Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Artrose (17 meningen)
Hernia (12 meningen)
Lage rugpijn (10 meningen)
Pijn (algemeen) (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Reuma (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)

Fentanyl

Bojan Nikolik (11-05-2015)

01-08-2017

Artrose

Deze pleisters moest je 1x per 3 dagen opbrengen, was een overgevende, spuug misselijke vrouw geworden. Leek wel of ik een zombie was, niks interesseerde me. Ben na de 2e pleister dan ook per direct gestopt. Hier kon ik dus duidelijk niet tegen. Overgevoelig voor sommige medicijnen.
16-07-2017

Chronisch pijnsyndroom

Ik merk weinig van de pijnstilling.
07-07-2017

Spierpijn

Ik heb een spierziekte en zonder dit zou ik niet kunnen functioneren met mijn kindjes, Vannacht heb ik ook iets te rustig kan slapen maar wel waar ik wakker van wordt, Ik zou niet meer zonder kunnen als je iemand het kwijt wil nou mag je mij bellen dan koop ik het wel, (Redactie Mijn medicijn : privé gegevens verwijderd - ter info alleen ervaringen worden gewisseld - g[lees meer...]een medicijnen)
21-06-2017

Polyneuropathie

Heb 30 jaar polyneuropathie, heel veel geprobeerd, momenteel voor de huidpijn 600mg lyrica en de fentanyl voor de andere vorm van neuropathie. Momenteel gebruik ik sinds enkele maanden wietolie: cbd 2 kleine lepeltjes per dag; thc (2 op 1) 4 druppeltjes per dag. Dacht dat het zou helpen, maar ga het afbouwen omdat ik denk omdat het niet echt helpt.
29-03-2017

Gewrichtspijn

pleister van 100 umg laat, door z'n grootte, vrij makkelijk los en is niet, als je heel tenger bent, makkelijk aan te brengen. 2 pleisters van 50 umg zijn makkelijker aan te brengen en laten minder snel los. Als de huid heel droog is, bij een warme douche en lange tijd in een warm zwembad kan de pleister sneller los gaan. Op vakantie is het daarom altijd verstandig extra[lees meer...] pleisters mee te nemen.
19-03-2017

Hernia

Rughernia..eerst 25ug..vlot daarna 50ug, nu 75ug in combinatie van Oxycodon 6x30 per dag en Pregabaline 2x150 per dag, plus Diclofenac en paracetamol.. Effectiviteit moeilijk in te schatten door gebruik van meerdere medicijnen.. Verrek nog steeds van de pijn,kan niet wachten op de operatie...
09-01-2017

Botbreuk

Ik ben gevallen met een veldrijwedstrijd waarbij ik mijn linker sleutelbeen brak (voor de tweede keer) en een hersenschudding opliep. Zelf weet ik weinig van het ongeval door de klap op mijn hoofd. Toen ik bij was met de ambu opgehaald en fentanyl via een infuus gekregen. Ik voelde helemaal geen pijn meer, gek gevoel! Later wel 3 maal moeten braken of de fentanyl of de her[lees meer...]senschudding nou de oorzaak was weet ik niet. Verder geen last gehad van bijwerkingen.
11-12-2016

Artrose

de dokter schreef het voor. 3xdaags 150mg. myn lichaam was net een harnas hy hing vol. toen de dokter er eindelyk na een week achter kwam dat het teveel was,toen kwam ik om de drie dagen op 150mg. maar het euvel was al geschied. ik was totaal verslaafd en wist niet waar ik het zoeken moest. ik kreeg diazepam inplaats van oxapam. 50mg 3xdaags. dat is gekomen om dat ik in e[lees meer...]en straatje woonde waar het nog al luidruchtig was s,nachts. nou was myn verleden al niet zo denderend. meer slaag als eten zeggen ze dan.ik moest aan het werk en niet opzitten. toen kreeg ik 30jaar geleden van de toenmalige arts oxapam 50mg. dat was het ik sliep als een roos. het was gewoon goed. maar dat vond die dokter die er nu is niet. pats boem het werd stop gezet en dat na 30jaar geen afbouwen nee gewoon doen. ik kroop over de grond heen. ik ben geestelyk niet in orde. soms praten de mensen en ik kryg het helemaal niet mee. met een film net zo. ik heb nog tot 5jaar terug by synergon gewerkt een sociale werkplaats. een formulier voor het uwv koste 50euro. maar als zei het invulden was het gratis. dat hebben ze ook gedaan in hun voor deel. van allerhande rottighyd stond er in. maar de ziekte jaren waar zei overvielen,dat was de periode dat myn moeder over leed. drie maanden later vond ik myn broer dood in zyn keuken. ik moest toen zorgen voor een invalide zuster die twee zelfmoordpogingen gedaan had. dat is nou de schein van zo een bedryf. ze doen zich mooi voor maar je word bedondert. een en al stroopslikkery. ik weet soms niet wat kant ik op moet. ik zou erg graag post bezorgen. maar die hebben ook een selectie keuze. daar pas ik niet tussen. fentanyl is een product wat uit de schappen moet. als ik ze niet kryg dan ben ik overstuur. ik heb maar een tip als het even kan.ik hoef geen verandering in te voeren op deze bladzeide alles staat er redelyk op. . mvg willie kamies
04-11-2016

Rugklachten

De bijwerkingen worden op een gegeven moment erger dan de kwaal. Mijn hele spijsvertering kwam zowat stil te liggen en daardoor steeds problemen met de stoelgang. Nu cold turky afkicken. Zwaar maar te doen.
26-10-2016

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Ik heb polyneuropathie in benen en armen wat gepaard gaat met ontzettende pijn scheuten in onderbenen, knien en armen hiernaast gebruik ik nog Oramorph 10/5 3x dgs, anders is de pijn niet uit te houden. En zou ik helemaal niet meer kunnen lopen, hiervoor heb ik oxycodon gehad 10 en 20 mg maar ik werd er tolerant voor. Het is voor mij afwachten hoe dit gaat ik ben met deze[lees meer...] combinatie 24-10-2016 begonnen, ik wens jullie allen sterkte toe, en zoek verlichting boven.
23-09-2016

Lokale verdoving

tijdens darmonderzoek toegediend bleef in mijn nek zitten erg pijnlijk, geen effect verder wat pijn betreft, al eerder dit gehad ben nu bang voor deze toediening. wie heeft hetzelfde meegemaakt? geen pijnstiller helaas voor mij onderzoek was erg pijnlijk.
16-07-2016

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Als ik een nieuwe pleister heb geplakt, slaap ik 's nachts erg slecht en heb overal jeuk. Ik kreeg in het begin een hogere dosis, maar daar werd ik erg misselijk van, nu af en toe ook nog. Soms heb ik ook een gevoel alsof ik verkouden ben, dit is na een dag vaak weer over. Ben ook vergeetachtig en niet echt allert, maar ik weet niet meer, of dit door de fenanyl komt, of do[lees meer...]or de lyrica die ik ook slik.
11-07-2016

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

aan geboren hersen letsel, spasma. Eerst geplakt op de buik, door handicap. Bijwerkingen: zweten, branden handen lichaam is helemaal van slag.
04-06-2016

Artrose

verlicht enorm, veel minder pijn sinds ik naast tramadol ook fentanyl gebruik. Hiervoor plakte ik butrans pleisters daar had ik veel problemen mee. Ik reageerde heftig op de lijm van de pleisters , werd gek van de jeuk, mijn huid ging helemaal kapot. Dat heb ik niet met de fentanyl. ook werkt het gewoon veel beter, heb aanmerkelijk minder pijn.
03-06-2016

Hernia

Na veel pijn na een flinke val in armen nek en na uiteindelijk MRI en op 6 juni een prik om te proberen de zenuw te verdoven in verband met nek hernia Fenthanyl pleisters van 50 mg eerst lagere dosering maar die onderdrukte de pijn niet voldoende. Helpt uitstekend nauwelijks pijn meer, de bijwerking vallen mee, wel veel dromen s,nachts maar word ook minder na verloop van[lees meer...] tijd. Als mijn behandeling werkt , bij de pijnpolie, nog niet afbouwen in verband met rughernia. Heb eerder afgebouwd 100 mg bij rughernia is gelukt even doorbijten. Pleister werkt 3 dagen dus om de 3 dagen opbrengen, minder bijwerkingen als morfine in tabletvorm
02-06-2016

Chronisch pijnsyndroom

Na 3 jaar gebruik kreeg ik het gevoel dat ik telkens een hogere dosering nodig had om enig effect te hebben.Ben begonnen met 12 UG pleister en geëindigd in 50 UG. je moet zelf heel erg goed opletten hoe je reageert op deze pleisters.Ik merkte een gedragsverandering na 3 jaar, onrustig, snel boos, opgejaagd gevoel, zweten. Ik heb toen zelf besloten om te stoppen en even te[lees meer...] kijken hoe het met de pijn zou zijn en of de bijwerkingen waarvan ik dacht dat ze van de morfine zouden komen minder zouden worden.De Huisarts dacht dat ik last had van overgangsklachten en kreeg daar hormoontabletten voor, maar mijn gevoel was dat het niet hormonaal was maar een bijwerking van te lang fentanylpleisters! met deze hormoontabletten ben ik ook gestopt. Door middel van een een afbouwschema die ik kreeg van mijn huisarts,ben ik het gevecht aangegaan, want een gevecht is het!! Ik heb contact opgenomen met mijn huisarts over de ernstige klachten, het advies van hem was: of weer pleisters plakken of volhouden! Tja wat moet je daar nu mee, niet echte hulp die ik verwachte en ik voelde mij in de steek gelaten en alleen in het gevecht.Met name de overgang van 50 ug naar 25 ug! deze stap was veel te groot.Ik heb liggen rillen onder 2 dikke dekens, zweten, mentaal een wrak, ik zag zelf het leven niet meer zitten en had zeer angstige gedachten, misselijk en niet slapen! De overgang van 25 ug naar 12 ug liep wat minder explosief.Ik ben nu sinds deze week helemaal gestopt. Ik ben er nog lang niet, 6 weken al niet kunnen slapen! Sporten schijnt heel goed te zijn maar als je geen nachtrust krijg, kun je niet sporten zo moe is je lichaam.Ik heb dit helemaal alleen gedaan zonder enige steun en hulp. Ik ben altijd sterk geweest en een doorzetter, dat trekt mij er wel door. Voor mij geen morfine meer.Als je chronische pijn hebt en je bent nog relatief jong is morfine niet het geschikte middel.Wat blijkt nu ik ben gestopt, de pijn wordt niet meer! ik had al veel eerder deze behandeling moeten stoppen.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (533) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (493) - Antibiotica - penicillines breedspectrum