Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Artrose (17 meningen)
Hernia (12 meningen)
Lage rugpijn (10 meningen)
Pijn (algemeen) (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Reuma (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)

Fentanyl

Bojan Nikolik (11-05-2015)

11-01-2012

Hernia

Pleisters zijn 12ug/uur Met een nekhernia is nu de pijn over de dag goed te dragen. gebruik er ook paracetamol en dyclofenac bij + amytriptyline (75 mg) voor het slapengaan. Zonodig ook nog wat oxycondon erbij als de pijn te heftig wordt. Met Fentanyl blijf ik verder helder(!) terwijl oxycondon een wattig laagje om me heen lijkt te trekken. Laxeermiddel gebruiken !!
09-11-2011

Chondro sarcoom (operatie)

cancer geconstateerd en operatie gevolgd. Obstipatie niet bij fentanyl eerst( 50)15 mg.ook draaierig, smaak is minder en meer slapen ook in combinatie met oxazepam en paracetamol. Wel depressief aan het worden, de pijn gaat de baas spelen. Wat nu te nemen ,ik weet het niet .Lyrica en amitriptyline is niets.
04-10-2011

Hernia

Fentanylpleisters zijn v verschillende fabrikanten, v jansen en sandoz. Sandoz is de beste plakt ok en laat niet los de andere allemaal wel en heb er erge uitslag van,
13-08-2011

Doorbraakpijn

Snelle opname ( applicator actiq 600 ), na 5 minuten begin werking, binnen 1 uur op max werking, werkt ongeveer 2 a 3 uur. Beter dan oramorph, snellere werking en uitwerking. Went snel, niet super constiperend in gebruikt met bijvoorbeel forelax.
16-07-2011

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Ernstige pijn door hernia en tumor in rug

Ik gebruik nu al anderhalf jaar fentanylpleisters (morfine) voor zeer ernstige pijn. Naast de pleister gebruik ik ook 6 x daags oxynorm 10 mg. en dan nog zit de pijn boven een score van 6. Het ziet er niet naar uit dat de klachten verholpen kunnen worden dus leg ik me neer bij het gebruik omdat ik dan in elk geval nog een beetje erop uit kan en kan genieten. ik realiseer m[lees meer...]e dat deze medicatie mijn leven zal verkorten. Ik heb last van onrustige dromen die psychotische kenmerken hebben waardoor ik nu ook een anti psychotica slik pipamperon en een slaapmiddel. Ik heb laxeermiddelen nodig tegen de obstipatie en heb daardoor ook minder trek. De kg vliegen eraf. Kan geen kwaad voor mijn rug. Ik vind mijn gevoelsbeleving wel vlak geworden en het verergert de problemen die ik heb bij het plassen. Zenuwen zijn beklemd door tumor en de meds hebben ook nog een nadelig invloed. Maar als we de chronische pijn op een score van rond de 6 kunnen houden dan is de winst groot genoeg omtegen de nadelen op te wegen.
23-01-2011

Chronische pijn

17-01-2011

Chronische rugpijn

Ik gebruik de Fentanyl pleisters nu 2,5 jaar na onvoldoende werking van Morfinedrank en pillen. Ik moet zeggen dat de pleisters zeker hun werk doen. De pijn is minder, in die mate dat ik overdag een paar uurtjes actief bezig kan zijn en in rust gewoon een boek kan lezen, zonder dat de pijn alles onmogleijk maakt. In de eerste dagen van het gebruik ontzettend beroerd gewees[lees meer...]t omdat het lichaam aan het middel moet wennen.Veel overgegeven,koorts, migraine. Ook bij het vergeten van een pleisterwisseling treden deze bijwerkingen op als gevolg van omtwenningsverschijnselen.Na een aantal dagen trekt dit weg.Bijwerkingen als sufheid, slaperigheid,vergeetachtigheid en obstipatie zijn bij mij blijvend.Maar die neem ik er maar bij de koop toe.Als chronisch pijnpatient is een verlichting van pijn allles waard. Ik heb overigens in de afgelopen 2 jaar wel mijn dosis moeten verdubbelen van 25ug naar 50ug.Mijn lichaam went snel aan de doses en daardoor verergert de pijn na 1 tot 1,5 jaar na de start van het medicijn.
30-09-2010
Man

Dikke en dunne darm

26-09-2010
Man

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Vreselijke steken in de darm al 3 jaar 24u 7dgn pw

ik gebruik de fentanyl 5.0ml soms wel 8x per dag, ik doe er 6 dagen mee,ik heb ook een flinke voor raad van mijn huis arts. ik moet zeggen bij mij helpt het perfect ik gebruik eigenlijk geen pillen meer,ik had voor heen morfine pillen maar die hielpen niet meer,vandaar dit medicijn.ik word er nog wel steeds licht van in mijn hoofd,op het moment dat ik de neus spry gebruik [lees meer...],vreselijke hoofdpijn maar dat trekt snel weg na 10 minuten, en ja in het beggin was ik vreselijk stoned, maar dat is nu niet meer. zolang ze niets kunnen vinden wat de oorzaak is zou ik dit medicijn moeten blijven gebruiken,ik ben overal al geweest vu ziekenhuis,almere ziekenhuis,sint-jansdal harderwijk,en daar moet ik binnen kort weer heen, 30 september krijg ik voor de 5e keer een endoscopi onderzoek, en daar na willen ze toch operatief gaan onderzoeken wat het probleem zou kunnen zijn,een heel vrhaal maar ik moest het even kwijt. Gr Peter uit Zeewolde.
08-06-2010
Vrouw

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Na lde ziekte van lyme, een blokwervel in rug

Bij mij ging de pijn dwars door de pileisters van 50 mg heen en ik slikte daarbij nog meloxicam. ik ben nu na bij de pijnbestrijding in Rotterdam te zijn geweest waar ze de zenuwen hebben doodgeprikt (8 prikken) pijnvrij en klaar met het afbouwen van de pijnsltillers en vooral de ontwenningsverschijnselen van de Fentanyl, vond ik heel erg: de hele dag gejaagd, angstaanval[lees meer...]len, niet meer warm kunnen worden hoofdpijn, misselijk, totaal geen eetlust, nachtmerrries, kortom, ik zal het nooit meer gebruiken.
26-04-2010
Vrouw

Rug hernia

Met name in de eerste week licht misselijk, suf en wat gedesorienteerd. Daarna ging het goed; wel goed rekening houden met vertraagd reactie vermogen tijdens b.v. autorijden. 1 keer vergeten de pleister na 72 uur te vervangen en toen last van ontwenningsverschijnselen gekregen: misselijk, hoofdpijn, duizelig, verhoogde pijn van de hernia.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum