Ervaringen met Tramadol

tramadol

zweten versuft alcoholintolerantie Lichte hoofdpijn

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

21-11-2021 | Man | 33
Lage rugpijn
Sinds donderdag 18-nov begonnen met het slikken van 3x50mg capsules per dag 9.00 uur 15.00 uur en 21.00 uur. Ik moet zeggen dat de pijn niet weggaat en alleen maar last van de bijwerkingen heb. Misschien gebruik ik het te kort dat zou ik niet weten maar ik wil er zo snel mogelijk weer mee stoppen. Weet iemand misschien of dat in 1 keer kan na 4 dagen?? Dan hoor ik dat graa[lees meer...]g. Ik denk dat lage rugpijn vanzelf overgaat als je maar genoeg beweeg.

04-10-2021 | Vrouw | 61
tramadol (50mg)
Gebruikt i.v.m. ischias. Was niet te doen. Drie keer gebraakt en 5 of 6 keer langdurig de hik gehad binnen 12 uur. De hik is een zeer zeldzame bijwerking. Niet fijn als je rugpijn hebt. Ik ben dan ook na 3 pillen al gestopt. Misschien kun je het braken tegengaan met pantoprazol.

10-09-2021 | Vrouw | 30
tramadol (100mg/ml)
Ontsteking aan de kies. 3.5 uur na inname geen vermindering van pijn. alleen duizelig

26-06-2021 | Vrouw | 32
tramadol (300mg)
Hernia
Vijf jaar geleden was mijn eerste tramadolervaring. Naar aanleiding van een ongeval, moest ik tramadol nemen. Dit ongeveer twee maanden. Ik kende het middel niet. Bij het voorschrijven ervan werd ik ook niet gewaarschuwd voor het de extreme gewenning. Na twee maanden wilde ik afbouwen. Ik merkte dat ik lichamelijk verslaafd was geworden! Het afbouwen ging zeer slecht. Dokt[lees meer...]er geraadpleegd die beweerde dat dit niet mogelijk was. Uiteindelijk lukte het. Nadien kreeg ik een bepaalde hunkering naar het middel. Weer aan de tramadol. Weer afgebouwd. Het besef dat ik verslaafd was, was er nog niet. Enkele keren gestart en gestopt met het middel, maar de afbouw werd steeds zwaarder en zwaarder. Ik geraakte echt de grip op mijn leven kwijt. Twee jaar geleden wilde ik afbouwen met Tramadol Retard. De langzame afgifte zou minder verslavend zijn. Ik ervoer het tegenovergestelde. Mijn leven was een echte hel geworden! Een echte junkie. Uiteindelijk ben ik na 5 jaren in de afkickkliniek op 20 dagen tijd van meer dan 1200 mg per dag naar 0mg afgebouwd! Ik heb afgezien van de ontwenning - overal pijn, zweten, spierpijn, onrust, niet meer kunnen slapen, krioelende zenuwen, maniakale hoofdpijn, niezen, misselijkheid, uitgeput enzovoort enzovoort. Ik ben nog steeds in de afkickkliniek en ongeveer 5 dagen clean. Ik ben zo dankbaar dat ik dit heb gedaan! Alleen was het mij nooooit gelukt! De afkickkliniek heeft me zoveel geleerd. Dat was de beste stap ooit. Heb je hetzelfde voor? Treuzel niet en ga ervoor! Ik ben nu 5 dagen vrij van Tramadol en ik kan eerlijk zeggen dat de ontwenningsverschijnselen ECHT over zullen gaan! Ze zijn nu al sterk aan het afnemen bij mij, ook al nam ik monsterdosissen voor lange periodes. Op bepaalde momenten ga je je echt afvragen of het zal overgaan, en ik kan alleen maar bevestigen dat het zo is. Je gaat moeilijke momenten tegemoet, maar het is het waard. Tramadol, tot nooit meer!

05-05-2021 | Vrouw | 50
tramadol (100mg/ml)
Artrose
ik heb artrose en scoliose in mijn rug liep krom van de pijn ging kruipend de trap op om naar bed te gaan toen woonde ik in een huis wat bijna niet geïsoleerd was het was een koud en vochtig huis . In de winter had ik het ijs aan de binnenkant van mijn slaapkamer raam omdat het enkel glas was ik verging van de pijn huisarts scheef mij Tramadol voor zo nodig 2 tabletten p[lees meer...]er dag van 100 mg. hielp niet dus wat doe je dan als je vergaat van de pijn je neemt extra op een gegeven moment was het zo erg dat ik als een zombie door het huis liep ik herkende mijn eigen ouders niet meer ik functioneerde totaal niet meer. Ik stond nog steeds op met pijn en ging naar bed met pijn. Het was zo erg dat ik wel eens gedacht heb het hoef van mij niet meer. Totdat ik een artikel las over cannabisolie en ik de verhalen op You Tube hoorde van mensen die het ook gebruikte. Ik ben altijd een fel tegenstandster geweest van drugs maar zo werd er beweerd je word er niet high van. Na lang wikken en wegen toch een flesje besteld en het geprobeerd ben gestopt met de Tramadol en heb toen 2x daags 4 druppels cannabisolie gebruikt na 3 weken had ik effect ik stond voor het eerst sinds jaren en jaren zonder pijn naast mijn bed ik kon weer huishoudelijke dingen doen stofzuigen ramen lappen ed. dat kon ik voorheen niet want dat deed mijn moeder bij mij. Het was of ik een nieuw leven had gekregen. Ik kon alles zelf weer . 4 jaar geleden zware openhartoperatie ondergaan de artsen wilde mij morfine geven tegen de pijn ik zei nee ik heb mijn eigen medicijn bij mij cannabisolie s'morgens 4 druppels en s'avonds 4 druppels ik heb totaal geen pijn gevoeld van die wond 1 dag op het IC gelegen toen naar de verpleegafdeling daar een dag gelegen en toen de 3e dag bed uit ik kon niet meer liggen ik moest eruit de artsen in Groningen waren stom verbaasd dat ik alweer over de afdeling liep en dat ik zo snel herstelde ik heb in totaal 5 dagen in Groningen gelegen en toen naar huis. Ik heb nooit en ook nooit meer tramadol aangeraakt wat een troep is dat. Geef mij maar Cannabisolie.

19-03-2021 | Vrouw | 54
tramadol (37,5)
Pijn (algemeen)
Na een uur voelde ik werking in m’n hoofd, suf gevoel. Alsof ik alcohol op had. Smorgens bij wakker worden had ik hoofdpijn. 9:00 flink zweten, misselijk, overgeven. Ziek gemeld en in bed gaan liggen. Werd pas 1300 wakker uit een soort coma. Er wordt nog onderzocht waar de pijn van komt. Ben in behandeling bij huisarts en osteopaat.

19-03-2021 | Vrouw | 73
tramadol (50mg)
Voelde mij doodziek veel transpireren en braken

01-03-2021 | Vrouw | 20
Buikpijn
Merk geen pijnvermindering

12-02-2021 | Man | 54
Artrose
Vreselijk misselijk, zeer moe en suf. Niet te doen gewoon. Wat een vreselijk middel!!!!!!!

24-01-2021 | Vrouw | 79
Slijmbeursontsteking
voor het slapen gaan de capsule ingenomen. De volgende ochtend hallucinaties , misselijk en duizelig. Middel is erger dan de kwaal.

09-01-2021 | Vrouw | 18
tramadol (100mg)
Darmontsteking
1 keer dit medicijn geslikt voor een darmontsteking. Darmpijn na 1 keer gebruiken 100 keer beter. Echter zijn de bijwerkingen verschrikkelijk. De eerste uren heel kalm, en toen begon het. Enorm hallucineren! Foto’s van gezichten die bewegen, angstaanjagend. Koude rillingen, misselijk. Verschrikkelijke hartkloppingen en vooral heel erg moe! Ik ga er bij vertellen dat ik de [lees meer...]laatste dagen erg weinig gegeten en geslapen had, dit kan er ook wat mee te maken hebben, maar aub weet dat je dit inneemt op eigen risico.

28-12-2020 | Vrouw | 45
tramadol (50mg/ml)
Peesontsteking schouder
Na 1000 mg paracetamol met 400 mg ibuprofen dat niet werkte tegen hevige pijn in schouder (niet slapen etc.) , Tramadol voorgeschreven gekregen. Ik werd na de derde inname enorm beroerd en moest braken. Zelfs een slokje water hield ik niet binnen. Twee dagen (dus anderhalve dag na de laatste inname) beroerd en heel moe/suf in het donker in bed gelegen. Moe, misselijk en [lees meer...]nog steeds pijn (wel iets minder). Daarna een spuit in mn schouder gekregen en meteen al een stuk minder pijn en geen bijwerkingen. Voor mij nooit meer Tramadol!

01-11-2020 | Vrouw | 28
Darmontsteking
Ik heb dit medicijn gekregen om de pijn te onderdrukken bij een darminfectie/darmontsteking. Het heeft bij mij totaal niks gedaan tegen de pijn, ik begon er bloed van over te geven en ook bij mijn ontlasting zat meer bloed dan ontlasting zelf. Ik denk dat je dit nooit moet gebruiken als je iets aan je darmen hebt, vraag voor een andere pijnstiller, want dit is echt[lees meer...] waardeloos.

22-08-2020 | Vrouw | 70
tramadol (50mg)
Wegens een val op rug met een scheurtje in rugwervel kreeg ik dit als pijnstiller voor de nacht. Ik werd er niet eens slaperig van , wel misselijk maar voor de pijn deed het helemaal niets. Ibuprofen werkte gewoon beter.

17-08-2020 | Man | 29
tramadol (100mg)
Alvleesklierontsteking
Hallo ik zit met iets geks ik hen tramadol 100 mg lang werkend 6x 100 mg is het voorschrift maar al neem ik 700 mg in een x het werkt niet en zelfs dagen met 1200 mg geen effect op de pijn of mezelf ik doe dit niet meer ik wilde een x kijken of ik met meer slikken hopelijk wel van de pijn af was ik houd me normaal altijd aan het recept zijn er meer mensen die niks van [lees meer...]de tramadol merken ? Ik ben erg benieuwd wat het kan zijn volgende maand een afspraak met de arts en dan waarschijnlijk oxycodon dat heb ik 2 jaar terug ook gehad en netjes mee gestopt !! Geen zorgen dus ik hoor het wel wat het mischien kan zijn ik vind het maar gek

10-03-2020 | Vrouw | 44
tramadol (200mg)