Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Artrose (17 meningen)
Hernia (12 meningen)
Lage rugpijn (10 meningen)
Pijn (algemeen) (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Reuma (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)

Fentanyl

Bojan Nikolik (11-05-2015)

14-07-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

Ben begonnen op 12ug.merkte er niets van. Na 6 dagen verhoogd naar 25, ook hier merk ik niets van dag na opplakken heel suf en hoofdpijn. De pijn word er niet mee bestreden. Verder merk ik alleen een verminderde eetlust. Heb sandoz pleisters en deze willen niet blijven zitten. Plak er nu tape overheen wat natuurlijk geen gezicht is. Iig maakt het mn verwachtingen nog niet[lees meer...] waar.
07-05-2013

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Vanwege Chronische Pancreatitis en een ongediagnotiseerde Darm probleem ( geen eten verdragen en helse pijn ) jaren lang Oxynorm en bijna alle andere vloeibare en vaste Morfines gebruikt. Mei 2012 opgegeven en ontslagen uit het Ziekenhuis. Woog nog maar 55 kilo bij een lengte van 1.83. Actieve Euthanasie geregeld met HA toen mijn vrouw thuis kwam met Domperidon 10 mG. Ik k[lees meer...]napte weer op langzaam omdat ik het eten binnen hield en het niet na 2 happen er uitkotste. Weeg na een jaar nu 65 kilo. Al ben ik heel gammel omdat al mijn spieren weg zijn. Ik had geen baat bij Sandoz pleisters. Lieten los en werkte voor mij slecht. Overgestapt op Durogesic. Waren prima pleisters voor mij. Door elke week een stap terug te gaan ( dus 50 - 25 - 12.5 en 0 ) afgekickt. En nu zo goed als Morfine vrij. Soms lik ik aan een Actiq 400 microGram lollie na het eten als ik de pijn zat ben. Direct afkicken liep na een week fout. Helse synische golfpijnen en spastische ledematen en niet kunnen slapen. Maar ik slaap nu niet meer 3 keer extra op de dag en avond. Medicijnverslaving is heftig heb ik gemerkt om af te kicken. Ik zie nu al op tegen het stoppen met roken. Succes iedereen met alles op dit gebied.
08-04-2013

Artrose - gewrichtsaandoening

Na jaren ontstekingsremmers als Naproxen tegen hevige rugpijn te hebben geslikt samen met maagbeschermer Omeprazol, vorig jaar moeten stoppen vanwege een maagvliesontsteking.Via pijnarts overgestapt op Fentanylpleisters, begonnen met 12 ug, was te weinig, toen 2 stuks 12 ug per 3 dagen.Dit dempt niet alle, maar in ieder geval de ergste pijn.Bijwerkingen; vreselijk zweten, [lees meer...]obstipatie, jeuk, slecht plakken.Mocht verschillende fabrikanten proberen om te kijken welke het best bij mij pastte.Bleek Teva te zijn.Blijf alleen als zeer hinderlijke bijwerking houden dat op de wisseldag er een volledig slapeloze nacht volgt.Of ik 'smorgens of 'savonds wissel maakt geen verschil.Huisarts, pijnarts, apotheek weten geen verklaring/oplossing.Denk er nu over om die nachten een slaappil te proberen. Hier misschien iemand nog tips/oplossing???
07-04-2013

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

ik gebruik fentanyl 12 mu 1 pleister per 3 dagen.eerste twee echt het idee gehad dat ik nep pleisters had nu na de derde heb ik echt overal jeuk ik krab me eigen helemaal stuk. voor de pijn doet het echt helemaal niks. ik heb ook meteen moeten starten met laxeer middel want vanaf de eerste pleister kreeg ik al last van obstipatie..ik heb dit middel voorgeschreven gekrege[lees meer...]n omdat ik zware allergische reacties van de morfine kreeg en dit zou beter helpen...nou niet dus
10-12-2012

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

1,5 week gebruikt geeft bijna geen pijn demping en voor de rest 1 helse bad trip,dit spul is levens gevaarlijk
11-11-2012

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

werking is prima, bijerking is transpireren ,overmatig, drie maal per dag verschonen,maar het is het wel waard ,want voor mij de enge manier om een rededlijk leven te leiden Ik ben 64 jaar en mijn gebruik inmiddels 4jaar,gebruik daar nog bij 3 ocynorm en 3 diazipam respectievelijk 20 en 15 mg per stuk
28-09-2012

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Door het syndroom van guillain barre ernstige zenuwpijnen overgehouden nu 1,5 jaar. Met deze pleisters is het wel dragelijker. Als ze uit beginnen te werken dan branderig gevoel in benen en armen,zeer rusteloos en zenuwachtig worden! 1 keer 24 uur vergeten maar toen werd ik echt heel ziek! Braken,spierpijn,moe en echt zwaar beroerd,dus je vergeet het maar 1 keer in je leve[lees meer...]n;)! De geslachtsdrift is praktisch gereduceerd naar 0.wel veel last van nachtelijk zweten.
23-09-2012

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Ik heb ongeveer 2 jaar lang ''oxycontin en oxynorm'' gebruikt eerst alleen de oxycontin 4x5mg per dag daarna een aanpassing van 4x5mg naar 2x10mg per dag daarna een verhoging van 2x10mg naar 4x10mg per dag dan weer een aanpassing van 4x10mg naar 2x20mg per pag... daarna bleek dat ik naast de chronische pijn ook elke dag pijn aanvallen erbij had, waardoor ik dus 2 a3 [lees meer...]keer zoveel pijn erbij kreeg. toen hebben ze naast 2x20mg oxycontin per dag... 3x10mg oxynorm erbij gedaan voor wanneer de pijn heel heftig word. dat bleek ook niet genoeg te zijn, dus de oxycontin is van 2x20mg verhoogd naar 2x40mg dus totaal voor 1 dag was 2 maal daags 1x40mg oxycontin + 3 maal daags 10mg oxynorm... Nu ben ik overgestapt naar ''fentanyl Sandoz Matrix 50ug/uur'' de pleisters hebben het overgenomen van de oxycontin... de oxynorm moet ik blijven nemen voor de heftige pijn stoten... De werking van de pleister is in vergelijking met de oxycontin niet veel verschillend... wat wel een groot verschil is, is de verslaving met de oxycontin had ik na 3 a 4 uurtjes weer pijn... of dit nou echte pijn was of pijn wat door mijn lichaam veroorzaakt word was niet bekend.... ik had altijd de neiging om extra te nemen omdat ze mij zo'n verdomd lekker, goed stoned gevoel geven... ik heb me zo af en toe wel misdragen met de medicijnen dus werd er goed verslaafd aan. maar daar ben ik gelukkig van af..... Als ze eenmaal werken, blijven de pleisters continu doorwerken. En dat is in mijn geval ideaal. ik heb nu veel minder pijn en de oxynorm die ik heb als extra voor de heftige pijn stoten heb, gebruik ik nu 1x daags 10mg ipv 3x daags Dus conclusie: wat mij betreft zijn de pleisters perfect voor iemand met chronische pijn klachten... Maar ieder mens is verschillend...
20-09-2012

Hernia

Vanaf maart 2011 gebruik ik fentanylpleisters, aanvankelijk 12 mu, later 25 mu. Helpt inderdaad redelijk tegen de pijn, maar de bijwerkingen moeten er direct naast genoemd worden. Tegelijk kreeg ik 'n middel tegen constipatie. Dit had mijn argwaan moeten wekken ! Er werd géén reden opgegeven van dit laatste middel. Ja en toen kwamen de zaken als: misselijkheid zodra ik w[lees meer...]akker word, nachtelijke transpiratie, last van "gassen", maaggeluiden. tegenzin in eten (én koken), plots opkomende hoofdpijn en het gevoel dat ik niet meer wilde leven op deze manier. De huisarts reageerde met schouderophalen, 'n middel tegen maagzuur en lactose. Nee, dat kon niet van de Fentanyl komen. Eigenwijs als ik ben belandde ik bij een radioloog die echo's van mijn maag en darmen maakte maar niets kon vinden. Eindig ik weer bij Fentanyl. Dus toch die pleisters. Wat ben ik slecht voorgelicht ! Conclusie: Na het lezen van al deze verhalen van gebruikers van Fentanyl: Ik zoek liever niet verder, ik ga in mijn lot berusten. Fentanyl is niet alles, maar wát eigenlijk wel ? Sterkte gewenst.
12-09-2012

Rugklachten

31-05-2012

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

ik gebruik fentanylpleisters vanaf ongeveer feb. dit jaar. Eerst 12 umg nu 25 umg. Kennelijk heb ik in de startfase verschillende merken gehad en ben er lang ziek van geweest (3 maanden bijwerkingen en geen goede pijnstilling) totdat het eindelijk ging aanslaan, kennelijk op het merk Sandoz. Echter ik vind de afgifte niet stabiel en zit onder de jeuk. So wie so heb ik een [lees meer...]totaal slapeloze nacht, de eerste nacht na het (smorgens) plakken van de nieuwe pleister. Centrafarm laat mij doodziek worden, dus ik ben nu bezig met het merk janssen. Kijken of die beter bevalt, maar ook daarvan heb ik jeuk en een slapeloze nacht (maar ik heb pas 1 dag deze pleister dus kan er nog te weinig over zeggen) Ik gebruik overigens pijnstilling ivm Arachnoiditis (ontsteking van het ruggemergvlies wat niet behandelbaar is, alleen flinke pijnstilling helpt wat) en heb een verkleinde maag (operatie) waardoor tabletten niet goed opgenomen worden. Daarom ben ik "gedwongen" tot het gebruik van de pleisters in dit stadium. Ik vul de pijnstilling aan met andere med's (alternatief en regulier) en alles tesamen is het nu houdbaar. Alleen de fentanyl 25 deed niet voldoende en ophogen wil ik nog niet
12-05-2012

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Al 6 jaar of langer fentanyl van Ratiopharm 100, 1 keer per 3 dagen op nieuw aanbrengen (pleister) - nu fentanyl van Centrafarm - eerste dag was ik kompleet stoned! trillingen van binnen & erg gezweet & het gevoel dat ik de griep had of kreeg & het gevoel alsof iemand mij in mijn nek met een stuk hout had geslagen - nu 2de dag is dat allemaal wat minder, maar m[lees meer...]ijn balans is helemaal weg...ik wil die andere merk terug , Ratiopharm - heb ook ooit Sandoz geprobeerd, maar die vielen er steeds af - als je veel zweet dan lieten ze los.
02-05-2012

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

fentanyl pleister van de firma Sandoz vanaf 30 maart,ik krab me kapot van de jeuk de pleisters laten constant los en hebben dus dan geen werking meer. Gevolg,meer pleisters plakken,meer bijwerkingen jeuk dus. Helaas krijg ik niet de fentanyl pleister van een ander merk die ik hiervoor had,deze is namelijk duurder (hoe zou dat nou komen!) maar die laten niet los,heb ik ge[lees meer...]en jeuk van, werken dus beter. De kosten lopen voor mij dus op naar 143,00 euro per 3 maanden,deze kan ik niet betalen met een kleine uitkering. Dus ik zal noodgedwongen moeten stoppen met de pleisters. De neppers kosten ongeveer 20 euro per 3 maanden,ja dat is een groot verschil,maar aangezien de werking vind ik dit niet raar. Helaas is mijn zorgverzekeraar onverbiddelijk,de nepper of zelf betalen,en dat gaat dus niet. Mijn conclusie,dit is een rijkelui pijnpleister,en niet voor de gewone man/vrouw.
03-04-2012

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

De pleisters zijn makkelijk maar werken bij mij zeker niet voldoende. Meer plakken is geen optie omdat ik dan niet meer bewust op deze wereld ben. Gebruik daarnaast dus Instanyl (ook opiaat) neusspay. Met sterkte 100. Microgram en 200 microgram voor de doorbraakpijn. Het helpt snel en goed. Natuurlijk wel alle bijwerkingen die erbij horen. Licht in het hoofd kort na gebrui[lees meer...]k en langzame verhoging van de doseringen. Ben door alle facetten van de zorg heen geweest met de pijn maar de alternatieven zijn op helaas. Vorige week is er wel een galblaas, inclusief grote galsteen gevonden. De blaas was er volgens het operatieverslag al in 2009 uit genomen!!! Dus grote verrassing en hopelijk oorzaaak pijn. We gaan vrolijk verder ....
14-03-2012

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Ik ben chronisch pijnpatient (ernstige bekkenpijn). Begon jaren terug met tramadol maar doordat pijn te hevig werd overgegaan op pillen, oxycontin. Die hielpen totaal niet, zelfs niet bij zeer hoge dosering. Sinds 4 en 1/2 jaar fentanylpleister; in begin 50ug en later verminderd naar 25ug. Dit werkt heel goed, maar 3 dagen red ik niet (moet echt na 2 dagen pleister vervang[lees meer...]en). Sinds kort doet de apotheek erg moeilijk; in opdracht van de zorgverzekeraar. Pharmachemie is te duur en moet nu over op Sandoz. Krijg daar echter jeuk en irritatie van en ze werken minder goed omdat ze slechter plakken. Plus de letters zijn in een felblauwe kleur, erg opvallend. Pharmachemie gebruikt rode letters en dat valt weg tegen de huidskleur. Hebben anderen ook ervaring met verzekeraar die moeilijk doet? Ik gebruik verder nog symoron 2x 5 mg (een opiaat), 2x lyrica 75 mg en 1x diclofenac 75 mg. Heb paracetamol weggelaten hoewel ze dat meestal als basismedicatie aanraden. Vond het zo echter wel genoeg. VU geeft pijnblokkades met wisselend effect: zenuwen kunnen zo moeilijk verdoofd worden en vindt maar eens de juiste plek! Fentanyl geeft weinig last alleen obstipatie, snurken en heel soms beetje suf of slaperig.
09-03-2012

Hernia

Na percocet, elavil, decadron, lyrica, neurontin en tenslotte dilaudid 4mg 4 keer per dag en zelfs meer, geprobeerd te hebben... leve fentanyl. Maar de bijwerkingen, dat is een ander verhaal. Zwakheid, slapeloosheid, verschrikkelijke misselijkheid met vermindering van eetlust, daarna zweten met tussenpauzen en als slagroom op de taart: hoofdpijn!!! Maar de conclusie van mi[lees meer...]jn verhaal is... ik kan desondanks een volledige nacht slapen en proberen te functioneren gedurende de dag... Mijn beroep is ironisch genoeg: verpleegster

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum