Ervaringen met Pantoprazol

versuft

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

07-06-2022 | Vrouw | 64
Maagbeschermer
ivm tijdelijk slikken van bloedplaatjesremmers heb ik de pantaprozol voorgeschreven gekregen in dosis 40. Zelf opgezocht op internet en omdat ik geen klachten had zou dosis 20 genoeg zijn. In overleg met arts en apotheker overgestapt naar 20. Had ernstige slaapproblemen en kwam er maar niet achter wat het was. even gestopt met maagbeschermer en sliep weer beter. Helaas to[lees meer...]ch de maagbeschermer weer moeten nemen. Na 5 maanden van ellende uiteindelijk de maagbeschermer s avonds ingenomen een uur voor de avondmaaltijd. (Voorheen deed ik dat voor het ontbijt en ook een tijd geprobeerd voor de lunch.) Vanaf dat moment kon weer gewoon slapen . Dus nu tevreden over dit medicijn . Jammer dat ik niet wist dat het moment vaan inname van belang kan zijn op je klachten. Heb er 1 stuk over gelezen op internet dat ieder zn eigen bioritme heeft en anders reageert. Ik wilde dit graag delen en hoop dat een ander er wat aan heeft.

19-04-2022 | Vrouw | 65
Reflux

22-04-2021 | Man | 64
Hernia

06-07-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Ik heb al maanden last van ernstige misselijkheid. Dit veroorzaakte slapeloosheid, gewichtsverlies, depressie en talloze (heftige) paniekaanvallen. Mijn dokter raadde me Phantomed aan. Hij dacht dat ik hoogstwaarschijnlijk last had van maagzuur. Ikzelf geloofde niet dat maagzuur zulke misselijkheid kón veroorzaken. Tóch besloot ik het te proberen. 1 week lang nam ik dageli[lees meer...]jks ‘s ochtens, voor het ontbijt, een tablet in. Na dag 2 merkte ik al verschil. Ik was een pak minder misselijk dan gewoonlijk en had minder last van maagpijn. Ondertussen ben ik twee dagen een tablet vergeten in te nemen. Ik was weldra meteen terug misselijk. Ook vandaag heb ik last van maagklachten. Ik heb de tabletten dus écht nodig om mezelf een hoop misselijkheid te besparen. Zeer effectief dus. (Wel heb ik ‘s nachts last van paniekaanvallen maar dit is blijkbaar een veelvoorkomende bijwerking).

29-05-2020 | Man | 53

26-02-2019 | Man | 79
Hernia diafragmatica

19-02-2019 | Man | 66
Bloedverdunning
Na een tia in februari 2015 werd tijdens een hartecho een aneurisma geconstateerd in de aortabocht bij mijn hart. IK kreeg toen o.a. bloeverdunners en bloeddrukverlagers, mocht zo ongeveer niets meer doen. Uiteraard moest ik geopereerd worden aan die aorta. Er werden zoveel mogelijk onderzoeken voor die tijd gedaan. In april ben ik geopereerd en kreeg daarna Xarelto als b[lees meer...]loedverdunner (20 mg) en Sotalol als bloeddrukverlager (aanvankelijk 240 mg per dag, na een jaar terug naar 160 per dag) Verder kreeg is daarbij Pantoprazol als maagbeschermer (40 mg) Al deze medicijnen gebruik ik nog steeds en zal dat ook moeten blijven doen. Pantoprazol geeft bij mij voor geen bijwerkingen. Nu heb ik het onlangs via Santos gekregen dus ik hoop dat er nu niet alsnog bijwerkingen komen. We gaan het afwachten.

04-07-2018 | Vrouw | 37
Maagzuur (brandend)
Sinds mijn 2 zwangerschappen heb ik chronisch maagzuur gekregen. Zo erg dat je het gevoel hebt dat het aan je hart ligt. Dit medicijn neem ik 's ochtends in en heb dan de rest van de dag totaal geen last. Ook heb ik nog nooit last gehad van bijwerkingen. Maar...het blijft toch chemische troep dat je in je lichaam stopt...wat dat op ten duur doet met je.....

13-03-2018 | Man | 67
Ademhalingsproblemen

17-11-2023 | Vrouw | 35
Maagklachten
Hoe heb je dit afgebouwd??

06-06-2023 | Man | 67
Maagzuur

17-10-2022 | Man | 68

11-10-2022 | Man | 69
pantoprazol (40mg)
Vanwege een tumor in de alvleesklier kreeg ik Kreon capsules. Na een Whipple operatie kwam daar Pantoprazol 40mg bij. Heb er goed baat bij. Een tijdje gestopt en een tijdje 20mg gebruikt maar beide keren had dat onmiddellijk invloed op de ontlasting. Nu weer 40mg. Enige probleempje is een soort van neuropathie in de voeten. Pantoprazol kan magnesium tekort veroorzaken w[lees meer...]at deze klachten geeft. Nu dagelijks een tablet multivitamine en probleem lijkt aardig opgelost. Verder geen klachten over Pantoprazol.

07-12-2021 | Vrouw | 27
Maagzuur (brandend)
Na alle nare bijwerkingen hier wil ik toch melden dat ik het medicijn als erg prettig ervaar, en dat lang niet iedereen er zoveel last van heeft. Je leest vaak slechte dingen, maar ik wil hierbij melden dat ik er echt baat bij heb. De vreselijke slokdarmkrampen zijn weg en ook mijn maagzuur is volledig onder controle. Ik voel me echt een stuk beter!