Ervaringen met Pantoprazol

versuft

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

09-05-2023 | Man | 71
Maagzuur

20-08-2021 | Vrouw | 71
Maagbeschermer
Ik neem ze sinds ik bloedverdunners gebruik en doe dit in alle tevredenheid

25-03-2021 | Vrouw | 71
Pancreatitis

03-08-2019 | Man | 71
geen of naulijks?

15-09-2021 | Vrouw | 72
Deze medicijn 20mg geen bijverschijnselen

24-07-2021 | Vrouw | 72
Barrett's slokdarm
Gebruikte eerst omeprazol en kreeg heftig oorsuizen. Overgestapt op pantoprazol. Jaren gebruikt omdat het volgens arts moet, maar kreeg nooit goede antwoorden over bijwerkingen. Heb flinke spierpijn en en maagpijn. Ook duizeligheids aanvallen. Ben er helemaal klaar mee en heb de tip overgenomen om Bij Zuur te gaan gebruiken. Zit tenminste geen rotzooi in. Heb het nu 4 weke[lees meer...]n gebruikt en géén maagzuur, maagpijn duizeligheid meer. Zeg nog even niets tegen arts want wacht eerst mijn volgende slokdarm onderzoek, in september, af. Als het er goed uitziet laat ik haar weten dat ik die gif pillen niet meer gebruik. Laat ter zijner tijd nog horen hoe dit afloopt. Tetje.

17-08-2019 | Vrouw | 73
Angst
Voor mij voor de eerste keer een medicijn voor maag, nu en week bezig met dit medicijn maar verbetering zit er niet in, boertjes gaan door en misselijkheid zakt wel maar komt ook weer op.

18-09-2021 | Vrouw | 74
Barrett's slokdarm
Ben nu aan het afbouwen van nexium icm streng dieet en gember en ev. Iberogast soms zantac .

05-11-2021 | Vrouw | 75
Reflux
Neem ik het niet, dan weer maagzuur en bloedarmoede

18-02-2018 | Man | 78
Middenrifsbreuk
diarree en heel veel klachten zoals moeheid, spierpijn. Na bloedonderzoek bleek dat ik van vele mineralen (magnesium, calcium, fosfaat, kalium) en vitamines (vit.B12, B6) te weinig had. Ik denk dat mijn maag deze niet meer op nam.

26-12-2019 | Man | 79
pantoprazol (40mg)
Heb het gevoel dat ik door dit middel onzeker wordt ,mijn emoties niet meer in bedwang kan houden veel last krijg met slikken en dat het leven me niet zoveel meer kan schelen.

26-02-2019 | Man | 79
Hernia diafragmatica

28-06-2018 | Man | 79
pantoprazol (40mg)
heb een stoma en lichte vorm van psoriasis en heb 12 jaar geleden spierreuma gehad en nu in behandeling bij reumatoloog vandaar deze medicijnen...….pantoprazol 1 x per dag maag en 2 x per dag naproxen accord voor ontsteking...…. nu 2 maal explosie gehad van dunne ontlasting uitAS stoma in 3 jaar niets gehad dus ik denk door deze medicijnen .

30-06-2021 | Man | 80
Maagbeschermer
Gezien gebruik medicatie (bloedverdunner, spierontspanner, antibiotica [i.v.m. blaasontstekingen t.g.v. verblijfskatheter] en pijnbestrijding vanwege polyartrose (vierwekelijks 'depot' via injecties) werd maagbeschermer aangeraden. In het verleden zeldzaam maagbranden; thans nooit meer problemen. Ervaar (voorzover waarneembaar...) geen bijwerkingen. Zeer tevreden.

04-11-2018 | Vrouw | 83
Hartinfarct
Dank voor Uw reactie. Eerder had ik geschreven dat ik eind Mei een hartinfarct heb gehad, en kreeg daarvoor ook Pantoprazol Pensa 40 mg, en kreeg daar meerdere bijverschijnselen door. Ik twijfel ook nog steeds óf ik wel een hartinfarct heb gehad. Dit, omdat ik alleen flinke maagpijn had. Omdat ik al meerdere weken plotseling te maken heb met geheugen klachten/ concentra[lees meer...]tie stoornis/flinke hoofdpijn en duizeligheid, begon ik toch wel twijfels te krijgen (gezien mijn leeftijd 83 jaar) of ik een form van demensie heb. De schrik sloeg toe. Uiteraard gaan zoeken op internet voor de bijwerkingen van dit middel. Daar vond ik inderdaad de mogelijkheid dat Pantoprazol dementie kan beïnvloeden/versterken. Mogelijk dat dit middel alleen effect bij ouderen kan hebben? Ik loop nu inmiddels ook met een rollator, terwijl dat níet het geval was toen ik nog geen "dementieklachten" had. Ik neem het middel niet meer in, en zal een afspraak maken met mijn huisarts. Ook lees ik in bepaalde proefschriften dat, als ouderen al zeer lange tijd hoge bloeddruk hebben men, artsen en specialisten, deze ouderen met rust moeten laten en géén bloeddrukverlagers moet geven. Dat zou ernstige gevolgen kunnen hebben. Mijn cardioloog zegt dat dit onzin is! Wat is waar?

22-07-2018 | Vrouw | 83
pantoprazol (40mg)
Eind Mei kreeg ik een hartinfarct. Werd opgenomen en werd gedotterd. Na 6 dagen ziekenhuis werd ik ontslagen met zéér veel medicijnen, zonder enige bemoeienis van specialist hoe het thuis nu verder moest. Ik slikte sindsdien bloeddrukverlagers, bloeddrukverdunners en PANTOPRAZOL PEN 40 mg. De bloeddrukverlagers en bloeddrukverdunners gebruik ik niet meer op advies van[lees meer...] huisarts. Tóch moet ik nog Pantoprazol gebruiken waar ik flinke last van heb. Mijn maag is net een voetbal, hard en opgezet. Slokdarm geregeld erg pijnlijk bij slikken. Kent iemand dit probleem?