Ervaringen met Pantoprazol

Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

24-08-2020 | Man | 56
Maagzuur (brandend)
Slik al lang Pantoprazol. Eind 2019 opeens ondanks slikken toch veel last van brandend maagzuur. Eind maart ging het weer beter maar drie maanden later plotseling weer heel slecht. Bij toeval ben ik nu achter de hoogstwaarschijnlijke oorzaak gekomen. Eind 2019 kreeg ik Pantoprazol van Pensa, en daarvoor van Sandoz. In april kreeg ik wederom van Sandoz en eind juli kreeg ik[lees meer...] weer van Pensa. Het is geen wetenschappelijk bewijs maar dit is gewoon te toevallig. Vooral omdat ik al vier jaar lang nauwelijks klachten meer had. Detail: het gaat steeds om Lot 200473 (kan dus een slechte batch zijn geweest) Andere klacht over Pensa is dat ze die hele kleine pilletjes in een potje stoppen en niet zoals het eigenlijk hoort in doordrukstrips.

04-04-2017 | Man | 67
Maagzuur (brandend)
ik gebruik metformine, simvastatine en galvus voor diabetes type 2. Door dit samen te gebruiken kan ik mijn bloedsuikerspiegel laag houden, nuchter 6.5. Ik krijg veel last van maagzuur oprispingen en het lijkt wel alsof het eten terugvloeit in mijn keel. mijn huisarts heeft mij aangeraden om het 1 mnd tegaan gebruiken (Pantoprazol) 1x 50mg p/d. na 1mnd wordt gekeken als er[lees meer...] geen verandering in komt dat ik een maagdarm onderzoek krijg.

13-12-2016 | Man | 39
Maagzuur (brandend)
Ik moest een fabrikant kiezen maar voor de duidelijkheid. Ik heb bij geen enkele variant van Pantoprazol klachten gehad. Behalve bij de Pensa variant.

13-12-2016 | Man | 39
Maagzuur (brandend)
Ik slik al jaren Pantoprazol van verschillende fabrikanten. En nu heb ik dus de Pensa variant in lichtbruin oranje achtige kleur in potjes meegekregen. De klachten komen terug in alle hevigheid bij het gebruik van Panzoprazol van de fabrikant Pensa. Ik zou zeggen weet wat je rechten zijn als je een medicijn voorgeschreven krijgt die niets aan de aandoening verminderd of z[lees meer...]elfs verergerd, want tegenwoordig is het standaardverhaal van veel apothekers: Sorry maar dat vergoedt uw zorgverzekeraar niet! Onzin! Dit is een veel goedkopere variant van Pantoprazol en goedkoop is duurkoop in mijn optiek (ook voor de zorgverzekeraar!) want als een medicijn helpt tegen een kwaal is er geen vuiltje aan de lucht maar als de klachten terugkomen of verergeren, waarom slikken we dan eigenlijk het medicijn?

01-11-2016 | Man | 73
pantoprazol (40mg)
Maagzuur (brandend)
Gebruikt door mijn man. En ook nog veel sterkere medicijnen. Had dagelijks erge last en ook ´s nachts. Kreeg door al dit maagzuur last van beginnende slokdarmkanker. Toen is het klepje tussen maag en slokdarm vernauwd d.m.v. een operatie. Daarna geen klachten meer gehad en slokdarmkanker is niet meer. Als we dat geweten hadden, was de operatie veel eerder gedaan!

28-12-2013 | Man | 70
Maagzuur (brandend)
In de nacht had ik veel last van maagzuur en reflux. Nu bijna niet meer. Bijwerking: kan niet meer stoppen. Als ik stop, geen maagzuur problemen meer, maar ik voel me de hele dag beroerd. Dit een paar maal een week of meer geprobeerd. Probleem is dus verslaving ! ? Kan dat? Ik gebruik ook cardio medicijnen en prostaat medicatie. Misschien de combinatie?

18-09-2013 | Man | 62
Maagzuur (brandend)
Ik heb ook een speciale maag, cascade effect waarbij slokdarm is weg gezakt. Maag sluit dus niet af. Galblaas 2 jaartjes geleden weg gehaald wegens ontstoken. Ik heb regelmatig zuur vd maag dat onderaan de slokdarm irritaties veroorzaakt, meestal neem ik dan Rennie. Laatst was het zo erg dat ik op een nacht 6 Rennie diende te nemen. De juffrouw bij de apoteek gaf me P[lees meer...]antogastrix (pantoprazol) met andere woorden. Het effect was onmiddelijk waarneembaar, reeds de eerste nacht sliep ik pijnloos. Verder geen merkbare bijwerkingen waargenomen. Nu ik echter een week of iets langer dagelijks een tabletje neem heb ik de laatste dagen zulke enorme oprispingen van maagzuur het komt tot id mond en brand id keel. Ik ga onmiddelijk stoppen met het innemen van dit middel. Het lijkt wel of ik het probleem duizend maal erger heb gemaakt.

08-09-2013 | Man | 22
Maagzuur (brandend)
werd er depressief van helaas voor mij niet bestemd