Ervaringen met Pantoprazol

versuft gebrek aan vitamine D

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

29-07-2021 | Man | 68
Maagklachten
Voorgeschreven gekregen samen met Acetylsalicylzuur als bloedverdunner, preventief denk ik. Ik heb al eens eerder op dit forum gereageerd op dit pure vergif en ruggespraak met neuroloog bracht de raad op te stoppen met Dipyridamol, maar klachten bleven en bleken dus Pantoprazol gerelateerd. Ik ben direct gestopt met dit vergif en als je hier geen ernstige bijwerkingen va[lees meer...]n hebt zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, desoriëntatie en depressief, angstig gevoel, dan zoek op betrouwbare sites op internet maar eens op wat dit spulletje allemaal voor schade aan kan richten in je lichaam op korte én lange termijn… Tip bij maagzuur: lepeltje baking soda (géén bakpoeder) in beetje water oplossen 👍👍👍👍👍

22-07-2021 | Man | 68
Maagbeschermer
Na lichte Tia en slechte ervaring met clopidogrel, door neuroloog overgezet naar Acetylsalicylzuur en Dipyridamol met maagbeschermer Pantoprazol. Eerste weken weinig klachten, maar daarna doffe ellende met zware hoofdpijn, buikpijn en duizeligheid. Zelfs desoriëntatie!! Het duurde even voor ik wist waar het aan lag, maar testend tot de conclusie gekomen dat Pantoprazol [lees meer...]de boosdoener was… Wat een vergif !!! Helemaal gestopt met deze troep en het leven is weer leefbaar ‼️

23-11-2020 | Vrouw | 68
Maagbeschermer
voorgeschreven gekregen als maagbeschermer bij 'n ander medicijn, was soort van verplichting. verschillende merken gehad, maar heb geen bijwerkingen waar ik vanaf weet. wat 't op de lange duur doet? mijn vader had ook medicijnen voor zijn hart en kreeg steeds maagzweren. ik weet niet of hij toen (1978) ook al maagbeschermers kreeg................. indien nìet dan hoef ik m[lees meer...]e niet al te ongerust te maken, maar houd 't wèl goed in de gaten.

15-03-2020 | Man | 68
Aderverkalking

17-02-2020 | Man | 68

21-02-2019 | Vrouw | 68
pantoprazol (40mg)
Eerst slikte ik esomeprazol ivm slokdarmproblemen tot tevredenheid. Vorig jaar tia gehad en operatie aan de halsslagader. Daarna perindopril, clopidogrel en simvastatine gekregen. Omdat esomeprazol niet samenging met deze medicijnen , kreeg ik pantoprazol voorgeschreven. Sindsdien heb ik alleen maar slokdarmproblemen. Ik heb ook veel jeuk. In eerste instantie een soort zo[lees meer...]nneallergie. Waar het allemaal door komt weet ik niet maar ik ben nu wel zover dat ik overal mee wil stoppen en dan weer esomeprazol gaan slikken. Ik hoop op andere reacties.

02-01-2019 | Man | 68
pantoprazol (40mg)
Al jaren slik ik Pantoprazole i.v.m. een acute maagzuur probleem en opgezwollen gevoel. Eerst was het door de MDL arts voorgeschreven (± 3 mnd) en daarna werd het gevolgd door de huisarts. Probleem is dat al jaren (sinds 2015), heb ik last van een soort paniekaanvallen/verwardheid symptomen. Eerst was het een paar dagen in de ± drie maanden maar sinds een jaar werd het vee[lees meer...]l meer frequent, tot dat rond midden 2018 de problemen waren om de week aanwezig en dan drie tot vier dagen per week. Eind oktober, de problemen gaven mij ook veel meer last en pijn. Toen heb ik zelf besloten om deze medicijn meteen te stoppen (na het lezen op internet van alle mogelijke bijwerkingen). Meteen na een dag of twee, stopten de problemen. Ik ging ook om het dagelijks te noteren op een agenda, en kon merken dat precies zes en dertig dagen (36) achter elkaar geen enkele symptomen terugkwamen! Toen dacht ik om opnieuw de tabletten te gaan slikken i.v.m. maagzuur (op december 05) en meteen, ± acht uur later kreeg ik de eerste aanval, gevold door nog twee de volgende dag. De aanvallen heb ik tot zaterdag 08 december gehad, daarvoor ben ik meteen gestopt met deze Pantoprazole. Sindsdien, na 23 dagen, weer geen enkele problemen weer gehad. Vandaag ben ik geswitcht naar Ranotidine na een bezoek aan de huisarts.

18-03-2018 | Man | 68
Hartinfarct

27-04-2023 | Man | 69
Hartklep aandoening
Openhart operatie gehad,

11-10-2022 | Man | 69
pantoprazol (40mg)
Vanwege een tumor in de alvleesklier kreeg ik Kreon capsules. Na een Whipple operatie kwam daar Pantoprazol 40mg bij. Heb er goed baat bij. Een tijdje gestopt en een tijdje 20mg gebruikt maar beide keren had dat onmiddellijk invloed op de ontlasting. Nu weer 40mg. Enige probleempje is een soort van neuropathie in de voeten. Pantoprazol kan magnesium tekort veroorzaken w[lees meer...]at deze klachten geeft. Nu dagelijks een tablet multivitamine en probleem lijkt aardig opgelost. Verder geen klachten over Pantoprazol.

02-11-2021 | Man | 69
Maagbeschermer
In eerste instantie gekregen als maagbeschermer samen met Acetylsalcyzuur. Werking leek goed tot allerlei pijntjes opkwamen zoals hoofdpijn, maagpijn, maar vooral pijn in bovenbuik. Tijdelijk gestopt en bijwerkingen verdwenen. Na wat lichte maagklachten door Acetylsalcyzuur toch weer een paar genomen en alle bijwerkingen kwamen in alle hevigheid terug. Direct weer gestopt [lees meer...]en nu op zoek naar oplossing voor Acetylsalcyzuur. Wat een troep zeg …

22-10-2020 | Vrouw | 69
Maagbeschermer
doordat ik een maagzweer heb gehad moet ik voor alles Pantoprazol gebruiken en vooral voor mijn bloedverdunners. Ik neem ze ruim voor het ontbijt in en mijn man heeft dezelfde en neemt ze eigenlijk vlak voor het ontbijt in. Beiden geen problemen gelukkig ermee. Mij valt wel op dat je vaker een ander soort krijgt van de apotheek, dan is het Mylan en en weer Aurobindo, he[lees meer...]el raar

18-08-2021 | Man | 70
Maagontsteking
Onbegrijpelijk en schandalig !!!! dat huisartsen en o.m. cardiologen dit VERGIF nog steeds durven voorschrijven. Er zijn zoveel klachten bekend en ze doen net of je de eerste bent die met klachten an komt zetten, gewoon misdadig. Slikte eerst gedurende 8 maanden 1 tablet vanwege cardio medicatie, daarna vanwege slijmvliesontsteking in de maag 2 tabletten per dag. Gedur[lees meer...]ende 14 dagen word ik met de dag slechter. Ernstige duizeligheid tot bijna op de grond kletteren aan toe. Misselijkheid , depressie enz. Slik nu nog 1 tablet per dag en overweeg zelfs om er helemaal mee te stoppen . Dit is geen leven met die troep. Volgens mij slikte ik jaren geleden pantoprazol van Sandoz en kan me daar absoluut geen klachten van herinneren,wellicht was dit een beter merk. Of het heeft te maken met het feit dat je naarmate je langer slikt steeds ,eer kans op ernstige bijwerkingen krijgt. Wordt nu door de huisarts naar een neuroloog gestuurd , ipv dat ze zegt stop maar met die rotzooi, ze zouden beter beter moeten weten ……….

13-04-2021 | Man | 70
Reflux
Ik weet niet of het ook echt afdoende werkt

27-05-2018 | Man | 70
pantoprazol (40mg)
Een keer in de drie maanden haal ik mijn medicijnen op.. daar zit dan ook pantoprazol penza 40 mg 90 stuks bij. Geen idee waarvoor het is. Mijn huisarts is al enige maanden met pensioen. mijn nieuwe huisarts ken ik nog niet goed. IK heb bij de apotheek gezegd dat ik deze medicijnen niet nodig heb. Ik slik ze ook niet. De apotheek zegt uw arts wil echt dat u ze inneemt. E[lees meer...]n hup daar krijg ik weer 90 stuks. Geen idee wat ze kosten...maar het is weggegooid geld. ik zet de potjes netjes naast elkaar. Ik weet nu al dat ik volgende maand weer een potje me 90 stuks krijg. Vreemd!!!!

19-09-2023 | Man | 71
Maagbeschermer
Ik kreeg pantoprazol na een zware buikoperatie voorgeschreven. Ging twee weken goed maar langzamerhand voelde ik me steeds beroerder. Kreeg ook last (pijn) van de dikke darm en oedemateuse voeten en onderbenen. Gestopt en over gegaan op omeprazol . Na twee dagen waren de klachten weg. Ook de dikke voeten en onderbenen meer, waren weer als normaal. Ongeveer 10 jaar gel[lees meer...]eden kreeg ik ook pantoprazol voorgeschreven. Ook toen eigenlijk het zelfde verhaal als boven omscheven