Ervaringen met Pantoprazol

versuft gebrek aan vitamine D

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

07-12-2021 | Vrouw | 27
Maagzuur (brandend)
Na alle nare bijwerkingen hier wil ik toch melden dat ik het medicijn als erg prettig ervaar, en dat lang niet iedereen er zoveel last van heeft. Je leest vaak slechte dingen, maar ik wil hierbij melden dat ik er echt baat bij heb. De vreselijke slokdarmkrampen zijn weg en ook mijn maagzuur is volledig onder controle. Ik voel me echt een stuk beter!

28-11-2021 | Vrouw | 40
Maagklachten
Ik heb nog nooit iets negatiefs ervaren van deze maagtabletten. Ze doen wat ze moeten doen en dat terwijl ik met omeprazol alleen maar het gevoel had dat ik altijd veel te veel gegeten had. Dus nee niks negatiefs te melden eigenlijk. Kwam hier omdat ik toevallig (kerriesoep gegeten 🙈) erg last van mijn maag heb en twijfel een 2e tablet nemen helpt 😅

25-09-2021 | Vrouw | 25
Maagklachten
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven tegen misselijkheid. Na een aantal dagen begon ik me mentaal slechter te voelen: huilen, angst, somber en paniekaanvallen. Ook kreeg ik enorme vermoeidheid, hoofdpijn en duizeligheid. Ik kon alleen maar op bed liggen. Omdat ik niet wist dat het aan het medicijn lag, heb ik het alsnog negen weken geslikt. De dag dat ik ermee stopte voeld[lees meer...]e ik me als herboren!

20-08-2021 | Vrouw | 71
Maagbeschermer
Ik neem ze sinds ik bloedverdunners gebruik en doe dit in alle tevredenheid

30-06-2021 | Man | 80
Maagbeschermer
Gezien gebruik medicatie (bloedverdunner, spierontspanner, antibiotica [i.v.m. blaasontstekingen t.g.v. verblijfskatheter] en pijnbestrijding vanwege polyartrose (vierwekelijks 'depot' via injecties) werd maagbeschermer aangeraden. In het verleden zeldzaam maagbranden; thans nooit meer problemen. Ervaar (voorzover waarneembaar...) geen bijwerkingen. Zeer tevreden.

02-04-2021 | Man | 46
Alvleesklierontsteking
Na een alvleesklierontsteking te hebben gehad heeft de specialist dit medicijn voorgeschreven. Ik heb daarna nooit meer, of zeer zelden nog last van maagzuur of wat pijn in de borst rondom betrokken organen. Ik verbaas me echter over de hoeveelheid bijwerkingen welke een behoorlijk aantal mensen ervaren. Misschien behoor ik tot de gelukkige groep die ze niet ervaart.

21-03-2021 | Man | 40
Maagbeschermer
Dit is een maagbeschermer die ik al jaren gebruik doordat ik een scheurtje in het midden rif heb. Met maagzuur is het dusdanig dat het overgeven wordt en dat werkt weer op het hart waardoor ik atrium defebratie krijg ofwel hart ritme stoornis. Ik gebruik dit medicijn al jaren van sandoz ik kreeg pas geleden andere pantoprazol van het merk pharma zonder erbij na te denke[lees meer...]n. Ik was net geopereerd en dacht dat het van de narcose was maar na het na te kijken scheen ik op dat moment naar dit medicijn over was gestapt. Ik had daar de dokter en de apotheek over geinformeerd en er werd gezegt dat het dezelfde fabriek was maar alleen een ander doosje en merk. dezelfde stoffen dus nu was ik dus al 3 weken misselijk kreeg meerdere misselijkheids pillen die niet werkte. Ik heb toch de pantoprazol sandoz gevraagd die heb ik ook na moeite te doen gekregen. Ik moest ze zelf betalen en nou het misselijk is helemaal weg. Dus toch dacht dat ik gek werd voor mij geen andere meer.

31-12-2020 | Man | 33
pantoprazol (40mg)
Na een bacterie opgelopen te hebben moest ik 30 dagen 40g sliken dagelijks, nooit meer dacht dat mijn organen vergiftigd worden zoveel bijwerkingen heb dit nooit gehad met een medicatie.

06-12-2020 | Man | 65
pantoprazol (140mg)
Hartfalen
Effectief en gemakkelijk zelf te injecteren. Geen hinderlijke stijve benen en zo.

23-11-2020 | Vrouw | 68
Maagbeschermer
voorgeschreven gekregen als maagbeschermer bij 'n ander medicijn, was soort van verplichting. verschillende merken gehad, maar heb geen bijwerkingen waar ik vanaf weet. wat 't op de lange duur doet? mijn vader had ook medicijnen voor zijn hart en kreeg steeds maagzweren. ik weet niet of hij toen (1978) ook al maagbeschermers kreeg................. indien nìet dan hoef ik m[lees meer...]e niet al te ongerust te maken, maar houd 't wèl goed in de gaten.

23-11-2020 | Man | 28
Maagzweer
Ik heb deze maagbeschermers bij een zware antibiotica kuur. Na de kuur moest ik nog een maand deze tabletjes slikken.. tot zover geen bijwerkingen van dit medicijn.

12-11-2020 | Vrouw | 36
Maagbeschermer
Ik slik dit als maagbeschermer bij de antibiotica. Doet z'n werk prima. Geen bijwerkingen

22-10-2020 | Vrouw | 69
Maagbeschermer
doordat ik een maagzweer heb gehad moet ik voor alles Pantoprazol gebruiken en vooral voor mijn bloedverdunners. Ik neem ze ruim voor het ontbijt in en mijn man heeft dezelfde en neemt ze eigenlijk vlak voor het ontbijt in. Beiden geen problemen gelukkig ermee. Mij valt wel op dat je vaker een ander soort krijgt van de apotheek, dan is het Mylan en en weer Aurobindo, he[lees meer...]el raar

21-04-2020 | Vrouw | 60
Maagzuur (brandend)

03-08-2019 | Man | 71
geen of naulijks?

08-02-2018 | Man | 56
pantoprazol (40mg)
omdat mijn maag meer zuur aanmaakte dan normaal is deze tablet voorgeschreven en werkt goed naar tevredenheid