. Na 10 tabletten weg gegooid. En ben benieuwd wat de avond mij nu gaat brengen. Neem deze zooi niet! Het is geen genees middel maar een middel die je leven verstoord.

17-11-2015 | Vrouw | 27
Maagzweer
Moest hier aan, omdat ik vermoedelijk een maagzweer heb. Kreeg er meer zuurbranden van dan ik al had en moest constant hikken. Erger was de vermoeidheid en de constante koppijn. Van 20 mg was ik helemaal stuk, van 40mg (de eerste dag moest ik een dubbele dosis) werd ik zo moe dat ik alleen nog maar op de bank kon liggen, en elke beweging kostte teveel moeite. Zelfs mijn ar[lees meer...]m opheffen was zwaar. Kreeg er heel donkere urine van, en moest ineens 2x zoveel drinken om nog hydrated te blijven. Als het effe kan nooit weer...