Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Artrose (15 meningen)
Hernia (12 meningen)
Lage rugpijn (10 meningen)
Pijn (algemeen) (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Reuma (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)

Fentanyl

Bojan Nikolik (11-05-2015)

02-02-2014

Baarmoederhalskanker

ik heb zelf ruim 2 en half jaar aan de fentanyl neusspray gezeten een middel wat als je er mee begint je loom en verschikkelijk misselijk maakt, daarna werkt het goed tegen de pijn. maar nadeel naar gelang van het gebruik moet je dosis omhoog, waardoor ik op dodelijke doseringen heb gezeten. achteraf denkend de arts wel wist waar hij mee bezig was, maar toen ik en blijkba[lees meer...]ar nog 3 patiënten verhaal gingen halen was de arts plots vertrokken. wat vind ik van dit middel een gevaarlijk middel bij verkeerd gebruik en zeer verslavend, ik kon er vanaf blijven maar lichamelijk verlangen was er dus wel. ik vind dat dit middel goed is als mensen ernstig ziek zijn, bv terminale patienten zodat hun pijn te dragen is, verders vind ik dit middel niet zomaar voorgeschreven mag worden. heb ook aan de pleisters gezeten en nu aan de tabletten dit om een duidelijker beeld te geven de fentanyl neusspray is dus niet meer ter sprake.
10-01-2014

Hernia

Deze plakkertjes die ik moest innemen werkte bij niet. Ik nam 12 microgram en ik voelde niets. Het enige wat ik voelde een euforie dat je krijgt als je drugs hebt genomen. Ik ben nu 2 dagen "clean" maar nu heb ik tramadol gekregen en wat ik hier op deze site heb gelezen is het niet veel beter.
13-12-2013

Nek- / rughernia

Fentanyl pleisters voor 3 dagen 100ug Ik ben al 2 keer eerder geopereerd aan een hernia L3 - L4 , tussenwervelschijf bijna helemaal weg en een verschoven wervel. 31-10-2013 operatie in België door Dr van der Plancken, tijdens operatie kwam hij nog 6 hernia's tegen, hij heeft die verwijderd en de wervels vastgezet door middel van een PLIF Ook is hij tegen de zenuw a[lees meer...]angekomen en die moest gehecht worden, ernstige lekkage en dat is een onbeschrijvelijke pijn, nu dik 6 weken geleden en nog helse pijnen, afgelopen maandag voor het eerst een Fetanyl pleister gekregen en doordat het pas na 12a24 uur optimaal werkt moest ik me Oxycontin erbij blijven gebruiken en dat was even heel aangenaam, ik voelde de pijn langzaam aan weg ebben maar ik mocht niet door gaan met de Oxy en tot overmaat liet de pleister los. Huisarts gebeld en moest een nieuwe plakken en die liet al heel snel los het gaat om het merk Sandoz. Weer een nieuwe geplakt met een hoop leukoplast erover maar ik barst van de pijn en ik zou graag die Oxy er weer bij willen tot het weer onder controle is maar HIJ wil niet meewerken en komt nu met een alternatief en dat is Transtec voor 4 dagen pleister. Ik lijd al zoveel pijn de laatste 3 jaar en nu is het echt niet dragelijk meer. Ik ga contact opnemen met zorgbelang want ik ga zo scheef lopen en zitten om de pijn een beetje te ontzien en ik hoop dat ik niet hierdoor weer geopereerd moet worden, ik hoop dat er lotgenoten zijn die dit met mij willen delen. Voor nu ben ik even klaar want ik kan niet meer zitten. Groetjes van een hoopje ellende
02-12-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

Had veel pijn door aandoening gewrichten, spieren en aanhechtingen. Mocht diverse medicijnen niet gebruiken vanwege hart klachten. Fentanyl (Sandoz) pleisters werden voorgeschreven. Begonnen met 12mg, daarna opgebouwd tot juiste werking. Zit nu op 50 tot 75mg, al naar gelang de pijn toeneemt. Dit in vorm van 25mg pleisters, daar grotere pleisters onhandelbaar zijn en niet [lees meer...]blijven zitten. Zomers bij zweterig weer kun je doorzichtige watervaste pleisters bij de apotheker kopen om over de fentanyl pleisters te plakken, dit helpt goed. Heb totaal geen last van versuftheid of andere nadelige gevolgen. Ik ben de eerste dag van de pleisterwisseling meestal hyper actief. Elke eerste nacht van pleisters, totale slapeloosheid. Ik gebruik dan een slaapmiddel. Werk echter niet altijd. Zou zonder deze pleisters geen normaal leven kunnen leiden, daar ik dag elke dag veel pijn heb en dan niet van de bank of uit bed kan komen. Ik hoop dat er velen met mij ook hiermee geholpen zijn.
23-10-2013

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Door ernstige vergroeiingen van mijn ruggengraat en nekwervels veel last van zenuwbeklemmingen en ontstekingen. Alles zeer pijnlijk. Pijnpoli kan ook niets meer doen. Bij slechte dagen of drukke dagen nog wat Oxinormcapsules er bij. Nu ca. 3 jaar Fentanylpleisters , andere pijnstillers en ontstekingremmers. Voor het gebruik van de pleisters hel veel last van de morfin[lees meer...]etabletten-bijwerkingen. Nu veel minder last van o.a. obstipatie. Mocht je nog teveel last van obstipatie hebben, helpt elke ochtend wat Brinta eten. Is lekkerder dan het vieze drankje.
22-10-2013

Lage rugpijn

ik heb nu al vele jaren rugpijn na een operatie. Hierdoor kan ik niet werken. Dit medicijn, morfinepleister, geeft mij wat verlichting.
14-07-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

Ben begonnen op 12ug.merkte er niets van. Na 6 dagen verhoogd naar 25, ook hier merk ik niets van dag na opplakken heel suf en hoofdpijn. De pijn word er niet mee bestreden. Verder merk ik alleen een verminderde eetlust. Heb sandoz pleisters en deze willen niet blijven zitten. Plak er nu tape overheen wat natuurlijk geen gezicht is. Iig maakt het mn verwachtingen nog niet[lees meer...] waar.
07-05-2013

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Vanwege Chronische Pancreatitis en een ongediagnotiseerde Darm probleem ( geen eten verdragen en helse pijn ) jaren lang Oxynorm en bijna alle andere vloeibare en vaste Morfines gebruikt. Mei 2012 opgegeven en ontslagen uit het Ziekenhuis. Woog nog maar 55 kilo bij een lengte van 1.83. Actieve Euthanasie geregeld met HA toen mijn vrouw thuis kwam met Domperidon 10 mG. Ik k[lees meer...]napte weer op langzaam omdat ik het eten binnen hield en het niet na 2 happen er uitkotste. Weeg na een jaar nu 65 kilo. Al ben ik heel gammel omdat al mijn spieren weg zijn. Ik had geen baat bij Sandoz pleisters. Lieten los en werkte voor mij slecht. Overgestapt op Durogesic. Waren prima pleisters voor mij. Door elke week een stap terug te gaan ( dus 50 - 25 - 12.5 en 0 ) afgekickt. En nu zo goed als Morfine vrij. Soms lik ik aan een Actiq 400 microGram lollie na het eten als ik de pijn zat ben. Direct afkicken liep na een week fout. Helse synische golfpijnen en spastische ledematen en niet kunnen slapen. Maar ik slaap nu niet meer 3 keer extra op de dag en avond. Medicijnverslaving is heftig heb ik gemerkt om af te kicken. Ik zie nu al op tegen het stoppen met roken. Succes iedereen met alles op dit gebied.
08-04-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

Na jaren ontstekingsremmers als Naproxen tegen hevige rugpijn te hebben geslikt samen met maagbeschermer Omeprazol, vorig jaar moeten stoppen vanwege een maagvliesontsteking.Via pijnarts overgestapt op Fentanylpleisters, begonnen met 12 ug, was te weinig, toen 2 stuks 12 ug per 3 dagen.Dit dempt niet alle, maar in ieder geval de ergste pijn.Bijwerkingen; vreselijk zweten, [lees meer...]obstipatie, jeuk, slecht plakken.Mocht verschillende fabrikanten proberen om te kijken welke het best bij mij pastte.Bleek Teva te zijn.Blijf alleen als zeer hinderlijke bijwerking houden dat op de wisseldag er een volledig slapeloze nacht volgt.Of ik 'smorgens of 'savonds wissel maakt geen verschil.Huisarts, pijnarts, apotheek weten geen verklaring/oplossing.Denk er nu over om die nachten een slaappil te proberen. Hier misschien iemand nog tips/oplossing???
07-04-2013

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

ik gebruik fentanyl 12 mu 1 pleister per 3 dagen.eerste twee echt het idee gehad dat ik nep pleisters had nu na de derde heb ik echt overal jeuk ik krab me eigen helemaal stuk. voor de pijn doet het echt helemaal niks. ik heb ook meteen moeten starten met laxeer middel want vanaf de eerste pleister kreeg ik al last van obstipatie..ik heb dit middel voorgeschreven gekrege[lees meer...]n omdat ik zware allergische reacties van de morfine kreeg en dit zou beter helpen...nou niet dus
10-12-2012

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

1,5 week gebruikt geeft bijna geen pijn demping en voor de rest 1 helse bad trip,dit spul is levens gevaarlijk
11-11-2012

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

werking is prima, bijerking is transpireren ,overmatig, drie maal per dag verschonen,maar het is het wel waard ,want voor mij de enge manier om een rededlijk leven te leiden Ik ben 64 jaar en mijn gebruik inmiddels 4jaar,gebruik daar nog bij 3 ocynorm en 3 diazipam respectievelijk 20 en 15 mg per stuk
28-09-2012

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Door het syndroom van guillain barre ernstige zenuwpijnen overgehouden nu 1,5 jaar. Met deze pleisters is het wel dragelijker. Als ze uit beginnen te werken dan branderig gevoel in benen en armen,zeer rusteloos en zenuwachtig worden! 1 keer 24 uur vergeten maar toen werd ik echt heel ziek! Braken,spierpijn,moe en echt zwaar beroerd,dus je vergeet het maar 1 keer in je leve[lees meer...]n;)! De geslachtsdrift is praktisch gereduceerd naar 0.wel veel last van nachtelijk zweten.
23-09-2012

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Ik heb ongeveer 2 jaar lang ''oxycontin en oxynorm'' gebruikt eerst alleen de oxycontin 4x5mg per dag daarna een aanpassing van 4x5mg naar 2x10mg per dag daarna een verhoging van 2x10mg naar 4x10mg per dag dan weer een aanpassing van 4x10mg naar 2x20mg per pag... daarna bleek dat ik naast de chronische pijn ook elke dag pijn aanvallen erbij had, waardoor ik dus 2 a3 [lees meer...]keer zoveel pijn erbij kreeg. toen hebben ze naast 2x20mg oxycontin per dag... 3x10mg oxynorm erbij gedaan voor wanneer de pijn heel heftig word. dat bleek ook niet genoeg te zijn, dus de oxycontin is van 2x20mg verhoogd naar 2x40mg dus totaal voor 1 dag was 2 maal daags 1x40mg oxycontin + 3 maal daags 10mg oxynorm... Nu ben ik overgestapt naar ''fentanyl Sandoz Matrix 50ug/uur'' de pleisters hebben het overgenomen van de oxycontin... de oxynorm moet ik blijven nemen voor de heftige pijn stoten... De werking van de pleister is in vergelijking met de oxycontin niet veel verschillend... wat wel een groot verschil is, is de verslaving met de oxycontin had ik na 3 a 4 uurtjes weer pijn... of dit nou echte pijn was of pijn wat door mijn lichaam veroorzaakt word was niet bekend.... ik had altijd de neiging om extra te nemen omdat ze mij zo'n verdomd lekker, goed stoned gevoel geven... ik heb me zo af en toe wel misdragen met de medicijnen dus werd er goed verslaafd aan. maar daar ben ik gelukkig van af..... Als ze eenmaal werken, blijven de pleisters continu doorwerken. En dat is in mijn geval ideaal. ik heb nu veel minder pijn en de oxynorm die ik heb als extra voor de heftige pijn stoten heb, gebruik ik nu 1x daags 10mg ipv 3x daags Dus conclusie: wat mij betreft zijn de pleisters perfect voor iemand met chronische pijn klachten... Maar ieder mens is verschillend...
20-09-2012

Hernia

Vanaf maart 2011 gebruik ik fentanylpleisters, aanvankelijk 12 mu, later 25 mu. Helpt inderdaad redelijk tegen de pijn, maar de bijwerkingen moeten er direct naast genoemd worden. Tegelijk kreeg ik 'n middel tegen constipatie. Dit had mijn argwaan moeten wekken ! Er werd géén reden opgegeven van dit laatste middel. Ja en toen kwamen de zaken als: misselijkheid zodra ik w[lees meer...]akker word, nachtelijke transpiratie, last van "gassen", maaggeluiden. tegenzin in eten (én koken), plots opkomende hoofdpijn en het gevoel dat ik niet meer wilde leven op deze manier. De huisarts reageerde met schouderophalen, 'n middel tegen maagzuur en lactose. Nee, dat kon niet van de Fentanyl komen. Eigenwijs als ik ben belandde ik bij een radioloog die echo's van mijn maag en darmen maakte maar niets kon vinden. Eindig ik weer bij Fentanyl. Dus toch die pleisters. Wat ben ik slecht voorgelicht ! Conclusie: Na het lezen van al deze verhalen van gebruikers van Fentanyl: Ik zoek liever niet verder, ik ga in mijn lot berusten. Fentanyl is niet alles, maar wát eigenlijk wel ? Sterkte gewenst.
12-09-2012

Rugklachten