Ervaringen met Tramadol

tramadol

zweten versuft alcoholintolerantie Lichte hoofdpijn

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

24-04-2022 | Vrouw | 36
tramadol (50mg)
Voorgeschreven gekregen tegen zenuwpijn in arm na een nekhernia. Was in eerste instantie huiverig om het gebruik te starten door de genoemde bijwerkingen. Bij het starten ben ik de eerste 2/3 dagen heel erg duizelig/vermoeid/groggy geweest, daarna geen last meer gehad. Het hielp niet volledig tegen alle pijn, maar haalde zeker de scherpe randjes van de pijn af. Na 14 da[lees meer...]gen gestopt met Tramadol, toen begon voor mij de ellende, ongeveer 9 dagen veel last gehad van ‘afkickverschijnselen’, zoals slapeloosheid, rillingen, zweten etc. Was er mentaal niet van afhankelijk, maar blijkbaar was er fysiek wel gewenning opgetreden.

27-03-2022 | Man | 64
tramadol (50mg)
Pijn in voeten, na behandeling hals/hoofdkanker. Helpt gedeeltelijk. Samen met pregabaline lijkt het een succes te worden...

26-03-2022 | Vrouw | 29
Rugpijn
Na door mijn rug te zijn gegaan deze pilletjes van de huisarts gekregen. Moest 3x per dag 1 tablet. Ik begon 's avonds met de eerste en voelde mij na een uur ontzettend suf worden. Gevoel van onder invloed te zijn van drugs. Armen en benen voelde zwaar, hoofd vol watten. Totaal niet meer doorhebben wat er om mij heen gebeurde. Besloot het geen 3x per dag te nemen ivm klein[lees meer...] kind thuis. Nam het alleen wanneer partner ook thuis was. Merkte vrij snel dat ik niet meer naar het toilet hoefde. Uiteindelijk 1x in een week tijd ontlasting gehad. Nu gestopt met Tramadol en zit aan de Bisacodyl om ontlasting op gang te helpen. Pijn was wel weg, dat was wel fijn. Maar de hoeveelheid bijwerkingen zorgt ervoor dat ik een volgende keer nog een keer extra nadenk voordat ik het neem. Voor mensen met een verslavingsverleden is het geen aanrader.

25-03-2022 | Man | 59
tramadol (50mg)
Ik gebruik tramadol tegen polyneuropathie, ernstig stekende pijn in de voeten vooral in een situatie van rust (bij het naar bed gaan dus). Tramadol helpt, maar het werkt langzaam, dus neem ik het tegenwoordig rond 21.00 uur om effectief te zijn als ik ga slapen tussen 00.00 en 02.00 uur. Vaak is een deel van de ochtend daarmee verloren want het werkt door. Niet fijn als [lees meer...]je moet werken.

28-01-2022 | Vrouw | 70
Complicatie na operatie
Ik slik 3 keer per dag tramadol sinds mijn kanaalstenose operatie in 2015 daarna is mij nooit gevraagd om te stoppen. Ik heb ms primair progressief en dacht dat dit wel goed voor mij is .Nu heb ik al verschillende keren gevraagd of ik hier beter mee kan stoppen maar daar krijg ik geen antwoord op. Ik adviseer mensen zelf eerder aan de er bel te trekken om te stoppen .Ik [lees meer...]ben nu zelf maar aan het minderen.

31-07-2021 | Man | 55
Gewrichtspijn
Ik heb de eerste 2 jaar van het gebruik er profijt van gehad, maar toen beperkte de pijnklachten zich tot rug en nek, nu echter, de laatste 5 maanden zijn mijn klachten in een rap tempo uitgebreid naar nagenoeg alle gewrichten (artrose en andere complicatie), de eerste dosis vroeg in de ochtend werkt ongeveer 6 van de 10 keer binnen 2 uur, maar de dosis in de middag doet b[lees meer...]ij mij persoonlijk bijvoorbeeld helemaal niets. dat maakt het onvoorspelbaar, en toch ben ik blij dat ik het voorhanden heb, met name bij het opstaan, mijn pijn is zo hevig dat ik gedwongen wordt tot passiviteit, en als het medicijn ook maar iets werkt, dan kom ik in ieder geval wat in beweging.

18-04-2021 | Vrouw | 24
tramadol (50mg)
Ik had hallux valgus operatie aan m'n rechtervoet. Ik neem Tramadol 50 Mg 4x dag samen met 1000g dafalgan en dan 2x apranax 275 Mg tegen de ontsteking. 1ste dag Tramadol: na de 4x inname erg misselijk geworden, pijn was wel weg, gevoel van flauwvallen, na enkele uren uit bed gegaan en ineens moeten braken. Doordat ik geen hongergevoel had en dus weinig af, kwam er weinig u[lees meer...]it... Ik neem nu Tramadol met een middel tegen misselijkheid 'Antimetil'. Dit lijkt voorlopig te werken.

17-10-2020 | Man | 67
tramadol (37,5)
Artrose

11-09-2020 | Vrouw | 67
Spierreuma
Ik spuit 8x per dag morfine,en 6x per dag slik ik tramadol 50mg Nog steeds ben ik niet zonder pijn,heb spierreuma,reumatische artrose,Me Cvs Fibromyalgie,hernia,spasmofilie,carpaal tunnel syndroom, enz.

30-04-2020 | Man | 72
Gewrichtspijn
Gebruik Tramadol 100 mg voor heftige gewrichtspijn, mn. bij het opstaan 's- morgens. 2x p.d. 1 pil. Helaas de bijwerkingen zijn voor mij verschrikkelijk, DRAMATISCH! Ik drink gemiddeld 2 en halve liter vocht per.dag. Ik wandel elke dag met de hond, 3 kleine wandelingen en 1 grote wandeling van zeker 1 uur elke dag. 1 x in de 10 dagen ontlasting, keiharde ping[lees meer...]pongballen, het gaat er niet op een normale manier er uit. De anus opening is dan te nauw enz. De rest kan u wel raden, een DRAMA voor mij.

22-04-2020 | Vrouw | 42
tramadol (100mg)
Chronisch pijnsyndroom
Hallo, de werkzame stoffen niet in één keer vrijkomen bij retard tabletten, maar juist wat langzamer in het lichaam worden afgegeven. Mvg

08-04-2024 | Vrouw | 43
Pijn (algemeen)

zweten versuft

Ik had 's avonds om 11 uur zo'n pil ingenomen, rond 6 uur in de ochtend werd ik wakker en heb er nog 1 genomen en ben weer naar bed gegaan, rond half 12 werd ik wakker en ben uit bed gegaan. Ik voelde me echt raar en zweette heel erg, was drijfnat. Ben weer terug naar bed gegaan, kon mijn ogen amper open houden. Heb nog tot 5 uur geslapen. In de avond ben ik om 9 uur w[lees meer...]eer naar bed gegaan en hele nacht geslapen. Toen ik wakker werd was ik nog steeds wat suf. Dus volgende keer hou ik het bij 1 pil, ik slaap hier beter mee dan met een slaappil🤣🤣🤣 Voor de pijn was het ook wel ok. Volgens de apotheek zou ik na 12 uur weer auto mogen rijden, maar het is ruim 24 uur later, maar voel me echt niet capabel om te rijden.. En dat is echt niet handig.

30-11-2023 | Vrouw | 40
Rugpijn
Ik heb onderzoek laten doen en orale medicatie neemt moon lichaam nog moeilijk op. Daarom om de 6 weken om een linosol infuus in opname. Nu heb ik al alle medicatie die op de markt is gehad. 6 jaar geleden binnen geweest voor korte afkick manier (morfinepleisters, Valium,....). Heb ook neurostimulator. Om me recht te kunnen houden en de dagen te overleven kreeg ik maandenl[lees meer...]ang 2 inspuitingen namelijk ochtend tradonal en avond Diclofenac. Maar omdat we op reis vertrokken en ook mijn achterwerk was kapot geprikt. Lees: overal verhardingen dat ze de vloeistof niet meer erin kregen. Stelde de arts contramal druppels voor. Nu in het verleden ook Tramadol instant en Tramadol retard moeten nemen. Maar wegens hevige bijwerkingen moeten stoppen. Contramal is hetzelfde maar als je wat levenskwaliteit nog wil zou je alles doen. Enige optie is nog pijn pomp en volgens specialist zal dit aangezien ik nog maar 40 ben de dosis verhogen en is geen voorstander. Ok dus enkel want ik ken de nevenwerkingen als het verbijten van de niet meer haalbaar is de contramal druppels en iedere keer is het zelfde resultaat zoals nu. Niet kunnen slapen ondanks slaapmedicatie, opgefokt gevoel, jeuk, duizeligheid noem maar op. Maar artsen weten niet meer wat te geven of is weer overschakelen volgens huisarts dan naar morfine klevers. Daar had ik de tijd minder bijwerkingen van maar hel om ervan af te komen. Radeloos pfff

04-07-2023 | Vrouw | 60
tramadol (50mg)
Inmiddels ben ik wel van de tramadol af, omdat de huisarts amitriptiline (inmiddels 40 mg) voorschreef. Ik denk nu inderdaad dat een anti-deppresiva of anti-epileptiemiddel beter werkt bij specifiek zenuwpijn. Dus misschien bij jou ook, wanneer de pijn door zenuwbeknelling komt. Door verkleefd fasciaweefsel heb ik ischias.

28-05-2023 | Vrouw | 52
tramadol (100mg)
Reumatoïde artritis
Sinds 6 jaar 2016 gebruik ik tramadol tegen de pijn. Iets anders verdroeg ik niet. Iets anders is er niet zegt huisarts. Dosering is extreem hoog volgens specialisten maar ik kan er goed mee functioneren. Zeer goed verdelen 6 stuks per 24 uur. Nooit veranderen. Nadeel honger dus gewichtstoename. Dorst. Afhankelijkheid . Mag niet gecombineerd worden met vele andere midde[lees meer...]len. Innemen na maagbeschermers. Beetje suf slaperig vergeetachtig etc. Helpt tegen reuma pijn wel aanrader.

08-01-2023 | Vrouw | 48
tramadol (150mg)